Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i /328i softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hennu
    Newbiemmer
    • May 2011
    • 10
    • Helsinki

    Terve!

    Löytyykö f3X 320ix (B48) automaattiin vinkkejä ohjelmista?

    Turbotech ja Moonlightsport katsastettu ja molemmat lupailevat n. 260hv ja reilu 400nm ohjelmalla. Näillä ilmeisesti kestää kone ja laatikko vielä? Tarkoitus ei ole hakea kaikkea irti mitä vaan saa.

    Muita paikkoja/ohjelmia saa tipata PK-seudulla tai hieman kauempaakin.
    Celticistä kuullut vähän ristiriitaista palautetta.

    Kiitti vinkeistä jo etukäteen!

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5428
      • S:t Karins

      Originally posted by SettarI View Post
      Halusin hankkia JB4:n myös siksi, että flex-fuel mahdollisuus. Niinpä myös etanolianturi meni tilaukseen.
      Mitä tuolla anturilla tekee jos vain kertoo E85 vahvuuden? Ohjaako se mitään esim. JB4:ta?
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • TJK
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 260
        • Kotka

        Originally posted by hennu View Post
        Terve!

        Löytyykö f3X 320ix (B48) automaattiin vinkkejä ohjelmista?

        Turbotech ja Moonlightsport katsastettu ja molemmat lupailevat n. 260hv ja reilu 400nm ohjelmalla. Näillä ilmeisesti kestää kone ja laatikko vielä? Tarkoitus ei ole hakea kaikkea irti mitä vaan saa.

        Muita paikkoja/ohjelmia saa tipata PK-seudulla tai hieman kauempaakin.
        Celticistä kuullut vähän ristiriitaista palautetta.

        Kiitti vinkeistä jo etukäteen!
        Mielestäni parhaan vastineen rahoille antaa bootmod3. Suosittelen tutustumaan. Asentaminen on todella simppeliä ja dataloggauksen, vikakoodien luvun jne. lisäksi, ton voi vaikka myydä eteen päin joskus jos/kun autoa vaihtaa.
        BMW G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • mikkis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1900
          • Vantaa

          Tuossa jo hiukan jotain selvisikin kun lueskelin keskustelua läpi, mutta olis kysyttävääkin

          f30 320ia x-drive 2013 ilmeisesti keskustelun perusteella ns kestävemmillä männillä? 280hv/400nm ei pitäisi olla siis ongelmia?

          Oletteko saannut miten leimattua katittomilla downpipeillä?

          Comment

          • kobluna
            Bimmer Rookie
            • Oct 2018
            • 135
            • Espoo

            Originally posted by mikkis View Post
            Tuossa jo hiukan jotain selvisikin kun lueskelin keskustelua läpi, mutta olis kysyttävääkin

            f30 320ia x-drive 2013 ilmeisesti keskustelun perusteella ns kestävemmillä männillä? 280hv/400nm ei pitäisi olla siis ongelmia?

            Oletteko saannut miten leimattua katittomilla downpipeillä?
            Hmm, en ole kyllä kuullut, että mäntiin olisi tullut mitään muutoksia. Jakoketju päivittyi 2015 alkupuolella, mutta siinäpä ne isoimmat muutokset N20:een.



            Katsastushan ei mittaa edes päästöjä enää, niin eiköhän se läpi mene. Kunhan OBD testi näyttää vihreää, josta en kyllä ole varma ilman kattia. Omaa kokemusta ei katittomuudesta ole, mutta raporttien mukaan N20 ei edes haise kovin pahasti ilman sitäkään. Monet muut koneet pitää katittomana sellaista käryä, että katsuri epäilee jo sen perusteella viritystä laittomaksi...

            Comment

            • 314da
              Bimmer Fanatic
              • May 2015
              • 255
              • J

              Originally posted by kobluna View Post
              Hmm, en ole kyllä kuullut, että mäntiin olisi tullut mitään muutoksia. Jakoketju päivittyi 2015 alkupuolella, mutta siinäpä ne isoimmat muutokset N20:een.



              Katsastushan ei mittaa edes päästöjä enää, niin eiköhän se läpi mene. Kunhan OBD testi näyttää vihreää, josta en kyllä ole varma ilman kattia. Omaa kokemusta ei katittomuudesta ole, mutta raporttien mukaan N20 ei edes haise kovin pahasti ilman sitäkään. Monet muut koneet pitää katittomana sellaista käryä, että katsuri epäilee jo sen perusteella viritystä laittomaksi...
              Nuo Xdrivet on ilmeisesti sillä "low compression" moottorilla, eli siellä on 10.2:1 puristeiset männät ja sen takia kestävät paremmin.

              Comment

              • 314da
                Bimmer Fanatic
                • May 2015
                • 255
                • J

                Originally posted by hennu View Post
                Terve!

                Löytyykö f3X 320ix (B48) automaattiin vinkkejä ohjelmista?

                Turbotech ja Moonlightsport katsastettu ja molemmat lupailevat n. 260hv ja reilu 400nm ohjelmalla. Näillä ilmeisesti kestää kone ja laatikko vielä? Tarkoitus ei ole hakea kaikkea irti mitä vaan saa.

                Muita paikkoja/ohjelmia saa tipata PK-seudulla tai hieman kauempaakin.
                Celticistä kuullut vähän ristiriitaista palautetta.

                Kiitti vinkeistä jo etukäteen!
                Softan tekijöitä on paljon ja lopputuotteen arvioiminen on kyllä vaikeaa.
                Mutta jos pyytää jostain asiallisesta paikasta custom softan jossa vääntö rajattu max 400 Nm niin eiköhän siellä männät ehjänä pysy. Asiallisia paikkoja voisi olla esim: Lisäätehoa, Chip tuning Riihimäki, Turbotec, Motorbit...... onhan noita.

                Niin ja se Bootmod3 jos haluaa itse säätää, Jenkkilässä tosi suosittu ja kehuttu!
                Last edited by 314da; 05-05-2020, 07:30.

                Comment

                • paapaa
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 194
                  • Finland

                  320ia x-drive 2013

                  320ia x-drive 2013

                  jos oikein olen lukenut ja ymmärtänyt;pelkällä ohjelmoinnilla n. 260/400
                  ja riski?alueella enemmän, jos otetaan n.280/+400
                  (ja tarviikohan jälkimmäisillä tehoilla jo downpipe muuttaa katittomaksi?)

                  turbotech sanoi juuri että ei enempää kannata ottaa pihalle kuin noin 260 / 420
                  mitä itse mainostavat.

                  olikohan ecu helsinki joka juuri sanoi, kun puhuin , että jotain tässä nelikossa kestävämpää kuin takapotkussa..meni vaan ohi mikä :think

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    Originally posted by 314da View Post
                    Nuo Xdrivet on ilmeisesti sillä "low compression" moottorilla, eli siellä on 10.2:1 puristeiset männät ja sen takia kestävät paremmin.
                    Originally posted by paapaa View Post
                    320ia x-drive 2013

                    jos oikein olen lukenut ja ymmärtänyt;pelkällä ohjelmoinnilla n. 260/400
                    ja riski?alueella enemmän, jos otetaan n.280/+400
                    (ja tarviikohan jälkimmäisillä tehoilla jo downpipe muuttaa katittomaksi?)

                    turbotech sanoi juuri että ei enempää kannata ottaa pihalle kuin noin 260 / 420
                    mitä itse mainostavat.

                    olikohan ecu helsinki joka juuri sanoi, kun puhuin , että jotain tässä nelikossa kestävämpää kuin takapotkussa..meni vaan ohi mikä :think
                    Tuossa pari viestiä taaksepäin on näköjään vastaus.
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • paapaa
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 194
                      • Finland

                      Originally posted by makkis View Post
                      Tuossa pari viestiä taaksepäin on näköjään vastaus.
                      Nuo Xdrivet on ilmeisesti sillä "low compression" moottorilla, eli siellä on 10.2:1 puristeiset männät ja sen takia kestävät paremmin.

                      no olipas harittanut silmät / muisti porsinut pahasti kiitos :think

                      Comment

                      • AlpinWeiss
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2007
                        • 927
                        • West coast

                        Originally posted by paapaa View Post
                        Nuo Xdrivet on ilmeisesti sillä "low compression" moottorilla, eli siellä on 10.2:1 puristeiset männät ja sen takia kestävät paremmin.

                        no olipas harittanut silmät / muisti porsinut pahasti kiitos :think

                        Jos en nyt väärin muista mutta käsittääkseni Xdrivessä on isompi välijäähykin jopa. Korjatkaa jos olen väärässä.
                        MBCLK240 -02
                        E36 318 -93
                        E46 320 Ci -01
                        E46 330 CiA -01
                        E60 520i -04
                        E93 325i -07
                        F36 420xi -16

                        Comment

                        • 314da
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2015
                          • 255
                          • J

                          Originally posted by AlpinWeiss View Post
                          Jos en nyt väärin muista mutta käsittääkseni Xdrivessä on isompi välijäähykin jopa. Korjatkaa jos olen väärässä.
                          Joo ainakin suurimassa osassa xdriveissä on isompi välijäähy ja olikohan pakoputkessakin jotain eroa.

                          Liika vääntöhän ne männät tappaa ei niinkään suurimmat hevosvoimat, ammattitaitoinen softaaja osaa kyllä väännöt rajata ja sitten dynomossa vielä tarkastus ennen ja jälkeen.

                          Comment

                          • AlpinWeiss
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 927
                            • West coast

                            Originally posted by paapaa View Post
                            Nuo Xdrivet on ilmeisesti sillä "low compression" moottorilla, eli siellä on 10.2:1 puristeiset männät ja sen takia kestävät paremmin.

                            no olipas harittanut silmät / muisti porsinut pahasti kiitos :think

                            Lisättäköön että tuohon JB4:n olen ollut todella tyytyväinen. Ei ainakaan nuo laajennusmahdollisuudet ja jälleenmyyntimahdollisuus yhtään huononna, saati että voit nollata vikakoodit ym. muita koodauksiatehdä rattinapeilla. Etanolikäyttö ym. onnistuu myös.
                            MBCLK240 -02
                            E36 318 -93
                            E46 320 Ci -01
                            E46 330 CiA -01
                            E60 520i -04
                            E93 325i -07
                            F36 420xi -16

                            Comment

                            • jpp86
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2004
                              • 85
                              • Kuopio

                              Originally posted by AlpinWeiss View Post
                              Lisättäköön että tuohon JB4:n olen ollut todella tyytyväinen. Ei ainakaan nuo laajennusmahdollisuudet ja jälleenmyyntimahdollisuus yhtään huononna, saati että voit nollata vikakoodit ym. muita koodauksiatehdä rattinapeilla. Etanolikäyttö ym. onnistuu myös.
                              Mietinnässä perinteinen softa tai jb4. Mistä tämä jb4 kannattaa tilata n20 320ix autoon?
                              F34

                              Comment

                              • s4mmy
                                Bimmer Rookie
                                • May 2017
                                • 32
                                • Vantaa

                                Ei sinne kannata JB4 miettiä kun on jo kunnon softiakin. Bootmod3 vaan sisään suosiolla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎