Realoemin mukaan on eri laatikko. Seinäjoella kun kävin ja katsoin pihalla olevaa kalustoa( tehot) niin vakuutuin että en pelkää laatikon kestoa. Tarinat siellä vahvistivat uskoa.
330d ja 335d on sama automaattilaatikko, 6hp26z.
320d, 325d ja 335i taas 6hp19z.
G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Ei suoranaisesti liity dpf poistoon mutta samassa rytäkässä lähti meiltä myös egr pois käytöstä. Nyt kylmien kelien myötä olis tarvetta termostaattien vaihdolle ja mietin että voiko tuon koko egr lauhduttimen termostaatteineen heittää pois ja onko joku näin tehnyt? Olis yks vikapaikka vähemmän ja eipä tarvis enää egr termostaattia uusia kun autoon jäisi jäljelle vain pää termostaatti
Ei suoranaisesti liity dpf poistoon mutta samassa rytäkässä lähti meiltä myös egr pois käytöstä. Nyt kylmien kelien myötä olis tarvetta termostaattien vaihdolle ja mietin että voiko tuon koko egr lauhduttimen termostaatteineen heittää pois ja onko joku näin tehnyt? Olis yks vikapaikka vähemmän ja eipä tarvis enää egr termostaattia uusia kun autoon jäisi jäljelle vain pää termostaatti
Onhan näitä tehty ainakin vanhempiin. EGR:n pakokaasulinja lätkällä umpeen pakosarjan etupäässä. EGR-venttiilin tilalla suora putki (valmiita settejä myynnissä). EGR-jäähdyttimen nestelinjojen tulppaus. Mahdollisesti tässäkin voisi käyttää hyväksi vanhemman M57:n (E39) alavesiletkua ja paluulinjaa sellaisesta versiosta, jossa EGR:n jäähdytystä ei ole koskaan ollutkaan.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Onhan näitä tehty ainakin vanhempiin. EGR:n pakokaasulinja lätkällä umpeen pakosarjan etupäässä. EGR-venttiilin tilalla suora putki (valmiita settejä myynnissä). EGR-jäähdyttimen nestelinjojen tulppaus. Mahdollisesti tässäkin voisi käyttää hyväksi vanhemman M57:n (E39) alavesiletkua ja paluulinjaa sellaisesta versiosta, jossa EGR:n jäähdytystä ei ole koskaan ollutkaan.
Elikkäs näin alkuun vois ajatella sulkea vain egr nestekierron koska ei ole pakokaasuvuotoja vielä sielä putkessa. Tapahtuuko mitään kamalaa jos egr termostaatin vain tukkii jollain? Esim. sorvaa jonkun tulpan sinne termostaattiin? Lähinnä siksi nyt näin alkuun ettei tarvi enää uusia tuota termostaattia tähän hätään jos koko höskän myöhemmin sitten poistaisi.
Elikkäs näin alkuun vois ajatella sulkea vain egr nestekierron koska ei ole pakokaasuvuotoja vielä sielä putkessa. Tapahtuuko mitään kamalaa jos egr termostaatin vain tukkii jollain? Esim. sorvaa jonkun tulpan sinne termostaattiin? Lähinnä siksi nyt näin alkuun ettei tarvi enää uusia tuota termostaattia tähän hätään jos koko höskän myöhemmin sitten poistaisi.
Purkaa termarin ja poistaa sen pienemmän elementin, niin ei enää aukea.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Purkaa termarin ja poistaa sen pienemmän elementin, niin ei enää aukea.
Ok täytynee puukottaa tuollainen auki. mahtaa olla sama tuossa m47n2 koneessa kuin mitä oli alkupään e60 koppaisen m57 kyljessä? Tuollainen rikkinäinen m57 egr termari löytyy tallista jo niin voi sen puukottaa.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avaappa tuikku vähän enemmän, kun tulee nyt taas uutta tietoa. Miksi ne on joka paikkaan merkattuna (myös osakatalogeissa) 6HP26:na, ja miksi tuossa kuvassakin lukee yläkulmassa myös tuo 26 kaksikasin lisäksi?
Netissä höpötellään että tuo tuli vasta LCI-malleihin mutta onko siis kaikissa E9x 335d:issä ollut tuo vahvempi?
Miten muuten E6x-sarjalaisissa, onko niissäkin oikeasti 6HP28 vaikka maallikko voisi kaikesta saatavilla olevasta tiedosta päätellä laatikon olevan 6HP26? :think
Ja se tärkein; miten nämä kaksi laatikkoa eroavat toisistaan?
"1.
6HP19TÜ (Designation BMW) = 6HP21 (Designation ZF)
6HP19 (BMW) = 6HP19 (ZF)
6HP26TÜ (Designation BMW) = 6HP28 (Designation ZF)
6HP26 (BMW) = 6HP26 (ZF)
6HP32 (BMW) = 6HP32 (ZF)
2. 6HP21 and 6HP28 are the development of 6HP19 and 6HP26 with significantly shorter reaction and gearshift times ("quick-automatic"). Furthermore, fuel consumption could be reduced through the use -mainly new torque converter again.
3. With the exception of the 7 Series, all model ranges are now almost completely converted to the more advanced gear.
4. All 4-cylinder diesel (no matter what BMW) and the 325d / 525d have a 6HP21, while the remaining 6-cylinder diesel have the greater 6HP28, 8-cylinder diesel in the 7 Series and the Rolls-Royce have a 6HP32 (here There are no advanced variant, which also, who wants to switch quickly in Rolli?)
5. All petrol 4 and 6 cylinders have a small transmission 6HP21 (or 6HP19, if not already moved)
6. The 8-cylinder petrol engine in the X5 and 5 Series have 6HP28, 6HP26 in the 7 Series, which has 12-cylinder also 6HP26
7. The ZF 6-speed automatic in the non-enhanced version's even with Jaguar, Land Rover, Maserati, Aston Martin, Ford, Audi Q7 and Audi models other (here, however, with VA-drive or all-wheel integrated)
8. There should be more applications with GM automatic transmission, but does not know what. "
Vielä kerran lisään.
Siis, bemari nimeää laatikon hp26z tu tai jotain muuta epäselvää sinnepäin, mutta laatikon valmistajan koodi on jo hp28.
Sinä se pointti.
bemari lupaa väännönkestoa tuon 650, mutta valmistajan prosyyrissä 700.
Kukapa noista tietää, ennenkun lattialle solauttaa...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
No mikä sulla sitten on? Oletin että täällä keskusteltiin siitä mitkä laatikot näissä on tehtaalta ollut...
6hp28 lukee kyljessä, ja Siekkinenkin joutui jotain spessu työkalujakin vielä tilaamaan kun 28 laatikossa oli joku erilainen sisuskalu juttu. Tosin mun auto on -08 ja vähän ennen lci malleja tullut tehtaalta
E9x sarjaa ei käsittääkseni ole saanut sähkökepin kanssa..
Kaverin 535d laatikon kyljessä taas luki 6hp26
E30 M50tic -90 E34 M5 -90 E91 325d M-sport -07 Ford F100 -53 LS edition
Comment