Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • |foder|
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Jatketaas...

    Ongelmat alkoivat kun autoon mentäessä ei syttynyt kattovalot ja käynnistys yritys jäi yritykseksi, näytölle tuli herja akusta. Autossa oli alkuperäinen akku ja se korvattiin Varta G14 AGM 95Ah akulla.
    Vaihdon jälkeen näytöllä vilisi eri vika ilmoituksia. Ei antanut aina vaihdetta "sisään".
    Akun vaihdon koodauksen myötä ilmoitukset pysyi poissa tasan siihen asti kunnes auto seisoi pidempään.
    Useana päivänä käynyt nollailemassa koodeja ja taas toimii. Eri kerroilla vähän eri koodeja ja eri määrä.

    Aiemminkin mittaillut jännitteitä mutta tänään pääsin mittaamaan pidemmän seisonnan jälkeen. Lepojännite 12,5V, käynnistyksessä jännite putosi 11,5V. Käynnistyksen jälkeen jännite pysyi hetken 12,1V, n. 5s kuluttua jännite nousi 14,8V. Muutoinhan tuo kuulostaisi normaalilta mutta ei kai käynnistyksen aikana volttien pitäisi noin alas kyykätä?

    Tämän jälkeen taas koodien luku ja onniarvalla eri koodeja lista pullollaan.
    Alla koodeja, mitkä eivät enää suostu nollaantumaan. Ennen kaikki katosivat kiltisti, eivätkä esiintyneet ennen kuin auto seisoi pidempään. Koodeja nollattu ISTAlla ja carlylla. Molemmilla tulee aika liki samat koodit esiin per lukukerta. Huvikseen koitin molemmilla ristiin että kuinka paljon näiden löytämät koodit eroaa toisistaan.







    Lähdetäänkö vinkumaan toista akkua takuuseen vai mitäs ideoita auton suhteen?

    Ei ole itellä vielä tullut vastaan näin jääräpäistä autoa akun vaihdon yhteydessä. Vai onko tässä vain sattumaa ja vaihdon yhteydessä jotain hajonnut? En siis ole itse ollut mukana vaihtamassa tähän yksilöön akkua, yritän vain auttaa jälkipuinnissa.
    Kerrotaas myös miten korjaantui.

    Ratkaisu oli hyvin yksinkertainen.
    Auto seisoo aina ulkona.
    Siirrettiin lämpimään halliin muutamaksi päiväksi ja lopulta nollattiin koodit ja miljoonannen kerran koodattiin akun vaihto.
    Tämän jälkeen kaikki toimii, eikä vikakoodit enää palanneet.

    Toisinaan näinkin helppo korjaus.

    Leave a comment:


  • Dj Niksperi
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    diesel 320 jos on hakuhaarukasaa b47:lla laajentaisin 318 dieseleihin haun myös, tämä oli pitkään myynnissä, nyt myyty, tosin manuaali, F31 Touring 318d Dtech LCI M-SPORT. Sähkötakaluukku, v-koukku, navigointi, nahkasisusta, comfort access

    107tkm ja 18,8k€ vm 2016



    kun nyt niin lähelle liippaa, keskustelua, vaikka tämä kuuluisikin ”nettiautosta havaittua” lankaa, pahoittelut OT:sta osin.
    318dA:ta voi kyllä suositella lisättäväksi hakukriteereihin. Nyt 6kk ajellut F31 318dA M-Sportilla ja on kyllä ollut oikein miellyttävä matkakumppani. Kulutus todella pientä, moottorina B47D20. Kannattaa ehdottomasti käydä koeajamassa.
    Last edited by Dj Niksperi; 09-03-2021, 07:36.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ei ihme jos roikkui pitkään. F-sarjan diesel ja manuaali on kyllä yhdistelmä jota on pakko rakastaa kuin omaa lastaan että sellaisen ottaa
    +1.

    Ex 320i -12 oli manuaali ja se seisoi Laakkosen rivissä n. 5kk ennen kuin hävisi, jos muistan oikein. Tämä oli vähän se syykin miksi auto vaihtui, kun alkoi näyttämään siltä, että F-sarjalaisissa automaatti oli jo vaihdokeissa aivan ehdoton enemmistön valinta, niin tulevaisuudessa manuaali oli lähinnä kasvava riski myymättömyydestä. Ja tällä kertaa en ehkä ihan väärässä ollut, kuten tavallisesti.

    Ihan OK-ratkaisu, mutta kyllä se vaihteisto oli kolho käyttää, ei mitenkään sujuva tms. 8-vaihteinen automaatti on erinomainen, ei mitään halua palata kytkimenpainamiseen.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    diesel 320 jos on hakuhaarukasaa b47:lla laajentaisin 318 dieseleihin haun myös, tämä oli pitkään myynnissä, nyt myyty, tosin manuaali, F31 Touring 318d Dtech LCI M-SPORT. Sähkötakaluukku, v-koukku, navigointi, nahkasisusta, comfort access

    107tkm ja 18,8k€ vm 2016



    kun nyt niin lähelle liippaa, keskustelua, vaikka tämä kuuluisikin ”nettiautosta havaittua” lankaa, pahoittelut OT:sta osin.
    Ei ihme jos roikkui pitkään. F-sarjan diesel ja manuaali on kyllä yhdistelmä jota on pakko rakastaa kuin omaa lastaan että sellaisen ottaa

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    diesel 320 jos on hakuhaarukasaa b47:lla laajentaisin 318 dieseleihin haun myös, tämä oli pitkään myynnissä, nyt myyty, tosin manuaali, F31 Touring 318d Dtech LCI M-SPORT. Sähkötakaluukku, v-koukku, navigointi, nahkasisusta, comfort access

    107tkm ja 18,8k€ vm 2016



    kun nyt niin lähelle liippaa, keskustelua, vaikka tämä kuuluisikin ”nettiautosta havaittua” lankaa, pahoittelut OT:sta osin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎