Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    Originally posted by Raadon View Post
    Realoemin mukaan on eri laatikko. Seinäjoella kun kävin ja katsoin pihalla olevaa kalustoa( tehot) niin vakuutuin että en pelkää laatikon kestoa. Tarinat siellä vahvistivat uskoa.
    330d ja 335d on sama automaattilaatikko, 6hp26z.

    320d, 325d ja 335i taas 6hp19z.
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • Raadon
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 55
      • PKS

      Originally posted by janne30 View Post
      330d ja 335d on sama automaattilaatikko, 6hp26z.

      320d, 325d ja 335i taas 6hp19z.
      Minun Vin numerolla näyttää että käytössä E 9x vain 330 D. On tietysti hyvä jos olen väärässä(tai Realoem).

      24007590343
      Rmfd automatic transmission EH

      GA6HP26Z

      From: 09/01/2008 To: - Weight: 94.690 kg Price: Superseded by:

      24007631065 (07/01/2011 — ), nonexchangeable retrospectively
      Part 24007590343 was found on the following E90N vehicles:
      F46 218d - 18
      Ex E 91 330 xD a -10 318 / 682

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        Originally posted by Raadon View Post
        Minun Vin numerolla näyttää että käytössä E 9x vain 330 D. On tietysti hyvä jos olen väärässä(tai Realoem).

        24007590343
        Rmfd automatic transmission EH

        GA6HP26Z

        From: 09/01/2008 To: - Weight: 94.690 kg Price: Superseded by:

        24007631065 (07/01/2011 — ), nonexchangeable retrospectively
        Part 24007590343 was found on the following E90N vehicles:
        Niinno, osanumero on kyllä eri, mutta laatikko on pääpiirteittäin sama ZF 6HP26Z

        Originally posted by janne30 View Post
        330d ja 335d on sama automaattilaatikko, 6hp26z.

        320d, 325d ja 335i taas 6hp19z.
        Last edited by Supra^; 04-01-2016, 14:29.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          Ei suoranaisesti liity dpf poistoon mutta samassa rytäkässä lähti meiltä myös egr pois käytöstä. Nyt kylmien kelien myötä olis tarvetta termostaattien vaihdolle ja mietin että voiko tuon koko egr lauhduttimen termostaatteineen heittää pois ja onko joku näin tehnyt? Olis yks vikapaikka vähemmän ja eipä tarvis enää egr termostaattia uusia kun autoon jäisi jäljelle vain pää termostaatti
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            Originally posted by joko View Post
            Ei suoranaisesti liity dpf poistoon mutta samassa rytäkässä lähti meiltä myös egr pois käytöstä. Nyt kylmien kelien myötä olis tarvetta termostaattien vaihdolle ja mietin että voiko tuon koko egr lauhduttimen termostaatteineen heittää pois ja onko joku näin tehnyt? Olis yks vikapaikka vähemmän ja eipä tarvis enää egr termostaattia uusia kun autoon jäisi jäljelle vain pää termostaatti
            Onhan näitä tehty ainakin vanhempiin. EGR:n pakokaasulinja lätkällä umpeen pakosarjan etupäässä. EGR-venttiilin tilalla suora putki (valmiita settejä myynnissä). EGR-jäähdyttimen nestelinjojen tulppaus. Mahdollisesti tässäkin voisi käyttää hyväksi vanhemman M57:n (E39) alavesiletkua ja paluulinjaa sellaisesta versiosta, jossa EGR:n jäähdytystä ei ole koskaan ollutkaan.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1968
              • Seinäjoki

              Originally posted by Clavurion View Post
              Onhan näitä tehty ainakin vanhempiin. EGR:n pakokaasulinja lätkällä umpeen pakosarjan etupäässä. EGR-venttiilin tilalla suora putki (valmiita settejä myynnissä). EGR-jäähdyttimen nestelinjojen tulppaus. Mahdollisesti tässäkin voisi käyttää hyväksi vanhemman M57:n (E39) alavesiletkua ja paluulinjaa sellaisesta versiosta, jossa EGR:n jäähdytystä ei ole koskaan ollutkaan.
              Elikkäs näin alkuun vois ajatella sulkea vain egr nestekierron koska ei ole pakokaasuvuotoja vielä sielä putkessa. Tapahtuuko mitään kamalaa jos egr termostaatin vain tukkii jollain? Esim. sorvaa jonkun tulpan sinne termostaattiin? Lähinnä siksi nyt näin alkuun ettei tarvi enää uusia tuota termostaattia tähän hätään jos koko höskän myöhemmin sitten poistaisi.
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                Originally posted by joko View Post
                Elikkäs näin alkuun vois ajatella sulkea vain egr nestekierron koska ei ole pakokaasuvuotoja vielä sielä putkessa. Tapahtuuko mitään kamalaa jos egr termostaatin vain tukkii jollain? Esim. sorvaa jonkun tulpan sinne termostaattiin? Lähinnä siksi nyt näin alkuun ettei tarvi enää uusia tuota termostaattia tähän hätään jos koko höskän myöhemmin sitten poistaisi.
                Purkaa termarin ja poistaa sen pienemmän elementin, niin ei enää aukea.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1968
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Purkaa termarin ja poistaa sen pienemmän elementin, niin ei enää aukea.

                  Ok täytynee puukottaa tuollainen auki. mahtaa olla sama tuossa m47n2 koneessa kuin mitä oli alkupään e60 koppaisen m57 kyljessä? Tuollainen rikkinäinen m57 egr termari löytyy tallista jo niin voi sen puukottaa.
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • Kapanos
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1394
                    • Kirkkonummen Westend

                    Originally posted by janne30 View Post
                    330d ja 335d on sama automaattilaatikko, 6hp26z.

                    320d, 325d ja 335i taas 6hp19z.

                    Ei mulla ainakaan oo 6hp26z laatikko tossa 335d
                    E30 M50tic -90
                    E34 M5 -90
                    E91 325d M-sport -07
                    Ford F100 -53 LS edition

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by Kapanos View Post
                      Ei mulla ainakaan oo 6hp26z laatikko tossa 335d
                      No mikä sulla sitten on? Oletin että täällä keskusteltiin siitä mitkä laatikot näissä on tehtaalta ollut...
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        .
                        Niissä on 6hp28, mitäpä tuosta.

                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Avaappa tuikku vähän enemmän, kun tulee nyt taas uutta tietoa. Miksi ne on joka paikkaan merkattuna (myös osakatalogeissa) 6HP26:na, ja miksi tuossa kuvassakin lukee yläkulmassa myös tuo 26 kaksikasin lisäksi?
                          Netissä höpötellään että tuo tuli vasta LCI-malleihin mutta onko siis kaikissa E9x 335d:issä ollut tuo vahvempi?

                          Miten muuten E6x-sarjalaisissa, onko niissäkin oikeasti 6HP28 vaikka maallikko voisi kaikesta saatavilla olevasta tiedosta päätellä laatikon olevan 6HP26? :think

                          Ja se tärkein; miten nämä kaksi laatikkoa eroavat toisistaan?
                          Last edited by Supra^; 04-01-2016, 22:43.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • hatemi
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 106
                            • Jkl

                            Eikös tuo 6hp28 tullu vasta sähkökepin kanssa. Eli E6x LCI ja ilmeisesti e9x N57 moottorin perään?
                            tdituning.fi

                            Comment

                            • tuikku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1353

                              .
                              Zf6hp26z tu = 6hp28


                              "1.
                              6HP19TÜ (Designation BMW) = 6HP21 (Designation ZF)
                              6HP19 (BMW) = 6HP19 (ZF)
                              6HP26TÜ (Designation BMW) = 6HP28 (Designation ZF)
                              6HP26 (BMW) = 6HP26 (ZF)
                              6HP32 (BMW) = 6HP32 (ZF)
                              2. 6HP21 and 6HP28 are the development of 6HP19 and 6HP26 with significantly shorter reaction and gearshift times ("quick-automatic"). Furthermore, fuel consumption could be reduced through the use -mainly new torque converter again.
                              3. With the exception of the 7 Series, all model ranges are now almost completely converted to the more advanced gear.
                              4. All 4-cylinder diesel (no matter what BMW) and the 325d / 525d have a 6HP21, while the remaining 6-cylinder diesel have the greater 6HP28, 8-cylinder diesel in the 7 Series and the Rolls-Royce have a 6HP32 (here There are no advanced variant, which also, who wants to switch quickly in Rolli?)
                              5. All petrol 4 and 6 cylinders have a small transmission 6HP21 (or 6HP19, if not already moved)
                              6. The 8-cylinder petrol engine in the X5 and 5 Series have 6HP28, 6HP26 in the 7 Series, which has 12-cylinder also 6HP26
                              7. The ZF 6-speed automatic in the non-enhanced version's even with Jaguar, Land Rover, Maserati, Aston Martin, Ford, Audi Q7 and Audi models other (here, however, with VA-drive or all-wheel integrated)
                              8. There should be more applications with GM automatic transmission, but does not know what. "

                              "6HP19: 400 Nm
                              6HP21: 450 Nm
                              6HP26: 600 Nm
                              6HP28: 650 Nm
                              6HP32: 750 Nm "

                              Vielä kerran lisään.
                              Siis, bemari nimeää laatikon hp26z tu tai jotain muuta epäselvää sinnepäin, mutta laatikon valmistajan koodi on jo hp28.
                              Sinä se pointti.
                              bemari lupaa väännönkestoa tuon 650, mutta valmistajan prosyyrissä 700.
                              Kukapa noista tietää, ennenkun lattialle solauttaa...
                              Last edited by tuikku; 05-01-2016, 00:29.
                              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                              Comment

                              • Kapanos
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1394
                                • Kirkkonummen Westend

                                Originally posted by Supra^ View Post
                                No mikä sulla sitten on? Oletin että täällä keskusteltiin siitä mitkä laatikot näissä on tehtaalta ollut...
                                6hp28 lukee kyljessä, ja Siekkinenkin joutui jotain spessu työkalujakin vielä tilaamaan kun 28 laatikossa oli joku erilainen sisuskalu juttu. Tosin mun auto on -08 ja vähän ennen lci malleja tullut tehtaalta

                                E9x sarjaa ei käsittääkseni ole saanut sähkökepin kanssa..

                                Kaverin 535d laatikon kyljessä taas luki 6hp26
                                E30 M50tic -90
                                E34 M5 -90
                                E91 325d M-sport -07
                                Ford F100 -53 LS edition

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎