Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    Originally posted by joko View Post
    Hetkinen nyt on jotain mennyt multa ohi, heti informaatiota jo löytyy liki bolt on isompi ahdin m47 kylkeen. Päivitän heti, meillä on sellainen vika että siivet ei pääse ääriasennosta toiseen elikkäs ilmeisesti paskaiset/jotain vikaa siellä on. Auto toimii kyllä ihan hyvin mutta epäilisin että ehjällä ahtimella vois saada alapäähän vielä lisää puhtia. Isoilla kierroksilla kulku on kyllä 6-mukisen luokkaa mutta siinä kun ahtimen pitäisi herätä niin mennään hieman vaisusti. Ei viitsisi samanlaista päivittää tilalle jos kohtuu pienin muutoksin tilalle menis isompaakin hyrrää.

    Viimeisistä E46:sta löytyvä GT2260V sähköohjauksella. Menee suoraan pakosarjan laippaan (pakosarjan aukko pitää portata laipasta isommaksi jos ei halua että porrastaa). Ahtoputken lähtö on kutakuinkin samassa kulmassa ja samanlainen kiinnitys, en osaa sanoa onko samankokoinen kuitenkaan. Pakoputken lähtöä joutuu muokkaamaan orkkis V-Bandista laippaliitokseen.

    Pienempi E60 525d löytyvä GT2056V-ahdin käy myös "suoraan", muuten sama kuin yllä, mutta ahtoputken lähtö eri kulmassa.

    Sitten on niitä Alpinan (M47) hybridiahtimia, mutta maksaa aika hunajaa ja saatavuus huono, sekä on kooltaan jotain 1755-luokkaa(?), eli ei mittään jiitä laittaa.
    Orkkiksena näissä GT1749V.


    Kaikissa varmaan enemmän tai vähemmän joutuu imuputken tehdä uusiksi, mutta se nyt on suhtkoht helppo homma.
    Last edited by Supra^; 09-02-2016, 14:28.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1964
      • Seinäjoki

      Kuulostaapas melko helpolta jobilta. Käytettyjä e46 vanhoja ehjiä ahtimiakin luulis olevan kohtuullisesti jo tarjolla. Ei tarvi välttämättä uutta ostaa jos löytää ehjän käytetyn kohtuu hinnalla. Täytyypä alkaa etsimään tuollaista ahdinta, vois kesärengas kelien tultua ruuvata paikoilleen ja käydä päivittämässä ohjelmaa sitämukaa sitten. Kohta varmaan joku heittää tuon laipan cad kuvan mittoineen tähän?
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • Mikae91
        Bimmer Rookie
        • Nov 2015
        • 39
        • Tampere

        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Tuleppa näyttään niin nuuhkitaan, ei se kyllä kitkerältä haise jos katti on paikoillaan... Soittele maanantaina P. 040-1497757 niin illemmalla sopisi.
        Tämä viikko on ollut työntäyteinen yömyöhään saakka, mutta jos ensi viikolla sopisi?

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          Jos pelkkä dpf tyhjennetään, muuttuuko pakokaasun haju perinteiseksi dieselin löyhkäksi? Dpf paikallaanhan ei pakokaasu haise juuri millekään.

          Comment

          • -rik
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 827
            • Rovaniemi

            Originally posted by aku1979 View Post
            Jos pelkkä dpf tyhjennetään, muuttuuko pakokaasun haju perinteiseksi dieselin löyhkäksi? Dpf paikallaanhan ei pakokaasu haise juuri millekään.
            Ei juurikaan, katalysaattori vaikuttaa enemmän.
            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              Originally posted by aku1979 View Post
              Jos pelkkä dpf tyhjennetään, muuttuuko pakokaasun haju perinteiseksi dieselin löyhkäksi? Dpf paikallaanhan ei pakokaasu haise juuri millekään.
              Ei se kyllä kitkeräksi asti muutu niin kauan kun kattiin ei kajota.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                Mulla pakokaasu haisee jonkun verran tai ei jatkuvasti, mutta selkeä dieselin katku on olemassa kuitenkin. Ei tosin kovin kitkerä haju. Mielestäni haju tulee putkenpäästä. Onko sitä kattia helppo satuttaa dpf:ää tyhjättäessä? Jos katti on vaurioitunut, ei varmaan mene päästöt läpi?

                Comment

                • E-rotu
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2014
                  • 71
                  • TRE

                  Nonii pirssi on uusissa ohjelmissa.

                  Niinhän siinä sitten kävi että kaikki ei ollu kondiksessa, autosta penkitettiin 170heppaa ja syy oli tukkeutunut dpf. Se poistettiin ja tehot palautu normaaliin. Silti tehokäyrässä oli ihmeellinen pudotus n. 2500rpm kohdalla. Kulutus laski äkkiseltään arvioituna 2 litraa ja 100heppaa kun tuli yhteensä lisää niin onhan auto nyt kuin eri auto

                  Nyt siis 261/656 voimat ja suurin teho on 3200rpm eli joku siinä vielä ahistaa.. Ahdin lopussa? Suuttimet? Ajettu 315tkm

                  Niin ja vikakoodia tulee kaasuläpästä. Onko muuta vaihtoehtoo kun pistää uus?
                  E91 330dA

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Originally posted by E-rotu View Post
                    <clip>
                    Niinhän siinä sitten kävi että kaikki ei ollu kondiksessa, autosta penkitettiin 170heppaa ja syy oli tukkeutunut dpf.<clip>

                    Niin ja vikakoodia tulee kaasuläpästä. Onko muuta vaihtoehtoo kun pistää uus?
                    Siinä oli syy ja seuraus. Toimimaton kaasuläppä estää regeneroinnin. Kaasuläpän akselilta tihkuu ajan mittaan öljysumua tiivisteen ohi läpän ohjauseletroniikkaan --> kaasuläppä uusiksi.

                    Olettaen että kaasuläpän osanumero on vaikka 11717804384, orkkis GP:llä 288€ + pk: KLIK, profiteile.de:ssä Pierburg 233€ + pk: KLIK ja autoteilemann.de:ssä 182,55€: KLIK.

                    Ei siis budjetti kaadu siihen. Jos haluat hifistellä niin vaihda se o-rengas kans EGR:ää vasten ja ahtoputken profiilitiiviste osa 7 täältä: KLIK. Varmista osanumerot tietty.

                    Comment

                    • sonikk
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 1664
                      • Kerava

                      Originally posted by aku1979 View Post
                      Mulla pakokaasu haisee jonkun verran tai ei jatkuvasti, mutta selkeä dieselin katku on olemassa kuitenkin. Ei tosin kovin kitkerä haju. Mielestäni haju tulee putkenpäästä. Onko sitä kattia helppo satuttaa dpf:ää tyhjättäessä? Jos katti on vaurioitunut, ei varmaan mene päästöt läpi?
                      Mullakin DPF tyhjättiin ja katti jätettiin paikalleen, kyllähän tuo varsinkin kylmänä tyhjäkäynnillä tuoksahtaa mutta meni kuitenkin päästöistä heittämällä läpi, en sinuna olisi huolissani.

                      Originally posted by E-rotu View Post
                      Nonii pirssi on uusissa ohjelmissa.

                      Niinhän siinä sitten kävi että kaikki ei ollu kondiksessa, autosta penkitettiin 170heppaa ja syy oli tukkeutunut dpf. Se poistettiin ja tehot palautu normaaliin. Silti tehokäyrässä oli ihmeellinen pudotus n. 2500rpm kohdalla. Kulutus laski äkkiseltään arvioituna 2 litraa ja 100heppaa kun tuli yhteensä lisää niin onhan auto nyt kuin eri auto

                      Nyt siis 261/656 voimat ja suurin teho on 3200rpm eli joku siinä vielä ahistaa.. Ahdin lopussa? Suuttimet? Ajettu 315tkm

                      Niin ja vikakoodia tulee kaasuläpästä. Onko muuta vaihtoehtoo kun pistää uus?
                      Mulla oli myös vikakoodi kaasuläpästä, vaikuttaako tuo tehoihin ollenkaan? EGR on ohjelmoitu pois joten siihen ei vaikutusta.
                      Last edited by sonikk; 11-02-2016, 09:40.

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        Originally posted by aku1979 View Post
                        Mulla pakokaasu haisee jonkun verran tai ei jatkuvasti, mutta selkeä dieselin katku on olemassa kuitenkin. Ei tosin kovin kitkerä haju. Mielestäni haju tulee putkenpäästä. Onko sitä kattia helppo satuttaa dpf:ää tyhjättäessä? Jos katti on vaurioitunut, ei varmaan mene päästöt läpi?
                        Suoralla putkella leimasin syksyllä ihan hyvillä arvoilla.

                        Ei varmaan menisi läpi jos päästömittaus olisi tarkempi (bensa-autot), mutta kun näissä mitataan tyyliin savutusarvot (joku voi tarkentaa jos haluaa, en ole jaksanut asiaan perehtyä) niin saa olla reilulla kädellä pielessä ennenkuin hylsy tulee.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          Originally posted by Supra^ View Post
                          Suoralla putkella leimasin syksyllä ihan hyvillä arvoilla.

                          Ei varmaan menisi läpi jos päästömittaus olisi tarkempi (bensa-autot), mutta kun näissä mitataan tyyliin savutusarvot (joku voi tarkentaa jos haluaa, en ole jaksanut asiaan perehtyä) niin saa olla reilulla kädellä pielessä ennenkuin hylsy tulee.
                          OK. On siellä kattikin paikallaan, joten ehkä mulla on vaan liian tarkka nenä.

                          Comment

                          • works
                            BTCF Member
                            • Nov 2013
                            • 123
                            • Espoo

                            Originally posted by MNi View Post
                            Siinä oli syy ja seuraus. Toimimaton kaasuläppä estää regeneroinnin. Kaasuläpän akselilta tihkuu ajan mittaan öljysumua tiivisteen ohi läpän ohjauseletroniikkaan --> kaasuläppä uusiksi.

                            Olettaen että kaasuläpän osanumero on vaikka 11717804384, orkkis GP:llä 288€ + pk: KLIK, profiteile.de:ssä Pierburg 233€ + pk: KLIK ja autoteilemann.de:ssä 182,55€: KLIK.

                            Ei siis budjetti kaadu siihen. Jos haluat hifistellä niin vaihda se o-rengas kans EGR:ää vasten ja ahtoputken profiilitiiviste osa 7 täältä: KLIK. Varmista osanumerot tietty.
                            Nyt on ohjeistuksen detskutaso kohdillaan, pakko arvostaa!
                            135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                            Comment

                            • works
                              BTCF Member
                              • Nov 2013
                              • 123
                              • Espoo

                              Originally posted by works View Post
                              Hee, vihdoin toinen N57 VNT:n kanssa leikkivä! Haluatko speksata vähän auki mitä kaikkea olet omallesi tehnyt, mikä moottorikoodi on kokonaisuudessaan ja mitä olet siitä tähän mennessä saanut tehojen puolesta ulos?
                              Originally posted by arska86 View Post
                              Eiköhän meillä ole suunilleen samanikäiset saman mallisarjan edustajat..
                              Katsotaan niitä tehoja kun saan turbon takaisin pajalta ja jatketaan muutenkin tuolla 3-sarjan topicissa..
                              Tuolta E60 dieseltuunausthreadista temmattua tavaraa yllä.

                              Arska, postaile lisää detaileja kun kerkiät, ei tässä itsellä mikään hätä ole, mutta kiva että joku muukin tämän uuden alumiinipadan kanssa virittelee!
                              135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                              Comment

                              • Mikae91
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2015
                                • 39
                                • Tampere

                                Hajua

                                Tänään haistelin ilmanputsarin ja egr n paikkeilla tulevan pakokaasuhajun, siitä se myös tulee ohjaamoon. Vinkkejä? Egr siis on off ja dbf pois. Pitäisikö toi egr tulpata jotenkin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎