Announcement

Collapse
No announcement yet.

F31 BMW:tä ostamassa, moottorityypit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • QUASIMODO
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2540
    • Pirkkala

    Originally posted by isolohko View Post
    Jos on f31:stä ostamassa, eikä ao. mallista ole ajokokemusta, vahva suositus perusteellisesta koeajosta, jotta auton mieleisyys omiin odotuksiin nähden selviää. Se ei ole välttämättä niin hyvä ajaa tai niin äänetön, kuin voisi kuvitella tai haluta.

    Oma ajokokemus on 320iA xDrive LCi 40tkm. Toista vastaavaa autoa ei tule.
    Auton vaihtoa varten koeajettuna seuraavat farmarit:
    - E91 335i manuaali, ajettu 120tkm
    - F31 318d manuaali xdrive, ajettu 60tkm
    - E61 535d autom., ajettu 160tkm
    - F11 535d autom., ajettu 120tkm

    Näistä paras ajaa on ollut tuo f11...Kulkee kuin kiskoilla.
    Vaikka tilaa tarvitaankin, niin silti hieman liian "mohlo", omaan mieltymykseen...
    Lisäksi 330d tarjoaisi edullisemmat kilometrit ja hieman paremman suorituskyvyn :think

    E91 oli hauska ajaa, mutta jo hieman liian vanha hintaan nähden.

    E61 myös hyvä ajaa vaikkakin koeajoautossa olikin pientä vetelyä ja rauhattomuutta. Tämäkin jo hieman liian vanha kun etsin kuitenkin pidempi aikaista käyttöautoa.

    F31:ssä ei varsinaisesti mitään vikaa, ainakaan kun vertaa nykyiseen E46.seen . Rengasmelu/Ajomelu saisi tietenkin olla pienempi...

    Xdriven olen jättänyt tarkoituksella hieman "alemmas" varusteluvaatimuslistassani jakolaatikko-ongelmien takia. Voi olla turha pelonaihe, mutta kun ei ole ollut 4-vetoa niin ei sitä osaa nyt vaatiakaan.
    Toisaalta sama se on ollut tuon automaatin kanssakin. Nyt kun on ajellut näitä automaatteja niin se on kylä ollut mieleen vaikka osa "ajamisesta" jääkin pois
    sigpic

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3048

      Originally posted by QUASIMODO View Post
      Auton vaihtoa varten koeajettuna seuraavat farmarit:
      - E91 335i manuaali, ajettu 120tkm
      - F31 318d manuaali xdrive, ajettu 60tkm
      - E61 535d autom., ajettu 160tkm
      - F11 535d autom., ajettu 120tkm

      Näistä paras ajaa on ollut tuo f11...Kulkee kuin kiskoilla.
      Vaikka tilaa tarvitaankin, niin silti hieman liian "mohlo", omaan mieltymykseen...
      Lisäksi 330d tarjoaisi edullisemmat kilometrit ja hieman paremman suorituskyvyn :think

      E91 oli hauska ajaa, mutta jo hieman liian vanha hintaan nähden.

      E61 myös hyvä ajaa vaikkakin koeajoautossa olikin pientä vetelyä ja rauhattomuutta. Tämäkin jo hieman liian vanha kun etsin kuitenkin pidempi aikaista käyttöautoa.

      F31:ssä ei varsinaisesti mitään vikaa, ainakaan kun vertaa nykyiseen E46.seen . Rengasmelu/Ajomelu saisi tietenkin olla pienempi...

      Xdriven olen jättänyt tarkoituksella hieman "alemmas" varusteluvaatimuslistassani jakolaatikko-ongelmien takia. Voi olla turha pelonaihe, mutta kun ei ole ollut 4-vetoa niin ei sitä osaa nyt vaatiakaan.
      Toisaalta sama se on ollut tuon automaatin kanssakin. Nyt kun on ajellut näitä automaatteja niin se on kylä ollut mieleen vaikka osa "ajamisesta" jääkin pois
      Tuohon F11 kokoon tottuu äkkiä kun sillä ajelee jonkun aikaa.

      Mulla oli ennen tuota F06.sta F31 330d joka oli muuten kiva auto ja hyvä ajaa, mutta se melu. Lähellä oli , että olisin vaihtanut sen 4-sarjan coupeen mutta ei olisi muuttunut periaatteessa miksikään vaihtamalla F31stä.

      Mulla oli F31:ssä aktiivi sportohjaus ja aktiiviset iskarit.

      Nykyinen F06 tuntui alkuun isolta autolta tuon F31 jälkeen mutta on jopa näppärämpi pyöritellä kaupungissa ja parkeerata aktiivisen nelipyöräohjauksen ja ympäri autoa näyttävien kameroiden asioista.
      Ei niin sporttinen kuin tuo F31 oli, mutta sitä en odottanutkaan
      Kulkineet/projektit:

      640D F06
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5415
        • Oulu

        Onkohan kukaan äänieristänyt F3X sarjaa? Tuosta kuulisi mielenkiinnolla kokemuksia.

        Voisi kuvitella, että pelkkien pyöräkoteloiden + ovien vaimentaminen vaikuttaisi merkittävästi näissä kiikuissa.
        Last edited by rizzo; 08-05-2020, 12:40.

        Comment

        • QUASIMODO
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2540
          • Pirkkala

          Originally posted by poke View Post
          Tuohon F11 kokoon tottuu äkkiä kun sillä ajelee jonkun aikaa.

          Mulla oli ennen tuota F06.sta F31 330d joka oli muuten kiva auto ja hyvä ajaa, mutta se melu. Lähellä oli , että olisin vaihtanut sen 4-sarjan coupeen mutta ei olisi muuttunut periaatteessa miksikään vaihtamalla F31stä.

          Mulla oli F31:ssä aktiivi sportohjaus ja aktiiviset iskarit.

          Nykyinen F06 tuntui alkuun isolta autolta tuon F31 jälkeen mutta on jopa näppärämpi pyöritellä kaupungissa ja parkeerata aktiivisen nelipyöräohjauksen ja ympäri autoa näyttävien kameroiden asioista.
          Ei niin sporttinen kuin tuo F31 oli, mutta sitä en odottanutkaan
          Tuossa 330d:ssä kiinnostaa melkoisesti tuo suorituskyky, joka on jopa parempi kuin 535d:ssä. Tämä oikeastaan tähän malliin katseen käänsikin

          Nyt kun tuo myynnissä ollut F31 meni ohi omasta epäröinnistä ja hitaudesta johtuen, niin olen suunnannut etsinnän Saksaan. Yhtä edullista vaihtoehtoa ei välttämättä löydy, mutta ainakin varusteet näyttäisi olevan paremmat kuin tämän hetken nettiautonvalikoimassa.:think

          Salaa haaveillut myös F31 335d:stä, mutta ei ihan sovi budjettiin, ellei jättäisi m-sport -vaatimusta pois. Tuo on kuitenkin sen verran korkealla omissa vaatimuksissa että siihen en ainakaan vielä suostu.

          Onko jollain kokemusta F31 330d ja 335d verojen suuruudesta kun siirrytään tuoreempaan autoon? Eli pieneneekö näissä suhteessa verot kun vaihdetaan esim. faceliftiin (päästöjen kautta)?
          sigpic

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6704
            • PK-seutu

            Originally posted by QUASIMODO View Post
            Tuossa 330d:ssä kiinnostaa melkoisesti tuo suorituskyky, joka on jopa parempi kuin 535d:ssä. Tämä oikeastaan tähän malliin katseen käänsikin

            Nyt kun tuo myynnissä ollut F31 meni ohi omasta epäröinnistä ja hitaudesta johtuen, niin olen suunnannut etsinnän Saksaan. Yhtä edullista vaihtoehtoa ei välttämättä löydy, mutta ainakin varusteet näyttäisi olevan paremmat kuin tämän hetken nettiautonvalikoimassa.:think

            Salaa haaveillut myös F31 335d:stä, mutta ei ihan sovi budjettiin, ellei jättäisi m-sport -vaatimusta pois. Tuo on kuitenkin sen verran korkealla omissa vaatimuksissa että siihen en ainakaan vielä suostu.

            Onko jollain kokemusta F31 330d ja 335d verojen suuruudesta kun siirrytään tuoreempaan autoon? Eli pieneneekö näissä suhteessa verot kun vaihdetaan esim. faceliftiin (päästöjen kautta)?
            Veroprosentti on sitä pienempi, mitä pienempi on Co2 lukema. Huom. kun mennään 2016 ja uudempiin autoihin, on mahdollista että samoilla päästöillä uudempi auto on veroiltaan pienempi. Eli jos on kohtuu päästöt (muistaakseni alle 140g luokkaa noin) niin 2017 vuosimalliin on pienempi veroprosentti kuin 2016 sama auto.

            330d on suorituskyvyltään jo melkoinen ihan vakiona. Itse harkitsisin mietoa ohjelmistoviritystä sellaiseen ja rahaa jää lompakkoon tuhansia euroja suhteessa 335d hintaan.
            S65, S85, H1, N63TU, HA0

            Comment

            • Jarppa63
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 757
              • Kerava

              Originally posted by rizzo View Post
              Onkohan kukaan äänieristänyt F3X sarjaa? Tuosta kuulisi mielenkiinnolla kokemuksia.

              Voisi kuvitella, että pelkkien pyöräkoteloiden + ovien vaimentaminen vaikuttaisi merkittävästi näissä kiikuissa.
              täältä esim:


              ja omasta:


              Renkaat (ja asfaltti) vaikuttaa eniten. Ekaksi luopuu rft -renkaista ja sitten eristämään. Mutta ei näistä 7- tai 5 -veroista saa.

              Jarppa
              BMW i4M50 individual -23
              exiä: BMW 545e -21
              BMW F33 435xd -15
              M550xd-12
              e93 330da -08
              Dodge Stealth RT/TT -91
              Ford Thunderbird SC -91
              Olds Supreme avo -71
              Chevy Chevelle 2d HT -72

              Comment

              • hattiwatti
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 255
                • Vantaa

                Originally posted by rizzo View Post
                Onkohan kukaan äänieristänyt F3X sarjaa? Tuosta kuulisi mielenkiinnolla kokemuksia.

                Voisi kuvitella, että pelkkien pyöräkoteloiden + ovien vaimentaminen vaikuttaisi merkittävästi näissä kiikuissa.

                Laitoin omaan F31 kokeeksi hetki sit oviin vaimennukset. Tein ensin vain kuskin oven ja testiajon perusteella selvästi siirtyi äänet oikealle korvalle, joten pystyi toteamaan, että kannattaa purkaa loputkin ovet.

                Vielä isompi parannus sillä oli hifipaketin sointiin. Aiemmin vaihdoin jo vahvistimen Match up7 BMW, joka oli sekin rahansa arvoinen päivitys

                Oviin tuli ulkopeltiin black gold + splen. Sisäpuoleen ja ovipahvin taakse myös molempia sen mukaan miten oli selkeästi tilaa laittaa.

                Comment

                • mige95
                  BTCF Member
                  • Mar 2014
                  • 1154
                  • lahti

                  Onko noi lci mallit yhtää hiljasempia kuin ekat ? Tai ylipäätää onko niissä lci malleissa muuta merkittävää eroa kuin b-sarjan moottorit ? Kävin kerran koeajaa kaikilla ajamisee liittyvillä varusteilla olevaa f31 330xd:tä ja sen pilasi pintakova alusta + jäätävä melu, petyin alustaa koska oli kuitenki adaptiivinen m-sport alusta, en sinne mennytkää sillä asenteella et melu ja mukavuus olisku nykyses f01:ses mut kuitenki.
                  -g20 330e
                  -e31 840ci sc
                  -e46 316i (m52tub25)

                  EX- f11 530d lci
                  Ex- f01 730d
                  Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                  Ex: -06 e61 535d m-sport
                  Ex:-02 e39 530d manual
                  Ex -93 e34 520i

                  Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                  M62tu ajoitustyökalut.
                  N47/n57 ajoitustyökalut.

                  Comment

                  • Galaxy1223
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2009
                    • 116
                    • Suomi

                    Originally posted by mige95 View Post
                    Onko noi lci mallit yhtää hiljasempia kuin ekat ? Tai ylipäätää onko niissä lci malleissa muuta merkittävää eroa kuin b-sarjan moottorit ? Kävin kerran koeajaa kaikilla ajamisee liittyvillä varusteilla olevaa f31 330xd:tä ja sen pilasi pintakova alusta + jäätävä melu, petyin alustaa koska oli kuitenki adaptiivinen m-sport alusta, en sinne mennytkää sillä asenteella et melu ja mukavuus olisku nykyses f01:ses mut kuitenki.
                    Duunikaverin auton perusteella sanoisin ettei LCI muuttanut autoa hiljaisemmaksi. Takaveto on nelivetoa hiljaisempi ja suurin ongelma on jos alla on runflat renkaat.

                    Omaa autoa on parhaani mukaan vaimenneltu ja ainakin placebo toimii ja kuvittelen että se auttoi. Mutta jos hiljaista autoa etsit niin varmaan kannattaa suunnata katse vähintään pykälää isompaan segmenttiin.

                    Comment

                    • 314da
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2015
                      • 228
                      • J

                      Originally posted by Galaxy1223 View Post
                      Duunikaverin auton perusteella sanoisin ettei LCI muuttanut autoa hiljaisemmaksi. Takaveto on nelivetoa hiljaisempi ja suurin ongelma on jos alla on runflat renkaat.

                      Omaa autoa on parhaani mukaan vaimenneltu ja ainakin placebo toimii ja kuvittelen että se auttoi. Mutta jos hiljaista autoa etsit niin varmaan kannattaa suunnata katse vähintään pykälää isompaan segmenttiin.
                      Molempia omistaneena sanoisin, että moottorin äänet aavistuksen hiljaisemmat, muu melu ennallaan. Runflatit noissa myrkkyä, alle kunnolliset normirenkaat niin pysyy siedettävänä.

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2535
                        • Kirkkonummi

                        Originally posted by mige95 View Post
                        Onko noi lci mallit yhtää hiljasempia kuin ekat ? Tai ylipäätää onko niissä lci malleissa muuta merkittävää eroa kuin b-sarjan moottorit ? Kävin kerran koeajaa kaikilla ajamisee liittyvillä varusteilla olevaa f31 330xd:tä ja sen pilasi pintakova alusta + jäätävä melu, petyin alustaa koska oli kuitenki adaptiivinen m-sport alusta, en sinne mennytkää sillä asenteella et melu ja mukavuus olisku nykyses f01:ses mut kuitenki.
                        Ex oli 2012 F30 320i manuaali M Sport alustalla ja 17" renkailla, nykyinen on tuo sigun 17" renkailla ja M Sport -alustalla. Ei oikeastaan mitään eroa muuta kuin rengasvalinnoilla. Mitä isommat renkaat, sen suurempi mökä. Kaikkein meluisin oli se yksi 320i, jossa oli 19" kumit alla. Pysyi kurveissa oikein hyvin, mutta haki uriin ja rengasmelu oli julma. Kun vaihtoi omassakin 18" -> 17", kulutuksesta lähti n. 0.5L/100km.

                        Yllätyksekseni X1 oli äänettömämpi niin että huomasi. Ihmeellistä kuinka normialusta inhimillinen rengaskoko vievät ääniä. Lisäksi hiukan suuremmat sisätilat (tai ainakin siltä tuntui) ja muutenkin väljemmät olot olivat kutsuvia. Rumahan se on, mutta jopa 1.5-litraisella sätkättimellä ihan OK normiliikenteeseen. Kaikkein hiljaisin tähän mennessä on tainnut olla G20 320i normialustalla ja 16" renkailla, ettei vain olisi ollut jopa akustiikkaikkunat. Kun sai omansa takaisin korjauksesta, niin huomasi kyllä äänitason eron. Ehkä joskus vielä vaihtuu?
                        Last edited by Petteri75; 14-05-2020, 13:59.
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • mige95
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 1154
                          • lahti

                          Okei taidan kyseisen korin sitte unohtaa täysin tulevaisuuden suunnitelmista, yllätyin takajalkatiloista että se oli hyvä auton kokoonähden
                          -g20 330e
                          -e31 840ci sc
                          -e46 316i (m52tub25)

                          EX- f11 530d lci
                          Ex- f01 730d
                          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                          Ex: -06 e61 535d m-sport
                          Ex:-02 e39 530d manual
                          Ex -93 e34 520i

                          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                          M62tu ajoitustyökalut.
                          N47/n57 ajoitustyökalut.

                          Comment

                          • 314da
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2015
                            • 228
                            • J

                            Originally posted by mige95 View Post
                            Okei taidan kyseisen korin sitte unohtaa täysin tulevaisuuden suunnitelmista, yllätyin takajalkatiloista että se oli hyvä auton kokoonähden
                            Minä veikkaan, että koeajamassasi yksilössä on ollut isot (ja kuluneet) RunFlat renkaat alla -> silloin äänettömyyden ja mukavuuden voi unohtaa F3x malleissa. Käy koeajamassa autoa jossa on kunnolliset normi renkaat alla ero on kuin yöllä ja päivällä.

                            Comment

                            • mige95
                              BTCF Member
                              • Mar 2014
                              • 1154
                              • lahti

                              Originally posted by 314da View Post
                              Minä veikkaan, että koeajamassasi yksilössä on ollut isot (ja kuluneet) RunFlat renkaat alla -> silloin äänettömyyden ja mukavuuden voi unohtaa F3x malleissa. Käy koeajamassa autoa jossa on kunnolliset normi renkaat alla ero on kuin yöllä ja päivällä.
                              Alla oli juuri laitetut uudet nastat oli meinaa tuotu saksasta justii, tais olla joulukuuta kun kävin ajamassa.
                              -g20 330e
                              -e31 840ci sc
                              -e46 316i (m52tub25)

                              EX- f11 530d lci
                              Ex- f01 730d
                              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                              Ex: -06 e61 535d m-sport
                              Ex:-02 e39 530d manual
                              Ex -93 e34 520i

                              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                              M62tu ajoitustyökalut.
                              N47/n57 ajoitustyökalut.

                              Comment

                              • klasumasu
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 228
                                • Vantaa

                                Itse ainaki voin omasta kokemuksesta kertoa, että kun runflatit vaihtu niin meluki hävis huomattavasti.
                                BMW F31 M-Sport 320d xDrive 2016

                                EX:
                                BMW e39 Sedan M-Sport Individual 530i 2000
                                BMW e36 Sedan 318i 1992
                                BMW e36 Coupe 320iA 1994

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎