F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Odto
    Bimmer Rookie
    • Apr 2017
    • 120
    • Suomi

    #1006
    F31 ja apukuskin oven lukko temppuilee. Lukkoyksikkö (Febi bilstein) on vaihdettu n.6kk sitten. Sähköisesti toimii ja myös nuppi nousee aina ylös. Ovea täytyy joka toinen kerta hemputtaa johonkin suuntaan jotta kahva (sisä, tai ulko) tarraa kiinni. Eli Kahva tuntuu täysin hengettömältä silloin kun ovi ei aukea. Ajattelin lukkoyksikön olevan jotenkin huonossa asennossa ja sen takia oven kovistelu auttaa vapauttamaan jotakin. Osa on kolmella ruuvilla kiinni, eikä sitä kyllä milliä enempää saa mihinkään suuntaan liikutettua. Onko vihjeitä?

    Comment

    • ot8
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 82
      • Lahti

      #1007
      Kävin koeajamassa liikkeestä F31 320d xDrive B47 moottorilla vm. 2017, ajettu 160tkm.
      Liikkeelle lähtiessä oli useamman kerran selkeä viive kaasuun vastaavuudessa, jonka jälkeen lähti yhtäkkiä ns. nykäisten kiihtymään normaalisti vaikka kaasupoljin oli koko ajan samassa asennossa.
      Sen verran näillä on tullut ajeltua, että ei voi olla ominaisuus.
      Mistähän voisi johtua...? Laatikon öljynvaihto, jakolaatikko, EGR, ahdin...?
      F31 320iX Schwarz II
      E39 530iA Cosmosschwarz metallic
      E36 328i Moreagrün metallic

      Entiset:
      E36 316i Alpinweiss II
      E36 323ti Titansilber metallic

      Comment

      • 314da
        Bimmer Fanatic
        • May 2015
        • 394
        • J

        #1008
        Originally posted by ot8 View Post
        Kävin koeajamassa liikkeestä F31 320d xDrive B47 moottorilla vm. 2017, ajettu 160tkm.
        Liikkeelle lähtiessä oli useamman kerran selkeä viive kaasuun vastaavuudessa, jonka jälkeen lähti yhtäkkiä ns. nykäisten kiihtymään normaalisti vaikka kaasupoljin oli koko ajan samassa asennossa.
        Sen verran näillä on tullut ajeltua, että ei voi olla ominaisuus.
        Mistähän voisi johtua...? Laatikon öljynvaihto, jakolaatikko, EGR, ahdin...?
        EGR on minun veikkaus.

        Comment

        • ThePura
          Bimmer Rookie
          • Mar 2017
          • 55
          • Iisalmi

          #1009

          Korjaileeko joku suomen maassa head unitteja? NBT meni loputtomaan looppiin ja ei korjaudu softan buuttauksella

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5514
            • S:t Karins

            #1010
            Originally posted by ThePura View Post
            Korjaileeko joku suomen maassa head unitteja? NBT meni loputtomaan looppiin ja ei korjaudu softan buuttauksella
            Tampereella ainakin:
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Hawks
              Newbiemmer
              • Jun 2019
              • 1
              • Lieksa

              #1011
              Pientä airbag ongelmaa pukkaa... F30 antaa tällaiset vikakoodit:

              9309CA Seat beltbuckle contact passanger: interruption
              93093B ZK10: belt tightener passenger: line couples / belt tightener passenger: copuled line
              930983 ZK22: side airbag passenger: line couples / side airbag passenger: coupled line

              Nuo saa Carlyllä pois hetkeksi mutta voivat tulla takaisin seuraavana päivänä tai viikon päästä airbag varoitusvalon kanssa. Apparin penkin alta johtosarjan liittimet availtu ja putsailtu pariinkin otteeseen, ei vaikutusta.
              Jostakin olin kyllä ymmärtävinäni että tuo "passenger" ei ehkä tarkoitakkaan suoraan apparin puolta vaan voi olla myös kuskin puolella ongelma?
              Onko muita villejä arvauksia mistä lähteä vikaa etsimään? Jonkunverran kai noista on myös ACSM moduleita mennyt niin olisiko oiretta tästä vai voisiko nuo koodit tulla jostakin muualta vielä kuitenkin? Jos menee vaihtohommiksi ACSM modulia ei ilmeisesti voi korvata purkuautosta otetulla jos siinä on turvatyynyt lauenneet?

              Comment

              • Jond
                Newbiemmer
                • Oct 2025
                • 2
                • Suomi

                #1012
                Auton hankinta on tullut jälleen ajankohtaseksi ja kokemusta vain mersuista niin pitää kääntyä foorumin viisaiden puoleen.
                Onko 3-sarjalaisista jotain mitä ei kannata hankkia käytettynä johtuen virhalttiudesta tai tyyppivioista? Entä onko jotain suuntaa-antavia kilometrimääriä millon alkaa tietyt ongelmat tulemaan ja korjattava?
                Yksi mikä pisti silmään oli 318 1,5litrasella ja käsittääkseni 3 sylinterisellä koneella, ei kuulosta houkuttelevalta mutta onko tämä vaan vanhan diesel-miehen tuntemuksia? Toinen polttava kysymys on käytetyt plug-in hybridit, kannattaako lähteä ottamaan osaa loppupeleissä marginaaliseen hyötyyn kun pääosa ajosta on 30 km työmatkaa

                Comment

                • 314da
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2015
                  • 394
                  • J

                  #1013
                  Originally posted by Jond View Post
                  Auton hankinta on tullut jälleen ajankohtaseksi ja kokemusta vain mersuista niin pitää kääntyä foorumin viisaiden puoleen.
                  Onko 3-sarjalaisista jotain mitä ei kannata hankkia käytettynä johtuen virhalttiudesta tai tyyppivioista? Entä onko jotain suuntaa-antavia kilometrimääriä millon alkaa tietyt ongelmat tulemaan ja korjattava?
                  Yksi mikä pisti silmään oli 318 1,5litrasella ja käsittääkseni 3 sylinterisellä koneella, ei kuulosta houkuttelevalta mutta onko tämä vaan vanhan diesel-miehen tuntemuksia? Toinen polttava kysymys on käytetyt plug-in hybridit, kannattaako lähteä ottamaan osaa loppupeleissä marginaaliseen hyötyyn kun pääosa ajosta on 30 km työmatkaa
                  Katso sellainen jossa moottorina B48 tai B47 ja mielellään sellainen yksilö jota olisi huollettu hyvin. Ylipitkät öljynvaihdot on myrkkyä. Nuo B-sarjan koneet tuli -15 mallivuodelle, moottorin tyypin saa tarkastettua rekisterinumerolla esim kl-varaosien sivuilla.

                  Comment

                  • Jond
                    Newbiemmer
                    • Oct 2025
                    • 2
                    • Suomi

                    #1014
                    Originally posted by 314da View Post
                    Katso sellainen jossa moottorina B48 tai B47 ja mielellään sellainen yksilö jota olisi huollettu hyvin. Ylipitkät öljynvaihdot on myrkkyä. Nuo B-sarjan koneet tuli -15 mallivuodelle, moottorin tyypin saa tarkastettua rekisterinumerolla esim kl-varaosien sivuilla.
                    Kiitos, Pekka kirjottanut hyvin näistä moottorityypeistä! Plug-in versio olisi juurikin tuolla B48 koneella mikä tuo mielenrauhaa, mutta mietityttää millainen pommi tuosta akkupuolesta voi kehkeytyä. Noista 1,5l B38 koneista en ole vielä löytänyt pahaa sanottavaa, eli ehkä sellasta pitäs käydä koeajamassa ja soitella tuttuun korjaamoon että onko ne yliedustettuina.

                    Comment

                    • 314da
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2015
                      • 394
                      • J

                      #1015
                      Originally posted by Jond View Post

                      Kiitos, Pekka kirjottanut hyvin näistä moottorityypeistä! Plug-in versio olisi juurikin tuolla B48 koneella mikä tuo mielenrauhaa, mutta mietityttää millainen pommi tuosta akkupuolesta voi kehkeytyä. Noista 1,5l B38 koneista en ole vielä löytänyt pahaa sanottavaa, eli ehkä sellasta pitäs käydä koeajamassa ja soitella tuttuun korjaamoon että onko ne yliedustettuina.
                      Minä kyllä pysyisin erossa noin vanhoista hybrideistä jos ei itsellä osaamista korjata niitä. B38 moottori on kyllä turhan kesy laite F3x ään.

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2577
                        • Kirkkonummi

                        #1016
                        Originally posted by 314da View Post
                        Minä kyllä pysyisin erossa noin vanhoista hybrideistä jos ei itsellä osaamista korjata niitä. B38 moottori on kyllä turhan kesy laite F3x ään.
                        Kerran tuli sijaisautoksi tuollainen vajaamoottorilla varustettu, ja ei voi suositella. Sitä joutuu käytännössä polkemaan paljon enemmän kuin 2-litraista, josta syystä sitten kulutus onkin vähintään samaa tasoa kuin 320i:ssä. Toisin sanoen, ei säästä ja kuluu suhteessa nopeammin, joten miksi tällainen hinnat alkaen -versio F3x:iin on tarvittu, onkin mielenkiintoinen kysymys. B48 ei ollut uutenakaan äänetön, mutta normiajossa toimi oikein hyvin varsinkin 8-vaihteisen automaatin kanssa. Jos löytää kohtuuhintaan kohtuullisesti huolletun, niin tällainen voisi olla hyvä.
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • 314da
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2015
                          • 394
                          • J

                          #1017
                          Originally posted by Petteri75 View Post

                          Kerran tuli sijaisautoksi tuollainen vajaamoottorilla varustettu, ja ei voi suositella. Sitä joutuu käytännössä polkemaan paljon enemmän kuin 2-litraista, josta syystä sitten kulutus onkin vähintään samaa tasoa kuin 320i:ssä. Toisin sanoen, ei säästä ja kuluu suhteessa nopeammin, joten miksi tällainen hinnat alkaen -versio F3x:iin on tarvittu, onkin mielenkiintoinen kysymys. B48 ei ollut uutenakaan äänetön, mutta normiajossa toimi oikein hyvin varsinkin 8-vaihteisen automaatin kanssa. Jos löytää kohtuuhintaan kohtuullisesti huolletun, niin tällainen voisi olla hyvä.
                          B47 on kanssa hyvä valinta jos diesel on vaihtoehto, on monesti ostohinnaltaan jonkun verran edullisempi.

                          Comment

                          • manfre
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2018
                            • 48
                            • suomi

                            #1018
                            Mikä kolahtaa? F31 2012 Oikealla takana selkeästi kolahtaa joku kun ajaa takarenkaan johonkin kuoppaan. Ei millään löydy alustasta väljää, katsastuksessakaan ei tullut mistään sanomista. Iskarin yläpää uusittu mutta ei korjannut asiaa. Onko jotain muuta mihin kiinnittää tarkemmin huomiota?
                            f10 525d 2010

                            Comment

                            Working...
                            X