F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomba87
    replied
    Onko tietoa löytyykö LCI mallisesta 320xd GT:stä adblue järjestelmä?

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Nojuu. Mut onhan toi todella typerästi suunniteltu kun siellä on joku naurettava kelkka joka aukeaa vain X matkan Luulisi että aika moni on triggeröitynyt samasta "ominaisuudesta" liekö jo innokkaat modanneet siitä toimivamman? Onkohan näissä ollut langaton laturi saatavilla alusta asti? Olisin kuvitellut että olis lisävaruste vasta loppupään autoissa.
    se on ollu sitä TEKNIK kato siihen aikaan.



    alin kuva kertoo toimivimman ratkaisun. Ebäystä löytyy toi pelkkä kumikaukalo, sekä tuo USB-liitin minkä saa sit tohon.

    Siihen päälle sit kiinapojan langaton laturi ja loppu onkin historiaa.

    osanumeroita en kyllä nyt enää muista, sorry, mutta bmwfans palkitsee etsijän.

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Jos mietit minkäkokoisia puhelimet oli kun F3x on suunniteltu, eli joskus 2010-2011 niin ei ehkä ihmetytä enää
    Nojuu. Mut onhan toi todella typerästi suunniteltu kun siellä on joku naurettava kelkka joka aukeaa vain X matkan Luulisi että aika moni on triggeröitynyt samasta "ominaisuudesta" liekö jo innokkaat modanneet siitä toimivamman? Onkohan näissä ollut langaton laturi saatavilla alusta asti? Olisin kuvitellut että olis lisävaruste vasta loppupään autoissa.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Millehän puhelimelle toi langaton laturi on suunniteltu?
    Koitin OnePlus 9'siä taiteilla siihen ja ei toivoakaan, vaikka eihän tämä nyt mitenkään poikkeuksellisen suuri luuri ole.
    Jos mietit minkäkokoisia puhelimet oli kun F3x on suunniteltu, eli joskus 2010-2011 niin ei ehkä ihmetytä enää

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by Aitta View Post
    moro,

    bmw en ole aiemmin omistanut, huolto -ja muut korjauskustannukset B47-D20A kiinnostelisi 320 Gt vm-16->, kaikki muukin info kelpaa..
    Muuten hyvin huoleton tekniikka mutta turbot tuppaavat vaurioitumaan talvisin jään muodostuksen takia. Oireena vihellys lämpimänä kiihdyttäessä. EGR murheita on jonkun verran mutta viime vuosina valmistajan piikkiin niitä on kampanjana vaihdettu (ja vissiin kohta taas uudestaan?) niin ei ole rasittanut omistajan kukkaroa.

    Leave a comment:


  • Aitta
    replied
    B47-d20a

    moro,

    bmw en ole aiemmin omistanut, huolto -ja muut korjauskustannukset B47-D20A kiinnostelisi 320 Gt vm-16->, kaikki muukin info kelpaa..

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Onkos näissä F-sarjan autoissa ollut kellään takaisinkutsua airbagista? :think

    Joku kampanja näkyy mutta Hediniltä tarkistettu että ei ole aktiivinen takaisinkutsu, liitteenä kuvatus.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Soittelin muissa asioissa tutulle merkkiliikkeeseen ja sanoi että bemarilta on avoinna/tulossa kampanja että vaihdetaan uusi päivitetty egr cooleri. Osia kuulemma tulee vasta maaliskuussa.

    .....
    Wetterille varattu aika vaihtoon, joten osia lienee vaihtelevasti liikenteessä. B47 voimanpesä kyseessä tässä tapauksessa.

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    Kuinka kuolleen kulman varoitin pitäisi toimia? Autossa on ko. varuste joka kytketty päälle napista, pitäisi ilmeisesti aktivoitua käyttöön hyvinkin alhaisessa vauhdissa, mutta ei edes 80km/h nopeudella osaa kertoa peilin kulmassa olevaan kolmioon onko kuolleessa kulmassa auto vai ei. Eli ei siis toimi ollenkaan vauhdista riippumatta. Mitään ei herjaa mittaristoon tai näytölle että ei olisi toiminnassa.

    On ollut muissa merkeissä ko. varuste käytössä enkä ole tähän ongelmaan vielä törmännyt tai sitten bmw on erittäin tarkka rajoista milloin sytyttää tuon varoitusvalon peiliin.

    EDIT: Ilmeisesti jos nopeus on riittävän kova kun ohittaa autoa niin tällöin ei varoita kuolleessa kulmassa olevasta autosta, mutta jos ohittaa autoa hiljemmalla nopeudella niin silloin tulee ilmoitus kuolleessa kulmassa olevasta autosta.
    Last edited by Garash; 25-12-2022, 14:11.

    Leave a comment:


  • strandell
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Soittelin muissa asioissa tutulle merkkiliikkeeseen ja sanoi että bemarilta on avoinna/tulossa kampanja että vaihdetaan uusi päivitetty egr cooleri. Osia kuulemma tulee vasta maaliskuussa.

    Ja kyseessä ei ole samanlainen kamppis kun aikaisemmin että vaihtoivat vain jos vuoto havaittiin vaan nyt vaihdetaan jokatapauksessa päivitettyyn versioon.

    Auto 7/2013 330D xdrive.

    Onko kellään tarkempaa tietoa tästä tai onko kellekkään jo tehty?
    Sigun autoon vaihdettu viime viikolla uusi BorgWarnerin cuuleri venttiileineen päivineen kamppiksen vuoksi.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Soittelin muissa asioissa tutulle merkkiliikkeeseen ja sanoi että bemarilta on avoinna/tulossa kampanja että vaihdetaan uusi päivitetty egr cooleri. Osia kuulemma tulee vasta maaliskuussa.

    Ja kyseessä ei ole samanlainen kamppis kun aikaisemmin että vaihtoivat vain jos vuoto havaittiin vaan nyt vaihdetaan jokatapauksessa päivitettyyn versioon.

    Auto 7/2013 330D xdrive.

    Onko kellään tarkempaa tietoa tästä tai onko kellekkään jo tehty?
    Last edited by Driver22; 18-12-2022, 11:45.

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Millehän puhelimelle toi langaton laturi on suunniteltu?
    Koitin OnePlus 9'siä taiteilla siihen ja ei toivoakaan, vaikka eihän tämä nyt mitenkään poikkeuksellisen suuri luuri ole.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied


    Jos auton keula kolisee sillain vähän kovempaan ääneen, kun ajetaan hitaasti töyssyyn/kuoppaan, vika ei välttämättä ole väljässä hammastangossa tai nivelissä.

    Osa 22 kuvassa oli omassa autossa sillain jumissa, että siellä oli kivi etupalkin ja tuon värähtely vaimentimen välissä. Otin dampperin kouraan ja havaitsin että siellähän oli ihan metalli-metallia vasten osunut pidemmän aikaa - oli jo ruostetta runko-osassa. Kivi pois ja eipä enää pidä mitään kolahduksen ääntä.

    330e mallissa näitä osia 22 oli 2kpl, molemmilla puolilla omansa.

    Leave a comment:


  • kobluna
    replied
    Originally posted by Tomppakisu View Post
    Bi-xenonit on mutta tärkein eli kamera puuttuu. Kiitos kuitenki hyvästä infosta. Muistatko yhtään noin että mitä köyhdyit koko operaatiosta?
    Umpiot oli aikalailla sen 500€/kpl ja moduulit reilut 100€/kpl. Eli yhteensä siis noin 1200€. Koodauksen tein itse, niin siitä ei tullut lisäkuluja ja suuntaus meni osana huoltoa nimellisellä korvauksella.

    Leave a comment:


  • Tomppakisu
    replied
    Originally posted by kobluna View Post
    Itse retrofittasin 2014 f30 perus xenoneiden tilalle adaptiiviset xenonit. Syykin oli sama, täyspitkiä harvoin pystyy käyttämään Etelä Suomessa.

    Homma on helpohko, jos sinulla on jo xenonit ja pitkien vaihtoautomatiikka eli siis kamera. Itselläni oli, joten piti vaan vaihtaa umpiot ja niiden ohjausmoduulit.

    Umpiot tilasin Saksasta ilman Bemarin logoa, mutta muuten ne ovat täysin samannäköiset ja mitä luultavimmin samasta tehtaasta. Merkinnät on muuten samat, mutta Bemarin osanumero puuttuu. Moduulit tilasin Ebaystä ja vaihto-ohjeet löytyi netistä. Vaihtoon meni viitisen tuntia, kun olin tosi varovainen ja luin ohjeita tarkasti. Varmasti menisi paljon nopeamminkin, jos on jo kokemusta puskurin irrottamisesta jne.

    Mekaanisten töiden jälkeen pitää tietysti vielä koodata auto. Myös valojen suuntaus on suositeltavaa, koska muuten on vaarana muiden sokaisu, kun varjostus ei osu kohdalleen.
    Bi-xenonit on mutta tärkein eli kamera puuttuu. Kiitos kuitenki hyvästä infosta. Muistatko yhtään noin että mitä köyhdyit koko operaatiosta?

    Leave a comment:

Working...
X