F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 314da
    replied
    Originally posted by vekkuli View Post

    Kyllä tulee.
    Joo, kyllähän ne sähköiseen huoltokirjaan virallisilla työkaluilla kirjoitetut näkyy historiassa ihan normaalisti ja huoltovälin voi jättää halutessaan nollaamatta jos välihuoltoja tekee.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Hyvä tietää.

    Leave a comment:


  • vekkuli
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Toki se ei sinne idriven huoltovalikkoon ilmesty kun auto ei sitä pyydä, ymmärtääkseni.
    Kyllä tulee.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Toki se ei sinne idriven huoltovalikkoon ilmesty kun auto ei sitä pyydä, ymmärtääkseni.

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by wayne View Post
    Huoltoon liittyvä kysymys:
    Autona F36 vm-18 joka viime kesänä huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. Seuraava huolto olisi ensi vuonna mutta tarkoitus on nyt tehdä välihuolto.

    Oletteko pyytäneet merkkaamaan huoltohistoriaan (sähköinen) välihuollot myös vai tehneet / teettäneet ilman merkintöjä?
    Tarkoituksena ei ole käyttää merkkiliikettä tälle operaatiolle.
    Jos korjaamolla lisenssit ja välineet kunnossa, että pystyy sähköiseen huoltokirjaan merkitsemään niin ilman muuta sinne merkintä.

    Leave a comment:


  • wayne
    replied
    Huoltoon liittyvä kysymys:
    Autona F36 vm-18 joka viime kesänä huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. Seuraava huolto olisi ensi vuonna mutta tarkoitus on nyt tehdä välihuolto.

    Oletteko pyytäneet merkkaamaan huoltohistoriaan (sähköinen) välihuollot myös vai tehneet / teettäneet ilman merkintöjä?
    Tarkoituksena ei ole käyttää merkkiliikettä tälle operaatiolle.

    Leave a comment:


  • Juhnukka
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Jotain häikkää nyt foorumilla, niin en saa lainausta toimimaan…

    @Juhhukka, tai olisiko tämä sopiva sytytystulppahylsyksi?


    Ainakin omissa moottoreissa N54 ja N43 tuo toimii ja varsinkin N43:sta on kommentoitu aika vaikeaksi tapaukseksi löytää sopiva hylsy.
    Nyt kokemuksella voin kertoa, että tämä ei käynyt b48 sytytystulppien. Kiilautui ikävästi kiinni tulpan ja tulpanreiän alumiinin väliin kiinni ja sai sitä sitten irroitella. Piti lähteä kaahaamaan biltemaan ja sieltä löytyi sopiva tuohon työhön..



    Ihan vaan jos joku jatkossa tekee samaa remonttia.

    Yllätyin kun availin konehuoneen poikkitukien pultteja rintapellistä kuinka korrosoituneita ne olivat. Vanhan läpimädän e60 pultitkaan ei ollut noin mätiä. Tottakai tuonne tuli sitten laitettua uudet, kun BMW niin ohjeistaa. Ovat venyviä pultteja.

    En tiedä onkohan tuota missä ruotsin suolakylvyissä uitettu kun on vuosimallia 2019 ja 128 tkm nyt mittarissa. Huomannut esim. Kuskin ovissa alemmissa saranoissa hieman ruosteenruskeaa sekä takaluukun saranoissa. Vai onko se tuo valkoinen väri mikä tuo hyvää kontrastia kun aiemmat autot ovat olleet aina tummia...

    Leave a comment:


  • Juhnukka
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Ohjeitus on olla tekemättä huolto- ja korjaustoimenpiteitä moottorin ollessa ajolämmin ja perusteluna työtapaturmariskin alentaminen.
    Tämä on ihan totta!

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Vaikee sanoa kummin aukeaa paremmin, kylmänä vai kuumana. Ehkä kuumana kuitenkin. Jos hehkut jumittaa niin hitaasti hivuttaen niitä auki. Vähän eteenpäin, sitten takaspäin, lisää eteenpäin, takasinpäin jne. Eikä mitään niveliä avaimeen. Jos niitä alkaa väkisin vääntämään auki niin poikki menee. Sitten keraamista rasvaa uusien hehkujen kierteisiin.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Ohjeitus on olla tekemättä huolto- ja korjaustoimenpiteitä moottorin ollessa ajolämmin ja perusteluna työtapaturmariskin alentaminen.

    Leave a comment:


  • Juhnukka
    replied
    BMWn ohjeistuksessa esimerkiksi N sarjan dieselkoneissa BMW suosittelee/ohjeistaa vaihtamaan hehkut lämpimään koneeseen, jotta vältytään sylinterikannen kierteiden rikkoutumiselta. Toki hehkutulppa nyt on ihan eri asia, kuin sytytystulppa. Tekniikan maailma muistaakseni joskus ohjeisti, että alumiinikantisiin tulisi sytytystulpat vaihtaa kylmään koneeseen.

    Itsekään en tätä ennen ole miettinyt sen suuremmin, mutta tuli vain mieleen.

    Konetekniikan insinöörinä itse ajattelen, että alumiini ei 20-100 asteen lämpötilassa niin muuta koostumustaan, että tuolla olisi väliä sytytystulppien kohdalla.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Mä en ole ennen kuullut, että tuolla olisi väliä. Mistä tuollainen ajatus on tullut mieleen?

    Leave a comment:


  • Juhnukka
    replied
    Lisäksi en bmw:n tis järjestelmästä löytänyt tietoa, kannattaisiko nuo tulpat vaihtaa käyntilämpimästä koneesta vai kuuluisiko olla kylmä kone

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Noita häröjä on ollut niin kauan kun on ollut tämä uusi foorumisofta, korjauspäivityksiäkin vissiin olisi jo, mutta kukaan ei niitä viitsi asentaa.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Jotain häikkää foorumilla? Tulee tuplat, kun ei näytä tallentavan mitäänviestejä (antaa virheherjan), mutta myöhemmin katsottuna viestit ovat tallentuneet.

    Leave a comment:

Working...
X