Announcement

Collapse
No announcement yet.

F31 BMW:tä ostamassa, moottorityypit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pugshot
    Newbiemmer
    • Dec 2019
    • 15
    • Suomi

    #91
    Kysytään täälläkin:

    Tästä on keskusteltu aiemminkin, ja monessa paikkaa. Siksi tiedot jota olen saanut, ovat kaikki ristiriitaisia.

    - Osa sanoo että vuoden 2013 jälkeen hihnat on korjattu, eli 2014 mallin kelpaisi jo ostaa.
    - Osa sanoo että ei, 2014 ovat vielä vanhalla jakohihnalla, osta 2015.
    - Sitten sanotaan että pitää olla 2015 syksyn malli, osa sanoo että maaliskuun malli riittää. Onko tämä siis katsottava ensirekisteröintiajankohdasta?

    Nyt olen siis jo vuodessa 2016 ja budjetti sen kun kasvaa. Mikä näistä nyt on oikeasti se malli jossa tuo vika on korjattu? Ilmeisesti vaatii sen B20-moottorin? Onko se nyt siis 2015/3, vai 2015/9, vai 2016/1?

    Budjetti on n. 35 000 euroa ja hakusessa on tosiaan 328, 428 tai suurinpiirtein samantehoinen auto.

    Jos tuollaisen 2014-2015 mallin löytää jolla on ajettu 100tkm, onko todennäköistä että tuo jakohihna on jo korjattu? Meneekö se uudelleen rikki, vai onko korjaus pysyvä?

    Comment

    • fransesco
      BTCF Member
      • Jul 2014
      • 232
      • Vantaa

      #92
      Originally posted by pugshot View Post
      Kysytään täälläkin:

      Tästä on keskusteltu aiemminkin, ja monessa paikkaa. Siksi tiedot jota olen saanut, ovat kaikki ristiriitaisia.

      - Osa sanoo että vuoden 2013 jälkeen hihnat on korjattu, eli 2014 mallin kelpaisi jo ostaa.
      - Osa sanoo että ei, 2014 ovat vielä vanhalla jakohihnalla, osta 2015.
      - Sitten sanotaan että pitää olla 2015 syksyn malli, osa sanoo että maaliskuun malli riittää. Onko tämä siis katsottava ensirekisteröintiajankohdasta?

      Nyt olen siis jo vuodessa 2016 ja budjetti sen kun kasvaa. Mikä näistä nyt on oikeasti se malli jossa tuo vika on korjattu? Ilmeisesti vaatii sen B20-moottorin? Onko se nyt siis 2015/3, vai 2015/9, vai 2016/1?

      Budjetti on n. 35 000 euroa ja hakusessa on tosiaan 328, 428 tai suurinpiirtein samantehoinen auto.

      Jos tuollaisen 2014-2015 mallin löytää jolla on ajettu 100tkm, onko todennäköistä että tuo jakohihna on jo korjattu? Meneekö se uudelleen rikki, vai onko korjaus pysyvä?
      Kyse on ketjusta, ei hihnasta. Jos kyse on noin uudesta autosta ajettuna 100tkm niin melko todennäköisesti ketjulle ei ole tehty vielä mitään. Ja jos olisi, niin se varmasti näkyisi marmorilla merkintänä takuutyöstä. 200+ tkm niin voidaan alkaa pohtimaan asiaa - ja silloinkin kyse on minusta erittäin huonosta tuurista.

      Nyrkkisääntönä lienee se, että mitä uudempi, sen vähemmän ketjuun liittyviä ongelmia. Käsittääkseni siihen on tullut matkan varrella korjauksia (vai oliko tämä diesel puolella?). Kilometreillä on varmaan enemmän tekemistä asian kanssa kuin itse vuosimallilla. Joskin myös moottorin malli on matkalla muuttunut (oliko se LCI:n yhteydessä).

      Kannattaa myös katsoa auton huoltohistoria. Jos ei muuten niin on edes vähän toivoa tehtaan goodwillistä jos on merkkiliikkeessä säännöllisesti huollettu. Itse valitsisin tuon perusteella auton esim merkkiliikkeen BPS valikoimasta ja ajelisin huolettomasti ne takuun antamat kaksi vuotta.

      PS. Tätä pitäisi ehkä kysyä toisessa ryhmässä, mutta kysyn kuitenkin: Itse pohdin parhaillaan kannattaisiko oma-aloitteisesti vaihtaa E88:n N43-moottoriin ketju kun autolla on ajettu 190tkm mutta se on oireeton? Ihan vaan varmuuden vuoksi. Ei kenelläkään olisi mitään hinta-arviota mitä tuollainen lysti maksaa.
      E88 & F56 electric

      Comment

      • pugshot
        Newbiemmer
        • Dec 2019
        • 15
        • Suomi

        #93
        Originally posted by fransesco View Post
        Kyse on ketjusta, ei hihnasta. Jos kyse on noin uudesta autosta ajettuna 100tkm niin melko todennäköisesti ketjulle ei ole tehty vielä mitään. Ja jos olisi, niin se varmasti näkyisi marmorilla merkintänä takuutyöstä. 200+ tkm niin voidaan alkaa pohtimaan asiaa - ja silloinkin kyse on minusta erittäin huonosta tuurista.

        Nyrkkisääntönä lienee se, että mitä uudempi, sen vähemmän ketjuun liittyviä ongelmia. Käsittääkseni siihen on tullut matkan varrella korjauksia (vai oliko tämä diesel puolella?). Kilometreillä on varmaan enemmän tekemistä asian kanssa kuin itse vuosimallilla. Joskin myös moottorin malli on matkalla muuttunut (oliko se LCI:n yhteydessä).

        Kannattaa myös katsoa auton huoltohistoria. Jos ei muuten niin on edes vähän toivoa tehtaan goodwillistä jos on merkkiliikkeessä säännöllisesti huollettu. Itse valitsisin tuon perusteella auton esim merkkiliikkeen BPS valikoimasta ja ajelisin huolettomasti ne takuun antamat kaksi vuotta.
        Amerikassa näyttää ihmisillä menevän tuo ketju rikki jo 40-90 tkm tienoilla. BPS:ltä en nyt löytänyt ainuttakaan 328 tai 428 -mallia tuohon budjettiin. Ehkä pitää odotella.

        Comment

        • arben
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1113
          • suomi

          #94
          Originally posted by pugshot View Post
          Amerikassa näyttää ihmisillä menevän tuo ketju rikki jo 40-90 tkm tienoilla. BPS:ltä en nyt löytänyt ainuttakaan 328 tai 428 -mallia tuohon budjettiin. Ehkä pitää odotella.
          Tai sitten ostaa ja ajaa,jos hajoaa niin korjaa? Tai vaihtaa sen oman mielenrauhan vuoksi heti auton ostettuaan.

          Bemarin gw kannattaa unohtaa jos et ole auton eka omistaja,100% gw saaminen epätodennäköisempää kuin lottovoitto.
          Last edited by arben; 20-12-2019, 22:41.

          Comment

          • kooma
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1016
            • Pikis

            #95
            Originally posted by pugshot View Post
            Amerikassa näyttää ihmisillä menevän tuo ketju rikki jo 40-90 tkm tienoilla. BPS:ltä en nyt löytänyt ainuttakaan 328 tai 428 -mallia tuohon budjettiin. Ehkä pitää odotella.
            Pitääkö olla farkku? 330e on hyvin liikkeellä, myös yksi BPS näyttäisi olevan.
            Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

            Comment

            • fransesco
              BTCF Member
              • Jul 2014
              • 232
              • Vantaa

              #96
              Originally posted by arben View Post
              Tai sitten ostaa ja ajaa,jos hajoaa niin korjaa? Tai vaihtaa sen oman mielenrauhan vuoksi heti auton ostettuaan.

              Bemarin gw kannattaa unohtaa jos et ole auton eka omistaja,100% gw saaminen epätodennäköisempää kuin lottovoitto.
              Liittyykö tämä gw:n saaminen / saamattomuus juuri tuohon ketjuun? Itse sain gw:n viime talvena f34:n kohdalla vaikka olin toinen omistaja. Tosin vika ei ollut ketju vaan ohjausvaihde (joka on vissiin toinen f30-sarjan tyyppivika).
              E88 & F56 electric

              Comment

              • Ozzy #69#
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1637
                • Pirkanmaa

                #97
                Originally posted by kooma View Post
                Pitääkö olla farkku? 330e on hyvin liikkeellä, myös yksi BPS näyttäisi olevan.
                Jep ja B48 koneetkin jo näissä sitten.
                G20 330e M-Sport sunset orange

                Comment

                • pugshot
                  Newbiemmer
                  • Dec 2019
                  • 15
                  • Suomi

                  #98
                  En farkkua ole etsimässäkään. Onkos tuo 330e kuinka laiska verrattuna 328 tai 428:iin?

                  Mites neliveto noin yleensä, onko kuinka pakollinen?

                  Comment

                  • luikas
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 643
                    • Oulu area

                    #99
                    Originally posted by pugshot View Post
                    En farkkua ole etsimässäkään. Onkos tuo 330e kuinka laiska verrattuna 328 tai 428:iin?

                    Mites neliveto noin yleensä, onko kuinka pakollinen?
                    Itse laittaisin nelivetoisen jos samaan hintaan olisi tarjolla. Riippuu toki missäpäin Suomenmaata ajelee. Sulilla teillä ei niin väliksi, jos talvisin paljon lunta tai sosetta niin ehdottomasti.

                    Jakolaatikon öljynvaihto siinä tulee lisähuoltotoimenpiteeksi, huonolla tuurilla vetarit edestä tai niiden suojakumien uusiminen.
                    Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                    Past:
                    F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                    F31 318d xdrive -14
                    F07 530d GT-11
                    E90 330xda LCI -09
                    E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                    E39 530d M-Sport -03
                    E39 530iA M-Sport -02
                    E39 528i -97
                    E30 320i -88

                    Comment

                    • jobo
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2009
                      • 142
                      • Espoo

                      Originally posted by pugshot View Post
                      En farkkua ole etsimässäkään. Onkos tuo 330e kuinka laiska verrattuna 328 tai 428:iin?
                      Käytännössä 330e tuntuu tehokkaammalta etenkin pienemmissä vauhdeissa koska kiskoo heti kun koskee kaasuun mutta todellisuudessa 328 on tosi pienen aavistuksen nopeampi. (0-100kmh 328 muistaakseni ilmoitettu 0,2s nopeammaksi).
                      Samat tehot niissä mutta hybridi vähän painavampi mikä varmaan tuo pienen eron kulkuun.

                      Sillä hinnalla ku saat alkaenmallin 328 lättäkangaspenkeillä, saat 330e M-sporttina individual nahoilla, headsupilla, h&K:lla, proffanavilla jne.
                      Niin ja koska hybrid niin "webasto" vakiona.

                      Täytyy sanoa että on ollut niin vakuuttava laite, että seuraavakin on erittäin kovalla prosentilla hybridi.
                      Last edited by jobo; 25-12-2019, 20:39.
                      BMW i4 M50 -23

                      BMW 330e M-sport -17
                      BMW 120d M-sport -14
                      MINI JCW -09

                      Comment

                      • morso
                        Newbiemmer
                        • Dec 2019
                        • 3
                        • Espoo

                        Itseäkin kiinnostaisi miten nykyiset (2015->) dieselit toimii kaupungissa? Ajomatka yleensä 20 km suuntaansa, puolet motaria. Itsellä huonoja kokemuksia aiemmin hiukkassuodattimellisestä autosta, tuppasi öljyn pinta nousemaan, kun dieseliä joutui öljyn sekaan.

                        Minkälainen bemarin systeemi on, onko erillinen suutin pöntössä?

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10923
                          • Joensuu

                          Originally posted by morso View Post
                          Itseäkin kiinnostaisi miten nykyiset (2015->) dieselit toimii kaupungissa? Ajomatka yleensä 20 km suuntaansa, puolet motaria. Itsellä huonoja kokemuksia aiemmin hiukkassuodattimellisestä autosta, tuppasi öljyn pinta nousemaan, kun dieseliä joutui öljyn sekaan.

                          Minkälainen bemarin systeemi on, onko erillinen suutin pöntössä?
                          Onko varma, että se diesel keräytyi polttojen takia? Ei pitäisi öljyntason nousta merkittävästi järkevillä öljyn vaihtoväleillä, jos kaikki on kunnossa. Tuo 20km suunta on jo riittävä ajo, jos välillä tulee pidempääkin.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1996
                            • Tampere/kainuu

                            Originally posted by morso View Post
                            Itseäkin kiinnostaisi miten nykyiset (2015->) dieselit toimii kaupungissa? Ajomatka yleensä 20 km suuntaansa, puolet motaria. Itsellä huonoja kokemuksia aiemmin hiukkassuodattimellisestä autosta, tuppasi öljyn pinta nousemaan, kun dieseliä joutui öljyn sekaan.

                            Minkälainen bemarin systeemi on, onko erillinen suutin pöntössä?
                            B57 tuuppaa tätä öljyn laimentumista ja pinnan nousua jossain määrin tekevän. Ei toki kuulu F3x mallisarjan pellin alle, mutta asiaa sivuten.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • morso
                              Newbiemmer
                              • Dec 2019
                              • 3
                              • Espoo

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Onko varma, että se diesel keräytyi polttojen takia? Ei pitäisi öljyntason nousta merkittävästi järkevillä öljyn vaihtoväleillä, jos kaikki on kunnossa. Tuo 20km suunta on jo riittävä ajo, jos välillä tulee pidempääkin.
                              Kyllä tuo oli varmaa että kerääntyi polttojen vuoksi, asiaa tuli selvitettyä sen verran paljon merkkiliikkeessä. Toki moottori meni gw vaihtoon mukisematta, Toyotalla se puoli toimi. Onhan tätä samaa ongelmaa ollut monessa muussakin merkissä.

                              Sinällään hyvä tietää että dieseliä voisi harkita nyky ajoonkin, koska valikoima on tällä hetkellä nelivetosissa uudehkoissa hyvä

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10923
                                • Joensuu

                                Originally posted by morso View Post
                                Kyllä tuo oli varmaa että kerääntyi polttojen vuoksi, asiaa tuli selvitettyä sen verran paljon merkkiliikkeessä. Toki moottori meni gw vaihtoon mukisematta, Toyotalla se puoli toimi. Onhan tätä samaa ongelmaa ollut monessa muussakin merkissä.

                                Sinällään hyvä tietää että dieseliä voisi harkita nyky ajoonkin, koska valikoima on tällä hetkellä nelivetosissa uudehkoissa hyvä
                                Sitä dieseliä voi sinne kertyä osassa moottoreista vuotavan rail-pumpun kautta, vuotavien suuttimen kautta jne., riippuen nyt vähän mikälainen toteutus joten ei ole nuo poltot ainoat mistä sitä voi sinne keräytyä. Aina ei merkkiliikkeessäkään jakseta niin tarkkaan tutkia, mutta hyvä kun hoitivat GW:llä kuntoon. Tuolle ajomatkalle kannattaa kyllä harkita myös ladattavaa hybdiriä, jos on hyvät lataus mahdollisuudet.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎