Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    Originally posted by Mikae91 View Post
    Tänään haistelin ilmanputsarin ja egr n paikkeilla tulevan pakokaasuhajun, siitä se myös tulee ohjaamoon. Vinkkejä? Egr siis on off ja dbf pois. Pitäisikö toi egr tulpata jotenkin?
    Jos EGR on softasta vedetty nollille, niin sen voi tulpata sieltä pakosarjan pääästä ja problem solved. Etsisin kyllä ensin peilin+lampun avulla vuotokohdan, ei välttämättä ole EGR:ssä. Luulisi olevan helppo löytää kun nokeentuu suhtkoht nopeasti.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Gordoli
      Newbiemmer
      • Nov 2015
      • 5
      • Tampere

      Itsellä alkanut 325d -10 n57 koneella herjailemaan tuosta 480A partikkelisuodattimen poltosta ettei onnistu (mittarissa on 180tkm). Termari vika ei ole koska lämmöt nousee kyllä tarvittaviin ja lisäks Inpa kyllä asenneltu ja koodien lukeminen jne. toimii mutta en oo saanu sitä synkkaan tuohon uudempaan koneeseen vaikka filut jne. päivitelty. Ketäs Tampereen suunnalla olis joka pystyis vilkaseen milloin on poltto viimeks onnistunu jne. tai mahdollisesti pakottamaan sen päälle?

      Lisäksi onko järkevää käydä hakemassa pönttö dpf cleaneria ja testata auttaako se itsessään?:think
      e91 325d -10 @ 305hp/650Nm
      e36 328iA -96
      e36 325i -92

      Comment

      • works
        BTCF Member
        • Nov 2013
        • 123
        • Espoo

        Originally posted by Gordoli View Post
        Ketäs Tampereen suunnalla olis joka pystyis vilkaseen milloin on poltto viimeks onnistunu jne. tai mahdollisesti pakottamaan sen päälle?
        Böntti taisi vaikuttaa sielläpäin, pingaa kaveria privalla jos ei tätä huomaa.
        135 E82 flexfuel / stg1 turbot

        Comment

        • Mikae91
          Bimmer Rookie
          • Nov 2015
          • 39
          • Tampere

          Originally posted by Supra^ View Post
          Jos EGR on softasta vedetty nollille, niin sen voi tulpata sieltä pakosarjan pääästä ja problem solved. Etsisin kyllä ensin peilin+lampun avulla vuotokohdan, ei välttämättä ole EGR:ssä. Luulisi olevan helppo löytää kun nokeentuu suhtkoht nopeasti.
          Siinä missä on kaksi tähtikantaista pikku pulttia, pakosarjan ja egr härpäkän eka liitos. Niin löytyy nokea molempien pulttien vierestä. Kuinka se kannattaa tulpata ja onko siihen valmis osa olemassa? Voiko tehottomuus johtua siinä olevasta vuodosta?

          Comment

          • makeclick
            BTCF Member
            • Mar 2005
            • 268
            • Turku

            Originally posted by Mikae91 View Post
            Siinä missä on kaksi tähtikantaista pikku pulttia, pakosarjan ja egr härpäkän eka liitos. Niin löytyy nokea molempien pulttien vierestä. Kuinka se kannattaa tulpata ja onko siihen valmis osa olemassa? Voiko tehottomuus johtua siinä olevasta vuodosta?
            Ne on torx kantoja ja muistaakseni t40 tai t45. Pakosarjan ja putken välissä ei ole tiivistettä vaan se on kartiotiivistys, joten pultit voi olla löysässä (järki käteen sitten jos on kiinni jo. Jos muutama noki hiukkanen siellä niin kuuluu asiaan). Sinne voi ihan tehdä tulppa pellin, mutta yleensä ihmiset tulppaavat sen egr-venttiilin sisääntulosta, eli S-muotoisen putken ja egr välistä.
            Harrastepaholainen 335d:
            Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
            Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

            Comment

            • Mikae91
              Bimmer Rookie
              • Nov 2015
              • 39
              • Tampere

              Originally posted by makeclick View Post
              Ne on torx kantoja ja muistaakseni t40 tai t45. Pakosarjan ja putken välissä ei ole tiivistettä vaan se on kartiotiivistys, joten pultit voi olla löysässä (järki käteen sitten jos on kiinni jo. Jos muutama noki hiukkanen siellä niin kuuluu asiaan). Sinne voi ihan tehdä tulppa pellin, mutta yleensä ihmiset tulppaavat sen egr-venttiilin sisääntulosta, eli S-muotoisen putken ja egr välistä.
              Kiitoksia vinkeistä, torxit oli niin jumissa että jouduin viemään korjaamolle tulpattavaksi. Nyt on tulpattu , ja alakierroksilla on vähän pirteämpi. Dynomittaus kertoo myöhemmin totuuden.

              Comment

              • makeclick
                BTCF Member
                • Mar 2005
                • 268
                • Turku

                Originally posted by Mikae91 View Post
                Kiitoksia vinkeistä, torxit oli niin jumissa että jouduin viemään korjaamolle tulpattavaksi. Nyt on tulpattu , ja alakierroksilla on vähän pirteämpi. Dynomittaus kertoo myöhemmin totuuden.
                Hyvä homma . egr tulppaus ei välttämättä tehoihin niinkään vaikuta, mutta vuotava egr lisää savutusta ja paljon. Ehkä myös turbon heräämistä jos oikeen paljon vuotaa. Egr kunnon huomaa, jos valoista lähdettäessä (siis ihan normaalisti) tuprauttelee mustaa. Omakohtasilla kokemuksilla jo 2 autoa lopettanut savuttelut ja putkenpäät pysyy puhtaana, kun tuon saastaisen laitoksen tulppaa .
                Harrastepaholainen 335d:
                Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                Comment

                • karsta
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 263
                  • Hollola

                  En löytänyt haulla tietoa, joten kysyn tässä ketjussa, että näkikö jostain milloin dpf:n regenerointi on viimeksi tapahtunut? Olen ajanut nyt reilu 10tkm sigun ajokilla itse, enkä muista että sinä aikana olisi kertaakaan tehnyt tuota. Ainakin 320d:ssä sen huomasi selvästi.

                  Auton taustasta sen verran että kävin laitattamassa siihen uuden ohjelman n. 7tkm sitten. Siinä kuulemma oli jo jokin vakiosta poikkeava ohjelma entuudestaan ennen tätä nykyistä. Nyt tässä viimeisimmässä otettiin EGR samalla pois käytöstä.

                  E: ja laitetaas vielä lisämaininta, että auto kävi merkkihuollossa (määräaikaishuolto + vehicle inspection tms.) jokin aika sitten muttei siellä ainakaan mainittu asiasta mitään.
                  Last edited by karsta; 05-03-2016, 09:41.
                  Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
                  Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme

                  Comment

                  • Rikardo
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 715
                    • Karkkila

                    Originally posted by karsta View Post
                    En löytänyt haulla tietoa, joten kysyn tässä ketjussa, että näkikö jostain milloin dpf:n regenerointi on viimeksi tapahtunut? Olen ajanut nyt reilu 10tkm sigun ajokilla itse, enkä muista että sinä aikana olisi kertaakaan tehnyt tuota. Ainakin 320d:ssä sen huomasi selvästi.

                    Auton taustasta sen verran että kävin laitattamassa siihen uuden ohjelman n. 7tkm sitten. Siinä kuulemma oli jo jokin vakiosta poikkeava ohjelma entuudestaan ennen tätä nykyistä. Nyt tässä viimeisimmässä otettiin EGR samalla pois käytöstä.
                    Ittänikin kiinnostais kyllä. Ensimmäinen dpf:llä varustettu auto itsellä, niin ei mitään hajuakaan miten tuo regenerointi pitäisi huomata. Ilmeisesti pitäisi huomata kuitenkin kun alkaa? Nyt jo 20tkm ajettu ja iDrive arvioi edelleen 130000km dpf-huoltoon...
                    ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                    ex:TitanSilber E91 330da
                    -Karkkila Connection-

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

                      Regenerointia ei kyllä normaali ajossa huomaa.
                      Itse olen oppinut huomaamaan sen automaattilaatikon töksähtelevämmästä käyttäytymisestä.
                      Ja tietysti huonolla tuurilla siitä,että parkkiin ajaessa pöntöstä puskee pirullinen käry.
                      Inpalla näkee milloin viimeksi poltto on tapahtunut.
                      Jos löytyy jokin laite (tai salavalikko auki) voi polton nähdä lämpöjen pienestä noususta.
                      Poltto toimii jos tuhansia kilometrejä ajettu ilman dpf vikailmoituksia.
                      Noin tuhannen kilometrin välein poltto tapahtuu...riippuu ajotavasta dpfn kunnosta yms.
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • hatemi
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 106
                        • Jkl

                        Mulla näytti ostaessa edellisestä poltosta olleen reilu 20tkm. Oli pikkaisen nuhainen kulkupuoli. Pari purkkia pesuainetta paine-eroanturin rööristä kennolle ja 40km ajoa pakkopoltto päällä niin alkoi taas kulkemaan kevyemmin. Tietysti perus hehkut ja termarit sai ennen tuota rempata että suostui polton tekemään.
                        tdituning.fi

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          Originally posted by hatemi View Post
                          Mulla näytti ostaessa edellisestä poltosta olleen reilu 20tkm. Oli pikkaisen nuhainen kulkupuoli. Pari purkkia pesuainetta paine-eroanturin rööristä kennolle ja 40km ajoa pakkopoltto päällä niin alkoi taas kulkemaan kevyemmin. Tietysti perus hehkut ja termarit sai ennen tuota rempata että suostui polton tekemään.
                          Niin 20tkm onnistuneesta poltosta, jos 20tkm ollut täysin polttamatta niin moottori ei kävisi enää.
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • hatemi
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 106
                            • Jkl

                            Niin no mitä noista Italian Ilpojen autoista tietää. Tuota määrää ISTA näytti. Paljonko lie vielä maileja ruuvattu tuossa välissä.
                            tdituning.fi

                            Comment

                            • Weilside
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2015
                              • 60
                              • Kuopio

                              Mitä N47 kannattaa ohjelman jälkeen alkaa tekemään, jos halajaa lisää voimaa? Miten pitkälle tässä suuttimet riittää ja alakerta?

                              Comment

                              • Hastra
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 545
                                • Espoo

                                Originally posted by makeclick View Post
                                Ne on torx kantoja ja muistaakseni t40 tai t45. Pakosarjan ja putken välissä ei ole tiivistettä vaan se on kartiotiivistys, joten pultit voi olla löysässä (järki käteen sitten jos on kiinni jo. Jos muutama noki hiukkanen siellä niin kuuluu asiaan). Sinne voi ihan tehdä tulppa pellin, mutta yleensä ihmiset tulppaavat sen egr-venttiilin sisääntulosta, eli S-muotoisen putken ja egr välistä.
                                Oletko itse tehnyt tulppalevyjä tuonne pakosarjan päähän? Oletko laittanut jotain tiivistettä sinne?

                                Meinasin itsekin tulpata tuon ja ottaa koko egr-coolerin pois samalla kun vaihdan termarin.
                                Audi A3 GTRON
                                EX: BMW 325D Coupe -07
                                EX: BMW 320ia -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎