Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 akun vaihtaminen ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HC91
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 999
    • 29100/310053

    Originally posted by HTK12 View Post
    Kyllä kannattaa se uusi akku aina rekisteröidä, ei ole iso homma.
    Kysymys oli vaillinaisesti muotoiltu - mitä autolle kerrotaan vai kerrotaanko mitään jos sinne laitetaan käytetty, mutta nykyistä parempikuntoinen akku?
    92' ///M5 3.8 individual
    09' 320d xDrive
    16' NIU N1 Sport
    19' NIU U+ Sport

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2724
      • Tampere

      Originally posted by HC91 View Post
      Kysymys oli vaillinaisesti muotoiltu - mitä autolle kerrotaan vai kerrotaanko mitään jos sinne laitetaan käytetty, mutta nykyistä parempikuntoinen akku?
      Autolle kerrotaan testerin avulla, että akku on vaihtunut. Tämän perusteella auto alkaa seurata tilalle laitetun akun latausta, purkua ja varaustilaa asennushetken tilanteen perusteella, eikä vertaa tietoja edellisen akun tilanteeseen ja lataushistoriaan. Mikäli asennat käytetyn akun, niin lataa se mieluiten aivan täyteen ennen akun vaihdon kertomista autolle.
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by HC91 View Post
        Kysymys oli vaillinaisesti muotoiltu - mitä autolle kerrotaan vai kerrotaanko mitään jos sinne laitetaan käytetty, mutta nykyistä parempikuntoinen akku?
        Vastaan edelleen saman, akun vaihto rekisteröidään. Jos muuttuisi erilainen/kokoinen, niin silloin koodataan. JaniLap tuossa jo asiaa avasikin.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Reiska56
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 185
          • Kerava

          Originally posted by Clavurion View Post
          Oletko tarkistanut, onko sinulla edes IBS:ää akun maakaapelissa? Kaikissa E9x ei ole, eikä siten edes tarvetta koodailla akunvaihtoa.
          E90 318i 2006, - napaan ei tule kuin yksi paksu kaapeli, + navassa sen sijaan punainen/musta muovihässäkkä, jossa useita johtimia. Vaihdoin 60Ah tavallisen 80Ah AGM akkuun ja ista+:lla tein vaihdon. Rekisteröi vaihdon, mutta koon muutosta, eikä tyypin muutosta ei antanut tehdä. Kertoi, että muutos tehtävä ista P:llä, jota ei sattumoisin ole läppärissä. Ymmärsinkö nyt oikein, että ei tarvitsisi ohjelmoida AGM akuksi, eikä akun kokoa tarvitse muuttaa, kun ei miinusnapaan tule ylimääräisiä johtoja, eli ei olisi IBS:ää ko. autossa?

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17844
            • PKS

            Originally posted by Reiska56 View Post
            E90 318i 2006, - napaan ei tule kuin yksi paksu kaapeli, + navassa sen sijaan punainen/musta muovihässäkkä, jossa useita johtimia. Vaihdoin 60Ah tavallisen 80Ah AGM akkuun ja ista+:lla tein vaihdon. Rekisteröi vaihdon, mutta koon muutosta, eikä tyypin muutosta ei antanut tehdä. Kertoi, että muutos tehtävä ista P:llä, jota ei sattumoisin ole läppärissä. Ymmärsinkö nyt oikein, että ei tarvitsisi ohjelmoida AGM akuksi, eikä akun kokoa tarvitse muuttaa, kun ei miinusnapaan tule ylimääräisiä johtoja, eli ei olisi IBS:ää ko. autossa?
            Tästä kuvasta selviää miten IBS:n olemassaolo voidaan fyysisesti havaita.



            Ilman IBS:ää ei autossa ole mitään kuitattavaa eikä koodattavaa. Joten jos autossasi todella ei ole IBS:ää, ei akun vaihtokaan ole rekisteröitynyt perille.

            Koon/tyypin muutos tapahtuu koodaamalla NCS Expertillä. Laita toki viestiä jos tarvitset apua sen kanssa.
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            ½
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎