Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i /328i softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salmol
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2013
    • 244
    • Helsinki

    Originally posted by TuomoA View Post
    Taisi Dynolapussa olla 286hp/430nm. En osaa sanoa onko tuo sitten koneelle tai voimalinjalle liikaa
    Sen huomaa siitä, että jos vetää isolla vaihteella lusikan syvälle ilman pienemmälle vaihtoa, niin voimalinja jyristää sillä tavalla ettei homma jää epäselväksi.

    Itselläni oli F30 320dA:sta otettu 520 nm (mitattu) vääntöä ja se oli liikaa. Uusi ohjelma 440 nm väännöllä oli paljon parempi. Eli jos tuossa bensavehkeessä on samat voimalinjan osat, niin ainakin tuon 450 nm kestää mukisematta.
    Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

    Comment

    • Mylyperi
      Bimmer Rookie
      • Jan 2018
      • 45
      • Oulu, finland

      Mites onko kenelläkään foorumilaisella kokemusta ruskon autohuollosta Oulussa tai Quantum Tuning ohjelmistosta. Lupailivat 260hv 320i XDriveen ja hintaa 350€, että ei paha hinta. Oon viittä vaille lähdössä laittaan ohjelman tuonne:think
      Bmw X6 E71 35D 2009 400+hv 800+nm
      Bmw 320i Xdrive 2013 310hv

      Comment

      • 314da
        Bimmer Fanatic
        • May 2015
        • 297
        • J

        Originally posted by Mylyperi View Post
        Mites onko kenelläkään foorumilaisella kokemusta ruskon autohuollosta Oulussa tai Quantum Tuning ohjelmistosta. Lupailivat 260hv 320i XDriveen ja hintaa 350€, että ei paha hinta. Oon viittä vaille lähdössä laittaan ohjelman tuonne:think
        Ruskosta ei kokemuksia, mutta oliko niin, että Quantumilla oli tapama puukottaa vikakoodeja melko raskaalla kädellä?

        Comment

        • Mylyperi
          Bimmer Rookie
          • Jan 2018
          • 45
          • Oulu, finland

          Oisko näin? Kohtuullinen viritys vielä minusta tuo 260hv niin pysys Auto nipussa ja houkuttaa kyllä noin edulliset hevosvoimat. Onko muilla kokemuksia Quantumista?
          Bmw X6 E71 35D 2009 400+hv 800+nm
          Bmw 320i Xdrive 2013 310hv

          Comment

          • Mylyperi
            Bimmer Rookie
            • Jan 2018
            • 45
            • Oulu, finland

            Toki mulla on jo:

            FMIC
            Downpipe catilla (Wagner)
            Takavaimennin molemmilta puolilta ulostulolla.
            Softa puuttuu enää.

            Kyllähän tuo downpipe ja FMIC varmaan 15hv viriohjelmalla antaa lisää.

            Ku en oo osannu päättää kenen softan laitan. Jos olis takuulla hyvä niin vois tietysti maksaa enemmänkin
            Bmw X6 E71 35D 2009 400+hv 800+nm
            Bmw 320i Xdrive 2013 310hv

            Comment

            • 314da
              Bimmer Fanatic
              • May 2015
              • 297
              • J

              Originally posted by Mylyperi View Post
              Toki mulla on jo:

              FMIC
              Downpipe catilla (Wagner)
              Takavaimennin molemmilta puolilta ulostulolla.
              Softa puuttuu enää.

              Kyllähän tuo downpipe ja FMIC varmaan 15hv viriohjelmalla antaa lisää.

              Ku en oo osannu päättää kenen softan laitan. Jos olis takuulla hyvä niin vois tietysti maksaa enemmänkin
              Vaikeahan noita softantekijöitä on arvioida...
              Tällä foorumilla on jossain pitkä ketju jossa on jonkun verran kokemuksia noista softan tekijöistä ja vikakoodien poistajista, haulla varmaan löytyy.

              Jotta ei softan valinta olisi liian helppoa niin kysäiseppäs tässäkin ketjussa kirjoittaneelta nimimerkki "VolvoTDI" :ltä custom softaa tuohon. Tekee varmaan ihan toiveiden mukaisen setin.

              Sain muuten nähtäväksi tuommosen N20 moottorin hajonneen männän. Männästä oli pala pois öljyrenkaan alapuolelta männäntapin kohdilta, siinä oli männässä semmonen ohennettu kohta mistä oli lähtenyt halkeama liikkeelle. Ja siis takavetoisesta eli varmaankin tuo 11:1 puristeinen.

              Comment

              • AlpinWeiss
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 927
                • West coast

                Jb4 mieluummin kuin ohjelmointi. Pelkällä ohjelmalla ei pysty ratin napeista vaihtaan karttoja tai vaikka nollaamaan vikakoodeja. Se on myös 10min homma ottaa pois autosta jos on takuu tms jäljellä ja viet huoltoon. Ja etanoli yhteensopivuus on myös tietty plussaa niin saa ne viimeisetkin hevoset vedettyä laitumelta. Jb4 voi myös vaikka myydä pois kun vaihtaa autoa, ohjelma tulee aina mukana niinku peräpukamat. Ja saa tuolla myös ledien kirkkautta ja pakoputken läppiäkin ohjattua.
                MBCLK240 -02
                E36 318 -93
                E46 320 Ci -01
                E46 330 CiA -01
                E60 520i -04
                E93 325i -07
                F36 420xi -16

                Comment

                • Mylyperi
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2018
                  • 45
                  • Oulu, finland

                  Miten tuo Celtic Tuning? Niillä on vääntö alle 400nm mutta tehoja lupaavat 284hv?
                  Onko kellään kokemuksia? Aika korkeet hevosvoimat?

                  Kumman laittasitte Quantumin vai Celticin softan?
                  Bmw X6 E71 35D 2009 400+hv 800+nm
                  Bmw 320i Xdrive 2013 310hv

                  Comment

                  • Miccor
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 29
                    • Lappeenranta

                    Itellä on Celtic nykyisessä ja oli myös edellisessä kulkineessa eikä ole ollut mitään ongelmia ja tehoa tulee sopivasti.
                    Hyvä tai jopa parempi vaihtoehto voisi olla Turbotec, jota tekisi mieli kokeilla seuraavaksi.
                    Ilman penkitystä perstuntumalla veikkaan ettei Celtic saavuta ihan tuota tehoa mitä lupaa.

                    Comment

                    • Mylyperi
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2018
                      • 45
                      • Oulu, finland

                      Joo. Varmaan käyn tänään ton Celticin laitattamassa. Outoa että Celtic jää väännössä paljon kilpailijoihin.
                      Esim:

                      Teho. Vääntö
                      BSR 284. 430
                      Quantum 260. 420
                      Celtic 248. 393 (?)

                      Miten Celtic saa noin paljon polleja paljon pienemmillä väännöllä kun muut? Toisaalta männäthän ei 320i ssä juuri liikaa vääntöä kestä että sekin yksi syy valita Celtic tällä kertaa
                      Bmw X6 E71 35D 2009 400+hv 800+nm
                      Bmw 320i Xdrive 2013 310hv

                      Comment

                      • 314da
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2015
                        • 297
                        • J

                        Originally posted by Mylyperi View Post
                        Joo. Varmaan käyn tänään ton Celticin laitattamassa. Outoa että Celtic jää väännössä paljon kilpailijoihin.
                        Esim:

                        Teho. Vääntö
                        BSR 284. 430
                        Quantum 260. 420
                        Celtic 248. 393 (?)

                        Miten Celtic saa noin paljon polleja paljon pienemmillä väännöllä kun muut? Toisaalta männäthän ei 320i ssä juuri liikaa vääntöä kestä että sekin yksi syy valita Celtic tällä kertaa
                        Celticin aiempi ohjelma räjäytteli noita N20 moottorisia, tämän seurauksena tiputtivat tehoja ja vääntöjä alas.

                        Comment

                        • Mylyperi
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2018
                          • 45
                          • Oulu, finland

                          AI nii ja tietysti Turbotec mikä varmasti hyvä 260hv 420nm. Kyselin kahteen autoon ohjelmaa ja vastaukset oli jotenkin tylyjä. Oon ehkä herkkänahkainen, mutta jäi sitten se pois vaikka oli aluksi ykkösvaihtoehto.
                          Mutta kumma tuo Celticin muita pienempi vääntö
                          Bmw X6 E71 35D 2009 400+hv 800+nm
                          Bmw 320i Xdrive 2013 310hv

                          Comment

                          • Mylyperi
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2018
                            • 45
                            • Oulu, finland

                            Originally posted by Mylyperi View Post
                            Joo. Varmaan käyn tänään ton Celticin laitattamassa. Outoa että Celtic jää väännössä paljon kilpailijoihin.
                            Esim:

                            Teho. Vääntö
                            BSR 284. 430
                            Quantum 260. 420
                            Celtic 248. 393 (?)

                            Miten Celtic saa noin paljon polleja paljon pienemmillä väännöllä kun muut? Toisaalta männäthän ei 320i ssä juuri liikaa vääntöä kestä että sekin yksi syy valita Celtic tällä kertaa
                            Anteeksi aamuinen kirjoitusvirheeni.

                            Celticillä siis tehoja myös 284 niin kuin BSRllä mutta paljon pienempi vääntö?
                            Kysymys siis on että miten Celtic saa samat tehot melkeen 40nm pienemmällä väännöllä kun BSR
                            Bmw X6 E71 35D 2009 400+hv 800+nm
                            Bmw 320i Xdrive 2013 310hv

                            Comment

                            • 314da
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2015
                              • 297
                              • J

                              Originally posted by Mylyperi View Post
                              Anteeksi aamuinen kirjoitusvirheeni.

                              Celticillä siis tehoja myös 284 niin kuin BSRllä mutta paljon pienempi vääntö?
                              Kysymys siis on että miten Celtic saa samat tehot melkeen 40nm pienemmällä väännöllä kun BSR
                              Alakierrosvääntö rajattu ja ylhäältä täydet tehot.
                              Eli alakierroksilla <4000 rpm ahtopaineita rajattu alemmas ja yläkierroksilla täydet ahtopaineet, tietenkin monta muutakin karttaa ja säätöarvoa muuttavat samalla.

                              Custom softien tekijät tekevät tuon tarvittaessa asiakkaan toiveiden mukaisestikin.

                              Comment

                              • Nettipepe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1341
                                • Kajaani

                                Originally posted by Mylyperi View Post
                                Anteeksi aamuinen kirjoitusvirheeni.

                                Celticillä siis tehoja myös 284 niin kuin BSRllä mutta paljon pienempi vääntö?
                                Kysymys siis on että miten Celtic saa samat tehot melkeen 40nm pienemmällä väännöllä kun BSR
                                Taitavat säädellä väännön suojarajoja vain haluamaansa lukemaan.
                                Tuo näppiksellä näpytelty 393Nm tuntunut jostakin sopivalta luvulta ☺
                                F30 320xia
                                Ex E90 325da
                                Ex E90 320da
                                Ex E46 330D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎