memebuy23buy

F31, n20, limp mode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Be-ma-ri
    Bimmer Rookie
    • Aug 2024
    • 52
    • Finland

    #16
    Vaihdoin kaikkien niiden paikkaa sellasten kanssa joiden sylinterit ei pätki. Puristuspaine 12 bar kaikissa. Vika ei seurannut.
    Last edited by Be-ma-ri; 30-07-2025, 11:08.

    Comment

    • 314da
      Bimmer Fanatic
      • May 2015
      • 356
      • J

      #17
      Originally posted by Be-ma-ri View Post
      Vaihdoin kaikkien niiden paikkaa sellasten kanssa joiden sylinterit ei pätki. Puristuspaine 12 bar kaikissa. Vika ei seurannut.
      Onhan suuttimien koodaus oikein?

      Comment

      • Be-ma-ri
        Bimmer Rookie
        • Aug 2024
        • 52
        • Finland

        #18
        On koodattu juu. Tuo misfire alkaa kylmänä kun auto käynyt 30 sekuntia..Voiko öljynpainetiedon puuttuminen sotkea käynnin 1 sylinteristä noin..epäilen..
        Last edited by Be-ma-ri; 30-07-2025, 13:31.

        Comment

        • 314da
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 356
          • J

          #19
          Originally posted by Be-ma-ri View Post
          On koodattu juu. Tuo misfire alkaa kylmänä kun auto käynyt 30 sekuntia..Voiko öljynpainetiedon puuttuminen sotkea käynnin 1 sylinteristä noin..epäilen..
          Adaptaatiot nollattu?
          HPFP?

          Avaa vähän tarkemmin mitä moottorille on tehty yms, jos jollain tulisi vaikka jotain mieleen.

          Comment

          • Be-ma-ri
            Bimmer Rookie
            • Aug 2024
            • 52
            • Finland

            #20
            Mitkä adaptaatioista tarkalleen? Full rebuild. Uusi kansikin ja nokat.

            Comment

            • 314da
              Bimmer Fanatic
              • May 2015
              • 356
              • J

              #21
              Originally posted by Be-ma-ri View Post
              Mitkä adaptaatioista tarkalleen? Full rebuild. Uusi kansikin ja nokat.
              Kyllähän ne kaikki on hyvä nollata, vaikka hakuammuntaahan tämäkin on.

              Comment

              • Be-ma-ri
                Bimmer Rookie
                • Aug 2024
                • 52
                • Finland

                #22
                Originally posted by 314da View Post

                Kyllähän ne kaikki on hyvä nollata, vaikka hakuammuntaahan tämäkin on.
                Juu olen istalla nollannu kaikki ja moneen kertaan kun pitäny käyttää auki koppaa nyt sata kertaa ja ajoitusta tarkistella jne..turhaan kylläkin..korjaisin sen öljynpainetiedon puuttumisen nyt ensialkuun kun tietäis mistä aloittaa...onko ecussa vika vai johtosarjassa...en vaan usko sellaisiin kun mitään tollasia vikoja ei ollut ennen koneremonttia. Jotenki fiilis kokoajan et ajoitus vieläkin pielessä..mut työkaluilla mitattu ja katottu moneen kertaan...ei voi olla pielessä se, ja auto käy hyvin sen 30 sekunttia kunnes misfiret alkaa napsua.
                Last edited by Be-ma-ri; 30-07-2025, 15:12.

                Comment

                • 314da
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2015
                  • 356
                  • J

                  #23
                  Originally posted by Be-ma-ri View Post

                  Juu olen istalla nollannu kaikki ja moneen kertaan kun pitäny käyttää auki koppaa nyt sata kertaa ja ajoitusta tarkistella jne..turhaan kylläkin..korjaisin sen öljynpainetiedon puuttumisen nyt ensialkuun kun tietäis mistä aloittaa...onko ecussa vika vai johtosarjassa...iso homma purkaa se irti autosta ja tarkistaa..
                  Onhan akku kunnossa ja riittävästi virtaa jos auto on seisonut käyttämättä? Olisiko se ecukaan itsestään hajonnut jos ennen remonttia ollut ehjä?
                  Onko nuo suuttimetkin uudet?

                  Comment

                  • Be-ma-ri
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2024
                    • 52
                    • Finland

                    #24
                    Originally posted by 314da View Post

                    Onhan akku kunnossa ja riittävästi virtaa jos auto on seisonut käyttämättä? Olisiko se ecukaan itsestään hajonnut jos ennen remonttia ollut ehjä?
                    Onko nuo suuttimetkin uudet?
                    Suuttimet vanhat, mutta pelanneet ennen remonttiakin. Akussa on joku 12.50 volttia ja latausjännite on normaali kans, mitattu. On niissä suuttimissa uudet tiivisteet ja on putsattu. Uskosin et jos suuttimissa häikkää niin tulis muitakin koodeja viitaten seokseen tai jotain. Seoksetkin muuten lähellä nollaa tyhjäkäynnillä, eli normaalit. Ja savutesti tehty, ei imuvuotoja. Voiko olla niinkin yksinkertainen kun joku venttiilin nostin jumissa tms. Sehän aiheuttaisi tuota periaatteessa. Puristuspaineet kuitenkin ok.
                    Last edited by Be-ma-ri; 30-07-2025, 15:36.

                    Comment

                    • Be-ma-ri
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2024
                      • 52
                      • Finland

                      #25
                      Originally posted by 314da View Post

                      Kyllähän ne kaikki on hyvä nollata, vaikka hakuammuntaahan tämäkin on.
                      Tossa videolla kohdassa 1 min näkee kuinka misfiret alkaa paukkua. Ja kun kaasuttaa, niitä ei tule. En ite kyllä älyä mikä ton tekee noin. Nyt on niinku ihan virallisesti käyntihäiriö kyseessä..ja helpolla tämä auto ei tunnu päästävän missään korjauksessa..

                      Last edited by Be-ma-ri; 30-07-2025, 15:56.

                      Comment

                      • 314da
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2015
                        • 356
                        • J

                        #26
                        Originally posted by Be-ma-ri View Post

                        Tossa videolla kohdassa 1 min näkee kuinka misfiret alkaa paukkua. Ja kun kaasuttaa, niitä ei tule. En ite kyllä älyä mikä ton tekee noin. Nyt on niinku ihan virallisesti käyntihäiriö kyseessä..ja helpolla tämä auto ei tunnu päästävän missään korjauksessa..

                        https://www.youtube.com/watch?v=Do6V-gLqeqk
                        Ecu siirtyy lämmityskäytön jälkeen ohjaamaan Lambdalla seosta ja jostain syystä se menee sitten tuo 4-sylinteri nyt sitten laihalle ja tulee misferejä. Mikä sen sitten voi aiheuttaa: suutin, imuvuoto, ruiskutuspaine….

                        Toinen vaihtoehto on sitten, että kipinä on sen verran huono, että ei jaksa syttyä enää kunnolla, vaihdoitko tulpankin toiseen pyttyyn?

                        Jotain muuta mihin ei järki riitä

                        Eihän siellä mikään maadoitusjohto ole irti tai löysällä?
                        Last edited by 314da; 30-07-2025, 17:15.

                        Comment

                        • Be-ma-ri
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2024
                          • 52
                          • Finland

                          #27
                          [QUOTE=314da;n5532552]

                          Ecu siirtyy lämmityskäytön jälkeen ohjaamaan Lambdalla seosta ja jostain syystä se menee sitten tuo 4-sylinteri nyt sitten laihalle ja tulee misferejä. Mikä sen sitten voi aiheuttaa: suutin, imuvuoto, ruiskutuspaine….

                          Meinaatko siis että tässä on nyt täysin seos-ongelma kyseessä? Mikä sitte selittäs sen et se vetää hyvin ja kierroksilla ´´pelaa´´.?
                          Last edited by Be-ma-ri; 30-07-2025, 21:30.

                          Comment

                          • 314da
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2015
                            • 356
                            • J

                            #28
                            [QUOTE=Be-ma-ri;n5532564]
                            Originally posted by 314da View Post

                            Ecu siirtyy lämmityskäytön jälkeen ohjaamaan Lambdalla seosta ja jostain syystä se menee sitten tuo 4-sylinteri nyt sitten laihalle ja tulee misferejä. Mikä sen sitten voi aiheuttaa: suutin, imuvuoto, ruiskutuspaine….

                            Meinaatko siis että tässä on nyt täysin seos-ongelma kyseessä? Mikä sitte selittäs sen et se vetää hyvin ja kierroksilla ´´pelaa´´.?
                            Vähän se siihen viittaisi kun tuota sun videota katselin, mutta kun tuo tulee vain tuohon 4-sylinteriin niin???

                            Oletko nuo ruiskutuspaineet katsonut jos vaikka hpfp ei jaksa tyhjäkäynnillä nostaa tarpeeksi painetta ja kun on kierroksia niin paine riittää. Entä ihan perinteinen bräkliineri kokeilu jos siellä on joku imuvuoto 4-syl imukanavassa. Jalkopää varmaan ajoitettu ihan työkaluilla?

                            Comment

                            • Be-ma-ri
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2024
                              • 52
                              • Finland

                              #29
                              [QUOTE=314da;n5532565]
                              Originally posted by Be-ma-ri View Post

                              Vähän se siihen viittaisi kun tuota sun videota katselin, mutta kun tuo tulee vain tuohon 4-sylinteriin niin???

                              Oletko nuo ruiskutuspaineet katsonut jos vaikka hpfp ei jaksa tyhjäkäynnillä nostaa tarpeeksi painetta ja kun on kierroksia niin paine riittää. Entä ihan perinteinen bräkliineri kokeilu jos siellä on joku imuvuoto 4-syl imukanavassa. Jalkopää varmaan ajoitettu ihan työkaluilla?
                              Näkeekö istalla nuo jokasen ruiskutuspaineen erikseen? Fuel railin paineen näkee mut en tiedä suuttimista erikseen. Joo ajoitettu on työkalulla ja useaan kertaan ylhäältä ja alhaalta. Ja jos ajoitus olis pielessä paljon tuskin se kävis ja vetäis se auto täyellä teholla. Ei se pauku pakoputkessa et se pielessäkään olisi. Eilen vaihdoin suuttimiin ne teflon tiivisteet ja putsasin suuttimet. Ne oli aika karstaisen näköiset ja niiden tiivisteet oli aika huonot. On ne ennen remonttia pelanneet ilman käyntihäiriöitä. Olis hyvä nähdä ne paineet niistä jokasesta suuttimesta jos saan istasta ne tiedot.
                              Last edited by Be-ma-ri; 31-07-2025, 07:31.

                              Comment

                              • 314da
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2015
                                • 356
                                • J

                                #30
                                [QUOTE=Be-ma-ri;n5532576]
                                Originally posted by 314da View Post

                                Näkeekö istalla nuo jokasen ruiskutuspaineen erikseen? Fuel railin paineen näkee mut en tiedä suuttimista erikseen. Joo ajoitettu on työkalulla ja useaan kertaan ylhäältä ja alhaalta. Ja jos ajoitus olis pielessä paljon tuskin se kävis ja vetäis se auto täyellä teholla. Ei se pauku pakoputkessa et se pielessäkään olisi.
                                Ei kai sitä näe kuin fuelrail paineen.

                                Miltäs roughrun arvot näyttää? Ja olet aivan varma, että suuttimien koodaus on oikein ja ettei ole erilaisia suuttimia tuossa sarjassa?
                                Last edited by 314da; 31-07-2025, 09:20.

                                Comment

                                Working...
                                X