Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    #76
    Jos mayhem on jonku huijausboksin iskeny kiinni,niin kerkee muutamaman dpf remontin varmaan tehdä jo ennen lakimuutosta
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #77
      Originally posted by saki View Post
      Tää on -06 auto. Eli kait sitten toi M57.

      Toi kustansi 800e. Sis. rosteri Downpipen asennettuna ja ohjelmoinnit + penkitykset

      Matkassa ainakin DPF:n poisto tiputti kulutukset 6,1l -> 5,5l .. Tässä lähiö liikenteessä keskikulutus on n.7,8l.. Eikä tainnut juuri muuttua.. Mutta toki voimaa aika usein käytetäänkin jotta ehtii alta pois..
      M57N2 tarkemmin.

      Comment

      • bear3
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 131
        • laitila

        #78
        mittaako aj-tech tehot ennenkuin mitään tehdään...?
        "itse tein...siksi hyvä "

        e91 330xd 2007

        Comment

        • Jusu^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1441
          • Seinäjoki

          #79
          Originally posted by bear3 View Post
          mittaako aj-tech tehot ennenkuin mitään tehdään...?
          Aina ensin mitataan "vakio" tehot niin tietää onko auto kunnossa ja jos ohjelma jo ennestään tietää mitä on ollut ja mihin verrata..

          F11 M550d -13
          F15 X5 30d -14 M-Sport
          E46 M3 Cabrio -03
          E92 Drifter
          ex: E91 ///M3D -07
          ex: E90 M335D -08
          ex: E46 M3 Cabrio -01
          ex: E38 L7 -98

          Comment

          • bear3
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 131
            • laitila

            #80
            okei...eiku tul vaa mieleen..:think
            "itse tein...siksi hyvä "

            e91 330xd 2007

            Comment

            • MayheM
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 521
              • Oulu

              #81
              Originally posted by exautisti View Post
              Jos mayhem on jonku huijausboksin iskeny kiinni,niin kerkee muutamaman dpf remontin varmaan tehdä jo ennen lakimuutosta
              Boksi on isketty kiinni ja joku aika sitten jo irti. Eli vakiona mennään toistaiseksi. Näyttäisi tällä hetkellä luontevimmalta vaihtoehdolta. Osakkeet tuottavat toistaiseksi edelleen paremmin kuin auto...
              BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
              BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
              BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
              BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
              VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
              BMW E46 323i -98 (2008-2011)
              Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
              Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
              Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

              Comment

              • bear3
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 131
                • laitila

                #82
                Originally posted by MayheM View Post
                Boksi on isketty kiinni ja joku aika sitten jo irti. Eli vakiona mennään toistaiseksi. Näyttäisi tällä hetkellä luontevimmalta vaihtoehdolta. Osakkeet tuottavat toistaiseksi edelleen paremmin kuin auto...

                paljox sul o kilsoi mittaris?
                "itse tein...siksi hyvä "

                e91 330xd 2007

                Comment

                • MayheM
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 521
                  • Oulu

                  #83
                  Originally posted by bear3 View Post
                  paljox sul o kilsoi mittaris?
                  150 tkm
                  BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                  BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                  BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                  BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                  VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                  BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                  Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                  Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                  Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                  Comment

                  • bear3
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2008
                    • 131
                    • laitila

                    #84
                    n.200-220tkm ja alkaa bemuis olla dpf tukos
                    "itse tein...siksi hyvä "

                    e91 330xd 2007

                    Comment

                    • MayheM
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 521
                      • Oulu

                      #85
                      Originally posted by bear3 View Post
                      n.200-220tkm ja alkaa bemuis olla dpf tukos
                      Ja minkä hintainen huolto on / mitä tehdään? ihan mielenkiinnosta. Tuo askarruttanut aiemminkin ja olen sitä kysellyt, mutta ei ole vastausta tullut.
                      BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                      BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                      BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                      BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                      VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                      BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                      Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                      Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                      Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                      Comment

                      • AC*
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 205
                        • Tampere

                        #86
                        Originally posted by MayheM View Post
                        Ja minkä hintainen huolto on / mitä tehdään? ihan mielenkiinnosta. Tuo askarruttanut aiemminkin ja olen sitä kysellyt, mutta ei ole vastausta tullut.
                        Jos on niin tukossa että regenerointi ei auta, niin huoltohan on pöntön vaihto.
                        Vajaa vuoden takainen arvio Rinta-Joupilta noin 1700€ vaihdettuna (525d, pöntön hinta liki sama x20d).
                        Pönttöä saa jonkun verran edullisemmin itse hankkimalla.
                        i4 M50

                        Comment

                        • Iltsu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 778
                          • Espoo

                          #87
                          Niin...maksaako 1,5-2k€ töineen hommasta vai poistaako pöntön ja saa samalla melkosesti piristystä koneeseen 500-1000e:lla. Nää on valintakysymyksiä...

                          edit: jos lisäteho ei maistu, voi poistaa pelkän dpf:n ja kulutus laskee. Tosin kai se laskee uudella softallakin, normiajossa
                          Last edited by Iltsu; 21-04-2014, 22:29.
                          Tesla Model Y Performance
                          E36 318iS "jäärata/rallicross"

                          Comment

                          • MayheM
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 521
                            • Oulu

                            #88
                            Originally posted by AC* View Post
                            Jos on niin tukossa että regenerointi ei auta, niin huoltohan on pöntön vaihto.
                            Vajaa vuoden takainen arvio Rinta-Joupilta noin 1700€ vaihdettuna (525d, pöntön hinta liki sama x20d).
                            Pönttöä saa jonkun verran edullisemmin itse hankkimalla.
                            Keskustelussa tunnutaan puhuvan vain siitä, että pöntöt ovat täysin tukossa, eikä niille pysty tekemään muuta kuin vaihtamaan uuteen. Mutta itsellänikin autossa tuntuu huolto-ohjelmaan (ilmaisimen mukaan) kuuluvan pöntön "ennakoiva" huolto. Eli mitäs siinä sitten tapahtuu - ja paljonko se maksaa? Harva kai kuitenkaan on niin typerä, että ajaa pönttönsä tukkoon ennen kuin sille mitään tekee... jos kerran huolto-ohjelmakin sanoo että pönttö tarvitsee huoltaa. Ei nyt sotketa puuroja ja vellejä.
                            BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                            BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                            BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                            BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                            VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                            BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                            Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                            Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                            Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                            Comment

                            • Jusu^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 1441
                              • Seinäjoki

                              #89
                              Originally posted by MayheM View Post
                              Keskustelussa tunnutaan puhuvan vain siitä, että pöntöt ovat täysin tukossa, eikä niille pysty tekemään muuta kuin vaihtamaan uuteen. Mutta itsellänikin autossa tuntuu huolto-ohjelmaan (ilmaisimen mukaan) kuuluvan pöntön "ennakoiva" huolto. Eli mitäs siinä sitten tapahtuu - ja paljonko se maksaa? Harva kai kuitenkaan on niin typerä, että ajaa pönttönsä tukkoon ennen kuin sille mitään tekee... jos kerran huolto-ohjelmakin sanoo että pönttö tarvitsee huoltaa. Ei nyt sotketa puuroja ja vellejä.
                              Tuo asia varmasti selviää parhaiten kun kysyy paikallisesta huoltoliikkeestä hinnan ja samalla selvittää mitä kyseisessä operaatiossa tehdään..

                              F11 M550d -13
                              F15 X5 30d -14 M-Sport
                              E46 M3 Cabrio -03
                              E92 Drifter
                              ex: E91 ///M3D -07
                              ex: E90 M335D -08
                              ex: E46 M3 Cabrio -01
                              ex: E38 L7 -98

                              Comment

                              • Neutrone
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 1320
                                • Tampere

                                #90
                                Originally posted by MayheM View Post
                                Keskustelussa tunnutaan puhuvan vain siitä, että pöntöt ovat täysin tukossa, eikä niille pysty tekemään muuta kuin vaihtamaan uuteen. Mutta itsellänikin autossa tuntuu huolto-ohjelmaan (ilmaisimen mukaan) kuuluvan pöntön "ennakoiva" huolto. Eli mitäs siinä sitten tapahtuu - ja paljonko se maksaa? Harva kai kuitenkaan on niin typerä, että ajaa pönttönsä tukkoon ennen kuin sille mitään tekee... jos kerran huolto-ohjelmakin sanoo että pönttö tarvitsee huoltaa. Ei nyt sotketa puuroja ja vellejä.
                                Ei kuulu mitään huoltoja, vaan se huoltolaskuri lähtee 200tkm lukemasta kohti nollaa. Tuo lienee se oletettu elinikä, mutta saahan sen risoilla termareilla rikki todella nopeasti, tai vastaavasti voi kestää pidempään. Ainoa huolto mitä sille tehdään varmasti mieluusti sitten kun itse haluat (eli yleensä kun ongelmat alkavat), on pesu, jonka voi tehdä suodatin kiinni autossa tai suodatin irrallaan. Myös noita "DPF cleaner" lisäaineita on dieselin sekaan, jotka nostavat pakolömpöjä ja polton pitäisi onnistua helpommin. Pesulla saataneen jotain tulostakin aikaiseksi, mutta lisäaineesta ei ole mitään hajua.
                                Last edited by Neutrone; 22-04-2014, 13:27.
                                F10 530d semiVOLL
                                ex. E90 320d M-Sport '06
                                ex. E39 523i M-Sport '00
                                ex. E36 325i Coupe '92
                                ex. E30 316i '89



                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎