Automaatin öljyjen vaihto

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makeclick
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Motonetistä GM 5w-30 Bmw LL-04 öljy halvempaa kuin Motox
    :think Katos vaan , mutta tuo on synteettistä. Motox täyssynteettistä ja Motox käy vaikka kuurakettiin .

    "Tuotekuvaus: Motox 5W40 DieselSyn on täysin synteettinen, nykyaikaisille henkilöautojen sekä pakettiautojen dieselmoottoreille tarkoitettu öljy. Se sopii käytettäväksi myös katalysaattorilla varustetuissa, turboahdetuissa sekä suoraruiskutusmoottoreissa. API SL/SM/CF ja ACEA A3/B3 A3/B4 ja VW 502.00 / 505.00 ja MB 229.1 / MB 229.3 ja BMW LL-98 ja Porsche luokitukset sekä hyväksynnät. 2012 speksit: Korkeiden CF/SM luokitusten lisäksi BMW Longlife-01/LL-04, VW502.00/505.00/505.01, MB229.1/229.3/229.31, Ford WSS-M2C-917A, Renault RN0710, ACEA A3/B4 (07/C3 ja Porsche A40 luokitukset täyttävä 5W-40 täyssynteettinen moottoriöljy."

    En tiiä sorvautuuko mun moottori tuhannen p:n päreiksi, mutta uskon, että tuo kestää sen 20-30tkm, jonka välein ajattelin vaihdella. Jos jokin ei mielytä niin siirry varmaan käyttämään Shell Helix Ultra Extra 5W30:sta.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by makeclick View Post
    Eikö? Mä laitoin motoxia nyt ekaa kertaa ja ajanut niillä tovin. En huomaa 335d:ssä mitään negatiivista sen toiminnassa Eurolin öljyjä noi taitaapi olla ja vissiinkin ihan jees öljy. Tuo öljy on myös saanut tämän LL4 bmw:n armahduksen . En siten tiedä onko parasta öljyä, mutta Castrollin hintakin alkaa ottaa päähän ja kylmä testeissä jää Eurolille..
    Motonetistä GM 5w-30 Bmw LL-04 öljy halvempaa kuin Motox

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    Originally posted by r.w. View Post
    Motoxilla konettaankaan käytä, vaikka se sillä ihan varmasti toimisikin. Eihän siellä askissa toki mitään Motoxia ole, siellä on liruksi mennyttä hyvää ja kallista öljyä jonka seassa uiskentelee kaikkea kitkamateriaalin ja metallin väliltä.
    Eikö? Mä laitoin motoxia nyt ekaa kertaa ja ajanut niillä tovin. En huomaa 335d:ssä mitään negatiivista sen toiminnassa Eurolin öljyjä noi taitaapi olla ja vissiinkin ihan jees öljy. Tuo öljy on myös saanut tämän LL4 bmw:n armahduksen . En siten tiedä onko parasta öljyä, mutta Castrollin hintakin alkaa ottaa päähän ja kylmä testeissä jää Eurolille..

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Kyllähän ne jotkut vaihtaa moottoriöljytkin kolme kertaa valmistajan ohjetta useammin - ainoastaan taikauskosta tai koska 70-luvullakin vaihdettiin 5tkm välein. Olen tässä asiassa Hemin kanssa täysin samoilla linjoilla. Kyllä siellä varmasti on valmistajalla ihan palkattuna meitä pikkuisen fiksumpia kavereita miettimässä näitä huoltovälejä, ettei meidän tarvitsisi. Missä on ne loppuunajetut laatikot ja moottorit?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    BMW Suomi kuitenkin sanoo, ettei läppien poisto ole tarpeellista ja kiistää koko ongelman. Eikö se yhtään laita epäilemään heidän muitakin lausuntoja ja kantoja?
    Ei tässä kohtaa, koska mikään olemassa oleva tieto/fakta maailmalta ei heidän huolto-ohjetta tässä kohtaa kumoakkaan.
    Eli läpistä on toki huoltosuositus jossa koko imusarjaa suositellaan vaihdettavaksi muistaakseni 150tkm:n välein ja joka tapauksessa siitähän meillä on paljon kiistatonta näyttöä, mitä nämä läpät vanhemmiten tekevät.
    Eli ei ainakaan minulla ole mitään syytä tykönäni mutuilla tai vaivata päätäni millään laatikoiden öljynvaihdoilla ennen kuin tänä internetin ihmeellisinä aikoina alkaa maailmalta kantautumaan tietoja rittämättömään voiteluun korkanneita 6-pykäläisiä BMW:n automaatteja.
    Toki omaan ammatin kuvaani kuuluu tietää ja tiedostaa hyvinkin tarkasti eri automerkkien/mallien tyyppiviat ja niin kauan kun mitään viitettäkään ei ole siihen suuntaan että nämä kuusipykäläiset kärsisivät öljyjen vaihtamattomuudesta, on niitä ihan järjetön tehdäkkään pelkkien omien "huolittelujen" vuoksi.
    Niin kauan kun nämä laatikot makaa mm.Suomen ja Ruotsi takuupurkaamojen hyllyissä myymättöminä/pölyttymässä vuosikausia, viestittää sekin siitä että melkoisen sitkeästä yksiköstä on kyse, vaikka vanhimmilla alkaa olemaan jo ikää ja kunnioitettavia kilometrisuoritteita niin Suomessa kuin muuallakin maailmassa takana.
    Mikään....siis, EI MIKÄÄN tue sitä olettamaa että nämä laatikot kärsisivät siitä että noudatamme BMW:n antamaa huolto-ohjetta ja jätämme niiden öljyjen kanssa läträämisen.
    Siinä kohtaa kun maailmalta alkaa kantautumaan viestejä ja kuvia selvästi huonosta voitelusta kärsineistä laatikoista...eikä tietoja ihan päinvastaisesta, eli +500tkm ajettujen laatikkojen virheettömistä sisuskaluista ilman yhtäkään vaihtoa, voidaan asiaa alkaa oikeasti edes pohtia.
    Nyt pelkkä netistä saatava pienen harrastajaporukan ihan puhtaaseen mutuun perustuva "vertaistuki" ei ole riittävä peruste alkaa vaihtelemaan näihin laatikoihin öljyjä, varsinkaan koska ei se minullekkaan ole ilmaista.
    Ne läpät poistetaan jokaisesta omasta/vaihdokista aina jos ne siellä vielä on, koska niiden olemassaolon haitallisuudesta meillä ON näyttöä, riippumatta siitä mitä BMW asiasta sanoo(myöntää kyllä tiskillä niiden riskit, laatikon öljyjen vaihtamattomuuden ei).
    Jos näihin "maailmanloppua indikoiviin" mutuiluihin lähtee oikeasti mukaan, niin kyllähän se BMW:llä ajaminen tulee vähän pirun kalliiksi ja vaikeaksi, kun mikään ei oikein tunnu riittävän riittävään "huolitteluun" ja samalla kuitenkin ne ihan oikeat huollot jää usein taka-alalle(mm.jarrut, alusta, jotkin apulaitteet,jne).
    Eli, näitä sinä minulle ne kiistattomat faktat siitä että näihin pitää öljyjä vaihdella tai muutoin ko.askit kuluvat ennen aikojaan loppuun, niin minä näytän faktat läppienvaihdon tarpeellisuudesta.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ylihintaisia poropeukaloita.
    Ehkä näinkin mutta ei ollut pointti...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by r.w. View Post


    Kannattaa tehdä itse ja säästää.

    Leave a comment:


  • r.w.
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Tuohon en ota kantaa että kauanko se zf kestää tai ei ilman öljynvaihtoa, mutta siihen on pakko heittää kommentti että kyllähän se jumalaade alkaa se laatikko toimia paremmin ku vaihtaa ne ölpät sinne! kahesta yksilöstä omakohtaset kokemukset, eli -04 e60 530d ja -06 e83 x3 ja äxässä muutes on jenkkipoijjaan huoltokirjassa vaihtovälikin tuolle loovaöljylle mutta suomi manuaalista on se sivu jääny painamatta vaikka olosuhteet tuskin ainakaan siellä mantereella huonommat on ku täällä!! olikohan nyt 120tkm
    Tämä on ainoa oleellinen pointti.

    Laatikon elinikä on niin monen muuttujan summa, että siitä on ihan turha taittaa peistä. Autoilijan kannalta on joka tapauksessa oleellista, että se laatikko toimii koko x-mittaisen elinikänsä niin kuin sen on tarkoitettu toimivan, jota se ei todellakaan tee jos sisässä on 10-vuotiasta jäteöljyä. Ei täällä kukaan millään Motoxilla konettaankaan käytä, vaikka se sillä ihan varmasti toimisikin. Eihän siellä askissa toki mitään Motoxia ole, siellä on liruksi mennyttä hyvää ja kallista öljyä jonka seassa uiskentelee kaikkea kitkamateriaalin ja metallin väliltä.

    Niin monella "täydellisesti toimivalla" automaatilla olen varttivuosisadan mittaisen elämäni aikana ajanut, että puheet niistä toimivista, samoilla öljyillä 300tkm rullatuista ihmeaskeista jätän ihan omaan arvoonsa. Ihan ymmärrettävää tietysti, oma auto on vähän kuin oma vaimo - parempi kuin naapurilla ja viatkin vain ominaisuuksia.

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ylihintaisia poropeukaloita.
    Kannattaa tehdä itse ja säästää.
    Last edited by r.w.; 28-09-2013, 12:28.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Aamupäivän arvoitus. Mitä yhteistä on bmw suomella ja vaikkapa powermaticilla?
    Ylihintaisia poropeukaloita.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Aamupäivän arvoitus. Mitä yhteistä on bmw suomella ja vaikkapa powermaticilla?

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    BMW Suomi kuitenkin sanoo, ettei läppien poisto ole tarpeellista ja kiistää koko ongelman. Eikö se yhtään laita epäilemään heidän muitakin lausuntoja ja kantoja?
    Ihan aiheellinen esimerkki myös tämä. Samoin N47 koneen jakopääonglemat.

    Kaikkien esimerkkienkin jälkeen on joskus syytä luottaa omaan vaistoonsa ja sen aikaansaamiin mielipiteisiin, kuin siihen puuttuvaan tutkimusaineistoon. Sehän on muuten jokaisen ihan oma asia.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Eli me emme kyseenalaista mm.läppien poiston tarpeellisuutta tai monen muun ihan oikean ennakoivan huollon tarvetta, koska niiden tarpeellisuudesta on maailmalla ihan kiistatonta näyttöä, paljon.
    BMW Suomi kuitenkin sanoo, ettei läppien poisto ole tarpeellista ja kiistää koko ongelman. Eikö se yhtään laita epäilemään heidän muitakin lausuntoja ja kantoja?

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Eikäkö

    Tuohon en ota kantaa että kauanko se zf kestää tai ei ilman öljynvaihtoa, mutta siihen on pakko heittää kommentti että kyllähän se jumalaade alkaa se laatikko toimia paremmin ku vaihtaa ne ölpät sinne! kahesta yksilöstä omakohtaset kokemukset, eli -04 e60 530d ja -06 e83 x3 ja äxässä muutes on jenkkipoijjaan huoltokirjassa vaihtovälikin tuolle loovaöljylle mutta suomi manuaalista on se sivu jääny painamatta vaikka olosuhteet tuskin ainakaan siellä mantereella huonommat on ku täällä!! olikohan nyt 120tkm

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Omat kokemusperäiset kommentit -06 325i:n öljynvaihdon kannattavuudesta löytyy tuolta:


    Viestit #63, #64 & #67.

    Suosittelen!

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Ja mihin perustuu se fakta että bmw suomi on asiassa oikeassa?
    Missä vaiheessa hommaat tynnyrin ja alat vaihtelemaan öljyjä? Kun bmw suomi sanoo niin vai kelpako syyksi saksan bmw:n lausunto? Taikka vaikka jenkkilän maahantuojan lausunto?

    Leave a comment:

Working...
X