Originally posted by vekkuli
View Post
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Toki se ei sinne idriven huoltovalikkoon ilmesty kun auto ei sitä pyydä, ymmärtääkseni.
Leave a comment:
-
Originally posted by wayne View PostHuoltoon liittyvä kysymys:
Autona F36 vm-18 joka viime kesänä huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. Seuraava huolto olisi ensi vuonna mutta tarkoitus on nyt tehdä välihuolto.
Oletteko pyytäneet merkkaamaan huoltohistoriaan (sähköinen) välihuollot myös vai tehneet / teettäneet ilman merkintöjä?
Tarkoituksena ei ole käyttää merkkiliikettä tälle operaatiolle.
☕ 1Leave a comment:
-
Huoltoon liittyvä kysymys:
Autona F36 vm-18 joka viime kesänä huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. Seuraava huolto olisi ensi vuonna mutta tarkoitus on nyt tehdä välihuolto.
Oletteko pyytäneet merkkaamaan huoltohistoriaan (sähköinen) välihuollot myös vai tehneet / teettäneet ilman merkintöjä?
Tarkoituksena ei ole käyttää merkkiliikettä tälle operaatiolle.
Leave a comment:
-
Originally posted by Silmaauki View Post
Ihan vaan jos joku jatkossa tekee samaa remonttia.
Yllätyin kun availin konehuoneen poikkitukien pultteja rintapellistä kuinka korrosoituneita ne olivat. Vanhan läpimädän e60 pultitkaan ei ollut noin mätiä. Tottakai tuonne tuli sitten laitettua uudet, kun BMW niin ohjeistaa. Ovat venyviä pultteja.
En tiedä onkohan tuota missä ruotsin suolakylvyissä uitettu kun on vuosimallia 2019 ja 128 tkm nyt mittarissa. Huomannut esim. Kuskin ovissa alemmissa saranoissa hieman ruosteenruskeaa sekä takaluukun saranoissa. Vai onko se tuo valkoinen väri mikä tuo hyvää kontrastia kun aiemmat autot ovat olleet aina tummia...
Leave a comment:
-
Vaikee sanoa kummin aukeaa paremmin, kylmänä vai kuumana. Ehkä kuumana kuitenkin. Jos hehkut jumittaa niin hitaasti hivuttaen niitä auki. Vähän eteenpäin, sitten takaspäin, lisää eteenpäin, takasinpäin jne. Eikä mitään niveliä avaimeen. Jos niitä alkaa väkisin vääntämään auki niin poikki menee. Sitten keraamista rasvaa uusien hehkujen kierteisiin.
Leave a comment:
-
Ohjeitus on olla tekemättä huolto- ja korjaustoimenpiteitä moottorin ollessa ajolämmin ja perusteluna työtapaturmariskin alentaminen.
Leave a comment:
-
BMWn ohjeistuksessa esimerkiksi N sarjan dieselkoneissa BMW suosittelee/ohjeistaa vaihtamaan hehkut lämpimään koneeseen, jotta vältytään sylinterikannen kierteiden rikkoutumiselta. Toki hehkutulppa nyt on ihan eri asia, kuin sytytystulppa. Tekniikan maailma muistaakseni joskus ohjeisti, että alumiinikantisiin tulisi sytytystulpat vaihtaa kylmään koneeseen.
Itsekään en tätä ennen ole miettinyt sen suuremmin, mutta tuli vain mieleen.
Konetekniikan insinöörinä itse ajattelen, että alumiini ei 20-100 asteen lämpötilassa niin muuta koostumustaan, että tuolla olisi väliä sytytystulppien kohdalla.
Leave a comment:
-
Mä en ole ennen kuullut, että tuolla olisi väliä. Mistä tuollainen ajatus on tullut mieleen?
Leave a comment:
-
Lisäksi en bmw:n tis järjestelmästä löytänyt tietoa, kannattaisiko nuo tulpat vaihtaa käyntilämpimästä koneesta vai kuuluisiko olla kylmä kone
Leave a comment:
-
Noita häröjä on ollut niin kauan kun on ollut tämä uusi foorumisofta, korjauspäivityksiäkin vissiin olisi jo, mutta kukaan ei niitä viitsi asentaa.
Leave a comment:
-
Jotain häikkää foorumilla? Tulee tuplat, kun ei näytä tallentavan mitäänviestejä (antaa virheherjan), mutta myöhemmin katsottuna viestit ovat tallentuneet.
Leave a comment:
Leave a comment: