Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53 325i -> 330i (125i -> 130i, 525i -> 530i)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sorbus1
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 9
    • Espanja

    Mitähän tästä pitäisi ajatella?:think Mossen setti maksaa sen ~1800€ ja pelkkä ohjelmointi luokkaa ~400€. Molemmilla tavoilla saavutetaan luokkaa samat 250hv/320nm huipputehoa, eli tässä mielessä sama lopputulos, mutta pelkällä ohjelmoinnilla säästää mukavat 1400€.

    Voisiko joku heittää näkyville "viripajan" ohjelmistolla päivitetyn x25i:n "todellista" dynopaperia, jotta voisi verrata hieman muutakin kuin tuota huipputehoa? Olisi ihan mielenkiintoista nähdä poikkeaako käyrä oleellisesti Mosselmanin/330i:n käyrästä. Luulisi että tuo imusarja luo kuitenkin jotain etua pelkkään ohjelmointiin nähden, vaikkei sitä huipputehossa juurikaan ole.

    Mitä muita syitä olisi mahdollisesti käyttää tuo 1400€ enemmän ja hankkia Mossen paketti pelkän "viripajan" ohjelmoinnin sijaan? Lieneeköhän pelkällä ohjelmoinnilla jotain ikävää sivuseurausta esim. pitkällä aikavälillä?

    Comment

    • Puistis
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2013
      • 849
      • 09

      Originally posted by Sorbus1 View Post
      Mitähän tästä pitäisi ajatella?:think Mossen setti maksaa sen ~1800€ ja pelkkä ohjelmointi luokkaa ~400€. Molemmilla tavoilla saavutetaan luokkaa samat 250hv/320nm huipputehoa, eli tässä mielessä sama lopputulos, mutta pelkällä ohjelmoinnilla säästää mukavat 1400€.

      Voisiko joku heittää näkyville "viripajan" ohjelmistolla päivitetyn x25i:n "todellista" dynopaperia, jotta voisi verrata hieman muutakin kuin tuota huipputehoa? Olisi ihan mielenkiintoista nähdä poikkeaako käyrä oleellisesti Mosselmanin/330i:n käyrästä. Luulisi että tuo imusarja luo kuitenkin jotain etua pelkkään ohjelmointiin nähden, vaikkei sitä huipputehossa juurikaan ole.

      Mitä muita syitä olisi mahdollisesti käyttää tuo 1400€ enemmän ja hankkia Mossen paketti pelkän "viripajan" ohjelmoinnin sijaan? Lieneeköhän pelkällä ohjelmoinnilla jotain ikävää sivuseurausta esim. pitkällä aikavälillä?
      Tuossa oma dynolappu.
      Attached Files

      Comment

      • PösökinOli
        Newbiemmer
        • Jan 2015
        • 22
        • Helsinki

        Originally posted by Puistis View Post
        Tuossa oma dynolappu.
        Vieläkö on hyvät fiilikset softaviristä?

        Onko muut päivitelleen n53:sta? Vähän tässä itse harkitsen.
        E91 LCI 325i N53

        Comment

        • miyli
          BTCF Member
          • Dec 2008
          • 2091
          • Naantali

          Originally posted by PösökinOli View Post
          Vieläkö on hyvät fiilikset softaviristä?

          Onko muut päivitelleen n53:sta? Vähän tässä itse harkitsen.
          Poika softautti supparilla 2007 325 n53 ja kyllä kannatti, muuttuu auto todellakin. Nyt auto jo kylläkin myyty pois.
          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
          0-200km/h 11.40s
          100-200km/h 6,00s
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

          Comment

          • Puistis
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 849
            • 09

            Originally posted by PösökinOli View Post
            Vieläkö on hyvät fiilikset softaviristä?

            Onko muut päivitelleen n53:sta? Vähän tässä itse harkitsen.
            Hinta-hyöty kohdillaan, eikä muutenkaan pahaa sanottavaa. Suosittelen softaamista

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              Originally posted by Sorbus1 View Post
              Mitähän tästä pitäisi ajatella?:think Mossen setti maksaa sen ~1800€ ja pelkkä ohjelmointi luokkaa ~400€. Molemmilla tavoilla saavutetaan luokkaa samat 250hv/320nm huipputehoa, eli tässä mielessä sama lopputulos, mutta pelkällä ohjelmoinnilla säästää mukavat 1400€.

              Voisiko joku heittää näkyville "viripajan" ohjelmistolla päivitetyn x25i:n "todellista" dynopaperia, jotta voisi verrata hieman muutakin kuin tuota huipputehoa? Olisi ihan mielenkiintoista nähdä poikkeaako käyrä oleellisesti Mosselmanin/330i:n käyrästä. Luulisi että tuo imusarja luo kuitenkin jotain etua pelkkään ohjelmointiin nähden, vaikkei sitä huipputehossa juurikaan ole.

              Mitä muita syitä olisi mahdollisesti käyttää tuo 1400€ enemmän ja hankkia Mossen paketti pelkän "viripajan" ohjelmoinnin sijaan? Lieneeköhän pelkällä ohjelmoinnilla jotain ikävää sivuseurausta esim. pitkällä aikavälillä?
              Eikös mosselman lupaa 272hp/320nm?

              Comment

              • kapupetri
                Bimmer Rookie
                • Jan 2012
                • 92
                • Vantaa

                Kävin tänään Turun liepeillä JW-Servicellä softaamassa n53:n. Ohessa ennen ja jälkeen dynotulokset

                325i e92 2011

                Comment

                • Weuli
                  BTCF Member
                  • Feb 2008
                  • 1169
                  • Turku

                  Originally posted by kapupetri View Post
                  Kävin tänään Turun liepeillä JW-Servicellä softaamassa n53:n. Ohessa ennen ja jälkeen dynotulokset
                  Eikö siitä enempää tullut?
                  F10 530da xDrive -14
                  ----------------
                  E92 330d -09
                  E93 325i -08
                  E92 330d -08
                  E61 535d -06
                  E91 320d -08
                  E46 330Ci -01
                  E61 525d -06
                  E90 320i -05
                  E46 325i -01
                  E46 318i -99
                  E36 316i -91

                  Comment

                  • Puistis
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2013
                    • 849
                    • 09

                    Originally posted by Weuli View Post
                    Eikö siitä enempää tullut?
                    Tuohan on sitä luokkaa mitä softavalmistaja lupaa?

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4048
                      • Turku

                      Originally posted by Weuli View Post
                      Eikö siitä enempää tullut?
                      263hp ja 316nm? "Luvattu" 265 ja 320nm muistaakseni.
                      Last edited by suppari; 01-04-2017, 22:12.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • Weuli
                        BTCF Member
                        • Feb 2008
                        • 1169
                        • Turku

                        Originally posted by suppari View Post
                        263hp ja 316nm? "Luvattu" 265 ja 320nm muistaakseni.
                        Ok. Katsoin vain, että tuossa lukee 171kW, mutta se tarkoittanee rengastehoa.
                        F10 530da xDrive -14
                        ----------------
                        E92 330d -09
                        E93 325i -08
                        E92 330d -08
                        E61 535d -06
                        E91 320d -08
                        E46 330Ci -01
                        E61 525d -06
                        E90 320i -05
                        E46 325i -01
                        E46 318i -99
                        E36 316i -91

                        Comment

                        • kapupetri
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2012
                          • 92
                          • Vantaa

                          Persdyno kanssa ilmottaa, että piristystä on tapahtunut. Pitää taas totutella ajamaan ihmisiksi...
                          325i e92 2011

                          Comment

                          • Matti M
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 40
                            • Tuusula, Jokela

                            Nostanpa vanhaa threadia koska teetin juuri tänään ohjelmoinnin mutta en kokenut auton muuttuneen mitenkään. Sinänsä viritys onnistui täydellisesti koska dyno sanoo 260 hv ja 320 Nm.

                            Olenko ainoa jolla persdyno on niin jumissa että 42 hv ja 50 Nm lisäys ei tunnu?

                            Oliko muiden tämän ohjelmoinnin teettäneen mielestä muutos heti ensi polkaisulla täysin selkeä ja huomattava? Itse ajelin pitkän lenkin ennen ja jälkeen mutta auto tuntuu ihan samalta edelleen kuin ennen ohjelmointia.
                            325i sedan manuaali 2011
                            320d xdrive Touring 2019

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1422

                              Eikös nuo viimeiset hepat vaadi täydet kierrokset? Sigun 170heppaa/200Nm on jotenkin notkeampi/herkempi kuin 270hp/320Nm arkiajossa toki kun kaasun painaa pohjaan niin meno on väkevämpää tehojen myötä. Ootko harkinnut sport-modea?
                              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                              Ioniq5 AWD -22
                              Leaf 40kwh -18

                              Comment

                              • Matti M
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2007
                                • 40
                                • Tuusula, Jokela

                                Originally posted by 205/65-15H View Post
                                Eikös nuo viimeiset hepat vaadi täydet kierrokset? Sigun 170heppaa/200Nm on jotenkin notkeampi/herkempi kuin 270hp/320Nm arkiajossa toki kun kaasun painaa pohjaan niin meno on väkevämpää tehojen myötä. Ootko harkinnut sport-modea?
                                Mitä tarkoitat sport modella?
                                325i sedan manuaali 2011
                                320d xdrive Touring 2019

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎