Jostain luin että tuo miun laatikko kestäis 530nm? Onko oikein?
Nojoo valmistajan speksaamana, mutta todellisuudessa +1000nm. Ei tartte laatikon kannalta ressata, lähinnä vauhtipyörä ja kytkin-osastolla joutuu joko väännöstä tai mukavuudesta tinkimään.
Olisko jollain hyvää vaihtoehtoja 335d:n pikkuturbon kompurasiiven modiin? Joitain billetteijä myydään 4,6:lla ja 7:lla lavalla, mutta myydään 535d turboon sopivana. Eikös noissa ole tuo pieni pysynyt aina samana? Saa ehdotella!
.
Oletkos ajatellut sitä tarvetta pikkusiiven päivitykselle ?
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Oletkos ajatellut sitä tarvetta pikkusiiven päivitykselle ?
Olen, tuoton jatko olisi kiva pikkasen saada pidemmäksi proturbon ison turbon jälkeen. Turbon yliahtaaminen kevyeellä kaasulla olisi kiva saada myös kuriin 80km/h->
Eli mites nuo vaikuttaa mihinkin? Pakopään muokkaaminen pikkuseen kun on vähän hankalempi operaatio.
Itsellä antautu tuo modattu iso vielä tuntemattomasta syystä ja tässä on hyvä väli miettiä toisiakin vaihtoehtoja.
.
Billettisiipi pikkuahtimessa on vaan haitoksi, jos ei samall venytä vaihtoa softasta ylemmäksi.
Sitten toisaalta tuplaturbon idea häviää.
Billetti kompura ja vakio turbiini on muutenkin toimintaperiaatteena vähän huono.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mikä näissä turbomodauksissa sitten on todettu toimivimmaksi ratkaisuksi? Ja mitä paikkaa uskallatte suositella
Soitin just finturbolle ja kerroin toiveet millaista muutosta haen (en mitään maksimi tehoja vaan muokkaukset joilla tehokäyrät pysyy tasaisena, iso ahdin herää yms.) ne suositteli kumpaakin ahtimeen billetin siipiä. Ihan positiivisen kuvan sain puhelun perusteella ja puhuessa varttivedoista tämä muutos on kuulemma oikea.
Mikä näissä turbomodauksissa sitten on todettu toimivimmaksi ratkaisuksi? Ja mitä paikkaa uskallatte suositella
Soitin just finturbolle ja kerroin toiveet millaista muutosta haen (en mitään maksimi tehoja vaan muokkaukset joilla tehokäyrät pysyy tasaisena, iso ahdin herää yms.) ne suositteli kumpaakin ahtimeen billetin siipiä. Ihan positiivisen kuvan sain puhelun perusteella ja puhuessa varttivedoista tämä muutos on kuulemma oikea.
Osaisitko perustella, miksi tuo pelkkä kompuramuutos sitten olisi se oikea ?
Ajattele, että ahdin tietyllä tapaa toiminnaltaan vastaa vaikkapa tahkoa.
Kirveen teroittamiseen tuleva energia (voima) tulee kammesta (pakosiivestä), kammen voima on pakokaasun painetta pakosarjassa.
Jos tahkon kiveä suurennetaan, mutta kampea ei, tulee pyörittäminen raskaaksi, lyhempi kampi (= entinen pikkuinen pakosiipi) ei jaksa pyörittäkkään enää tahkoa (kompuraa) kunnolla, pakopaine vaan kasvaa, eikä voima siltikään riitä siihen, että kompura pääsisi parhaalle toiminta-alueelleen.
Jos taas kampea kasvatetaan (pakosiipeä), tulee tahkon pyörittämiseen lisää voimaa, ahdin herää paremmin, pääsee nopeammin alueelle ja pakosiipi kykenee hallitsemaan kaiken imusiiven tuottaman ilman (pakokaasun) ja tekemään työnsä pienemmällä vastapaineella.
Ahtimen läpi menevän ilman määrän näkee tässä tilanteessa suoraan kompurakartasta ja siipikokojen valintakin on helppoa.
Siis, jos halutaan oikeasti toimiva ahdin, niin pakosiipeä on pakko kasvattaa vähintään samassa suhteessa, kun imusiipeäkin, jotta hyvän toiminnan mahdolisuus periaattena säilyisi, piste.
Mieluusti vähän enemmän.
Ja toisinpäin, pelkän kompuran kasvattaminen on hyödytöntä, jopa vahingollista.
Poikkeuksen tekee vaan tilanne, jossa ahtimen valmistaja on syystä tai toisesta kasannut ahtimen siipien suhteen "epätasapainoon".
Bemarin tuplaturbossa ei ole tällainen tilanne.
.... Vaan tilanne on sellainen, että kompura on jo vakionakin liian tehokas ja saa ahtoja karkailemaan ja pakopaineen taivaisiin.
- Kierrätyksen takia.
Vielä entistäkin tehokkaampi kompura siipi tekee tilanteen vaan vieläkin hullummaksi.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vaan tilanne on sellainen, että kompura on jo vakionakin liian tehokas ja saa ahtoja karkailemaan ja pakopaineen taivaisiin.
- Kierrätyksen takia.
Vielä entistäkin tehokkaampi kompura siipi tekee tilanteen vaan vieläkin hullummaksi.
Tuota on vielä hyvä korostaa tehdaskokoonpanoissa ennen muutosten suunnittelua. EGR:n takia pakopaineita on pakko olla tarjolla.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
.
Billettisiipi pikkuahtimessa on vaan haitoksi, jos ei samall venytä vaihtoa softasta ylemmäksi.
Sitten toisaalta tuplaturbon idea häviää.
Billetti kompura ja vakio turbiini on muutenkin toimintaperiaatteena vähän huono.
Mitä sinä sitten henk.koht suosittelet? Olla koskematta ahtimiin vai millä tavalla päivittää?
Kaikki tieto on tervetullutta, talvi on rakentelun aikaa ja saisi kokeiltua tuon Siekkisen tekemän laatikon kestävyyttä
E30 M50tic -90 E34 M5 -90 E91 325d M-sport -07 Ford F100 -53 LS edition
Osaisitko perustella, miksi tuo pelkkä kompuramuutos sitten olisi se oikea ?
.
En. Niinkuin viestissä lukee kysyin mikä on paras ratkaisu ja mistä niitä saa. On noiden ymmärtäminen yksinkertaista tai ei niin itse ottaisin kerralla sen toimivimmaksi todetun ratkaisun sillä kyllä täällä foorumiltakin tullut vastaan monta tapausta jossa muutokset joko ei ole ollut tyydyttäviä tai pahimmassa tapauksessa saanu tilata kokonaan uudet ahtimet.
Joten kerro mitä eroa noiden lavan määrällä sitten on kompurapuolella? kuvitellaan, että haen ihan samalla otto ja jättöpäällä kompuraa, en siis mitää 2x isompaa. Ei liioitella, kiitos.
Pakopuolen modaus tohon olisikin pakko tehdä, koska bmw on mitottanut sen toimimaan paskasuodattimen kanssa. Nyt kun niitä ei ole, ilma tahtoo mennä liikaa aina pikkuahtimen luokse. En sitten suosittele kiristämään säätötankoa kireemmälle, koska tämä vain lisää ongelmaa. Minkä mittainen tuo tanko muuten on vakioasetuksilla 335/535d? BMW kun on tehnyt siihen oman erikoismittatyökalun, eikä täten kerro sen mittaa .
.
Jos muutos halutaan helpoksi toteuttaa, niin silloinhan se pitää tehdä vakiokuoriin.
Toistaiseksi tiedän vain yhden tekijän, joka suurentaa myös pakosiiven ja se on ProTurbo.
Ko ahtimelle on helppo tehdä ohjelmakin, ei tarvi ymmärtää toimintaperiaatteesta mitään.
Ja toimii jo heti vakio-ohjelmallakin.
Näitä on jo runsaasti tehty ja ohjelmoitu.
Tehonkestoa tulee sen verran, että tarvittaessa varmaan auto purkaantuu ...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Jos muutos halutaan helpoksi toteuttaa, niin silloinhan se pitää tehdä vakiokuoriin.
Toistaiseksi tiedän vain yhden tekijän, joka suurentaa myös pakosiiven ja se on ProTurbo.
Ko ahtimelle on helppo tehdä ohjelmakin, ei tarvi ymmärtää toimintaperiaatteesta mitään.
Ja toimii jo heti vakio-ohjelmallakin.
Näitä on jo runsaasti tehty ja ohjelmoitu.
Tehonkestoa tulee sen verran, että tarvittaessa varmaan auto purkaantuu ...
Puhuin pienestä ahtimesta ja sen kompurasta.
Iso turbo on jo siellä paikattavana ja auto ei purkaantunut... Luulin saavani lisätietoa tänään, mutta eipäs tullutkaan. Toivottavasti miitti ei jää väliin tämän takia.
Comment