Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JP-76
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 1060
    • Kanta-Häme

    Originally posted by amisqo View Post
    No entäpä sitten töpselin kautta esim viimeisimmän polton katsominen tms? Mietin tässä vain että vedetääkö köyhänä putki tyhjäksi vai hommaillaanko valmiiksi tyhjä putki
    Eipä taida katsurien laitteilla nähdä poltoista mitään tietoa.
    Kalusto:
    BMW 550i xDrive -14
    BMW S1000R -17
    Toyota Proace -15

    Comment

    • megaesa
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 31
      • Vantaa

      Onko järkevämpää toteuttaa DPF:n poisto ihan perinteisesti tyhjentämällä vai tilaamalla uusi putki tilalle ja DPF varaston nurkkaan/myyntiin?

      Comment

      • AK-87
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2015
        • 324
        • Hml

        Originally posted by megaesa View Post
        Onko järkevämpää toteuttaa DPF:n poisto ihan perinteisesti tyhjentämällä vai tilaamalla uusi putki tilalle ja DPF varaston nurkkaan/myyntiin?
        Kaipa tuosta pelkästä putkesta narahtaa katsurilla aika paljon helpommin kuin tyhjästä pöntöstä. Eli sitten pitäisi olla valmis vaihtamaan aina leimalle DPF paikoilleen. Lisäksi siellä pöntössä on katti, jolloin suoralla putkella ajellessa on tuo hajupuoli vähän rouheampi. Järkevyyttä on vaikea arvioida, mutta tuossa nyt ainakin pari muuttujaa mainittuna.
        V60 D4 AWD -16
        Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
        ex V60 D4 -13
        ex E36 323i 4D -96
        ex E91 320d -06 Stage 1

        Comment

        • TKb
          Bimmer Rookie
          • Dec 2012
          • 54
          • Vantaa

          Moro. Tuli tommonen 335d hommattua ja nyt tyhmä tarvis vähä apua . Eli auto on menossa aj techille ohjelmoitavaksi ja samalla laittaa downpipen eli dpf poisto. Minkälaista ilmanottoa suosittelette ? Vakioboxiin paremmin hengittävää kennoa vai kartio suodattimia? Tuntuu että bensa 335 on parempi tarjonta. Käykö bensaan ja dieseliin samat chargepipet/bov kitit? Taka pönttöjä ajattelin päivittää että vähän tulisi ääntäkin kun vakio niin hiljainen. Kannattaako pöntöt vaihtaa vai kokonaan poistaa ja laittaa tilalle suoraa putkea?

          Jos joku vaivautuu ja on kokemusta niin linkkejä hyvistä,halvoista ja luotettavista tilaus paikoista/osista otetaan vastaan. Ja ylipäätään mitä kaikkea kannattaa laittaa ennen aj techille viemistä.:think

          Ps. Ei ole diesel virityksestä kokemuksia sivistäkää
          Bmw 135is e82 M-sport - 13

          -------------------------------------------------------------
          Bmw x5 e70 M-sport -08
          mw 335d e91 M-sport -09
          mw 120d e87 M-Sport -07
          Bmw 335i e91 M-Sport alpinweiss -08
          Bmw 635 csi e24 -84

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            Originally posted by TKb View Post
            Moro. Tuli tommonen 335d hommattua ja nyt tyhmä tarvis vähä apua . Eli auto on menossa aj techille ohjelmoitavaksi ja samalla laittaa downpipen eli dpf poisto. Minkälaista ilmanottoa suosittelette ? Vakioboxiin paremmin hengittävää kennoa vai kartio suodattimia? Tuntuu että bensa 335 on parempi tarjonta. Käykö bensaan ja dieseliin samat chargepipet/bov kitit? Taka pönttöjä ajattelin päivittää että vähän tulisi ääntäkin kun vakio niin hiljainen. Kannattaako pöntöt vaihtaa vai kokonaan poistaa ja laittaa tilalle suoraa putkea?

            Jos joku vaivautuu ja on kokemusta niin linkkejä hyvistä,halvoista ja luotettavista tilaus paikoista/osista otetaan vastaan. Ja ylipäätään mitä kaikkea kannattaa laittaa ennen aj techille viemistä.:think

            Ps. Ei ole diesel virityksestä kokemuksia sivistäkää
            älä ainakaan mitään oravaimuria laita ja parhaiden ilmaa menee läpi originaalisuodattimesta ihan todistetusti.

            eiköhän sitä siellä seinäjoella sitten löydy vastauksia nuihin loppuihin kysymyksiin mitä tarttee ja mitä ei
            Polttoaine näissä tuppaa loppumaan ekana ku aletaan kunnolla virittämään.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              Originally posted by TKb View Post
              Moro. Tuli tommonen 335d hommattua ja nyt tyhmä tarvis vähä apua . Eli auto on menossa aj techille ohjelmoitavaksi ja samalla laittaa downpipen eli dpf poisto. Minkälaista ilmanottoa suosittelette ? Vakioboxiin paremmin hengittävää kennoa vai kartio suodattimia? Tuntuu että bensa 335 on parempi tarjonta. Käykö bensaan ja dieseliin samat chargepipet/bov kitit? Taka pönttöjä ajattelin päivittää että vähän tulisi ääntäkin kun vakio niin hiljainen. Kannattaako pöntöt vaihtaa vai kokonaan poistaa ja laittaa tilalle suoraa putkea?

              Jos joku vaivautuu ja on kokemusta niin linkkejä hyvistä,halvoista ja luotettavista tilaus paikoista/osista otetaan vastaan. Ja ylipäätään mitä kaikkea kannattaa laittaa ennen aj techille viemistä.:think

              Ps. Ei ole diesel virityksestä kokemuksia sivistäkää
              Kannattanee ainakin säilyttää dpf ehjänä katsastusta varten...eli downpipe.

              Comment

              • Toni 325i
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 209
                • Raisio

                Originally posted by TKb View Post
                Moro. Tuli tommonen 335d hommattua ja nyt tyhmä tarvis vähä apua . Eli auto on menossa aj techille ohjelmoitavaksi ja samalla laittaa downpipen eli dpf poisto. Minkälaista ilmanottoa suosittelette ? Vakioboxiin paremmin hengittävää kennoa vai kartio suodattimia? Tuntuu että bensa 335 on parempi tarjonta. Käykö bensaan ja dieseliin samat chargepipet/bov kitit? Taka pönttöjä ajattelin päivittää että vähän tulisi ääntäkin kun vakio niin hiljainen. Kannattaako pöntöt vaihtaa vai kokonaan poistaa ja laittaa tilalle suoraa putkea?

                Jos joku vaivautuu ja on kokemusta niin linkkejä hyvistä,halvoista ja luotettavista tilaus paikoista/osista otetaan vastaan. Ja ylipäätään mitä kaikkea kannattaa laittaa ennen aj techille viemistä.:think

                Ps. Ei ole diesel virityksestä kokemuksia sivistäkää
                Omaan autoon tulossa R90 pumppu (koska LCI mallissa on tuotoltaan pienempi) ja tyhjä putki tilattu DPF:n tilalle sekä ohjelmointi. Aika näyttää millaiset lukemat irtoaa.

                Takapöntöt useasti korvattu ihan suoralla putkella..
                Last edited by Toni 325i; 18-08-2016, 02:00.

                Comment

                • Jacques
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 573
                  • pk

                  Välijäähdytintä ei kannata unohtaa, ainakin pre-lci:ssä ahtoilman lämpötila karkaa korkealle vaikkei kaikkea tehoa otettaisikaan irti. Minun tapauksessani alkup. välijäähdytin oli täysin ehjä ja sisältä puhdas, silti lämpötilat nousivat vedoissa liian korkealle.
                  Tilalle ostin Wagnerin välijäähyn. Kallis, tuskin "paras" mutta ainakin helpohko asentaa (vähän tiukka työntää paikalleen). Käsittääkseni sen kapasiteetti riittää pitämään lämpötilat kurissa myös turbomodatussa 335d:ssä, eli riittävä suorituskyky.

                  Yhteenvetoa omasta autosta(335d -08):
                  + Dpf poistettu
                  + Wagner välijäähdytin
                  + R90 pumppu
                  + Makeclickin softa
                  - Vakioturbot

                  Suorituskykyä mittailen (10hz gps+glonass) palikalla.
                  Kolme vetoa, kaikissa ajat hyvin kymmenyksen sisällä toisistaan (60km/h -> DS + kickdown):
                  80-120 = 2.7s
                  100-160 = 5.2s
                  100-200 = 10.7s

                  Ajat paranevat aikalailla kun lähtee kolmosella 60km/h ja tekee manuaalivaihtoja 4500rpm kohdilla:
                  80-120 = 2.5s
                  60-120 = 3.5s
                  100-160 = 4.9s
                  100-200 = 10.3s



                  Softalla olisi mahdollista ottaa vähän enemmän tehoa irti, mutta savutuksen määrä nousee liian naurettavaksi.
                  Tällä kokoonpanolla ja syötöillä autosta on mitattu penkistä riippuen 360hv (Motorbit) tai 390hv (KTA Motors). Molemmat penkit tunnettuja alhaisista lukemista vrt. Karala/Harinen yms muut.
                  (Vertailu esille lähinnä siksi ettei vertailtaisi sokeasti eri paikkojen dynotuloksia keskenään samanarvoisina).

                  KTA Motorsin dynolappu jossa verrataan eri viritysasteita keskenään (Huom, rengastehoja!): https://www.dropbox.com/s/0qr6z6zhb9...aquov.png?dl=0
                  Turkoosi: Täysin vakio 335d 55tkm "lähtötilanne"
                  Punainen: Välijäähy + DPF poistettu + Motorbitin softa (CR pumppu rajana)
                  Sininen: R90 pumppu vaihdettu + Maken softa (Turbot rajana...)
                  Tämän hetken tilannne pitäisi olla suurinpiirtein sama kuin Sininellä käyrällä. Ensi viikolla tarkoitus käydä hakemassa tämän hetken luvut. Make tehnyt kunniakkaasti softaversioita.

                  Vanhaa vertailudataa mukaan:
                  Punaisella käyrällä (+100kg massaa ylläilmoitettuihin):
                  80-120 = 3.0s
                  100-160 = 5.3s
                  100-200 = 12.2s

                  Laimeammalla softalla ja dpf poistettuna (2014) (+100kg massaa ylläilmoitettuihin):
                  80-120 = 3.3s
                  100-160 = 6.2s
                  100-200 = 13.1s


                  Edit: Lisätty vertailumateriaalia. Harmi että tuo 10hz mokkula ostettiin kaverin kanssa vasta 2014 kun auto oli ohjelmoitu, vakiosta ei ole vertailudataa. Vanhoissa mittauksissa on ollut 2 hkö kyydissä ja tankki täynnä (+100kg massa), kun taas viimeisissä yksin ja 1/4 tankki. Painoeroa on ja se näkyy jonkin verran myös mittauksissa.
                  Last edited by Jacques; 19-08-2016, 15:36.
                  G30 540i
                  F32 435d

                  Comment

                  • makeclick
                    BTCF Member
                    • Mar 2005
                    • 268
                    • Turku

                    Musta sitte Jacques, jos tehot tippuu alle 10% viritys on onnistunut Se vuoto voi kyllä tuoda seuraavaan penkitykseen pienen pettymyksen, mutta veikkaan että tulee kovempi siitä huolimatta.

                    Periaatteessa tuon heräämisen pitäisi olla parempi eli tuo 80-120 joku ~2.5s , jos kolmosella vetää, mutta imuilman vuoto voi vaikuttaa juuri tuon. Ahdin ei vain herää toivotusti (se ääni). kovemmissa sitten jo pelittää kun urut laulaa täysillä.
                    Harrastepaholainen 335d:
                    Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                    Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                    Comment

                    • Jacques
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 573
                      • pk

                      Epäilen kanssa että penkistä saattaa tulla parempi tulos kuin viimeksi, kiitos softamuutosten. Jos ja kun vuoto löytyy, testattava ja tarvittaessa penkitettävä vielä uusiksi.
                      G30 540i
                      F32 435d

                      Comment

                      • Toni 325i
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 209
                        • Raisio

                        Mistä kannattaisi hommata suora downpipe alkuperäisen DPF:n tilalle 335d:iin? Miten paljon halkaisija vaikuttaa kun myynnistä löytyy 70 ja 76 mm putkia?

                        Tuolta meinasin tilata mutta vastasivat että sopii ainoastaan 272hp versioon vaikka sivulla lukee toisin. Onko näissä miten paljon eroa mitkä sopii M57N2 moottorin kanssa?

                        Comment

                        • Driver22
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2093
                          • *

                          Tuossa ollut ajatuksissa ohjelmoida tuo nykyinen 325d lci, eli m57n2 koneella. Vakionahan on se 197/400. Paljonkos noista on irroitettu parhaimmillaan vakio suuttimilla? 250/500 jossain luvattiin ja dpf vielä paikallaan. Sen haluaisin tyhjentää mutta tähän mennessä kaikki pajat on suositelleet sen pitämistä tulevaisuuden katsasuksia varten. Toisaalta voihan sen suodattimen ottaa ehjänäkin ulos sieltä pöntöstä. Onkos noissa 2l koneissa sitten isommat suuttimet kun niistäkin otetaan melkein samanlaisia lukuja kuin tästä 3l koneesta? Vai onkohan nuo jotkin optimistisimmat luvut vain haihattelua, harvalta puljulta kun dynoa sitten kuitenkaan löytyy...

                          Dpf varoitusta tosin pukkasi kojetauluun kun ostin auton, mutta 550km ajoa autobahnalla 180km/h keskinopeudella eikä ole enää herjannut viimeiseen 3tkm auto oli ollut saksassa vanhalla ukkelilla uudesta asti ilmeisesti ihan vaan kaupunkiajossa niin kovaa tuolla tuskin on koskaan ajettu...
                          Last edited by Driver22; 19-08-2016, 18:42.
                          F31 330D Xdrive M-Sport

                          Comment

                          • Nettipepe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1341
                            • Kajaani

                            Originally posted by Driver22 View Post
                            Tuossa ollut ajatuksissa ohjelmoida tuo nykyinen 325d lci, eli m57n2 koneella. Vakionahan on se 197/400. Paljonkos noista on irroitettu parhaimmillaan vakio suuttimilla? 250/500 jossain luvattiin ja dpf vielä paikallaan. Sen haluaisin tyhjentää mutta tähän mennessä kaikki pajat on suositelleet sen pitämistä tulevaisuuden katsasuksia varten. Toisaalta voihan sen suodattimen ottaa ehjänäkin ulos sieltä pöntöstä. Onkos noissa 2l koneissa sitten isommat suuttimet kun niistäkin otetaan melkein samanlaisia lukuja kuin tästä 3l koneesta? Vai onkohan nuo jotkin optimistisimmat luvut vain haihattelua, harvalta puljulta kun dynoa sitten kuitenkaan löytyy...

                            Dpf varoitusta tosin pukkasi kojetauluun kun ostin auton, mutta 550km ajoa autobahnalla 180km/h keskinopeudella eikä ole enää herjannut viimeiseen 3tkm auto oli ollut saksassa vanhalla ukkelilla uudesta asti ilmeisesti ihan vaan kaupunkiajossa niin kovaa tuolla tuskin on koskaan ajettu...
                            Ilmeisesti suuttimet ei ole ongelma vaan turbo tulee ensin vastaan.
                            Ja jos Automaattivaihteisto niin yli 500nm ei kestä.

                            Seurailemaan piilovalikosta moottorin lämpöä... Voi olla termarit jumissa ja lämmöt ei nouse normaaliajossa yli 75c. -> EI DPF polttoa.
                            F30 320xia
                            Ex E90 325da
                            Ex E90 320da
                            Ex E46 330D

                            Comment

                            • JP-76
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 1060
                              • Kanta-Häme

                              Originally posted by Toni 325i View Post
                              Mistä kannattaisi hommata suora downpipe alkuperäisen DPF:n tilalle 335d:iin? Miten paljon halkaisija vaikuttaa kun myynnistä löytyy 70 ja 76 mm putkia?

                              Tuolta meinasin tilata mutta vastasivat että sopii ainoastaan 272hp versioon vaikka sivulla lukee toisin. Onko näissä miten paljon eroa mitkä sopii M57N2 moottorin kanssa?

                              http://rm-motors.pl/en/downpipe/75-d...35d-m57n2.html
                              AJ tech?

                              Kannattaa soittaa, Antti vastaa huonosti sähköpostiin.

                              Uskon että saat tuolta kilpailukykyisen tarjouksen.
                              Kalusto:
                              BMW 550i xDrive -14
                              BMW S1000R -17
                              Toyota Proace -15

                              Comment

                              • divinee
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2014
                                • 44
                                • Hämeenlinna

                                Onkos kellään mitään hajua mihin asti zf on speksannu lci n57 330d:n automaatin? Vakionahan on jo 520nm niin luulisi jossain ainakin 600nm huudeilla olevan?
                                E87 116i -08 M-Sport väliaikaiskulkine
                                EX: F36 420xd M-Sport -15, Audi A5 3.0TDI Quattro S-Line -09, F31 330dA M-Sport -13, e90 330dA -10, e90 320dA -07, e46 320i -00, 3B Passatti, Golf II, 2x 405Mi16 + toistakymmentä pösöö jne..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎