Auto oli viikonloppuna dynossa ja tuloksena 249hv/~320nm. Vertailun vuoksi viime vuonna samassa dynossa 330i ja tuloksena 252hv/325nm. Mielestäni ihan kelpo tulos pelkällä ohjelmoinnilla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N53 325i -> 330i (125i -> 130i, 525i -> 530i)
Collapse
X
-
Siis pelkkä x30i ohjelma? Vai joku viripajan ohjelma? Kiinnostaa kovastikkin kun mahdollisesti tulossa 525i n53b30 moottorilla...Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostSiis pelkkä x30i ohjelma? Vai joku viripajan ohjelma? Kiinnostaa kovastikkin kun mahdollisesti tulossa 525i n53b30 moottorilla...
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostOlihan tuossa, että imusarjakin vaihdettu?
350€ aika hyvää vastinetta rahallesigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostPelkkä ohjelma, ja tosiaan viime vuonna kävin moonlightin penkissä 330i ja 252 tuli siellä vaikka oli vähän viileämpi ilmakin.
350€ aika hyvää vastinetta rahalleKesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostPelkkä ohjelma, ja tosiaan viime vuonna kävin moonlightin penkissä 330i ja 252 tuli siellä vaikka oli vähän viileämpi ilmakin.
350€ aika hyvää vastinetta rahalle
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostSiis e9x 325i (3.0i koneella) vakio 218hv/270nm -> pelkällä softalla 249hv/320nm?
Originally posted by Arppa View PostSiis pelkkä x30i ohjelma? Vai joku viripajan ohjelma? Kiinnostaa kovastikkin kun mahdollisesti tulossa 525i n53b30 moottorilla...Last edited by Puistis; 10-05-2016, 19:03.
Comment
-
-
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by JanskiAWD View PostOliko tämä dynossa käynyt 330i n52 vai n53 koneella?
Vähän ohi aiheen, mutta tietääkö esim Suppari onko 330i N53 koneesta mahdollista ottaa softalla lisää tehoa samaan tapaan kuin 325i N53:sta?
Comment
-
-
Tuli sitten itsekin viimein hankittua tämä paketti, kun tuossa viime vuoden puolella autoa ostaessa tätä ketjua jo luin, ja siitä asti on poltellut.
Sellainen kysymys että oletteko vaihtaneet tiivistet uusiin samalla kun imusarja on asennettu. Tai vaihtoiko huoltoliikkeet ne teille samalla?
Kysyin tuosta myös suoraan mosselmanilta, että mitä kannattaa vaihtaa samalla, mutta sieltä sanoivat että kaikki tarvittava on setissä mukana, ja että vanhoja imusarjan tiivisteitä voi käyttää uudestaan, kunhan ensin pesee ne ja voitelee sitten o-rengas rasvalla (o-ring grease tjsp.). En tiedä miksi mosselmani tuossa mitenkään valehtelisi, mutta kysytään nyt täältäkin mielipiteitä. Uudet näyttäisi maksavan schmiedmanilla sen ~34€ + postikulut, että eipä ne nyt paljoa enää tuossa konkurssissa tuntuisi.
Toiseksi tuosta softapuolesta. Ei ihan suorilta asentunut imoss läppäriin (win10), mutta onnistui lopulta, kunhan sain win8:iin suunnatut ohjeet allekirjoittamattomien ajureiden asennukseen. Mutta se erillinen xdcode.exe ei näytä toimivan edelleenkään. Tulee vain ilmoitus että "coding information not available for this device"
Muutenkin hieman epäilyttää koko ohjelma (xdcode), kun virustorjunta (Avira) heittää siitä herjaa ja tuo imoss näyttää toimivan ihan hyvin ilman sitäkin, ainakin kun kokeilin jo lukea auton vikakoodeja.
Yritin jo aiemmin kysyä mosselmanilta muiden kysymysten ohella, että mikä tuon xdcoden tarkoitus on, mutta eivät vastanneet siihen ollenkaan. Tuosta virheilmoituksesta olen myös kysynyt, mutta en ole saanut vielä vastausta. Onkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa? :think
P.s. Oli muuten koko paketti pari sataa euroa halvempi suoraan mosselmanilta, kuin jos olisin schmiedmanin kautta hankkinut.
Comment
-
-
Originally posted by WhiskyTurtle View PostTuli sitten itsekin viimein hankittua tämä paketti, kun tuossa viime vuoden puolella autoa ostaessa tätä ketjua jo luin, ja siitä asti on poltellut.
Sellainen kysymys että oletteko vaihtaneet tiivistet uusiin samalla kun imusarja on asennettu. Tai vaihtoiko huoltoliikkeet ne teille samalla?
Kysyin tuosta myös suoraan mosselmanilta, että mitä kannattaa vaihtaa samalla, mutta sieltä sanoivat että kaikki tarvittava on setissä mukana, ja että vanhoja imusarjan tiivisteitä voi käyttää uudestaan, kunhan ensin pesee ne ja voitelee sitten o-rengas rasvalla (o-ring grease tjsp.). En tiedä miksi mosselmani tuossa mitenkään valehtelisi, mutta kysytään nyt täältäkin mielipiteitä. Uudet näyttäisi maksavan schmiedmanilla sen ~34€ + postikulut, että eipä ne nyt paljoa enää tuossa konkurssissa tuntuisi.
Toiseksi tuosta softapuolesta. Ei ihan suorilta asentunut imoss läppäriin (win10), mutta onnistui lopulta, kunhan sain win8:iin suunnatut ohjeet allekirjoittamattomien ajureiden asennukseen. Mutta se erillinen xdcode.exe ei näytä toimivan edelleenkään. Tulee vain ilmoitus että "coding information not available for this device"
Muutenkin hieman epäilyttää koko ohjelma (xdcode), kun virustorjunta (Avira) heittää siitä herjaa ja tuo imoss näyttää toimivan ihan hyvin ilman sitäkin, ainakin kun kokeilin jo lukea auton vikakoodeja.
Yritin jo aiemmin kysyä mosselmanilta muiden kysymysten ohella, että mikä tuon xdcoden tarkoitus on, mutta eivät vastanneet siihen ollenkaan. Tuosta virheilmoituksesta olen myös kysynyt, mutta en ole saanut vielä vastausta. Onkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa? :think
P.s. Oli muuten koko paketti pari sataa euroa halvempi suoraan mosselmanilta, kuin jos olisin schmiedmanin kautta hankkinut.
Muistaakseni ite asensin Win8.1:llä tuon softan ja siinä ei tullut ongelmia, meni ihan hienosti koko projekti.E90lci'09
Comment
-
-
Originally posted by tiakri View PostKyselin kanssa noista tiivisteistä mosselmanilta, ja samaa vastasivat että vanhoja voi käyttää.. Taisin kuitenkin käydä hakemassa schmiedmannilta uudet kun oli kuitenkin imusarja kerrankin irti. Pari vuotta sitten asensin.
Muistaakseni ite asensin Win8.1:llä tuon softan ja siinä ei tullut ongelmia, meni ihan hienosti koko projekti.
Tuohon softan asennukseen sain myös vastausta mosselmanilta, ja ne annetut ohjeet oli kuulemma vanhat. (tuota xdcodea ei uusimmalla iMossilla tarvinut ajaa ollenkaan) Itse ECUn lukeminen ja flässäys oli sitten se helpoin vaihe koko hommassa.
Kaikinpuolin pelittää hyvin, ja ajonautinto kasvoi selvästi, suurimmaksi osaksi sen takia että vääntöä löytyy nyt alempaakin.
Comment
-
Comment