Originally posted by suppari
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N53 325i -> 330i (125i -> 130i, 525i -> 530i)
Collapse
X
-
Last edited by VolvoTDi; 29-05-2015, 14:50.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostVarmasti voi ja tehot nousee 330i tasoon, mutta tuon 330i:n softan kun muokkaa niin siitäkin saa jo 5-10% enemmän ja herkkyyttä lisää eli eiköhän kannata modata suoraan sen 325i:n softa niin jää yksi kohellus välistäsigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Täällä kun on ollut juttua N54 fläshäyksestä ja virran loppumisesta..
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324169
..niin koskeeko sama myös N53 ja iMoss Flash Toolilla tehtävää ECUn fläshäystä?
Mosselmanin manuaalissa mainitaan että on suositeltavaa käyttää erillistä teholähdettä koska ECUn lukuaika on pitkä (1h10min).
Ei kuitenkaan mainita minkä tehoinen teholähde tarvitaan.e92 "330"xiA M-sport
Mini Cooper R50
Comment
-
-
Originally posted by JanskiAWD View PostTäällä kun on ollut juttua N54 fläshäyksestä ja virran loppumisesta..
..niin koskeeko sama myös N53 ja iMoss Flash Toolilla tehtävää ECUn fläshäystä?
Mosselmanin manuaalissa mainitaan että on suositeltavaa käyttää erillistä teholähdettä koska ECUn lukuaika on pitkä (1h10min).
Ei kuitenkaan mainita minkä tehoinen teholähde tarvitaan.f10 535xi vm2011
---
ex:
e92 335i vm2007
e90 320i vm2005
e46 328CiA vm1999
Comment
-
-
Originally posted by JanskiAWD View PostTäällä kun on ollut juttua N54 fläshäyksestä ja virran loppumisesta..
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324169
..niin koskeeko sama myös N53 ja iMoss Flash Toolilla tehtävää ECUn fläshäystä?
Mosselmanin manuaalissa mainitaan että on suositeltavaa käyttää erillistä teholähdettä koska ECUn lukuaika on pitkä (1h10min).
Ei kuitenkaan mainita minkä tehoinen teholähde tarvitaan.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Luulisi että menee muullakin kaapelilla jolla saa flashattua - jos siis ei ole jotain estoja rakennettu. Sinänsähän tuo iMoss-kaapeli on aika halpa ja ihan näppärä jos nyt jostain ihmeen syystä haluaisi palata vakioon.
Itselläni ei kyllä yli tuntia mennyt ECU:n lukemisessa, ennemminkin joku 40min tjsp. Pienellä riskillä tein sekä luvun että kirjoituksen siten, että auto normaalin 6A laturin perässä ja kaikki sähkölaitteet sammutettuna. Kirjoitusvaihe se kriittinen taitaa olla. Luulisi että luku joko onnistuu tai epäonnistuu, mutta ECU ei ota itseensä jos OBD kyykkää kesken lukuvaiheen (?).
Comment
-
-
Itsellä on jonkun aikaa ollut 330i:n takapönttö kiinni. Asennuksessa olikin pientä haastetta kun huolimattomasti ostin vaimentimen jossa oli 70mm sisäänmeno, kun N53:ssa on 65mm putki. Nyt on hitsailtuna kiinni ruostumaton V-laippaliitos, ts. vanhan vaimentimen saa heittämällä takaisin (kunhan siihenkin hitsaa laipan). Oli itselle yllätys että koko putkisto on ruostumatonta, ja putket ovat todella paksua tavaraa. Luultavasti putkisto on viimeinen osa joka näistä autoista pettää...
Äänet ovat kautta linjan matalammat ja vähemmän tukkoiset. 2000rpm ympäristössä tulee jopa yllättävän paljon ääntä. Hieman kuuluu kumisevaa ääntä myös jossain 90-100km vauhdissa esim. pienessä ylämäessä vaikka ajaisi cruise päällä - tuo on varmasti yksi syy miksi 330i:ssä alun perin se läppämekanismi on. Kävin jopa miettimään pitäisikö laittaa pieni sähköinen alipainepumppu ja kabiiniin kytkin josta voi valita onko läppä auki vai kiinni :think. Alkuperäisen alipaineletkuston ja sähköisen ohjauksen jälkiasennus voi olla turhan hankalaa.
Vaikea sanoa vaikuttiko suorituskykyyn. Täysin subjektiivinen tunne on että kiertäisi vapaammin ja kiihtyisi paremmin, mutta luultavasti johtuu ainakin pääosin siitä, että äänet ovat vähemmän kimeät.
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View PostOlikos täällä joku joka oli asennuttanut liikkeessä tämän imusarjan? Paljonko kustansi? Kesäksi tekisi mieli hieman lisäpotkua ja pohdin vienko suoraan liikkeeseen asennettavaksi vai teenkö itse ja säästän.e92 "330"xiA M-sport
Mini Cooper R50
Comment
-
-
Vajaa pari sataa imusarjan vaihto, ja softan hinta päälle. Omien kaapeleiden ja kunnon virtalähteiden osto yhtä hommaa varten ei liene mielekästä. Mulla on tarjota kokonaisedullinen paketti jos joku tällaisen omaansa haluaa.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View Postsuppari: Laitappa vaikka tarjousta privana. Maalis-huhtikuussa voisi olla asennus ajankohtainen.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Kerrotaanpa omat kokemukset tuon N53:n piristämisestä.
Suppari siis asensi pelkän softan ja jo persdynolla huomasin selkeän eron. Vääntöä on alakierroksilta lähtien enemmän ja yläkierroksilla jaksaa vetää paremmin. Isollakin vaihteella jaksaa vetää vaivattomammin. Parin viikon kuluttua sitten penkkiin niin näkee todelliset tehot. Hinta-hyötysuhde pelkällä softalla on kohdillaan. Huipputehossahan tämä jää verrattuna Mosselmanin sarjaan, mutta hintakin on huomattavasti kohtuullisempi.
Pelkällä softalla teholupaukset on 265hv/315nm.
Jotenkin tuntuisi, että putkistokin pitäisi vähän enemmän ääntä, tiedä sitten totuutta :think
Onko tuollaisesta perus K&N filtteristä mitään hyötyä tehojen tai äänien kannalta?
Comment
-
Comment