F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jond
    replied
    Originally posted by 314da View Post
    Katso sellainen jossa moottorina B48 tai B47 ja mielellään sellainen yksilö jota olisi huollettu hyvin. Ylipitkät öljynvaihdot on myrkkyä. Nuo B-sarjan koneet tuli -15 mallivuodelle, moottorin tyypin saa tarkastettua rekisterinumerolla esim kl-varaosien sivuilla.
    Kiitos, Pekka kirjottanut hyvin näistä moottorityypeistä! Plug-in versio olisi juurikin tuolla B48 koneella mikä tuo mielenrauhaa, mutta mietityttää millainen pommi tuosta akkupuolesta voi kehkeytyä. Noista 1,5l B38 koneista en ole vielä löytänyt pahaa sanottavaa, eli ehkä sellasta pitäs käydä koeajamassa ja soitella tuttuun korjaamoon että onko ne yliedustettuina.

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by Jond View Post
    Auton hankinta on tullut jälleen ajankohtaseksi ja kokemusta vain mersuista niin pitää kääntyä foorumin viisaiden puoleen.
    Onko 3-sarjalaisista jotain mitä ei kannata hankkia käytettynä johtuen virhalttiudesta tai tyyppivioista? Entä onko jotain suuntaa-antavia kilometrimääriä millon alkaa tietyt ongelmat tulemaan ja korjattava?
    Yksi mikä pisti silmään oli 318 1,5litrasella ja käsittääkseni 3 sylinterisellä koneella, ei kuulosta houkuttelevalta mutta onko tämä vaan vanhan diesel-miehen tuntemuksia? Toinen polttava kysymys on käytetyt plug-in hybridit, kannattaako lähteä ottamaan osaa loppupeleissä marginaaliseen hyötyyn kun pääosa ajosta on 30 km työmatkaa
    Katso sellainen jossa moottorina B48 tai B47 ja mielellään sellainen yksilö jota olisi huollettu hyvin. Ylipitkät öljynvaihdot on myrkkyä. Nuo B-sarjan koneet tuli -15 mallivuodelle, moottorin tyypin saa tarkastettua rekisterinumerolla esim kl-varaosien sivuilla.

    Leave a comment:


  • Jond
    replied
    Auton hankinta on tullut jälleen ajankohtaseksi ja kokemusta vain mersuista niin pitää kääntyä foorumin viisaiden puoleen.
    Onko 3-sarjalaisista jotain mitä ei kannata hankkia käytettynä johtuen virhalttiudesta tai tyyppivioista? Entä onko jotain suuntaa-antavia kilometrimääriä millon alkaa tietyt ongelmat tulemaan ja korjattava?
    Yksi mikä pisti silmään oli 318 1,5litrasella ja käsittääkseni 3 sylinterisellä koneella, ei kuulosta houkuttelevalta mutta onko tämä vaan vanhan diesel-miehen tuntemuksia? Toinen polttava kysymys on käytetyt plug-in hybridit, kannattaako lähteä ottamaan osaa loppupeleissä marginaaliseen hyötyyn kun pääosa ajosta on 30 km työmatkaa

    Leave a comment:


  • Hawks
    replied
    Pientä airbag ongelmaa pukkaa... F30 antaa tällaiset vikakoodit:

    9309CA Seat beltbuckle contact passanger: interruption
    93093B ZK10: belt tightener passenger: line couples / belt tightener passenger: copuled line
    930983 ZK22: side airbag passenger: line couples / side airbag passenger: coupled line

    Nuo saa Carlyllä pois hetkeksi mutta voivat tulla takaisin seuraavana päivänä tai viikon päästä airbag varoitusvalon kanssa. Apparin penkin alta johtosarjan liittimet availtu ja putsailtu pariinkin otteeseen, ei vaikutusta.
    Jostakin olin kyllä ymmärtävinäni että tuo "passenger" ei ehkä tarkoitakkaan suoraan apparin puolta vaan voi olla myös kuskin puolella ongelma?
    Onko muita villejä arvauksia mistä lähteä vikaa etsimään? Jonkunverran kai noista on myös ACSM moduleita mennyt niin olisiko oiretta tästä vai voisiko nuo koodit tulla jostakin muualta vielä kuitenkin? Jos menee vaihtohommiksi ACSM modulia ei ilmeisesti voi korvata purkuautosta otetulla jos siinä on turvatyynyt lauenneet?

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by ThePura View Post
    Korjaileeko joku suomen maassa head unitteja? NBT meni loputtomaan looppiin ja ei korjaudu softan buuttauksella
    Tampereella ainakin:

    Leave a comment:


  • ThePura
    replied

    Korjaileeko joku suomen maassa head unitteja? NBT meni loputtomaan looppiin ja ei korjaudu softan buuttauksella

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by ot8 View Post
    Kävin koeajamassa liikkeestä F31 320d xDrive B47 moottorilla vm. 2017, ajettu 160tkm.
    Liikkeelle lähtiessä oli useamman kerran selkeä viive kaasuun vastaavuudessa, jonka jälkeen lähti yhtäkkiä ns. nykäisten kiihtymään normaalisti vaikka kaasupoljin oli koko ajan samassa asennossa.
    Sen verran näillä on tullut ajeltua, että ei voi olla ominaisuus.
    Mistähän voisi johtua...? Laatikon öljynvaihto, jakolaatikko, EGR, ahdin...?
    EGR on minun veikkaus.

    Leave a comment:


  • ot8
    replied
    Kävin koeajamassa liikkeestä F31 320d xDrive B47 moottorilla vm. 2017, ajettu 160tkm.
    Liikkeelle lähtiessä oli useamman kerran selkeä viive kaasuun vastaavuudessa, jonka jälkeen lähti yhtäkkiä ns. nykäisten kiihtymään normaalisti vaikka kaasupoljin oli koko ajan samassa asennossa.
    Sen verran näillä on tullut ajeltua, että ei voi olla ominaisuus.
    Mistähän voisi johtua...? Laatikon öljynvaihto, jakolaatikko, EGR, ahdin...?

    Leave a comment:


  • Odto
    replied
    F31 ja apukuskin oven lukko temppuilee. Lukkoyksikkö (Febi bilstein) on vaihdettu n.6kk sitten. Sähköisesti toimii ja myös nuppi nousee aina ylös. Ovea täytyy joka toinen kerta hemputtaa johonkin suuntaan jotta kahva (sisä, tai ulko) tarraa kiinni. Eli Kahva tuntuu täysin hengettömältä silloin kun ovi ei aukea. Ajattelin lukkoyksikön olevan jotenkin huonossa asennossa ja sen takia oven kovistelu auttaa vapauttamaan jotakin. Osa on kolmella ruuvilla kiinni, eikä sitä kyllä milliä enempää saa mihinkään suuntaan liikutettua. Onko vihjeitä?

    Leave a comment:


  • vekkuli
    replied
    Originally posted by nnikoow View Post
    onkohan kukaan täältä retrofitannut comfort accessia äffään? Netistä löytyi jotain tietoja ja ilmeisemmin vaatis kahvat & kannattimet, lisäantennit ja tietty koodauksen. Mahtaakohan vaatia muuta? autona F36 jos sillä väliä...
    FEM täytyy olla high mallia, oviin johtosarjat ja hiukan kaapelin vetoa. Minulta löytyisi kahvat, ovien johtosarjat, FEM, antennit ja niihin liittimet.

    Leave a comment:


  • nnikoow
    replied
    onkohan kukaan täältä retrofitannut comfort accessia äffään? Netistä löytyi jotain tietoja ja ilmeisemmin vaatis kahvat & kannattimet, lisäantennit ja tietty koodauksen. Mahtaakohan vaatia muuta? autona F36 jos sillä väliä...

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Lagitech View Post
    Tuli tuossa hommattua vuoden 2013 F31 318d 270tkm ajettuna. Tuossa on täydellinen sähköinen huoltokirja. Onko kenelläkään ajatuksia kannattaako jatkossakin käyttää auto liikkeessä tarpeenmukaisissa huolloissa vai teenkö itse ja laitan esim. Vihkoon merkinnät? Itse tarkoitus tehdä korjaukset jokatapauksessa, mutta mietinkin että onko tuon arvoiseen ja noilla kilsoilla enää kannattavaa käyttää liikkeissä huolloissa vain ja ainoastaan sähköisen huoltokirjan takia. Öljyt vaihtaisin jokatapauksessa kerran huoltovälin aikana eli 10tkm välein.
    Oma mielipide on, että ei ole yli 10v vanhassa ja melkein 300tkm ajetussa väliä missä huollot on tehty, kunhan ne on tehty. Auton arvo ei siitä enää kummasti muutu.

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Originally posted by wayne View Post
    Huoltoon liittyvä kysymys:
    Autona F36 vm-18 joka viime kesänä huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. Seuraava huolto olisi ensi vuonna mutta tarkoitus on nyt tehdä välihuolto.

    Oletteko pyytäneet merkkaamaan huoltohistoriaan (sähköinen) välihuollot myös vai tehneet / teettäneet ilman merkintöjä?
    Tarkoituksena ei ole käyttää merkkiliikettä tälle operaatiolle.
    Edelliseen F36 merkkailtiin huollossa välihuoltoja historiaan. Tulivat sitten näkyviin kun käytti merkkiliikkeessä...

    Leave a comment:


  • Lagitech
    replied
    Tuli tuossa hommattua vuoden 2013 F31 318d 270tkm ajettuna. Tuossa on täydellinen sähköinen huoltokirja. Onko kenelläkään ajatuksia kannattaako jatkossakin käyttää auto liikkeessä tarpeenmukaisissa huolloissa vai teenkö itse ja laitan esim. Vihkoon merkinnät? Itse tarkoitus tehdä korjaukset jokatapauksessa, mutta mietinkin että onko tuon arvoiseen ja noilla kilsoilla enää kannattavaa käyttää liikkeissä huolloissa vain ja ainoastaan sähköisen huoltokirjan takia. Öljyt vaihtaisin jokatapauksessa kerran huoltovälin aikana eli 10tkm välein.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    F30 330e

    Takaluukun 12v pistoke tuleeko tuohon jatkuva jännite vai katkeaa kun auton sammuttaa?

    On auton virranhallintajärjestelmässä ja siten Terminal 30g katkaisee kun on aika käydä nukkumaan.

    Leave a comment:

Working...
X