Announcement

Collapse
No announcement yet.

F31 BMW:tä ostamassa, moottorityypit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 314da
    Bimmer Fanatic
    • May 2015
    • 228
    • J

    Originally posted by mige95 View Post
    Alla oli juuri laitetut uudet nastat oli meinaa tuotu saksasta justii, tais olla joulukuuta kun kävin ajamassa.
    Käy kokeilemassa autoa jossa kunnolliset kesärenkaat niin saat todellisen kuvan tilanteesta, ei se ihan noin synkkä ole kuin miltä uudet nastarenkaat saa sen vaikuttamaan.
    Uudet nastarenkaat on aika usealla merkillä sellaisia, että alkuun on ihan jäätävä mökä mutta kun mittariin tulee muutama tonni niin melutaso hiljenee tosi paljon

    Comment

    • QUASIMODO
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2540
      • Pirkkala

      Lisää tyhmiä kysymyksiä...

      Kuinka F31:ssa toimii HUD? Eli mistä sen saa päälle ja mistä pois?

      Mihin lisävarusteisiin tulee painikkeet valokytkimen alle?
      sigpic

      Comment

      • arben
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1113
        • suomi

        Originally posted by 314da View Post
        Minä veikkaan, että koeajamassasi yksilössä on ollut isot (ja kuluneet) RunFlat renkaat alla -> silloin äänettömyyden ja mukavuuden voi unohtaa F3x malleissa. Käy koeajamassa autoa jossa on kunnolliset normi renkaat alla ero on kuin yöllä ja päivällä.
        Ja oikeastaan jos autossa on min 19” rengastus pitää se ääntä jokatapauksessa,korvakuullolla ei eroa onko michelin ps4 tai sailun(oma mielipide).

        Ajanut myös autoa missä stp mattoa oli laitettu sisälokareihin(alla 19”) en myöskään juurikaan eroa huomannut.

        E9x on huomattavasti hiljaisempi kuin f3x,en silti pidä f3x rengasmelua niin häiritsevänä että jättäisin auton kauppaan.

        Saksan teille kun pääsee niin jo hiljenee rengasmelu

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5415
          • Oulu

          Originally posted by QUASIMODO View Post
          Lisää tyhmiä kysymyksiä...

          Kuinka F31:ssa toimii HUD? Eli mistä sen saa päälle ja mistä pois?

          Mihin lisävarusteisiin tulee painikkeet valokytkimen alle?
          Valokytkimen alla pitäisi olla nappi, muistaakseni semmoinen: i---

          Comment

          • QUASIMODO
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2540
            • Pirkkala

            Originally posted by rizzo View Post
            Valokytkimen alla pitäisi olla nappi, muistaakseni semmoinen: i---
            Mitenkäs kun osassa yksilöistä missä mainittu HUD ei tuon valokytkimen alla ole painikkeita...Osassa taas on?:think

            edit.
            Esim. tästä puuttuu
            Last edited by QUASIMODO; 15-05-2020, 08:03.
            sigpic

            Comment

            • juBz
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 580
              • Espoo

              Originally posted by QUASIMODO View Post
              Mitenkäs kun osassa yksilöistä missä mainittu HUD ei tuon valokytkimen alla ole painikkeita...Osassa taas on?:think

              edit.
              Esim. tästä puuttuu
              Valokatkasijan alla on napit törmäysvaroitukselle, kaistavahdille ja kaistanvaihtovaroittimelle jos sellaiset löytyy. Hudille ei ole mitään nappeja.
              F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
              E30 318i - 88 Alpinweiss II

              Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

              Comment

              • 314da
                Bimmer Fanatic
                • May 2015
                • 228
                • J

                Originally posted by arben View Post
                Ja oikeastaan jos autossa on min 19” rengastus pitää se ääntä jokatapauksessa,korvakuullolla ei eroa onko michelin ps4 tai sailun(oma mielipide).

                Ajanut myös autoa missä stp mattoa oli laitettu sisälokareihin(alla 19”) en myöskään juurikaan eroa huomannut.

                E9x on huomattavasti hiljaisempi kuin f3x,en silti pidä f3x rengasmelua niin häiritsevänä että jättäisin auton kauppaan.

                Saksan teille kun pääsee niin jo hiljenee rengasmelu
                Kohtuu kokoisilla ja kunnollisilla max 18 renkailla tuo F3x rengasmelu on ihan siedettävä.
                Mutta allerginen se on noille RunFlateille....

                Comment

                • AlpinWeiss
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 927
                  • West coast

                  Originally posted by 314da View Post
                  Kohtuu kokoisilla ja kunnollisilla max 18 renkailla tuo F3x rengasmelu on ihan siedettävä.
                  Mutta allerginen se on noille RunFlateille....

                  Allekirjoitan myös osaltani tuon eron runflattien kanssa. Vaihdoin nyt normirenkaiden jälkeen takaisin runflatteihin, koska sellainen iskemätön sarja oli tuossa nurkissa (Pirelli Pzero), ja eron kyllä huomasi välittömästi. Ajettavuus on ihan yhtä hyvä kuin ennenkin, mutta melun huomaa. Hauska kun kaveri jolla on F11 istui kyytiin ja lähdettiin tien päälle sanoi heti että "onpa tää meluisa." Asfaltitkin täällä on karheampia kuin monet hiekkatiet niin eipä auta.


                  Mutta kun kerran kyseessä on moottorikeskustelu niin oma N20 Xdrive on ollut kyllä erittäin mukava matkakumppani. Nyt taulussa 129tkm, ja yksi suutin on vaihdettu. Käsittääkseni XDrive malleissa kone on sama kuin 28i. -16 malleissa on myös päivitetyt jakopäät jne. niin ei ole niistä ollut myöskään pelkoa.
                  Last edited by AlpinWeiss; 15-05-2020, 08:27.
                  MBCLK240 -02
                  E36 318 -93
                  E46 320 Ci -01
                  E46 330 CiA -01
                  E60 520i -04
                  E93 325i -07
                  F36 420xi -16

                  Comment

                  • QUASIMODO
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2540
                    • Pirkkala

                    Palaan vielä tuohon sähköisen huoltokirjan arvostukseen käytettyä autoa ostettaessa.

                    Eli kaikki tulisi olla vihreällä OK-merkinnällä?
                    Mitenkäs suhtaudutte oransseihin OK-merkintöihin?

                    Varmasti vaikuttaa myös mihin merkintä liittyy, mutta kertokaahan hieman omia näkemyksiä tähän aiheeseen liittyen...

                    Pyroz jo kommentoikin, että !-merkillä varustetut merkinnät on täysin no no.
                    Milloin tämä merkintä tulikaan huoltokirjaan? Huolto kokonaan suorittamatta?


                    Keltainen OK, jos huolto tehty mutta km-raja ylitetty tai asetettu aikaraja ylitetty.

                    Keskustelin aiheesta Saksan päässä toimivan autoja välittävän henkilön kanssa ja hän esitti, että Saksassa saattaa autoja olla käyttämättöminäkin ja tuolloin voi helposti nämä aikarajat ylittyäkin.
                    sigpic

                    Comment

                    • fransesco
                      BTCF Member
                      • Jul 2014
                      • 232
                      • Vantaa

                      Originally posted by QUASIMODO View Post
                      Palaan vielä tuohon sähköisen huoltokirjan arvostukseen käytettyä autoa ostettaessa.

                      Eli kaikki tulisi olla vihreällä OK-merkinnällä?
                      Mitenkäs suhtaudutte oransseihin OK-merkintöihin?

                      Varmasti vaikuttaa myös mihin merkintä liittyy, mutta kertokaahan hieman omia näkemyksiä tähän aiheeseen liittyen...

                      Pyroz jo kommentoikin, että !-merkillä varustetut merkinnät on täysin no no.
                      Milloin tämä merkintä tulikaan huoltokirjaan? Huolto kokonaan suorittamatta?


                      Keltainen OK, jos huolto tehty mutta km-raja ylitetty tai asetettu aikaraja ylitetty.

                      Keskustelin aiheesta Saksan päässä toimivan autoja välittävän henkilön kanssa ja hän esitti, että Saksassa saattaa autoja olla käyttämättöminäkin ja tuolloin voi helposti nämä aikarajat ylittyäkin.
                      Suhtautuminen sähköisen huoltokirjan erivärisiin ok-merkkeihin riippuu ainakin minulla auton iästä. Jos se on takuunalainen tai BPS, tai muutenvaan odotan tehtaalta goodwilliä (ehkä), niin odotan ok-merkkien olevan vihreitä.

                      Vanhemmissa peleissä sitten tuolla ei ole mitään väliä kun auto vaan toimii.
                      E88 & F56 electric

                      Comment

                      • juBz
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 580
                        • Espoo

                        Itse kattoisin ainakin mikä huolloista vedetty pitkäksi. Jos kyse vaikka jarrunesteestä ei sillä käytännön merkitystä ole. Öljyt kyllä pitää olla säännöllisesti vaihdettu kun huoltovälit muutenkin tosi pitkät. Itselle se perus 30tkm vaihtovälikin tuntuu pahalle, mutta harvat ensimmäiset omistajat näitä useammin vaihdattaa Bps takuuta tuskin autoon edes saa, jos huollot ei ole tehty oikein.
                        F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
                        E30 318i - 88 Alpinweiss II

                        Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

                        Comment

                        • kobluna
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2018
                          • 124
                          • Espoo

                          Originally posted by AlpinWeiss View Post
                          Allekirjoitan myös osaltani tuon eron runflattien kanssa. Vaihdoin nyt normirenkaiden jälkeen takaisin runflatteihin, koska sellainen iskemätön sarja oli tuossa nurkissa (Pirelli Pzero), ja eron kyllä huomasi välittömästi. Ajettavuus on ihan yhtä hyvä kuin ennenkin, mutta melun huomaa. Hauska kun kaveri jolla on F11 istui kyytiin ja lähdettiin tien päälle sanoi heti että "onpa tää meluisa." Asfaltitkin täällä on karheampia kuin monet hiekkatiet niin eipä auta.

                          Mutta kun kerran kyseessä on moottorikeskustelu niin oma N20 Xdrive on ollut kyllä erittäin mukava matkakumppani. Nyt taulussa 129tkm, ja yksi suutin on vaihdettu. Käsittääkseni XDrive malleissa kone on sama kuin 28i. -16 malleissa on myös päivitetyt jakopäät jne. niin ei ole niistä ollut myöskään pelkoa.
                          Rengasmelua tosiaan F30:ssa riittää karkeilla teillä. Itse vaihdoin 17" Nokian Hakka blue 2:sta 18" GoodYear Asymmetric 5:een ja melua tuli aika paljon lisää. Mutta samalla ajettavuus parani paljon. Kummatkaan renkaat ei olleet runflattejä, mutta nuo Nokiat ei toki mitkään performance renkaat olleet. Eli vaikea sanoa minkä verran melusta ja ajettavuudesta tuli renkaista ja minkä verran isommasta koosta. Leveys säilyi samana, 225:ssä.

                          Kulutuksessa en huomannut mitään eroa, mutta uudet vanteet taitaa olla saman painoiset kuin vanhat, isommasta koosta huolimatta. Ja pakko oli vaihtaa isompaa alle, kun M Performance jarrut vaatii vähintään 18" vanteen mahtuakseen

                          Omakin N20 ollut kyllä luotettava. Melkein uutena (20tkm ajettuna) siitä meni ravistuksen takia takuuseen yksi suutin, tulppa ja puola, mutta sen jälkeen ei mitään. Eikä kyllä muussakaan autossa ole ollut mitään vikoja, pelkkien kulutusosien vaihdolla selvitty. Nyt mittarissa 187tkm.

                          En usko, että xDrivessä on eri männät. Siitä on joillekin markkinoille kyllä low compression variant, mutta se on vaan maihin, joissa on huonolaatuista bensaa. RealOEM näyttää samat vaihtoehdot taka- ja nelivedolle:
                          https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=3C31-EUR-06-2014-F30-BMW-320iX&diagId=11_4770 <-- neliveto
                          https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=3B11-EUR-06-2014-F30-BMW-320i&diagId=11_4770 <-- takaveto

                          Varmuuden saat ajamalla jonkun VIN decooderin ja katsomalla löytyykö tuota 858 "varustetta" omalta varustelistalta. En usko, että löytyy.

                          Originally posted by juBz View Post
                          Itse kattoisin ainakin mikä huolloista vedetty pitkäksi. Jos kyse vaikka jarrunesteestä ei sillä käytännön merkitystä ole. Öljyt kyllä pitää olla säännöllisesti vaihdettu kun huoltovälit muutenkin tosi pitkät. Itselle se perus 30tkm vaihtovälikin tuntuu pahalle, mutta harvat ensimmäiset omistajat näitä useammin vaihdattaa Bps takuuta tuskin autoon edes saa, jos huollot ei ole tehty oikein.
                          Jep, omassa noudatettu ekat kolme huoltoa tuota pitkää väliä (eli 90tkm asti), mutta sittemmin vaihtoväli on tullut puolitettua. Autolla ajettu pitkää matkaa, että sikäli tuo 30tkm lienee ihan ok, mutta oman mielenrauhan takia tuli nyt puolitettua tuo väli, kun meinasin autoa pitää aika kauan.

                          Comment

                          • prh'
                            Bimmer Rookie
                            • May 2018
                            • 122
                            • Seinäjoki

                            Osaako joku verrata F3x melua esim e9x:ään? Tuskin näissä kummassakaan on eroja melun suhteen pre lci vs lci?

                            Comment

                            • hopsu
                              Newbiemmer
                              • May 2014
                              • 22
                              • Espoo

                              Originally posted by prh' View Post
                              Osaako joku verrata F3x melua esim e9x:ään? Tuskin näissä kummassakaan on eroja melun suhteen pre lci vs lci?

                              Ei mielestäni ole suuntaan tai toiseen eroa melussa F3x vs. e9x. Enemmän vaikuttaa renkaiden malli ja koko. Alustalla on jonkin verran vaikutusta, esim. itsellä F30 normaalialusta ja F34 adaptiivinen M-sport alusta on aavistuksen äänekkäämpi. Tiukempi alusta tuo värinät ja äänet herkemmin kuuluville.
                              -F34 330d xdrive '15
                              -F30 320i xdrive '13

                              ex. F48 25d xdrive '16
                              ex. K100 LT '87
                              ex. e91 330d xdrive ´10
                              ex. e91 320d xdrive ´10

                              Comment

                              • Petteri75
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 2535
                                • Kirkkonummi

                                Originally posted by hopsu View Post
                                Ei mielestäni ole suuntaan tai toiseen eroa melussa F3x vs. e9x. Enemmän vaikuttaa renkaiden malli ja koko. Alustalla on jonkin verran vaikutusta, esim. itsellä F30 normaalialusta ja F34 adaptiivinen M-sport alusta on aavistuksen äänekkäämpi. Tiukempi alusta tuo värinät ja äänet herkemmin kuuluville.
                                +1. F3x:ssä on joka moottorissa turbo, joka toimii osaltaan myös ikäänkuin lisä-äänenvaimentimena, E9x 2-litraisissa bensakoneissa ei niinkään. F3x on lisäksi aivan vähän isompi, joten se saattaa myös vaikuttaa positiivisesti. Mitä korkeampi alusta ja inhimillisempi rengaskoko, sen hiljaisempi mikä on ihan loogista, kyllähän 18" rengaskoossa ilmatila on huomattavasti pienempi tiehen nähden kuin 16-tuumaisessa. Koeajo on hyvin suositeltavaa, mutta ehkä epäreilua E9x:ää kohtaan laittaa se suoraan seuraajaansa vastaan vaikka hintaluokka olisikin sama, kehitys kuitenkin kehittyy ja aivan erityisesti 8-vaihteinen automaatti oli askel eteenpäin. ZF on tainnut raportoida, että niitä on myyty yli miljoona yksikkö esittelystään alkaen, mikä tekee siitä yhden maailman suosituimmista vaihdelaatikoista.
                                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎