Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Croway
    Bimmer Rookie
    • May 2016
    • 147
    • Karjalan perämetsät

    GS6-53DZ - THGU

    Jostain luin että tuo miun laatikko kestäis 530nm? Onko oikein?
    F11 LCI 530d xDrive -16

    Ex: BMW 325d E90 LCI -09

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by Croway View Post
      GS6-53DZ - THGU

      Jostain luin että tuo miun laatikko kestäis 530nm? Onko oikein?
      Nojoo valmistajan speksaamana, mutta todellisuudessa +1000nm. Ei tartte laatikon kannalta ressata, lähinnä vauhtipyörä ja kytkin-osastolla joutuu joko väännöstä tai mukavuudesta tinkimään.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • divinee
        Bimmer Rookie
        • Jun 2014
        • 44
        • Hämeenlinna

        Originally posted by Driver22 View Post
        Realoem varaosanumeron tuolle minun auton turbolle 11657796312. Onko minkä merkin ja mallinen ahdin tuo?
        Google kertois että Garret GTB2260VK
        E87 116i -08 M-Sport väliaikaiskulkine
        EX: F36 420xd M-Sport -15, Audi A5 3.0TDI Quattro S-Line -09, F31 330dA M-Sport -13, e90 330dA -10, e90 320dA -07, e46 320i -00, 3B Passatti, Golf II, 2x 405Mi16 + toistakymmentä pösöö jne..

        Comment

        • makeclick
          BTCF Member
          • Mar 2005
          • 268
          • Turku

          Olisko jollain hyvää vaihtoehtoja 335d:n pikkuturbon kompurasiiven modiin? Joitain billetteijä myydään 4,6:lla ja 7:lla lavalla, mutta myydään 535d turboon sopivana. Eikös noissa ole tuo pieni pysynyt aina samana? Saa ehdotella!
          Harrastepaholainen 335d:
          Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
          Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            .
            Oletkos ajatellut sitä tarvetta pikkusiiven päivitykselle ?
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • makeclick
              BTCF Member
              • Mar 2005
              • 268
              • Turku

              Originally posted by tuikku View Post
              .
              Oletkos ajatellut sitä tarvetta pikkusiiven päivitykselle ?
              Olen, tuoton jatko olisi kiva pikkasen saada pidemmäksi proturbon ison turbon jälkeen. Turbon yliahtaaminen kevyeellä kaasulla olisi kiva saada myös kuriin 80km/h->

              Eli mites nuo vaikuttaa mihinkin? Pakopään muokkaaminen pikkuseen kun on vähän hankalempi operaatio.

              Itsellä antautu tuo modattu iso vielä tuntemattomasta syystä ja tässä on hyvä väli miettiä toisiakin vaihtoehtoja.
              Harrastepaholainen 335d:
              Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
              Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                .
                Billettisiipi pikkuahtimessa on vaan haitoksi, jos ei samall venytä vaihtoa softasta ylemmäksi.
                Sitten toisaalta tuplaturbon idea häviää.
                Billetti kompura ja vakio turbiini on muutenkin toimintaperiaatteena vähän huono.
                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                • Nmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 1712
                  • Nurmijärvi

                  Mikä näissä turbomodauksissa sitten on todettu toimivimmaksi ratkaisuksi? Ja mitä paikkaa uskallatte suositella
                  Soitin just finturbolle ja kerroin toiveet millaista muutosta haen (en mitään maksimi tehoja vaan muokkaukset joilla tehokäyrät pysyy tasaisena, iso ahdin herää yms.) ne suositteli kumpaakin ahtimeen billetin siipiä. Ihan positiivisen kuvan sain puhelun perusteella ja puhuessa varttivedoista tämä muutos on kuulemma oikea.
                  E92 335d ///M335d 476hp/866nm

                  Ex.
                  E61 535D ///M-Sport 405hv/773nm
                  E60 530d
                  Audi A6 -07
                  E87 116i -07

                  "Siinä vaiheessa ku katoin et taustapeilistä näkyy valkosta savua nii vedin röökin suuhun ja annoin kaasua" #ESsej

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    Originally posted by Nmeri View Post
                    Mikä näissä turbomodauksissa sitten on todettu toimivimmaksi ratkaisuksi? Ja mitä paikkaa uskallatte suositella
                    Soitin just finturbolle ja kerroin toiveet millaista muutosta haen (en mitään maksimi tehoja vaan muokkaukset joilla tehokäyrät pysyy tasaisena, iso ahdin herää yms.) ne suositteli kumpaakin ahtimeen billetin siipiä. Ihan positiivisen kuvan sain puhelun perusteella ja puhuessa varttivedoista tämä muutos on kuulemma oikea.
                    Osaisitko perustella, miksi tuo pelkkä kompuramuutos sitten olisi se oikea ?


                    Ajattele, että ahdin tietyllä tapaa toiminnaltaan vastaa vaikkapa tahkoa.
                    Kirveen teroittamiseen tuleva energia (voima) tulee kammesta (pakosiivestä), kammen voima on pakokaasun painetta pakosarjassa.

                    Jos tahkon kiveä suurennetaan, mutta kampea ei, tulee pyörittäminen raskaaksi, lyhempi kampi (= entinen pikkuinen pakosiipi) ei jaksa pyörittäkkään enää tahkoa (kompuraa) kunnolla, pakopaine vaan kasvaa, eikä voima siltikään riitä siihen, että kompura pääsisi parhaalle toiminta-alueelleen.

                    Jos taas kampea kasvatetaan (pakosiipeä), tulee tahkon pyörittämiseen lisää voimaa, ahdin herää paremmin, pääsee nopeammin alueelle ja pakosiipi kykenee hallitsemaan kaiken imusiiven tuottaman ilman (pakokaasun) ja tekemään työnsä pienemmällä vastapaineella.
                    Ahtimen läpi menevän ilman määrän näkee tässä tilanteessa suoraan kompurakartasta ja siipikokojen valintakin on helppoa.

                    Siis, jos halutaan oikeasti toimiva ahdin, niin pakosiipeä on pakko kasvattaa vähintään samassa suhteessa, kun imusiipeäkin, jotta hyvän toiminnan mahdolisuus periaattena säilyisi, piste.
                    Mieluusti vähän enemmän.
                    Ja toisinpäin, pelkän kompuran kasvattaminen on hyödytöntä, jopa vahingollista.
                    Poikkeuksen tekee vaan tilanne, jossa ahtimen valmistaja on syystä tai toisesta kasannut ahtimen siipien suhteen "epätasapainoon".
                    Bemarin tuplaturbossa ei ole tällainen tilanne.

                    .... Vaan tilanne on sellainen, että kompura on jo vakionakin liian tehokas ja saa ahtoja karkailemaan ja pakopaineen taivaisiin.
                    - Kierrätyksen takia.
                    Vielä entistäkin tehokkaampi kompura siipi tekee tilanteen vaan vieläkin hullummaksi.


                    Ei tämä nyt niiiiin vaikeata ole.
                    Last edited by tuikku; 30-08-2016, 23:49.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9146
                      • Oulu

                      Originally posted by tuikku View Post
                      Vaan tilanne on sellainen, että kompura on jo vakionakin liian tehokas ja saa ahtoja karkailemaan ja pakopaineen taivaisiin.
                      - Kierrätyksen takia.
                      Vielä entistäkin tehokkaampi kompura siipi tekee tilanteen vaan vieläkin hullummaksi.
                      Tuota on vielä hyvä korostaa tehdaskokoonpanoissa ennen muutosten suunnittelua. EGR:n takia pakopaineita on pakko olla tarjolla.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Kapanos
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1394
                        • Kirkkonummen Westend

                        Originally posted by tuikku View Post
                        .
                        Billettisiipi pikkuahtimessa on vaan haitoksi, jos ei samall venytä vaihtoa softasta ylemmäksi.
                        Sitten toisaalta tuplaturbon idea häviää.
                        Billetti kompura ja vakio turbiini on muutenkin toimintaperiaatteena vähän huono.
                        Mitä sinä sitten henk.koht suosittelet? Olla koskematta ahtimiin vai millä tavalla päivittää?

                        Kaikki tieto on tervetullutta, talvi on rakentelun aikaa ja saisi kokeiltua tuon Siekkisen tekemän laatikon kestävyyttä
                        E30 M50tic -90
                        E34 M5 -90
                        E91 325d M-sport -07
                        Ford F100 -53 LS edition

                        Comment

                        • Nmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 1712
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by tuikku View Post
                          Osaisitko perustella, miksi tuo pelkkä kompuramuutos sitten olisi se oikea ?
                          .
                          En. Niinkuin viestissä lukee kysyin mikä on paras ratkaisu ja mistä niitä saa. On noiden ymmärtäminen yksinkertaista tai ei niin itse ottaisin kerralla sen toimivimmaksi todetun ratkaisun sillä kyllä täällä foorumiltakin tullut vastaan monta tapausta jossa muutokset joko ei ole ollut tyydyttäviä tai pahimmassa tapauksessa saanu tilata kokonaan uudet ahtimet.
                          E92 335d ///M335d 476hp/866nm

                          Ex.
                          E61 535D ///M-Sport 405hv/773nm
                          E60 530d
                          Audi A6 -07
                          E87 116i -07

                          "Siinä vaiheessa ku katoin et taustapeilistä näkyy valkosta savua nii vedin röökin suuhun ja annoin kaasua" #ESsej

                          Comment

                          • makeclick
                            BTCF Member
                            • Mar 2005
                            • 268
                            • Turku

                            Originally posted by tuikku View Post
                            Ei tämä nyt niiiiin vaikeata ole.
                            Joten kerro mitä eroa noiden lavan määrällä sitten on kompurapuolella? kuvitellaan, että haen ihan samalla otto ja jättöpäällä kompuraa, en siis mitää 2x isompaa. Ei liioitella, kiitos.


                            Pakopuolen modaus tohon olisikin pakko tehdä, koska bmw on mitottanut sen toimimaan paskasuodattimen kanssa. Nyt kun niitä ei ole, ilma tahtoo mennä liikaa aina pikkuahtimen luokse. En sitten suosittele kiristämään säätötankoa kireemmälle, koska tämä vain lisää ongelmaa. Minkä mittainen tuo tanko muuten on vakioasetuksilla 335/535d? BMW kun on tehnyt siihen oman erikoismittatyökalun, eikä täten kerro sen mittaa .
                            Harrastepaholainen 335d:
                            Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                            Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                            Comment

                            • tuikku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1353

                              .
                              Jos muutos halutaan helpoksi toteuttaa, niin silloinhan se pitää tehdä vakiokuoriin.
                              Toistaiseksi tiedän vain yhden tekijän, joka suurentaa myös pakosiiven ja se on ProTurbo.
                              Ko ahtimelle on helppo tehdä ohjelmakin, ei tarvi ymmärtää toimintaperiaatteesta mitään.
                              Ja toimii jo heti vakio-ohjelmallakin.
                              Näitä on jo runsaasti tehty ja ohjelmoitu.
                              Tehonkestoa tulee sen verran, että tarvittaessa varmaan auto purkaantuu ...
                              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                              Comment

                              • makeclick
                                BTCF Member
                                • Mar 2005
                                • 268
                                • Turku

                                Originally posted by tuikku View Post
                                .
                                Jos muutos halutaan helpoksi toteuttaa, niin silloinhan se pitää tehdä vakiokuoriin.
                                Toistaiseksi tiedän vain yhden tekijän, joka suurentaa myös pakosiiven ja se on ProTurbo.
                                Ko ahtimelle on helppo tehdä ohjelmakin, ei tarvi ymmärtää toimintaperiaatteesta mitään.
                                Ja toimii jo heti vakio-ohjelmallakin.
                                Näitä on jo runsaasti tehty ja ohjelmoitu.
                                Tehonkestoa tulee sen verran, että tarvittaessa varmaan auto purkaantuu ...
                                Puhuin pienestä ahtimesta ja sen kompurasta.

                                Iso turbo on jo siellä paikattavana ja auto ei purkaantunut... Luulin saavani lisätietoa tänään, mutta eipäs tullutkaan. Toivottavasti miitti ei jää väliin tämän takia.
                                Harrastepaholainen 335d:
                                Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                                Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎