Announcement

Collapse
No announcement yet.

F31 BMW:tä ostamassa, moottorityypit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 6887
    • Forssa

    Eihän F3x ole missään nimessä hiljainen mutta en nyt mitenkään erityisen meluisaksi haukkuisi.
    Oman kokemuksen mukaan kolmoset kautta lnjan olleen about yhtä pahoja ajomelun suhteen.
    Jos tämä on hankkimisen estämässä niin on ollut alkujaankin ostamassa väärää korimallia.

    Toki itsekin mietin lisävaimennusta. Olisihan se kivempi jos olisi hiljaisempi mutta ei ajomelultaan ole todellakaan paha. Käykääs kokeilemassa saman kokoluokan ja aikakauden volkkaria/tojotaa/fordia. Noiden jälkeen bemari on todella hiljainen.

    Tai sitten ostaa E39, jos hiljaisuutta haluaa.
    Nyt:
    F07 535xD GT -11

    Ex: E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • isolohko
      BTCF Member
      • May 2004
      • 892
      • Kymenlaakso

      Originally posted by isolohko View Post
      Jos on f31:stä ostamassa, eikä ao. mallista ole ajokokemusta, vahva suositus perusteellisesta koeajosta, jotta auton mieleisyys omiin odotuksiin nähden selviää. Se ei ole välttämättä niin hyvä ajaa tai niin äänetön, kuin voisi kuvitella tai haluta.

      Oma ajokokemus on 320iA xDrive LCi 40tkm. Toista vastaavaa autoa ei tule.
      Nyt täytyy ottaa napsu takaisin, auto söi eturenkaiden ulkosyrjiä hieman, RF:t vaihtui non-RF Nokian Hakka Blue 2 alkuperäiskoossa ja hiljeni huomattavasti sekä kulmat säädettiin, niin parani ajoltaan. Sinänsä muutoin huolettomia kilometrejä kertynyt 0 –> 60tkm. Ihmettelen noita kulmia tehtaan jäljiltä.

      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

      Comment

      • hencca89
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 619
        • ikaalinen

        Käsittääkseni bemareihin on jonki verran kulmia säädetty takuuseen tehtaan jäljiltä:think
        Yhteen uuteen x4 laitettiin pyöränkulmat kohillee.

        Ainaki vaggilaisiin sai yhes välissä tehä takuuna paljonki pyöränkulmia.:think

        Että ei se välttämättä mitenkää poikkeuksellista ole.
        BMW E91 320
        MB W108 280SE
        SUZUKI GSX-R
        BMW K100 "cafe"

        Comment

        • ThePura
          Bimmer Rookie
          • Mar 2017
          • 54
          • Iisalmi

          Reilun parin vuoden aikana ajellut noin 115tkm. Autona siis 2014 f31 320d x-drive. Kävin hakemassa Ruotsista itse ja huollatin kerran merkkiliikkeellä.
          Omia huomioita:
          Äärimmäisen tarkka aurauskulmien säädöstä sekä renkaista.
          —> hyvillä renkailla ja säädöillä miellyttävä ajaa ja jakolaatikko toimii moitteetta.
          Merkkiliike olisi vaihtanut jakolaatikon ensimmäisten nypytysten jälkeen 130tkm. Ei goodwilliä koska yksi huolto vedetty pitkäksi. Korjaantui jakolaatikon öljyn vaihdolla sekä adaption nollauksella.
          140tkm vaihdoin bilsteinin iskarit sekä jouset. Alkuperäiset iskarit täysin hengettömät. Alusta muuttui hiukan matalammaksi ja uusien iskareiden takia auton käyttäytyminen huonolla tiellä rauhoittui.
          Käytin myös auton siekkisellä jossa autoon vaihdettiin vaihteistoöljyt sekä etu ja takaperän öljyt.
          160tkm tuikulta ohjelma. Varsinkin laatikon käytös muuttui tarkemmaksi.
          210tkm jakolaatikko alkoi uudelleen nypyttää. Syyksi selvisi kesärenkaiden huono kunto—>kitkat alle ja oireet poissa.
          Näiden korjausten lisäksi eteen ja taakse vaihdettu jarrulevyt sekä palat muuten öljyn ja suodattimien vaihdolla selvinnyt.
          Keskikulutus 5,3 litraa 75% matkaa ja 25% kaupunki pyörittelyä.
          Kaikenkaikkiaan tyytyväinen autoon ja varsinkin nelivedon ja laatikon toimintaan. Ohjaus ei yhtä täsmällinen kuin edeltävässä e91 mutta toisaalta paljon mukavampi kaupunkipyörittelyssä.

          Comment

          • kobluna
            Bimmer Rookie
            • Oct 2018
            • 124
            • Espoo

            Originally posted by ThePura View Post
            Reilun parin vuoden aikana ajellut noin 115tkm. Autona siis 2014 f31 320d x-drive. Kävin hakemassa Ruotsista itse ja huollatin kerran merkkiliikkeellä.
            Omia huomioita:
            Äärimmäisen tarkka aurauskulmien säädöstä sekä renkaista.
            —> hyvillä renkailla ja säädöillä miellyttävä ajaa ja jakolaatikko toimii moitteetta.
            Merkkiliike olisi vaihtanut jakolaatikon ensimmäisten nypytysten jälkeen 130tkm. Ei goodwilliä koska yksi huolto vedetty pitkäksi. Korjaantui jakolaatikon öljyn vaihdolla sekä adaption nollauksella.
            140tkm vaihdoin bilsteinin iskarit sekä jouset. Alkuperäiset iskarit täysin hengettömät. Alusta muuttui hiukan matalammaksi ja uusien iskareiden takia auton käyttäytyminen huonolla tiellä rauhoittui.
            Käytin myös auton siekkisellä jossa autoon vaihdettiin vaihteistoöljyt sekä etu ja takaperän öljyt.
            160tkm tuikulta ohjelma. Varsinkin laatikon käytös muuttui tarkemmaksi.
            210tkm jakolaatikko alkoi uudelleen nypyttää. Syyksi selvisi kesärenkaiden huono kunto—>kitkat alle ja oireet poissa.
            Näiden korjausten lisäksi eteen ja taakse vaihdettu jarrulevyt sekä palat muuten öljyn ja suodattimien vaihdolla selvinnyt.
            Keskikulutus 5,3 litraa 75% matkaa ja 25% kaupunki pyörittelyä.
            Kaikenkaikkiaan tyytyväinen autoon ja varsinkin nelivedon ja laatikon toimintaan. Ohjaus ei yhtä täsmällinen kuin edeltävässä e91 mutta toisaalta paljon mukavampi kaupunkipyörittelyssä.
            Itsellä ollut 4,5v nyt 2014 320i (eli N20B20U0 koneella), jolla ajanut noin 110tkm. Yhteensä mittarissa reilu 190tkm.

            Todella vähällä olen selvinnyt, ainoat korjaukset on melkein heti uutena takuuseen mennyt puola, tulppa ja suutin. Oli nykimishäiriöitä ja noilla korjaantui. Nämä siis ekan omistajan aikaan. Muuten pelkkää huoltoa, johon minusta kuuluu myös jarrut, jotka tosin päivitin samalla M Performance mallisiksi.
            Moottorille tein Forte käsittelyn 100tkm kohdalla ja vaihteistoon olen vaihdattanut öljyt 86tkm ja 175tkm kohdalla. Muuten uudet öljyt koneeseen aina 15tkm välein. Start-Stop on koodattu muistamaan tilansa ja sitä ei käytetä koskaan, paitsi katsastuksessa. Ja tankkiin menee aina 98 tai parempaa. Näillä toimenpiteillä on voinut olla tai olla olematta vaikutusta ongelmattomuuteen.

            Moottorissa on nyt Bootmod3 softa alaväännön osalta muokatulla Stage 1 softalla ja vaihteistossa xHP stage 2. Nuo molemmat muuttavat käytöstä aika paljon urheilullisemmaksi Sport(+) ajotiloissa ja mukavammaksi Comfortilla, joten saisi tulla jo tehtaalta noin säädettynä.

            Comment

            • rizzo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2007
              • 5415
              • Oulu

              Originally posted by kobluna View Post
              Start-Stop on koodattu muistamaan tilansa ja sitä ei käytetä koskaan, paitsi katsastuksessa.
              Nyt ihan pakko kysyä, miksi näin?

              Comment

              • kobluna
                Bimmer Rookie
                • Oct 2018
                • 124
                • Espoo

                Originally posted by rizzo View Post
                Nyt ihan pakko kysyä, miksi näin?
                Koodattu pois, koska en sitä haluaisi käyttää muutenkaan. Ärsyttävää, jos auto alkaa käynnistelemään konetta, kun pitäisi olla jo menossa. Toinen syy liittyy kestävyyspelkoon eli miten sen käyttö vaikuttaa laakerien, startin, akun ja jakoketjun elinikään. N20 koneissa kun on noita ketjuja mennyt ja yksi epäilys liittyy start-stopin käyttöön.
                Ennen katsastusta taas painan napin "normaali" asentoon eli start-stop on päällä, kun katsuri sen auton hakee pihalta. Tämä ihan vaan varotoimenpiteenä, jos tuo vaikka kuuluu toimia, kun muka vaikuttaa päästöihin. Ainakin edellisessä katsastuksessa se katsuri antoi sen myös olla päällä, joten kone sammuili aina kun mittailtiin jarruja ja iskareita.

                Comment

                • maukka86
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 488
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by kobluna View Post
                  Koodattu pois, koska en sitä haluaisi käyttää muutenkaan. Ärsyttävää, jos auto alkaa käynnistelemään konetta, kun pitäisi olla jo menossa. Toinen syy liittyy kestävyyspelkoon eli miten sen käyttö vaikuttaa laakerien, startin, akun ja jakoketjun elinikään. N20 koneissa kun on noita ketjuja mennyt ja yksi epäilys liittyy start-stopin käyttöön.
                  Ennen katsastusta taas painan napin "normaali" asentoon eli start-stop on päällä, kun katsuri sen auton hakee pihalta. Tämä ihan vaan varotoimenpiteenä, jos tuo vaikka kuuluu toimia, kun muka vaikuttaa päästöihin. Ainakin edellisessä katsastuksessa se katsuri antoi sen myös olla päällä, joten kone sammuili aina kun mittailtiin jarruja ja iskareita.
                  Katsastuksessa ei ole mitään väliä, onko start-stop päällä vai ei. Itsellä myös koodattuna samalla lailla muistamaan tilansa, ja ei ole katsastuksessa mitään kyselty. Eikä ole myöskään kyselty pois koodatusta turvavyömuistuttimesta.
                  f22 220i

                  Comment

                  • mikuumi
                    Newbiemmer
                    • Dec 2019
                    • 6
                    • Turku

                    Onko tosiaan niin, että näissä on webastot tosi harvassa? Aikalailla yhden käden sormilla laskettavissa nettiautossa, mikäli ilmoitettuihin tietoihin on luottamista. 2015 ja uudemmissa.

                    Hakusessa olis yksilö, missä olis webasto, avaimeton kulku, automaatti, sporttipenkit nyt ainakin. Varmaan budjettisyistä täytyis olla neloskoneella. Bensa tai diesel. Mieluusti alle 100tkm ajettu.

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6704
                      • PK-seutu

                      Originally posted by mikuumi View Post
                      Onko tosiaan niin, että näissä on webastot tosi harvassa? Aikalailla yhden käden sormilla laskettavissa nettiautossa, mikäli ilmoitettuihin tietoihin on luottamista. 2015 ja uudemmissa.

                      Hakusessa olis yksilö, missä olis webasto, avaimeton kulku, automaatti, sporttipenkit nyt ainakin. Varmaan budjettisyistä täytyis olla neloskoneella. Bensa tai diesel. Mieluusti alle 100tkm ajettu.
                      3-sarjassa ei juuri webastoja ole tehtaalta. Retrofit kittinä saanut, muttei niitäkään paljoa näy.
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0

                      Comment

                      • mikuumi
                        Newbiemmer
                        • Dec 2019
                        • 6
                        • Turku

                        Originally posted by pyroz View Post
                        3-sarjassa ei juuri webastoja ole tehtaalta. Retrofit kittinä saanut, muttei niitäkään paljoa näy.

                        Ok, kiitos tiedosta.

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7328
                          • Oulu

                          Saksasta jos kattoo niin löytyy aika paljon 3-sarjalaisia joissa on standheizung, mutta mitä se sitten tarkoittaa? Voiko se tarkoittaa vain E39 tyylistä REST-taukolämpöä?

                          Ainakin tässä on webasto mainittu: https://www.autoscout24.de/angebote/...campaign=share
                          Last edited by Petri.Kekkonen; 16-06-2021, 07:43.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6704
                            • PK-seutu

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Saksasta jos kattoo niin löytyy aika paljon 3-sarjalaisia joissa on standheizung, mutta mitä se sitten tarkoittaa? Voiko se tarkoittaa vain E39 tyylistä REST-taukolämpöä?

                            Ainakin tässä on webasto mainittu: https://www.autoscout24.de/angebote/...campaign=share
                            Paljon? nopeasti katsoen Saksassa on myynnissä yli 8500 3-sarjalaista vuosilla 2013-2018. Kun klikkaa "standheizung" niin tuloksia on 177kpl. Voidaan olettaa, että ainakin osa noista on vaan huti klikkauksia ilmoitusta tehdessä.

                            Linkkaamassasi ilmoituksessa mainitaan erikseen Webasto kaukosäädöllä niin varmaan siinä sellainen on, mutta en nyt kovin yleiseksi kutsuisi
                            S65, S85, H1, N63TU, HA0

                            Comment

                            • AlpinWeiss
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2007
                              • 927
                              • West coast

                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Saksasta jos kattoo niin löytyy aika paljon 3-sarjalaisia joissa on standheizung, mutta mitä se sitten tarkoittaa? Voiko se tarkoittaa vain E39 tyylistä REST-taukolämpöä?

                              Ainakin tässä on webasto mainittu: https://www.autoscout24.de/angebote/...campaign=share

                              Standheizung on suoraan käännettynä seisontalämmitys. Tämä Saksassa tarkoittaa lähes poikkeuksetta polttoainekäyttöistä lisälämmitintä. Joskus on tullut vastaan että hybridien sähkölämmitys mainitaan tuolla nimellä myös. Kolmossarjalaisissa ei Saksassa näitä paljoa ole, koska se on kuitenkin siellä melko kansanauto. Kun katsoo 5-sarjaa tai maastureita, niin paljon yleisempi.
                              MBCLK240 -02
                              E36 318 -93
                              E46 320 Ci -01
                              E46 330 CiA -01
                              E60 520i -04
                              E93 325i -07
                              F36 420xi -16

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7328
                                • Oulu

                                Originally posted by AlpinWeiss View Post
                                Kolmossarjalaisissa ei Saksassa näitä paljoa ole, koska se on kuitenkin siellä melko kansanauto.
                                Kuitenkin 170 autoa löytyi kysyjän kriteereillä joissa standheizung oli listattu, joten jos niistä edes joku osa on webastolla niin Saksassa on sitten paljon enemmän valinnanvaraa kuin Suomessa.
                                Last edited by Petri.Kekkonen; 16-06-2021, 11:45.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎