Announcement

Collapse
No announcement yet.

F31 BMW:tä ostamassa, moottorityypit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2027
    • Vantaa

    Ei kait ne kaikki N koneet hajoa, mutta jos varman päälle haluaa pelata ni B sarjalaisen hankkisin. Mikä siinä xdrivessä olisi kamalaa? Kerran kun nelikolla talven ajelee niin ei ikävöi vajakkeja.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • TNT
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 3511

      Originally posted by VilleP View Post
      Ei kait ne kaikki N koneet hajoa, mutta jos varman päälle haluaa pelata ni B sarjalaisen hankkisin. Mikä siinä xdrivessä olisi kamalaa? Kerran kun nelikolla talven ajelee niin ei ikävöi vajakkeja.
      En ole vielä saanut talven liippailukiintiötä täyteen vaikka sitä olen jo vuosia yrittänyt. En tiedä miten monta talvea tuohon menisi että kyllästyisi.
      Auton ja autoilun pitää olla hauskaa, pelkään pahoin että xdriven jälkeen tuo hauskuus on mennyttä
      Originally posted by Jube
      Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2027
        • Vantaa

        Kyllä se nelikko nostaa talven hauskuus kerrointa ihan toiselle tasolle
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • IKa
          BTCF Member
          • Apr 2007
          • 877
          • Klaukkala

          Originally posted by TNT View Post
          En ole vielä saanut talven liippailukiintiötä täyteen vaikka sitä olen jo vuosia yrittänyt. En tiedä miten monta talvea tuohon menisi että kyllästyisi.
          Auton ja autoilun pitää olla hauskaa, pelkään pahoin että xdriven jälkeen tuo hauskuus on mennyttä
          Itselläni aikoinaan ensimmäinen xDrive Bemari E92 325xi tuntui jossain määrin ilonpilaajalta tietyissä tilanteissa, vaikka toisaalta taas joissain toisissa tilanteissa se tuntui oikein maukkaalta. Tuon kokemuksen jälkeen olin kuitenkin sitä mieltä, että täyden hauskuuden takaa ainoastaan takavedon & lukkoperän yhdistelmä. Mutta jäätyäni pari kertaa ikävästi talvella jumiin F82 M4:lla, jossa kuitenkin suurin syy taisi olla hieman kulahtaneissa kitkarenkaissa, niin aloin miettimään löytyisikö sittenkin sellainen xDrive versio, jossa hauskuutta ei ole pilattu.

          M ja M-lite sarjan autoissa xDriven kaverina on joko vakiona tai lisävarusteena perinteinen kitkalevyillä toteutettu sähköisesti ohjattu lukkoperä. Esim. xDrivella varustetussa M4:ssa lukko löytyy molemmilta akseleilta ja auton saa napista takavetoiseksikin, mutta esim. sigun M440i mallissa se on vain taka-akselilla, eikä autoa saa napista takavetoiseksi. Kannattaa kuitenkin huomioida, että i4 M50 mallissa kitkalevylukkoa ei ole, eikä siitä myöskään saa ajovakaudenhallintaa & luistonestoa kokonaan pois päältä.

          Mielestäni tuollainenkin kombinaatio jota sigun M440i edustaa (xDrivea ei voi napista muttaa takavetoiseksi, mutta taka-akselilla on kitkalukkoperä) on varsin maukas ajettava talvikeleissä. Luisukulma ei toki ole niin suuri kuin pelkällä takavedolla, mutta lukkoperän ansiosta helposti hallittavat pitkät luisut onnistuvat mainiosti ja nelivedon ansiosta auto yleensä etenee aivan eri tahtiin, kuin pelkän takavedon avulla olisi mahdollista.

          Edit. Sorry, taisi mennä vähän off-topicin puolelle
          Last edited by IKa; 17-09-2023, 11:41.
          G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎