F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spiddu
    replied
    F30 330e

    Takaluukun 12v pistoke tuleeko tuohon jatkuva jännite vai katkeaa kun auton sammuttaa?

    Reissu pohjoiseen edessä, niin tietää ottaakko kylmälaukun aina irti stoppien ajaksi

    Leave a comment:


  • nun6
    replied
    Originally posted by grändi View Post

    Marmorin hinta-arvio sisarmalliin oli 600€ kantturoissa uudelle avaimelle, tarvikeavain muualta oli 249€ koodauksineen.
    Siis mitä? Nää hinnat ne vaan jaksaa yllättää, vaikka vuosia ajeleekin samalla merkillä

    Leave a comment:


  • grändi
    replied
    Originally posted by nun6 View Post
    Saako uutta avainta mistään muualta kuin marmoritiskiltä? Paljonkohan kustantaa? Avain kadonnut, niin koodataanko se toinen + uusi uudestaan?
    Marmorin hinta-arvio sisarmalliin oli 600€ kantturoissa uudelle avaimelle, tarvikeavain muualta oli 249€ koodauksineen.

    Leave a comment:


  • nun6
    replied
    Saako uutta avainta mistään muualta kuin marmoritiskiltä? Paljonkohan kustantaa? Avain kadonnut, niin koodataanko se toinen + uusi uudestaan?

    Leave a comment:


  • Crete88
    replied
    Ei mitenkään saa itse tehtyjä juttuja pysyvästi eli sinne tehtaan servereille. Sinne näytölle voi itse kyllä laittaa mitä vaan mutta ne häviää seuraavassa virallisessa huollossa.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Jos vaihtaa autoon itse öljyt niin millä keinoin merkinnän saa pysyvästi sähköiseen huoltokirjaan? Voiko lähettää viestin jonnekin että merkatkaapa nyt sinne että öljyt on vaihdettu?

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by vekkuli View Post

    Kyllä tulee.
    Joo, kyllähän ne sähköiseen huoltokirjaan virallisilla työkaluilla kirjoitetut näkyy historiassa ihan normaalisti ja huoltovälin voi jättää halutessaan nollaamatta jos välihuoltoja tekee.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Hyvä tietää.

    Leave a comment:


  • vekkuli
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Toki se ei sinne idriven huoltovalikkoon ilmesty kun auto ei sitä pyydä, ymmärtääkseni.
    Kyllä tulee.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Toki se ei sinne idriven huoltovalikkoon ilmesty kun auto ei sitä pyydä, ymmärtääkseni.

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by wayne View Post
    Huoltoon liittyvä kysymys:
    Autona F36 vm-18 joka viime kesänä huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. Seuraava huolto olisi ensi vuonna mutta tarkoitus on nyt tehdä välihuolto.

    Oletteko pyytäneet merkkaamaan huoltohistoriaan (sähköinen) välihuollot myös vai tehneet / teettäneet ilman merkintöjä?
    Tarkoituksena ei ole käyttää merkkiliikettä tälle operaatiolle.
    Jos korjaamolla lisenssit ja välineet kunnossa, että pystyy sähköiseen huoltokirjaan merkitsemään niin ilman muuta sinne merkintä.

    Leave a comment:


  • wayne
    replied
    Huoltoon liittyvä kysymys:
    Autona F36 vm-18 joka viime kesänä huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. Seuraava huolto olisi ensi vuonna mutta tarkoitus on nyt tehdä välihuolto.

    Oletteko pyytäneet merkkaamaan huoltohistoriaan (sähköinen) välihuollot myös vai tehneet / teettäneet ilman merkintöjä?
    Tarkoituksena ei ole käyttää merkkiliikettä tälle operaatiolle.

    Leave a comment:


  • Juhnukka
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Jotain häikkää nyt foorumilla, niin en saa lainausta toimimaan…

    @Juhhukka, tai olisiko tämä sopiva sytytystulppahylsyksi?


    Ainakin omissa moottoreissa N54 ja N43 tuo toimii ja varsinkin N43:sta on kommentoitu aika vaikeaksi tapaukseksi löytää sopiva hylsy.
    Nyt kokemuksella voin kertoa, että tämä ei käynyt b48 sytytystulppien. Kiilautui ikävästi kiinni tulpan ja tulpanreiän alumiinin väliin kiinni ja sai sitä sitten irroitella. Piti lähteä kaahaamaan biltemaan ja sieltä löytyi sopiva tuohon työhön..



    Ihan vaan jos joku jatkossa tekee samaa remonttia.

    Yllätyin kun availin konehuoneen poikkitukien pultteja rintapellistä kuinka korrosoituneita ne olivat. Vanhan läpimädän e60 pultitkaan ei ollut noin mätiä. Tottakai tuonne tuli sitten laitettua uudet, kun BMW niin ohjeistaa. Ovat venyviä pultteja.

    En tiedä onkohan tuota missä ruotsin suolakylvyissä uitettu kun on vuosimallia 2019 ja 128 tkm nyt mittarissa. Huomannut esim. Kuskin ovissa alemmissa saranoissa hieman ruosteenruskeaa sekä takaluukun saranoissa. Vai onko se tuo valkoinen väri mikä tuo hyvää kontrastia kun aiemmat autot ovat olleet aina tummia...

    Leave a comment:


  • Juhnukka
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Ohjeitus on olla tekemättä huolto- ja korjaustoimenpiteitä moottorin ollessa ajolämmin ja perusteluna työtapaturmariskin alentaminen.
    Tämä on ihan totta!

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Vaikee sanoa kummin aukeaa paremmin, kylmänä vai kuumana. Ehkä kuumana kuitenkin. Jos hehkut jumittaa niin hitaasti hivuttaen niitä auki. Vähän eteenpäin, sitten takaspäin, lisää eteenpäin, takasinpäin jne. Eikä mitään niveliä avaimeen. Jos niitä alkaa väkisin vääntämään auki niin poikki menee. Sitten keraamista rasvaa uusien hehkujen kierteisiin.

    Leave a comment:

Working...
X