Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MayheM
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 521
    • Oulu

    #91
    Originally posted by Neutrone View Post
    Ei kuulu mitään huoltoja, vaan se huoltolaskuri lähtee 200tkm lukemasta kohti nollaa. Tuo lienee se oletettu elinikä, mutta saahan sen risoilla termareilla rikki todella nopeasti, tai vastaavasti voi kestää pidempään. Ainoa huolto mitä sille tehdään varmasti mieluusti sitten kun itse haluat (eli yleensä kun ongelmat alkavat), on pesu, jonka voi tehdä suodatin kiinni autossa tai suodatin irrallaan. Myös noita "DPF cleaner" lisäaineita on dieselin sekaan, jotka nostavat pakolömpöjä ja polton pitäisi onnistua helpommin. Pesulla saataneen jotain tulostakin aikaiseksi, mutta lisäaineesta ei ole mitään hajua.
    Kiitoksia tästä.

    Täytynee tässä harkita vaihtoehtoja. Kiire ei ole mihinkään - ja lähinnä olisi tarkoitus saada autosta vika- ja huoltovapaa peli - ja kulutus kohdilleen. Lisääntyneet menohalut ei haittaa niin kauan kuin voimansiirto sen kestää...
    BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
    BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
    BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
    BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
    VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
    BMW E46 323i -98 (2008-2011)
    Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
    Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
    Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

    Comment

    • Iltsu
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 778
      • Espoo

      #92
      Ei voi varmaan liikaa suositella AJ-techillä käyntiä.
      Kulutus laski n. 1,5 litraa matka-ajossa 100km/h keskinopeudella, nyt pääsee tankilla yli 1000km.
      Ei sinänsä ihme, kun näki että pöntöstä oli kolmasosa tukossa. Autocom näytti kuitenkin yli 100tkm vielä dpf:lle..
      Lisäksi se pätkiminen/nykiminen mikä tapahtui aina polton aikana, on poissa.
      Niin ja 266/529 on uudet lukemat.
      Last edited by Iltsu; 27-04-2014, 21:24.
      Tesla Model Y Performance
      E36 318iS "jäärata/rallicross"

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #93
        Originally posted by Iltsu View Post
        Autocom näytti kuitenkin yli 100tkm vielä dpf:lle..
        Tuo on pelkkä laskennallinen juttu eli ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • tommirii
          Newbiemmer
          • Jan 2013
          • 13
          • Kuopio, FIN

          #94
          Originally posted by Iltsu View Post
          Ei voi varmaan liikaa suositella AJ-techillä käyntiä.
          Kulutus laski n. 1,5 litraa matka-ajossa 100km/h keskinopeudella, nyt pääsee tankilla yli 1000km.
          Ei sinänsä ihme, kun näki että pöntöstä oli kolmasosa tukossa. Autocom näytti kuitenkin yli 100tkm vielä dpf:lle..
          Lisäksi se pätkiminen/nykiminen mikä tapahtui aina polton aikana, on poissa.
          Niin ja 266/529 on uudet lukemat.
          Siis 266hv 325d e9x lci:stä, jossa vakiona 197hv? Kuulostaa aika kovalta lisäykseltä... Mitä tuossa tarkalleen ottaen tapahtuu (eli mistä se tehonlisäys generoituu) ja paljonko siis maksaa? :think
          ______________________________________

          current vehicle: e91lci 320d(a) m-sport 2010

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #95
            Originally posted by tommirii View Post
            Siis 266hv 325d e9x lci:stä, jossa vakiona 197hv? Kuulostaa aika kovalta lisäykseltä... Mitä tuossa tarkalleen ottaen tapahtuu (eli mistä se tehonlisäys generoituu) ja paljonko siis maksaa? :think
            Tuossa on kuitenkin sama 3.0L moottori kuin 330d:ssä ja samat suuttimetkin kuin 330d/335d, mutta pienempi ahdin eli helposti nuo toteutuu. Ilmapuoli alkaa ekana ahdistamaan.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • Iltsu
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 778
              • Espoo

              #96
              Suuttimet ei ole samat, vaan ne on tuon neloskoneen suuttimet. Ja turbo taas on ainakin fansin mukaan sama kun pre-lci 330d.
              Eli suuttimet ahdistaa.

              Eka veto oli dpf pois ennen ohjelmaa: 225/450, aika hyvät vakiotehot.
              Last edited by Iltsu; 29-04-2014, 06:54.
              Tesla Model Y Performance
              E36 318iS "jäärata/rallicross"

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #97
                Originally posted by Iltsu View Post
                Suuttimet ei ole samat, vaan ne on tuon neloskoneen suuttimet. Ja turbo taas on ainakin fansin mukaan sama kun pre-lci 330d.
                Eli suuttimet ahdistaa.
                .
                Niin onkin, sekotin F-sarjaan
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #98
                  Eikös tuota 325d:tä ole kahdella setupilla lci:ssä? Ekoissa LCI-mallisissa on vielä sama kone kuin pre-lci:ssä. Koneissa muutaman hepan erot vakiona, mutta tuoreemmassa on samat suuttimet kuin 330d:ssä ja siten enemmär reserviä kaivella voimanpaskaa sieltä.

                  Comment

                  • Iltsu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 778
                    • Espoo

                    #99
                    On juu, N57-kone on alkaen 2010 malleissa. Itsellä 11/09 eli M57N2.

                    Muutama heppa on joo enemmän uudemmassa, mutta esim. Turbotecilla saadaan vanhasta enemmän tehoa? Mistähän tää johtuu?

                    Tesla Model Y Performance
                    E36 318iS "jäärata/rallicross"

                    Comment

                    • vision
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 36
                      • porvoo

                      Originally posted by Iltsu View Post
                      On juu, N57-kone on alkaen 2010 malleissa. Itsellä 11/09 eli M57N2.

                      Muutama heppa on joo enemmän uudemmassa, mutta esim. Turbotecilla saadaan vanhasta enemmän tehoa? Mistähän tää johtuu?

                      http://www.turbotec.com/henkiloautot...-e93_2005-2010
                      eikös siinä taas pienempi ahdin..en lyö lukkoon.:think eli uudemmassa.
                      Last edited by vision; 02-05-2014, 17:53.
                      F31lci Dam & F20 Lci ex:325d e91 lci,w164

                      Comment

                      • Iltsu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 778
                        • Espoo

                        Niinpä taitaa ollakin, niinkun Volvotdi tuossa ylempänä kertoo
                        Tesla Model Y Performance
                        E36 318iS "jäärata/rallicross"

                        Comment

                        • Hastra
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 545
                          • Espoo

                          Originally posted by MayheM View Post
                          Keskustelussa tunnutaan puhuvan vain siitä, että pöntöt ovat täysin tukossa, eikä niille pysty tekemään muuta kuin vaihtamaan uuteen. Mutta itsellänikin autossa tuntuu huolto-ohjelmaan (ilmaisimen mukaan) kuuluvan pöntön "ennakoiva" huolto. Eli mitäs siinä sitten tapahtuu - ja paljonko se maksaa? Harva kai kuitenkaan on niin typerä, että ajaa pönttönsä tukkoon ennen kuin sille mitään tekee... jos kerran huolto-ohjelmakin sanoo että pönttö tarvitsee huoltaa. Ei nyt sotketa puuroja ja vellejä.
                          Ai BMW:n oma ennakoiva huolto? :think
                          Olikohan AD-huoltoketju tai joku muu yleisautohuolto mainosti DPF huoltoja, ennakoiva ja puhdistava huolto, niin tuo ennakoiva huolto oli puhdistusaine tankkiin polttoaineen joukkoon ja kovaa ajoo. Hinta oli kympeissä, olikohan 50-60e luokkaa. Tuon puhdistavan huollon sisältöä ei tarkkaan kerrottu, mutta rivien välistä ymmärsin ettei pönttöä oteta autosta pois vaan pesuaineita suihkutetaan pöntön sisään jostakin aukosta.
                          Audi A3 GTRON
                          EX: BMW 325D Coupe -07
                          EX: BMW 320ia -08

                          Comment

                          • Hastra
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 545
                            • Espoo

                            Originally posted by Iltsu View Post
                            Ei voi varmaan liikaa suositella AJ-techillä käyntiä.
                            Kulutus laski n. 1,5 litraa matka-ajossa 100km/h keskinopeudella, nyt pääsee tankilla yli 1000km.
                            Ei sinänsä ihme, kun näki että pöntöstä oli kolmasosa tukossa. Autocom näytti kuitenkin yli 100tkm vielä dpf:lle..
                            Lisäksi se pätkiminen/nykiminen mikä tapahtui aina polton aikana, on poissa.
                            Niin ja 266/529 on uudet lukemat.
                            Niin oliko tässä se vanhempi 197hp kone, sama joka on noissa pre-lci malleissa? Kysyitkö mitä vielä pitäisi tehdä, että saisi lisää tehoa?

                            Itsellä ollut 335d hetken hakusessa, mutta nyt mietin -07 325d:tä, kun olisi hyvillä varusteilla tarjolla. Mietin vaan mitä kaikkee pitäisi tehdä, että saisi tuon 335d:n vakion 286hp rikki.:think
                            Audi A3 GTRON
                            EX: BMW 325D Coupe -07
                            EX: BMW 320ia -08

                            Comment

                            • juxo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 301
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Hastra View Post
                              Niin oliko tässä se vanhempi 197hp kone, sama joka on noissa pre-lci malleissa? Kysyitkö mitä vielä pitäisi tehdä, että saisi lisää tehoa?

                              Itsellä ollut 335d hetken hakusessa, mutta nyt mietin -07 325d:tä, kun olisi hyvillä varusteilla tarjolla. Mietin vaan mitä kaikkee pitäisi tehdä, että saisi tuon 335d:n vakion 286hp rikki.:think
                              Lueppa tuo edellinen sivu loppuun niin saatta ehkäpä jopa löytyä vastauskin...
                              G05 X5 45e Msport
                              E70 X5 35d
                              E36 Compact VR6T
                              E60 M5 VR6T
                              E92 VR6T Build

                              Comment

                              • Jusu^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 1441
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by Hastra View Post

                                Itsellä ollut 335d hetken hakusessa, mutta nyt mietin -07 325d:tä, kun olisi hyvillä varusteilla tarjolla. Mietin vaan mitä kaikkee pitäisi tehdä, että saisi tuon 335d:n vakion 286hp rikki.:think
                                Sekään ei maksa mitään että soittaa vaikka sellaiseen firmaan jossa ohjelmointeja tehdään niin saa varmasti parhaimman vastauksen

                                F11 M550d -13
                                F15 X5 30d -14 M-Sport
                                E46 M3 Cabrio -03
                                E92 Drifter
                                ex: E91 ///M3D -07
                                ex: E90 M335D -08
                                ex: E46 M3 Cabrio -01
                                ex: E38 L7 -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎