Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makeclick
    BTCF Member
    • Mar 2005
    • 268
    • Turku

    Originally posted by Hastra View Post
    Oletko itse tehnyt tulppalevyjä tuonne pakosarjan päähän? Oletko laittanut jotain tiivistettä sinne?

    Meinasin itsekin tulpata tuon ja ottaa koko egr-coolerin pois samalla kun vaihdan termarin.
    En oo ite laittanut. Mulla on siellä putken päässä. Mietin kyllä tehdä ton saman kuin sinä tai sitten WG modata sinne pakosarjan luo.

    En oikein tiedä sitten. Joku tiivistys olisi tietty hyvä olla.. ehkä kupari tai alumiinipelti sopivan laipan alle. Menee varmaan käsitöiksi :think tai otat sen vanhan putken laipan ja hitsaat sen putken kiinni siitä läheltä laippaa.
    Harrastepaholainen 335d:
    Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
    Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

    Comment

    • AK-87
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2015
      • 324
      • Hml

      Painetaas tännekin omat kokemukset DPF-poistosta ja optimoinnista.

      Kertomusten ja kehujen perusteella päädyin AJ Techille teettämään työt. Työ kesti kokonaisuudessaan reilun 2h (sis. DPF:n fyysinen tyhjennys ja softaus + dyno). Tyhjällä pöntöllä ja vakiosoftalla M47 työnsi 166hp/337Nm, ja virisoftalla 214hp/422Nm. Ihan kaikkea ei yritetty repiä ulos, asiakkaan ujo toive oli että josko sen 200 pollea saisi rikki. Kulutuskin laski noin 0,5l/100km 500km ajotestissä sekalaisessa ajossa. Mittarissa on nyt 197tkm.

      Tuli kyllä hyvin vastinetta rahalle, uskallan suositella. Nähtäväksi jää, vaikuttaako tuo kestävyyteen käytännössä. Tosin mä nyt en jatkuvasti survo kaasua lattiasta läpi muutenkaan...
      V60 D4 AWD -16
      Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
      ex V60 D4 -13
      ex E36 323i 4D -96
      ex E91 320d -06 Stage 1

      Comment

      • makeclick
        BTCF Member
        • Mar 2005
        • 268
        • Turku

        Originally posted by AK-87 View Post
        Painetaas tännekin omat kokemukset DPF-poistosta ja optimoinnista.

        Kertomusten ja kehujen perusteella päädyin AJ Techille teettämään työt. Työ kesti kokonaisuudessaan reilun 2h (sis. DPF:n fyysinen tyhjennys ja softaus + dyno). Tyhjällä pöntöllä ja vakiosoftalla M47 työnsi 166hp/337Nm, ja virisoftalla 214hp/422Nm. Ihan kaikkea ei yritetty repiä ulos, asiakkaan ujo toive oli että josko sen 200 pollea saisi rikki. Kulutuskin laski noin 0,5l/100km 500km ajotestissä sekalaisessa ajossa. Mittarissa on nyt 197tkm.

        Tuli kyllä hyvin vastinetta rahalle, uskallan suositella. Nähtäväksi jää, vaikuttaako tuo kestävyyteen käytännössä. Tosin mä nyt en jatkuvasti survo kaasua lattiasta läpi muutenkaan...
        En usko, kunhan ei revi kylmänä vaan yrittää aina käyttää koneen käyntilämpimäksi eli 90astetta, sekä rääkin jälkeen ei sammuta konetta heti. Jos havaitsee jonkun vian. Korjaa sen eikä aja väkisin.

        Aj on hyvvä paikka! Avulias ja osaa hommansa! Uskaltaiskohan joskus käydä sielläkin penkissä vielä
        Harrastepaholainen 335d:
        Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
        Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

        Comment

        • karsta
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 263
          • Hollola

          Originally posted by Nettipepe View Post
          Regenerointia ei kyllä normaali ajossa huomaa.
          Itse olen oppinut huomaamaan sen automaattilaatikon töksähtelevämmästä käyttäytymisestä.
          Ja tietysti huonolla tuurilla siitä,että parkkiin ajaessa pöntöstä puskee pirullinen käry.
          Inpalla näkee milloin viimeksi poltto on tapahtunut.
          Jos löytyy jokin laite (tai salavalikko auki) voi polton nähdä lämpöjen pienestä noususta.
          Poltto toimii jos tuhansia kilometrejä ajettu ilman dpf vikailmoituksia.
          Noin tuhannen kilometrin välein poltto tapahtuu...riippuu ajotavasta dpfn kunnosta yms.
          320d:ssä sen kyllä huomasi selvästi kun vaihteiston toiminta oli varsin kulmikasta ja käry kävi parkkiin ajaessa. 330d:ssä taas en ole huomannut kertaakaan nyt reilun 12tkm aikana, joten mahtaakohan se olla toiminnassa.

          Ymmärsinkö siis oikein että tämmösellä kapistuksella plus jollain softanpätkällä saisi asiaan selvyyttä:
          http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vik...a-ediabas.html
          Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
          Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme

          Comment

          • Nettipepe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1341
            • Kajaani

            Originally posted by karsta View Post
            320d:ssä sen kyllä huomasi selvästi kun vaihteiston toiminta oli varsin kulmikasta ja käry kävi parkkiin ajaessa. 330d:ssä taas en ole huomannut kertaakaan nyt reilun 12tkm aikana, joten mahtaakohan se olla toiminnassa.

            Ymmärsinkö siis oikein että tämmösellä kapistuksella plus jollain softanpätkällä saisi asiaan selvyyttä:
            http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vik...a-ediabas.html
            Sama huomio... 320dssä kyllä polton huomasi helpommin.
            Uskoisin,että kun 330d LCI vielä kyseessä on polton huomaaminen vielä vaikeampaa.
            Tuollaisella kaapelilla juurikin k+ Dcan kaapeli.
            F30 320xia
            Ex E90 325da
            Ex E90 320da
            Ex E46 330D

            Comment

            • karsta
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 263
              • Hollola

              Originally posted by Nettipepe View Post
              Sama huomio... 320dssä kyllä polton huomasi helpommin.
              Uskoisin,että kun 330d LCI vielä kyseessä on polton huomaaminen vielä vaikeampaa.
              Tuollaisella kaapelilla juurikin k+ Dcan kaapeli.
              Ok täytyypä laittaa tilaukseen.
              Kiitos vinkeistä.
              Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
              Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme

              Comment

              • AK-87
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2015
                • 324
                • Hml

                Onkos tuo normaalia, että tyhjällä DPF:llä putkesta tulee jonkin verran hajuhaittoja? Ajon jälkeen voi huomata hieman käryjä, kun nuuhkii auton perässä ja vielä selvemmin käy nenään, kun nollasta asteesta polkaisin myllyn käyntiin ja nousin autosta ulos. Kabiinissa ei kai juurikaan poikkeavia hajuja voi havaita.
                V60 D4 AWD -16
                Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                ex V60 D4 -13
                ex E36 323i 4D -96
                ex E91 320d -06 Stage 1

                Comment

                • janne30
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 2198
                  • Vantaa

                  Originally posted by AK-87 View Post
                  Onkos tuo normaalia, että tyhjällä DPF:llä putkesta tulee jonkin verran hajuhaittoja? Ajon jälkeen voi huomata hieman käryjä, kun nuuhkii auton perässä ja vielä selvemmin käy nenään, kun nollasta asteesta polkaisin myllyn käyntiin ja nousin autosta ulos. Kabiinissa ei kai juurikaan poikkeavia hajuja voi havaita.
                  Sama juttu täälläki, normaalia on...
                  G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                  E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                  1 x F20
                  3 x E30
                  2 x E36
                  5 x E46
                  3 x E9X

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    .
                    No ei sieltä pitäis kyllä tulla oikeastaan yhtään mittään savuja eikä hajuja.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • aku1979
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2015
                      • 1152
                      • Helsinki

                      Originally posted by tuikku View Post
                      .
                      No ei sieltä pitäis kyllä tulla oikeastaan yhtään mittään savuja eikä hajuja.
                      Onko näin? Itsellä dpf tyhjätty ja tunnistaa kyllä "tuoksusta" diesel autoksi todella helposti.

                      Comment

                      • sonikk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 1664
                        • Kerava

                        Onhan tätä ennenkin puitu täällä monesti. Omankin pakokaasut tuoksahtaa kylmänä tyhjäkäynnillä vanhalle bussille, ei ole menoa haitannut.

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          Originally posted by sonikk View Post
                          Onhan tätä ennenkin puitu täällä monesti. Omankin pakokaasut tuoksahtaa kylmänä tyhjäkäynnillä vanhalle bussille, ei ole menoa haitannut.
                          On kyllä kyselty jos jonkun kerran se on totta. Menee jo ties kuinka mones opinion. Itseäni ainakin häiritsee tuo käry ja jos se on turhaa niin haluaisin asian kuntoon...ilman uutta dpf:ää.

                          Comment

                          • AK-87
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2015
                            • 324
                            • Hml

                            Originally posted by janne30 View Post
                            Sama juttu täälläki, normaalia on...
                            Originally posted by sonikk View Post
                            Onhan tätä ennenkin puitu täällä monesti. Omankin pakokaasut tuoksahtaa kylmänä tyhjäkäynnillä vanhalle bussille, ei ole menoa haitannut.
                            Ok, eli empiiristen havaintojen puolesta hajuja jonkin verran tulee...

                            Originally posted by tuikku View Post
                            .
                            No ei sieltä pitäis kyllä tulla oikeastaan yhtään mittään savuja eikä hajuja.
                            ...mutta asiantuntija on sitä mieltä, ettei pitäisi tulla. Mikäs tuossa nyt sitten käytännössä vaikuttaa siihen, tuleeko niitä lisälöylyjä vai ei? Itse olin välttävän teknisen ymmärrykseni johdosta siinä uskossa, että katti "määrittää" hajut/hajuttomuuden, ei DPF.
                            V60 D4 AWD -16
                            Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                            ex V60 D4 -13
                            ex E36 323i 4D -96
                            ex E91 320d -06 Stage 1

                            Comment

                            • Malagutisti
                              BTCF Member
                              • Aug 2010
                              • 211
                              • Kurikka/Tre

                              Kylläpä tuo meikäläisen vakio 320d kärähtää kylmämä melko raa'asti dieselinkäryisenä. DPF uusittu ~15tkm sitten.

                              Yleisesti väitetään että dieselistä katinpoisto aiheuttaa pistävän hajun johtuen typenoksidien reagoinnista ilman veden kanssa jolloin syntyy mm. typpihappoa ja typpihapoketta. En kiellä etteikö katipoisto muuttaisi pakokaasun hajua, mutta DIESELIEN katalysaattori ei kykene pelkistämään typenoksideja moottorin toimintaperiaatteen vuoksi, vaan se hapettaa ainoastaan häkää ja palamattamia hiilivetyjä. Typenoksidien poistoon käytetäänkin ureaa, raskaiden kanssa räpläävät tietävät tuskan .

                              DPF saattaa kyllä siinämielessä vaikuttaa hajuihin mikäli sen nappaamat pienhiukkaset aiheuttaisivat aistimuksia. [/ot]
                              BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                              BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                              E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                              Comment

                              • tuikku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1353

                                .
                                ruiskutusennakko
                                railpaine
                                jälkiruiskutusten estäminen
                                kaikkien korjauskarttojen, sekä suutinkarttojen jättäminen vakioiksi
                                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎