Announcement

Collapse
No announcement yet.

F31 BMW:tä ostamassa, moottorityypit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6704
    • PK-seutu

    Moni myös erehtyy ruksimaan standheizungin kun sekoittaa siihen taukotuuletukseen joka melkein kaikissa autoissa on.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0

    Comment

    • Jassooo
      Bimmer Rookie
      • Nov 2017
      • 55
      • Suomi

      Ite kun tilasin F31 uutena 2017 ni webastoa ei saanut tehdaslisävarusteena vaikka halusin. Laakkonen asensi retrofitkittinä ja se oli virheliike, olis pitäny laitattaa muualla aftermarket malli.

      Comment

      • IKa
        BTCF Member
        • Apr 2007
        • 877
        • Klaukkala

        Originally posted by Jassooo View Post
        Ite kun tilasin F31 uutena 2017 ni webastoa ei saanut tehdaslisävarusteena vaikka halusin. Laakkonen asensi retrofitkittinä ja se oli virheliike, olis pitäny laitattaa muualla aftermarket malli.
        Miksi olisi pitänyt laittaa joku aftermarket malli? Itse tilasin F33:sen uutena 2016 johon Laakkonen asensi jälkikäteen Webaston (jota ei siis saanut tehdastilaukseen). Oma kokemus Laakkosen asentamasta laitteesta oli kuitenkin ihan hyvä. Webaston sai päälle puhelimella, kunhan vain tekstiviestin lähetys oli mahdollista (applikaatio lähetti ohjauskäskyt tekstareina). Lisäksi auton sisälle oli asennettu nappi josta myös sai Webaston päälle/pois. Lämmitysteho oli varmasti riittävä, eikä laite pitänyt auton ulkopuolelle erityisen häiritsevää meteliä. Ainoa pieni miinus oli se, ettei Laakkosen tekemä kytkentä ilmeisesti lämmittänyt varsinaisesti moottoria. Mutta ei se mukavuuteen käytännössä mitään vaikuttanu. En ainakaan itse koskaan noteerannut sellaista ilmiötä, että autossa olisi tullut kylmä moottorin käynnistyttyä.
        G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

        Comment

        • Jassooo
          Bimmer Rookie
          • Nov 2017
          • 55
          • Suomi

          Retrofit webastohan toimii juuri noin niinkuin kirjoitit ja siinähän ei olisi mitään jos se toimisi. Laakkosen asentama ei vaan toimi joka kerta ja useiden energia analyysien ja akun vaihdon jälkeen laulu on aina sama, ajat liian vähän/liian lyhyttä matkaa. Autossa on kiinteä 10A Defa ja akkulämmitin ja kyllähän se tolpassa aina käynnistyy mutta se ei ole se idea. Joskus saattaa käynnistyä ongelmitta pitkän seisokin jälkeen kovassa pakkasessa ja joskus ei käynnisty plussakeleillä ajon jälkeen. Syynä tod näk on virranhallinta joka huomaa jännite/virta notkahduksen ja katkaisee jännitteen ja mittaristossa on se tuttu viesti akun purkautumisesta ajoneuvon seistessä.
          Siksi liputtaisin ns aftermarket mallin puolesta koska niissä asennetaan can väylään purkki joka kertoo mitä auto haluaa tietää ja tätä ongelmaa ei ainakaan kaverilla koskaan ollut.
          Jos en olisi saanut tätä retroa todella halvalla, tai sanotaan jos olisin tiennyt minkälainen ongelma se on, en olisi ottanut vaikka olisin ilmaiseksi saanut.

          Comment

          • pablo
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 732
            • Pirkanmaa

            Onkos täällä porukalla manuaali askeja 320d( n47:n) jatkeena? Itse ehkä käyttikseen haluisin automaatin, mut tossa ois mielenkiintonen yksilö tarjolla kovalla askilla🤔 Mahtaiskohan sen asian kans pystyä automaattiin tottuneen elää:think

            Toisinsanoen, lähinnä riittääkö moottorin luonne kaupunkiajossa tarpeettomaan kepitykseen?

            -Anssi

            Comment

            • Tomi T
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 3820
              • Nokia

              Originally posted by pablo View Post
              Onkos täällä porukalla manuaali askeja 320d( n47:n) jatkeena? Itse ehkä käyttikseen haluisin automaatin, mut tossa ois mielenkiintonen yksilö tarjolla kovalla askilla🤔 Mahtaiskohan sen asian kans pystyä automaattiin tottuneen elää:think

              Toisinsanoen, lähinnä riittääkö moottorin luonne kaupunkiajossa tarpeettomaan kepitykseen?

              -Anssi
              En ikimaailmassa ottais pikkudiisseliä manuaalilla kun alavääntöä ei ole käytännössä ollenkaan. 6-sylinterinen disukka käy manuaalin eteen kyllä.
              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
              BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

              ex. 53*BMW

              Comment

              • Janitor
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 51
                • Helsinki

                Originally posted by Tomi T View Post
                En ikimaailmassa ottais pikkudiisseliä manuaalilla kun alavääntöä ei ole käytännössä ollenkaan. 6-sylinterinen disukka käy manuaalin eteen kyllä.

                Itsellä ollut nyt muutaman päivän testissä 418d manuaalilla ja täytyy sanoa että meni pari päivää että oppi ajamaan sitä kunnolla. Jotenkin vaihteen vaihto kohdat erilaisia mitä tottunut. Mutta kaikkeen näemmä tottuu.
                VW Jetta D Mk I
                VW CC
                Ford Anglia '64


                ex: E90 318iA '09
                ex: E38 735iA '97
                ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
                ex: E34 520i '88
                ex: VW Golf Mk II
                ex: VW Scirocco Mk III
                ex: Wintermode - Audi 80
                ex: A3 1.8T '00
                ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
                ja jotain muita...

                Comment

                • ruupanen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 5145
                  • Joensuu

                  Eroon niistä ei ainakaan pääse, vaikka niin pervo haluaiskin olla että sellaisella ajaa =)
                  E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                  Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                  Comment

                  • Janitor
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 51
                    • Helsinki

                    Originally posted by ruupanen View Post
                    Eroon niistä ei ainakaan pääse, vaikka niin pervo haluaiskin olla että sellaisella ajaa =)

                    No sekin on käynyt mielessä että markkinat on aika pienet. Ei kovin montaa 4er manuaalia ole tällä hetkellä Suomessa myynnissä. Ja kyllä aika pervo saa olla kun sellaisen yhdistelmän on joskus tehtaalta tilannut.
                    Mutta meissä kaikissa asuu pieni pervo, se vaan tulee esille eri tavoilla
                    VW Jetta D Mk I
                    VW CC
                    Ford Anglia '64


                    ex: E90 318iA '09
                    ex: E38 735iA '97
                    ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
                    ex: E34 520i '88
                    ex: VW Golf Mk II
                    ex: VW Scirocco Mk III
                    ex: Wintermode - Audi 80
                    ex: A3 1.8T '00
                    ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
                    ja jotain muita...

                    Comment

                    • MayheM
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 521
                      • Oulu

                      Sigun käyttistä olisin vaihtelemassa nyt ja F31 bensana yksi mikä käynyt mielessä. Onko näissä bensoissa koneessa ja voimalinjassa ollut ihmeempää? Jossain kohtaa pienet bensat kai oli heikon maineessa(?). Oliko koneet muuten hihnalla vai ketjulla? Kiinnostaa kun Oulussa asustan ja oktomurskeet päällysteissä noita remmejä ja koneita autoista rikkoo.

                      Viime aikoina enempi ajanut kuin autoja tutkinut, joten aloittelijan kysymyksiin menee, vaikka merkistä jo kokemusta kertynyt...
                      BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                      BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                      BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                      BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                      VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                      BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                      Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                      Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                      Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6704
                        • PK-seutu

                        Originally posted by MayheM View Post
                        Sigun käyttistä olisin vaihtelemassa nyt ja F31 bensana yksi mikä käynyt mielessä. Onko näissä bensoissa koneessa ja voimalinjassa ollut ihmeempää? Jossain kohtaa pienet bensat kai oli heikon maineessa(?). Oliko koneet muuten hihnalla vai ketjulla? Kiinnostaa kun Oulussa asustan ja oktomurskeet päällysteissä noita remmejä ja koneita autoista rikkoo.

                        Viime aikoina enempi ajanut kuin autoja tutkinut, joten aloittelijan kysymyksiin menee, vaikka merkistä jo kokemusta kertynyt...
                        - 4-cyl bensoissa harminsa aina vuoteen 2015 asti (B-moottorit tuli)
                        - Hihnakoneita BMW ei ole tehnyt sitten 80-90 lukujen taitteen.
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5134
                          • Pirkkala

                          Yleisesti voisi sanoa, että 2000-luvun alun jälkeen bmw 4-syl. bensat on kaikki huonoja. Eikä tämä ole vitsi. En tunne kovin tarkkaan esim. N20 koneen seuraajaa (B joku) joka kuten edellämainittiin, voi olla jo parempi.
                          Itselle en ikimaailmassa ostaisi 4-syl. bensa bmw:tä ellei se ole takuunalainen kampe.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • isolohko
                            BTCF Member
                            • May 2004
                            • 892
                            • Kymenlaakso

                            Is the B48 reliable?

                            Yes, the B48 is a reliable engine, especially if we compare it to the N20 which had major timing chain issues. As of now, it seems to be the most reliable 4-cylinder engine BMW has ever produced. Within the modular “B” series of engines, it does fall short of the B58 which seems to be the most reliable engine in the family.

                            BMW B48 reliability and engine problems. Is the B48 a reliable engine? Look at some common issues and problems of the BMW B48 engine.


                            uskokoon, ken haluaa ja loput ei.

                            e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2535
                              • Kirkkonummi

                              Originally posted by MayheM View Post
                              Sigun käyttistä olisin vaihtelemassa nyt ja F31 bensana yksi mikä käynyt mielessä. Onko näissä bensoissa koneessa ja voimalinjassa ollut ihmeempää? Jossain kohtaa pienet bensat kai oli heikon maineessa(?). Oliko koneet muuten hihnalla vai ketjulla? Kiinnostaa kun Oulussa asustan ja oktomurskeet päällysteissä noita remmejä ja koneita autoista rikkoo.

                              Viime aikoina enempi ajanut kuin autoja tutkinut, joten aloittelijan kysymyksiin menee, vaikka merkistä jo kokemusta kertynyt...
                              F30 320iA M Sport -17 oli alla 0-150tkm. Totta kai konetta paijattiin, öljynvaihtoja 12-15tkm välein, talvisin aina lohkolämmittimellä jne jne. Ei mitään ongelmia koneessa. Edellinen oli F320i (kyllä, manuaali) vm 2012, 19-72tkm (muistaakseni). Ei ongelmia (kaksoismassavauhtipyörä oli menny 19tkm kohdalla ennen kuin minulle tuli).

                              Ylläoleva ei poista eikä muuten nollaa varsinkin omakohtaisia kokemuksia mm. jakopäästä, tai sitten yleisiä kulumisesta johtuvia harmeja, mutta molempien kohdalla kaikki kerrat kun piti käydä valtuutetun tiskillä, johtuivat muusta kuin moottorista. Jos öljyt on vaihdettu järkevästi, eli ei min 30tkm välein, niin itse ainakin pitäisi BMW:n 4-sylinteristä ihan ostovaihtoehtona jos ostohetkellä ei ole vikoja.

                              Arkikäytössä 184hv yhdistettynä 8-vaihteiseen automaattiin on ihan hyvä. Ainahan suora kutonen olisi kiva, mutta näitä F3x:ia on todella vähän tarjolla järkihintaan. Oma ajo on suurimmaksi osaksi maantietä cruise päällä yli 90% kilometreistä, niin siinä vaiheessa kiinnostaa eniten pieni kulutus ja hyvä äänieristys.
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              • TNT
                                BTCF Member
                                • Dec 2005
                                • 3512

                                Nyt kun näilläkin alkaa jo olemaan ikää ja kilometrejä takana niin tekeekö tuollaisilla N20 moottorisilla 320i / 328i enää mitään yli 200tkm ajettuina?
                                B48 320i / 330i on hieman uudempaa ja ainakin aiemmin suositellumpaa tekniikkaa mutta ovatko nuokaan enää 200tkm+ ajettuina järkeviä hankintoja?

                                Mitkään viritykset eivät kiinnosta pätkääkään vaan hakusessa käyttis millä myös voisi satunnaisesti käydä kerhon ratapäivillä.

                                Ahdistaa jo pelkkä ajatuskin neloskoneisen ostamisesta mutta valitettavasti kutoseen ei riitä mitenkään rahat ja huonoimmillaa joutuu hyväksymään myös nelivedon. Onko tuollainen xdrive aivan kamala? Yhtään en sellaistakaan haluaisi.
                                Originally posted by Jube
                                Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎