Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Toi kustansi 800e. Sis. rosteri Downpipen asennettuna ja ohjelmoinnit + penkitykset
Matkassa ainakin DPF:n poisto tiputti kulutukset 6,1l -> 5,5l .. Tässä lähiö liikenteessä keskikulutus on n.7,8l.. Eikä tainnut juuri muuttua.. Mutta toki voimaa aika usein käytetäänkin jotta ehtii alta pois..
Jos mayhem on jonku huijausboksin iskeny kiinni,niin kerkee muutamaman dpf remontin varmaan tehdä jo ennen lakimuutosta
Boksi on isketty kiinni ja joku aika sitten jo irti. Eli vakiona mennään toistaiseksi. Näyttäisi tällä hetkellä luontevimmalta vaihtoehdolta. Osakkeet tuottavat toistaiseksi edelleen paremmin kuin auto...
BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013) VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012) BMW E46 323i -98 (2008-2011) Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008) Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005) Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Boksi on isketty kiinni ja joku aika sitten jo irti. Eli vakiona mennään toistaiseksi. Näyttäisi tällä hetkellä luontevimmalta vaihtoehdolta. Osakkeet tuottavat toistaiseksi edelleen paremmin kuin auto...
BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013) VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012) BMW E46 323i -98 (2008-2011) Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008) Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005) Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Ja minkä hintainen huolto on / mitä tehdään? ihan mielenkiinnosta. Tuo askarruttanut aiemminkin ja olen sitä kysellyt, mutta ei ole vastausta tullut.
BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013) VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012) BMW E46 323i -98 (2008-2011) Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008) Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005) Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Ja minkä hintainen huolto on / mitä tehdään? ihan mielenkiinnosta. Tuo askarruttanut aiemminkin ja olen sitä kysellyt, mutta ei ole vastausta tullut.
Jos on niin tukossa että regenerointi ei auta, niin huoltohan on pöntön vaihto.
Vajaa vuoden takainen arvio Rinta-Joupilta noin 1700€ vaihdettuna (525d, pöntön hinta liki sama x20d).
Pönttöä saa jonkun verran edullisemmin itse hankkimalla.
Niin...maksaako 1,5-2k€ töineen hommasta vai poistaako pöntön ja saa samalla melkosesti piristystä koneeseen 500-1000e:lla. Nää on valintakysymyksiä...
edit: jos lisäteho ei maistu, voi poistaa pelkän dpf:n ja kulutus laskee. Tosin kai se laskee uudella softallakin, normiajossa
Jos on niin tukossa että regenerointi ei auta, niin huoltohan on pöntön vaihto.
Vajaa vuoden takainen arvio Rinta-Joupilta noin 1700€ vaihdettuna (525d, pöntön hinta liki sama x20d).
Pönttöä saa jonkun verran edullisemmin itse hankkimalla.
Keskustelussa tunnutaan puhuvan vain siitä, että pöntöt ovat täysin tukossa, eikä niille pysty tekemään muuta kuin vaihtamaan uuteen. Mutta itsellänikin autossa tuntuu huolto-ohjelmaan (ilmaisimen mukaan) kuuluvan pöntön "ennakoiva" huolto. Eli mitäs siinä sitten tapahtuu - ja paljonko se maksaa? Harva kai kuitenkaan on niin typerä, että ajaa pönttönsä tukkoon ennen kuin sille mitään tekee... jos kerran huolto-ohjelmakin sanoo että pönttö tarvitsee huoltaa. Ei nyt sotketa puuroja ja vellejä.
BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013) VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012) BMW E46 323i -98 (2008-2011) Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008) Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005) Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Keskustelussa tunnutaan puhuvan vain siitä, että pöntöt ovat täysin tukossa, eikä niille pysty tekemään muuta kuin vaihtamaan uuteen. Mutta itsellänikin autossa tuntuu huolto-ohjelmaan (ilmaisimen mukaan) kuuluvan pöntön "ennakoiva" huolto. Eli mitäs siinä sitten tapahtuu - ja paljonko se maksaa? Harva kai kuitenkaan on niin typerä, että ajaa pönttönsä tukkoon ennen kuin sille mitään tekee... jos kerran huolto-ohjelmakin sanoo että pönttö tarvitsee huoltaa. Ei nyt sotketa puuroja ja vellejä.
Tuo asia varmasti selviää parhaiten kun kysyy paikallisesta huoltoliikkeestä hinnan ja samalla selvittää mitä kyseisessä operaatiossa tehdään..
Keskustelussa tunnutaan puhuvan vain siitä, että pöntöt ovat täysin tukossa, eikä niille pysty tekemään muuta kuin vaihtamaan uuteen. Mutta itsellänikin autossa tuntuu huolto-ohjelmaan (ilmaisimen mukaan) kuuluvan pöntön "ennakoiva" huolto. Eli mitäs siinä sitten tapahtuu - ja paljonko se maksaa? Harva kai kuitenkaan on niin typerä, että ajaa pönttönsä tukkoon ennen kuin sille mitään tekee... jos kerran huolto-ohjelmakin sanoo että pönttö tarvitsee huoltaa. Ei nyt sotketa puuroja ja vellejä.
Ei kuulu mitään huoltoja, vaan se huoltolaskuri lähtee 200tkm lukemasta kohti nollaa. Tuo lienee se oletettu elinikä, mutta saahan sen risoilla termareilla rikki todella nopeasti, tai vastaavasti voi kestää pidempään. Ainoa huolto mitä sille tehdään varmasti mieluusti sitten kun itse haluat (eli yleensä kun ongelmat alkavat), on pesu, jonka voi tehdä suodatin kiinni autossa tai suodatin irrallaan. Myös noita "DPF cleaner" lisäaineita on dieselin sekaan, jotka nostavat pakolömpöjä ja polton pitäisi onnistua helpommin. Pesulla saataneen jotain tulostakin aikaiseksi, mutta lisäaineesta ei ole mitään hajua.
Comment