Originally posted by Mikae91
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DPF:n poisto / E9x Diesel viritys
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
-
Itsellä alkanut 325d -10 n57 koneella herjailemaan tuosta 480A partikkelisuodattimen poltosta ettei onnistu (mittarissa on 180tkm). Termari vika ei ole koska lämmöt nousee kyllä tarvittaviin ja lisäks Inpa kyllä asenneltu ja koodien lukeminen jne. toimii mutta en oo saanu sitä synkkaan tuohon uudempaan koneeseen vaikka filut jne. päivitelty. Ketäs Tampereen suunnalla olis joka pystyis vilkaseen milloin on poltto viimeks onnistunu jne. tai mahdollisesti pakottamaan sen päälle?
Lisäksi onko järkevää käydä hakemassa pönttö dpf cleaneria ja testata auttaako se itsessään?:thinke91 325d -10 @ 305hp/650Nm
e36 328iA -96
e36 325i -92
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostJos EGR on softasta vedetty nollille, niin sen voi tulpata sieltä pakosarjan pääästä ja problem solved. Etsisin kyllä ensin peilin+lampun avulla vuotokohdan, ei välttämättä ole EGR:ssä. Luulisi olevan helppo löytää kun nokeentuu suhtkoht nopeasti.
Comment
-
-
Originally posted by Mikae91 View PostSiinä missä on kaksi tähtikantaista pikku pulttia, pakosarjan ja egr härpäkän eka liitos. Niin löytyy nokea molempien pulttien vierestä. Kuinka se kannattaa tulpata ja onko siihen valmis osa olemassa? Voiko tehottomuus johtua siinä olevasta vuodosta?Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
Originally posted by makeclick View PostNe on torx kantoja ja muistaakseni t40 tai t45. Pakosarjan ja putken välissä ei ole tiivistettä vaan se on kartiotiivistys, joten pultit voi olla löysässä (järki käteen sitten jos on kiinni jo. Jos muutama noki hiukkanen siellä niin kuuluu asiaan). Sinne voi ihan tehdä tulppa pellin, mutta yleensä ihmiset tulppaavat sen egr-venttiilin sisääntulosta, eli S-muotoisen putken ja egr välistä.
Comment
-
-
Originally posted by Mikae91 View PostKiitoksia vinkeistä, torxit oli niin jumissa että jouduin viemään korjaamolle tulpattavaksi. Nyt on tulpattu , ja alakierroksilla on vähän pirteämpi. Dynomittaus kertoo myöhemmin totuuden.Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
En löytänyt haulla tietoa, joten kysyn tässä ketjussa, että näkikö jostain milloin dpf:n regenerointi on viimeksi tapahtunut? Olen ajanut nyt reilu 10tkm sigun ajokilla itse, enkä muista että sinä aikana olisi kertaakaan tehnyt tuota. Ainakin 320d:ssä sen huomasi selvästi.
Auton taustasta sen verran että kävin laitattamassa siihen uuden ohjelman n. 7tkm sitten. Siinä kuulemma oli jo jokin vakiosta poikkeava ohjelma entuudestaan ennen tätä nykyistä. Nyt tässä viimeisimmässä otettiin EGR samalla pois käytöstä.
E: ja laitetaas vielä lisämaininta, että auto kävi merkkihuollossa (määräaikaishuolto + vehicle inspection tms.) jokin aika sitten muttei siellä ainakaan mainittu asiasta mitään.Last edited by karsta; 05-03-2016, 09:41.Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme
Comment
-
-
Originally posted by karsta View PostEn löytänyt haulla tietoa, joten kysyn tässä ketjussa, että näkikö jostain milloin dpf:n regenerointi on viimeksi tapahtunut? Olen ajanut nyt reilu 10tkm sigun ajokilla itse, enkä muista että sinä aikana olisi kertaakaan tehnyt tuota. Ainakin 320d:ssä sen huomasi selvästi.
Auton taustasta sen verran että kävin laitattamassa siihen uuden ohjelman n. 7tkm sitten. Siinä kuulemma oli jo jokin vakiosta poikkeava ohjelma entuudestaan ennen tätä nykyistä. Nyt tässä viimeisimmässä otettiin EGR samalla pois käytöstä.ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
ex:TitanSilber E91 330da
-Karkkila Connection-
Comment
-
-
Regenerointia ei kyllä normaali ajossa huomaa.
Itse olen oppinut huomaamaan sen automaattilaatikon töksähtelevämmästä käyttäytymisestä.
Ja tietysti huonolla tuurilla siitä,että parkkiin ajaessa pöntöstä puskee pirullinen käry.
Inpalla näkee milloin viimeksi poltto on tapahtunut.
Jos löytyy jokin laite (tai salavalikko auki) voi polton nähdä lämpöjen pienestä noususta.
Poltto toimii jos tuhansia kilometrejä ajettu ilman dpf vikailmoituksia.
Noin tuhannen kilometrin välein poltto tapahtuu...riippuu ajotavasta dpfn kunnosta yms.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Mulla näytti ostaessa edellisestä poltosta olleen reilu 20tkm. Oli pikkaisen nuhainen kulkupuoli. Pari purkkia pesuainetta paine-eroanturin rööristä kennolle ja 40km ajoa pakkopoltto päällä niin alkoi taas kulkemaan kevyemmin. Tietysti perus hehkut ja termarit sai ennen tuota rempata että suostui polton tekemään.tdituning.fi
Comment
-
-
Originally posted by hatemi View PostMulla näytti ostaessa edellisestä poltosta olleen reilu 20tkm. Oli pikkaisen nuhainen kulkupuoli. Pari purkkia pesuainetta paine-eroanturin rööristä kennolle ja 40km ajoa pakkopoltto päällä niin alkoi taas kulkemaan kevyemmin. Tietysti perus hehkut ja termarit sai ennen tuota rempata että suostui polton tekemään.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by makeclick View PostNe on torx kantoja ja muistaakseni t40 tai t45. Pakosarjan ja putken välissä ei ole tiivistettä vaan se on kartiotiivistys, joten pultit voi olla löysässä (järki käteen sitten jos on kiinni jo. Jos muutama noki hiukkanen siellä niin kuuluu asiaan). Sinne voi ihan tehdä tulppa pellin, mutta yleensä ihmiset tulppaavat sen egr-venttiilin sisääntulosta, eli S-muotoisen putken ja egr välistä.
Meinasin itsekin tulpata tuon ja ottaa koko egr-coolerin pois samalla kun vaihdan termarin.Audi A3 GTRON
EX: BMW 325D Coupe -07
EX: BMW 320ia -08
Comment
-
Comment