Onkos kellään suosituksia Lahden lähistöllä olevista pajoista, joita voisi (sigun) 320D:n DPF:n poistoon käyttää? Muuan toimija ilmoitti, että pöntön mekaanisesta poistosta ei ole juuri lisähyötyä, mikäli pönttö ei ole viallinen. Kuulemma pelkällä ohjelmoinnilla saadaan pönttö pois pelistä. Ihan vedenpitävää vastausta en saanut kyllä, kun kysyin etteikö pönttö kuitenkin makaanisesti ahdista hieman pakosarjan perässä. Mielipiteitä aiheeseen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DPF:n poisto / E9x Diesel viritys
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
-
-
Originally posted by MayheM View PostOnkos kellään suosituksia Lahden lähistöllä olevista pajoista, joita voisi (sigun) 320D:n DPF:n poistoon käyttää? Muuan toimija ilmoitti, että pöntön mekaanisesta poistosta ei ole juuri lisähyötyä, mikäli pönttö ei ole viallinen. Kuulemma pelkällä ohjelmoinnilla saadaan pönttö pois pelistä. Ihan vedenpitävää vastausta en saanut kyllä, kun kysyin etteikö pönttö kuitenkin makaanisesti ahdista hieman pakosarjan perässä. Mielipiteitä aiheeseen?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by hj325hml View PostNimimerkki spetke korvan taakse ja kysyt häneltä.
Suosittelen
Tosin olen suorittanut "leikkaukset" niin, että katalysaattori kenno jää paikoilleen ja sen perästä vasta itse partikkelisuodatin kenno pois.
Jos koko pöntön tyhjää niin tulee epämiellyttäviä hajuhaittoja jotka eivät välttämättä sovi kyseisen automerkin imagoon
Ja saahan sinne ohjainlaitteeseen sitten ohjelmoitua väkevämmän softan kun tukkoinen partikkelisuodatin on poistettu
Comment
-
-
Originally posted by MayheM View PostOnkos kellään suosituksia Lahden lähistöllä olevista pajoista, joita voisi (sigun) 320D:n DPF:n poistoon käyttää? Muuan toimija ilmoitti, että pöntön mekaanisesta poistosta ei ole juuri lisähyötyä, mikäli pönttö ei ole viallinen. Kuulemma pelkällä ohjelmoinnilla saadaan pönttö pois pelistä. Ihan vedenpitävää vastausta en saanut kyllä, kun kysyin etteikö pönttö kuitenkin makaanisesti ahdista hieman pakosarjan perässä. Mielipiteitä aiheeseen?
Comment
-
-
Itse käytin kans omani e90 320dA täällä. http://www.chip-tuning.fi/
Samalla ajettiin uus softa ja poistettiin dpf:n ohjelma.
Itse tosin tyhjensin pöntön joka ei ole kummoinen homma!
Aikaa tyhjennykseen meni 3,5 tuntia kaiken kaikkiaan.Last edited by Benzi87; 28-08-2017, 19:03.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostIlman muuta partikkelisuodatinkennosto pois pöntöstä. Mutta niin kuin aiemminkin kerroin niin kattikenno kannattaa (Ja "täytyy") jättää paikoilleen. Ulkoapäin kaikki jää näyttämään alkuperäiselle.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
-
Mitenkäs tuossa sigun kulkineessa, kannattaako tuota DPF:ää lähteä poistelemaan jos toimii ns "hyvin"..? Näin niinkuin ennakoivana toimenpiteenä, ennenkuin alkaa herjailemaan siitä? :thinkMyllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!
G08 LCI iX3 M-sport -22
ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
ex e90 LCI 320d M-Sport -09
ex e36 328is M-Sport -95
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostIlman muuta partikkelisuodatinkennosto pois pöntöstä. Mutta niin kuin aiemminkin kerroin niin kattikenno kannattaa (Ja "täytyy") jättää paikoilleen. Ulkoapäin kaikki jää näyttämään alkuperäiselle.Audi A3 GTRON
EX: BMW 325D Coupe -07
EX: BMW 320ia -08
Comment
-
-
Aja rinksa mannemersulla ja fiilistele hajua, jos ei piisaa niin laita joku muu ajamaan ja aja itse perässä.
QUOTE=Hastra;3290520]Minkä takia tuo kattikenno kannattaa ja "täytyy" jättää paikalleen? Vaikuttaa tietysti päästöihin ja sen poisto on laitonta, niinkuin pelkän partikkelisuodatinkennoston poistokin. Ebaysta rosterinen suora korvausputki näytti olevan 349£. Harkinnassa on yksi 325d, jossa on ongelmia DPF:n kanssa.[/QUOTE]F16 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Nakkisoturi View PostMitenkäs tuossa sigun kulkineessa, kannattaako tuota DPF:ää lähteä poistelemaan jos toimii ns "hyvin"..? Näin niinkuin ennakoivana toimenpiteenä, ennenkuin alkaa herjailemaan siitä? :think-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by Nakkisoturi View PostMitenkäs tuossa sigun kulkineessa, kannattaako tuota DPF:ää lähteä poistelemaan jos toimii ns "hyvin"..? Näin niinkuin ennakoivana toimenpiteenä, ennenkuin alkaa herjailemaan siitä? :think
Mielestäni ehkäpä paras huolto/korjaus mitä tuolle omalle autolleni olen tehnyt, itse poistaisin uudestakin autosta heti kun takuuaika loppuu..:think
EI savuta, eikä sytyttele enään vikavalojakaan kun DPF softattu pois, myöhemmin moottori optimoitiin myös eikä edelleenkään savuta tai muitakaan ongelmia..
Comment
-
-
Originally posted by markkunis View PostItse kyllä poistaisin, nimimerkillä 90tkm ajettu e91 320d, DPF poistettu ja katti jätetty paikoilleen. DPF ei herjaillut eikä oireillut mitenkään ennen poistoa, mutta kuitenkin keskikulutus tippui heti ~1litran, ja tuntuu virkeämmältä poiston jälkeen..
Mielestäni ehkäpä paras huolto/korjaus mitä tuolle omalle autolleni olen tehnyt, itse poistaisin uudestakin autosta heti kun takuuaika loppuu..:think
EI savuta, eikä sytyttele enään vikavalojakaan kun DPF softattu pois, myöhemmin moottori optimoitiin myös eikä edelleenkään savuta tai muitakaan ongelmia..Bmw 330e M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by hj325hml View PostAja rinksa mannemersulla ja fiilistele hajua, jos ei piisaa niin laita joku muu ajamaan ja aja itse perässä.
Auton sisään ei huomaa mitään, ulos miksei vähä pistävämpi haju pakokaasuissa jos sopivasti tuulahtaa nenän nurkille..
..perässä ajamalla ei eroa huomaa, eikä parkissakaan jos nyt ei tosiaan sopiva tuulevire käy tai muuten tykkää kyykkiä haistelemaan toisten pakoaukkoja.
Toki ei siitä katin poistamisesta mitään kostukkaan, jos ei downpipeä ole laittamassa ja halua säästää vanhaa pönttöä ehjänä.Last edited by Matson^; 24-03-2014, 16:27.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
Comment