Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53 325i -> 330i (125i -> 130i, 525i -> 530i)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #91
    Originally posted by suppari View Post
    Voishan sitä koittaa tuupata 330 ohjelman tuohon 325 purkkiin. Rauta lienee samaa. Siinä sitä säästäisi varmana jonkun verran.

    edit. On sama purkki, eiköhän sinne voisi tuupata "väärän" ohjelman.
    Varmasti voi ja tehot nousee 330i tasoon, mutta tuon 330i:n softan kun muokkaa niin siitäkin saa jo 5-10% enemmän ja herkkyyttä lisää eli eiköhän kannata modata suoraan sen 325i:n softa niin jää yksi kohellus välistä
    Last edited by VolvoTDi; 29-05-2015, 14:50.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #92
      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Varmasti voi ja tehot nousee 330i tasoon, mutta tuon 330i:n softan kun muokkaa niin siitäkin saa jo 5-10% enemmän ja herkkyyttä lisää eli eiköhän kannata modata suoraan sen 325i:n softa niin jää yksi kohellus välistä
      Tosin jos ne kohellukset ei tuota kustannuksia vaan satasien säästöjä niik miksi ei.. Otahan yhteyttä jos turun alueella tarvii saada tehtyä joko 330i vakio softa tai sitten viri softa.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • JanskiAWD
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 192
        • S:t Karins

        #93
        Mitäs tohon kannattaa uusia samalla nyt kun vaihdetaan imusarja?
        Esim jotain tiivisteitä? 50tkm ajettu vm2008.
        e92 "330"xiA M-sport
        Mini Cooper R50

        Comment

        • JanskiAWD
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 192
          • S:t Karins

          #94
          Täällä kun on ollut juttua N54 fläshäyksestä ja virran loppumisesta..

          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324169

          ..niin koskeeko sama myös N53 ja iMoss Flash Toolilla tehtävää ECUn fläshäystä?

          Mosselmanin manuaalissa mainitaan että on suositeltavaa käyttää erillistä teholähdettä koska ECUn lukuaika on pitkä (1h10min).
          Ei kuitenkaan mainita minkä tehoinen teholähde tarvitaan.
          e92 "330"xiA M-sport
          Mini Cooper R50

          Comment

          • mirrinmurkina
            Bimmer Rookie
            • Jul 2012
            • 161
            • Tuusula

            #95
            Originally posted by JanskiAWD View Post
            Täällä kun on ollut juttua N54 fläshäyksestä ja virran loppumisesta..



            ..niin koskeeko sama myös N53 ja iMoss Flash Toolilla tehtävää ECUn fläshäystä?

            Mosselmanin manuaalissa mainitaan että on suositeltavaa käyttää erillistä teholähdettä koska ECUn lukuaika on pitkä (1h10min).
            Ei kuitenkaan mainita minkä tehoinen teholähde tarvitaan.
            Vanhemmille e- alkuisille malleille suositellaan 40A virtalähdettä ja f-alkuisille malleille 70A.
            f10 535xi vm2011
            ---
            ex:
            e92 335i vm2007
            e90 320i vm2005
            e46 328CiA vm1999

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #96
              Originally posted by JanskiAWD View Post
              Täällä kun on ollut juttua N54 fläshäyksestä ja virran loppumisesta..

              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324169

              ..niin koskeeko sama myös N53 ja iMoss Flash Toolilla tehtävää ECUn fläshäystä?

              Mosselmanin manuaalissa mainitaan että on suositeltavaa käyttää erillistä teholähdettä koska ECUn lukuaika on pitkä (1h10min).
              Ei kuitenkaan mainita minkä tehoinen teholähde tarvitaan.
              Pitääkö se olla nimenomaan mosselmanin Kaapelilla imuroitu ja fläshätty? Ei kai? Mun laite imuroi ohjelman about 35-40 minuutissa ja uusi menee about vartissa takaisin.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • dumo
                Bimmer Rookie
                • Aug 2013
                • 84
                • N/A

                #97
                Luulisi että menee muullakin kaapelilla jolla saa flashattua - jos siis ei ole jotain estoja rakennettu. Sinänsähän tuo iMoss-kaapeli on aika halpa ja ihan näppärä jos nyt jostain ihmeen syystä haluaisi palata vakioon.

                Itselläni ei kyllä yli tuntia mennyt ECU:n lukemisessa, ennemminkin joku 40min tjsp. Pienellä riskillä tein sekä luvun että kirjoituksen siten, että auto normaalin 6A laturin perässä ja kaikki sähkölaitteet sammutettuna. Kirjoitusvaihe se kriittinen taitaa olla. Luulisi että luku joko onnistuu tai epäonnistuu, mutta ECU ei ota itseensä jos OBD kyykkää kesken lukuvaiheen (?).

                Comment

                • JanskiAWD
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 192
                  • S:t Karins

                  #98
                  Tuli tuo laitettua ja hyvin tuntuu toimivan.
                  Mosselmanilta tuli muokattu softa takaisin muutamassa tunnissa.

                  Nyt voi käyttää automaattia D -asennossakin kun löytyy paremmin vääntöä alhaalta
                  e92 "330"xiA M-sport
                  Mini Cooper R50

                  Comment

                  • dumo
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2013
                    • 84
                    • N/A

                    #99
                    Itsellä on jonkun aikaa ollut 330i:n takapönttö kiinni. Asennuksessa olikin pientä haastetta kun huolimattomasti ostin vaimentimen jossa oli 70mm sisäänmeno, kun N53:ssa on 65mm putki. Nyt on hitsailtuna kiinni ruostumaton V-laippaliitos, ts. vanhan vaimentimen saa heittämällä takaisin (kunhan siihenkin hitsaa laipan). Oli itselle yllätys että koko putkisto on ruostumatonta, ja putket ovat todella paksua tavaraa. Luultavasti putkisto on viimeinen osa joka näistä autoista pettää...

                    Äänet ovat kautta linjan matalammat ja vähemmän tukkoiset. 2000rpm ympäristössä tulee jopa yllättävän paljon ääntä. Hieman kuuluu kumisevaa ääntä myös jossain 90-100km vauhdissa esim. pienessä ylämäessä vaikka ajaisi cruise päällä - tuo on varmasti yksi syy miksi 330i:ssä alun perin se läppämekanismi on. Kävin jopa miettimään pitäisikö laittaa pieni sähköinen alipainepumppu ja kabiiniin kytkin josta voi valita onko läppä auki vai kiinni :think. Alkuperäisen alipaineletkuston ja sähköisen ohjauksen jälkiasennus voi olla turhan hankalaa.

                    Vaikea sanoa vaikuttiko suorituskykyyn. Täysin subjektiivinen tunne on että kiertäisi vapaammin ja kiihtyisi paremmin, mutta luultavasti johtuu ainakin pääosin siitä, että äänet ovat vähemmän kimeät.

                    Comment

                    • Puistis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 849
                      • 09

                      Olikos täällä joku joka oli asennuttanut liikkeessä tämän imusarjan? Paljonko kustansi? Kesäksi tekisi mieli hieman lisäpotkua ja pohdin vienko suoraan liikkeeseen asennettavaksi vai teenkö itse ja säästän.

                      Comment

                      • JanskiAWD
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 192
                        • S:t Karins

                        Originally posted by Puistis View Post
                        Olikos täällä joku joka oli asennuttanut liikkeessä tämän imusarjan? Paljonko kustansi? Kesäksi tekisi mieli hieman lisäpotkua ja pohdin vienko suoraan liikkeeseen asennettavaksi vai teenkö itse ja säästän.
                        Vähän päälle 200€ oli mulla imusarjan vaihto. Softa helppo laittaa itse.
                        e92 "330"xiA M-sport
                        Mini Cooper R50

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          Vajaa pari sataa imusarjan vaihto, ja softan hinta päälle. Omien kaapeleiden ja kunnon virtalähteiden osto yhtä hommaa varten ei liene mielekästä. Mulla on tarjota kokonaisedullinen paketti jos joku tällaisen omaansa haluaa.
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • Puistis
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2013
                            • 849
                            • 09

                            suppari: Laitappa vaikka tarjousta privana. Maalis-huhtikuussa voisi olla asennus ajankohtainen.

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              Originally posted by Puistis View Post
                              suppari: Laitappa vaikka tarjousta privana. Maalis-huhtikuussa voisi olla asennus ajankohtainen.
                              Laitetaan
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • Puistis
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2013
                                • 849
                                • 09

                                Kerrotaanpa omat kokemukset tuon N53:n piristämisestä.

                                Suppari siis asensi pelkän softan ja jo persdynolla huomasin selkeän eron. Vääntöä on alakierroksilta lähtien enemmän ja yläkierroksilla jaksaa vetää paremmin. Isollakin vaihteella jaksaa vetää vaivattomammin. Parin viikon kuluttua sitten penkkiin niin näkee todelliset tehot. Hinta-hyötysuhde pelkällä softalla on kohdillaan. Huipputehossahan tämä jää verrattuna Mosselmanin sarjaan, mutta hintakin on huomattavasti kohtuullisempi.

                                Pelkällä softalla teholupaukset on 265hv/315nm.

                                Jotenkin tuntuisi, että putkistokin pitäisi vähän enemmän ääntä, tiedä sitten totuutta :think

                                Onko tuollaisesta perus K&N filtteristä mitään hyötyä tehojen tai äänien kannalta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎