F31 ja apukuskin oven lukko temppuilee. Lukkoyksikkö (Febi bilstein) on vaihdettu n.6kk sitten. Sähköisesti toimii ja myös nuppi nousee aina ylös. Ovea täytyy joka toinen kerta hemputtaa johonkin suuntaan jotta kahva (sisä, tai ulko) tarraa kiinni. Eli Kahva tuntuu täysin hengettömältä silloin kun ovi ei aukea. Ajattelin lukkoyksikön olevan jotenkin huonossa asennossa ja sen takia oven kovistelu auttaa vapauttamaan jotakin. Osa on kolmella ruuvilla kiinni, eikä sitä kyllä milliä enempää saa mihinkään suuntaan liikutettua. Onko vihjeitä?
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kävin koeajamassa liikkeestä F31 320d xDrive B47 moottorilla vm. 2017, ajettu 160tkm.
Liikkeelle lähtiessä oli useamman kerran selkeä viive kaasuun vastaavuudessa, jonka jälkeen lähti yhtäkkiä ns. nykäisten kiihtymään normaalisti vaikka kaasupoljin oli koko ajan samassa asennossa.
Sen verran näillä on tullut ajeltua, että ei voi olla ominaisuus.
Mistähän voisi johtua...? Laatikon öljynvaihto, jakolaatikko, EGR, ahdin...?F31 320iX Schwarz II
E39 530iA Cosmosschwarz metallic
E36 328i Moreagrün metallic
Entiset:
E36 316i Alpinweiss II
E36 323ti Titansilber metallic
Comment
-
Originally posted by ot8 View PostKävin koeajamassa liikkeestä F31 320d xDrive B47 moottorilla vm. 2017, ajettu 160tkm.
Liikkeelle lähtiessä oli useamman kerran selkeä viive kaasuun vastaavuudessa, jonka jälkeen lähti yhtäkkiä ns. nykäisten kiihtymään normaalisti vaikka kaasupoljin oli koko ajan samassa asennossa.
Sen verran näillä on tullut ajeltua, että ei voi olla ominaisuus.
Mistähän voisi johtua...? Laatikon öljynvaihto, jakolaatikko, EGR, ahdin...?
Comment
-
Originally posted by ThePura View PostKorjaileeko joku suomen maassa head unitteja? NBT meni loputtomaan looppiin ja ei korjaudu softan buuttauksella
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Pientä airbag ongelmaa pukkaa... F30 antaa tällaiset vikakoodit:
9309CA Seat beltbuckle contact passanger: interruption
93093B ZK10: belt tightener passenger: line couples / belt tightener passenger: copuled line
930983 ZK22: side airbag passenger: line couples / side airbag passenger: coupled line
Nuo saa Carlyllä pois hetkeksi mutta voivat tulla takaisin seuraavana päivänä tai viikon päästä airbag varoitusvalon kanssa. Apparin penkin alta johtosarjan liittimet availtu ja putsailtu pariinkin otteeseen, ei vaikutusta.
Jostakin olin kyllä ymmärtävinäni että tuo "passenger" ei ehkä tarkoitakkaan suoraan apparin puolta vaan voi olla myös kuskin puolella ongelma?
Onko muita villejä arvauksia mistä lähteä vikaa etsimään? Jonkunverran kai noista on myös ACSM moduleita mennyt niin olisiko oiretta tästä vai voisiko nuo koodit tulla jostakin muualta vielä kuitenkin? Jos menee vaihtohommiksi ACSM modulia ei ilmeisesti voi korvata purkuautosta otetulla jos siinä on turvatyynyt lauenneet?
Comment
-
Auton hankinta on tullut jälleen ajankohtaseksi ja kokemusta vain mersuista niin pitää kääntyä foorumin viisaiden puoleen.
Onko 3-sarjalaisista jotain mitä ei kannata hankkia käytettynä johtuen virhalttiudesta tai tyyppivioista? Entä onko jotain suuntaa-antavia kilometrimääriä millon alkaa tietyt ongelmat tulemaan ja korjattava?
Yksi mikä pisti silmään oli 318 1,5litrasella ja käsittääkseni 3 sylinterisellä koneella, ei kuulosta houkuttelevalta mutta onko tämä vaan vanhan diesel-miehen tuntemuksia? Toinen polttava kysymys on käytetyt plug-in hybridit, kannattaako lähteä ottamaan osaa loppupeleissä marginaaliseen hyötyyn kun pääosa ajosta on 30 km työmatkaa
Comment
-
Originally posted by Jond View PostAuton hankinta on tullut jälleen ajankohtaseksi ja kokemusta vain mersuista niin pitää kääntyä foorumin viisaiden puoleen.
Onko 3-sarjalaisista jotain mitä ei kannata hankkia käytettynä johtuen virhalttiudesta tai tyyppivioista? Entä onko jotain suuntaa-antavia kilometrimääriä millon alkaa tietyt ongelmat tulemaan ja korjattava?
Yksi mikä pisti silmään oli 318 1,5litrasella ja käsittääkseni 3 sylinterisellä koneella, ei kuulosta houkuttelevalta mutta onko tämä vaan vanhan diesel-miehen tuntemuksia? Toinen polttava kysymys on käytetyt plug-in hybridit, kannattaako lähteä ottamaan osaa loppupeleissä marginaaliseen hyötyyn kun pääosa ajosta on 30 km työmatkaa
Comment
-
Originally posted by 314da View PostKatso sellainen jossa moottorina B48 tai B47 ja mielellään sellainen yksilö jota olisi huollettu hyvin. Ylipitkät öljynvaihdot on myrkkyä. Nuo B-sarjan koneet tuli -15 mallivuodelle, moottorin tyypin saa tarkastettua rekisterinumerolla esim kl-varaosien sivuilla.
Comment
-
Originally posted by Jond View Post
Kiitos, Pekka kirjottanut hyvin näistä moottorityypeistä! Plug-in versio olisi juurikin tuolla B48 koneella mikä tuo mielenrauhaa, mutta mietityttää millainen pommi tuosta akkupuolesta voi kehkeytyä. Noista 1,5l B38 koneista en ole vielä löytänyt pahaa sanottavaa, eli ehkä sellasta pitäs käydä koeajamassa ja soitella tuttuun korjaamoon että onko ne yliedustettuina.
Comment
-
Originally posted by 314da View PostMinä kyllä pysyisin erossa noin vanhoista hybrideistä jos ei itsellä osaamista korjata niitä. B38 moottori on kyllä turhan kesy laite F3x ään.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
Originally posted by Petteri75 View Post
Kerran tuli sijaisautoksi tuollainen vajaamoottorilla varustettu, ja ei voi suositella. Sitä joutuu käytännössä polkemaan paljon enemmän kuin 2-litraista, josta syystä sitten kulutus onkin vähintään samaa tasoa kuin 320i:ssä. Toisin sanoen, ei säästä ja kuluu suhteessa nopeammin, joten miksi tällainen hinnat alkaen -versio F3x:iin on tarvittu, onkin mielenkiintoinen kysymys. B48 ei ollut uutenakaan äänetön, mutta normiajossa toimi oikein hyvin varsinkin 8-vaihteisen automaatin kanssa. Jos löytää kohtuuhintaan kohtuullisesti huolletun, niin tällainen voisi olla hyvä.
Comment
-
Mikä kolahtaa? F31 2012 Oikealla takana selkeästi kolahtaa joku kun ajaa takarenkaan johonkin kuoppaan. Ei millään löydy alustasta väljää, katsastuksessakaan ei tullut mistään sanomista. Iskarin yläpää uusittu mutta ei korjannut asiaa. Onko jotain muuta mihin kiinnittää tarkemmin huomiota?f10 525d 2010
Comment
-
Kolahdus tarkoittaa aina, että kaksi kovaa ottaa yhteen. Kovia niveliä on tukivarsissa ja koiranluissa. Yleensä se on kallistuksenvakaajan koiranluut, jotka alkavat kolisemaan toispuoleisessa joustossa ja välillä sitä välystä on todella hankala havaita.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Originally posted by manfre View PostMikä kolahtaa? F31 2012 Oikealla takana selkeästi kolahtaa joku kun ajaa takarenkaan johonkin kuoppaan. Ei millään löydy alustasta väljää, katsastuksessakaan ei tullut mistään sanomista. Iskarin yläpää uusittu mutta ei korjannut asiaa. Onko jotain muuta mihin kiinnittää tarkemmin huomiota?
Comment
Comment