Noniin. Moottoriremontin jälkeen ilmestyi omituisia vikakoodeja jotka vie auton limp modeen aina käynnistyessä. Koodit näette kuvassa jonka postaan kohta.
F31, n20, limp mode
Collapse
X
-
Moottorin toiminta edellyttää mm. uskottavaa reaaliaikasta tietoa öljynpaineesta ja sen lämpötilasta. Toteutuvatko mainitut edellytykset?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
En tiedä mihin Jani pyrit tuolla kommentillasi, mutta aika tyhmä kysymys. Öljypumppu on uusittu, öljynpaine korkea ja lämpötila 100c ajossa ja tarkistettu livedatasta (kyseinen anturi uusittu ja ei vaikutusta vikakoodiin). Auto käy normaalisti, mitä nyt limp modessa kokoajan ton nokka-akselin väärinasennus- koodin takia. Siihen minä haluasin ratkaisuja, et onko ajoituksen väärin oleminen nyt se ainoa ratkasu lähteä tota korjaamaan..Last edited by Be-ma-ri; 28-07-2025, 07:24.
Comment
-
-
Pyrkii siihen, että öljynpaineanturista on kuitenkin aktiivinen (existent - yes)vikakoodiEX: Ford mondeo -96"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by JiiVee92 View PostPyrkii siihen, että öljynpaineanturista on kuitenkin aktiivinen (existent - yes)vikakoodi
Comment
-
-
Jos anturi vaihdettu eikä sillä korjaantunut niin sitten joko liittimessä tai johdossa on vikaa. Aika varmasti auto menee limp modeen jos ei öljynpainetietoa saa.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Joo, eli ajoitus oli pielessä ja aika reippaasti ja se johtui siitä et ketjunkiristin oli mallia erittäin löysä jousinen, joka riitti jo itsessään siihen et jako meni aina pieleen kun yritti ajoittaa sitä. Tiukempijousinen ja laadukkaampi kiristin nyt paikoillaan ja ajoitettu uudelleen, nyt auto toimii ja vetää kuin raketti ilman limp modea. Nokka-akseleista ei tule enää koodeja. Nyt sylinteri nelosessa on jatkuvia sytytyskatkoksia AINOASTAAN tyhjäkäynnillä, ei ollenkaan jos kierroksia yli 1500. Ei ole puola, tulppa, tai suutin ja nelosessa on 13bar puristuspaineet (muissa samat). Savukonetesti tehty, ei imuvuotoja. Kyllä alkaa kallistua taas ajotuksen puolelle...ei tuo helpolla päästä prkl.Last edited by Be-ma-ri; 28-07-2025, 20:58.
Comment
-
-
Osaako teistä joku tulkita noita aste-arvoja vanoseista ja sytytyksen ajoituksesta? Otin videopätkän, kun auto käy kylmänä ja 4 sylinteri alkaa hetken päästä pätkiä kokoajan. En tajua itse noista asteista, mitä ne oikeat pitäisi olla?Last edited by Be-ma-ri; 29-07-2025, 21:07.
Comment
-
-
Auton ollessa käynnissä vanos solenoidien pistokkeisiin ei tule kun millivoltteja jos sitäkään? Eikö niihin pitäisi tulla 12 voltin jatkuva virta kun auto käynnissä? Siinäkö syy? Myöskään auton käynti ei muutu vaikka solenoidien pistokkeita käyttää irti kun auto on käynnissä? Eli johtosarja tai ecu vika?
Comment
-
-
Jos se 4.s sylinteri pätkii niin luulisi että siellä se vika on. Miten totesit ettei tulppa/puola/suutin nyt pätki?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment