memebuy23buy

F31, n20, limp mode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Be-ma-ri
    Bimmer Rookie
    • Aug 2024
    • 52
    • Finland

    F31, n20, limp mode

    Noniin. Moottoriremontin jälkeen ilmestyi omituisia vikakoodeja jotka vie auton limp modeen aina käynnistyessä. Koodit näette kuvassa jonka postaan kohta.
    Last edited by Be-ma-ri; 26-07-2025, 19:29.
  • Be-ma-ri
    Bimmer Rookie
    • Aug 2024
    • 52
    • Finland

    #2
    Tässä kaikki koodit mitä tulee. Mikä noista aiheuttaa limp moden? Ajoitus on kohdillaan ja tarkistettu.
    Last edited by Be-ma-ri; 26-07-2025, 21:29.

    Comment

    • Be-ma-ri
      Bimmer Rookie
      • Aug 2024
      • 52
      • Finland

      #3
      Ei kyllä hajuakaan mikä vois olla vialla. Ajoitus taas tarkistettu ja se on kohdillaan. Mistä siis limp moden nakkaa ja mikä on tuo camshaft exhaust väärin muka asennettu...ei ole.

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2821
        • Tampere

        #4
        Moottorin toiminta edellyttää mm. uskottavaa reaaliaikasta tietoa öljynpaineesta ja sen lämpötilasta. Toteutuvatko mainitut edellytykset?
        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • Be-ma-ri
          Bimmer Rookie
          • Aug 2024
          • 52
          • Finland

          #5
          En tiedä mihin Jani pyrit tuolla kommentillasi, mutta aika tyhmä kysymys. Öljypumppu on uusittu, öljynpaine korkea ja lämpötila 100c ajossa ja tarkistettu livedatasta (kyseinen anturi uusittu ja ei vaikutusta vikakoodiin). Auto käy normaalisti, mitä nyt limp modessa kokoajan ton nokka-akselin väärinasennus- koodin takia. Siihen minä haluasin ratkaisuja, et onko ajoituksen väärin oleminen nyt se ainoa ratkasu lähteä tota korjaamaan..
          Last edited by Be-ma-ri; 28-07-2025, 07:24.

          Comment

          • JiiVee92
            BTCF Member
            • Mar 2017
            • 965
            • Kouvola/Myllykoski

            #6
            Pyrkii siihen, että öljynpaineanturista on kuitenkin aktiivinen (existent - yes)vikakoodi
            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
            NYT: E61 530xd -08 käyttis
            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

            Comment

            • Be-ma-ri
              Bimmer Rookie
              • Aug 2024
              • 52
              • Finland

              #7
              Originally posted by JiiVee92 View Post
              Pyrkii siihen, että öljynpaineanturista on kuitenkin aktiivinen (existent - yes)vikakoodi
              Niin mitä sitten vaikka onkin aktiivinen? Näyttää kuitenkin oikeat arvot livedatassa ja autossa. Jos se ei anturin uusinnalla kummene niin en välitä siitä. Enemmän kiinnostaa tuo nokka-akselin väärinasennus- koodi, joka on 100% syypää tuohon limp modeen.

              Comment

              • Be-ma-ri
                Bimmer Rookie
                • Aug 2024
                • 52
                • Finland

                #8
                Tarkotatteko et limp mode johtuu tuosta paineanturin malfunktiosta eikä nokka-akselin koodista? Sitäkö te ajatte nyt takaa?
                Last edited by Be-ma-ri; 28-07-2025, 08:04.

                Comment

                • 314da
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2015
                  • 356
                  • J

                  #9
                  Tuosta öljynpaine herjasta kannattaa lähteä liikkeelle ja korjata se ensin.

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5144
                    • Paimio

                    #10
                    Jos anturi vaihdettu eikä sillä korjaantunut niin sitten joko liittimessä tai johdossa on vikaa. Aika varmasti auto menee limp modeen jos ei öljynpainetietoa saa.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Be-ma-ri
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2024
                      • 52
                      • Finland

                      #11
                      Joo, eli ajoitus oli pielessä ja aika reippaasti ja se johtui siitä et ketjunkiristin oli mallia erittäin löysä jousinen, joka riitti jo itsessään siihen et jako meni aina pieleen kun yritti ajoittaa sitä. Tiukempijousinen ja laadukkaampi kiristin nyt paikoillaan ja ajoitettu uudelleen, nyt auto toimii ja vetää kuin raketti ilman limp modea. Nokka-akseleista ei tule enää koodeja. Nyt sylinteri nelosessa on jatkuvia sytytyskatkoksia AINOASTAAN tyhjäkäynnillä, ei ollenkaan jos kierroksia yli 1500. Ei ole puola, tulppa, tai suutin ja nelosessa on 13bar puristuspaineet (muissa samat). Savukonetesti tehty, ei imuvuotoja. Kyllä alkaa kallistua taas ajotuksen puolelle...ei tuo helpolla päästä prkl.
                      Last edited by Be-ma-ri; 28-07-2025, 20:58.

                      Comment

                      • Be-ma-ri
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2024
                        • 52
                        • Finland

                        #12
                        Mittasin ton öljynpaine anturin signaali ja virtajohdon volttimäärät kun autossa virran laittaa päälle, molemmista tuli yli 9 volttia kokoajan? Ista näytti et sensoriin menevä virta on 5 volttia? Onko normaalia?
                        Last edited by Be-ma-ri; 29-07-2025, 18:06.

                        Comment

                        • Be-ma-ri
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2024
                          • 52
                          • Finland

                          #13
                          Osaako teistä joku tulkita noita aste-arvoja vanoseista ja sytytyksen ajoituksesta? Otin videopätkän, kun auto käy kylmänä ja 4 sylinteri alkaa hetken päästä pätkiä kokoajan. En tajua itse noista asteista, mitä ne oikeat pitäisi olla?
                          Last edited by Be-ma-ri; 29-07-2025, 21:07.

                          Comment

                          • Be-ma-ri
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2024
                            • 52
                            • Finland

                            #14
                            Auton ollessa käynnissä vanos solenoidien pistokkeisiin ei tule kun millivoltteja jos sitäkään? Eikö niihin pitäisi tulla 12 voltin jatkuva virta kun auto käynnissä? Siinäkö syy? Myöskään auton käynti ei muutu vaikka solenoidien pistokkeita käyttää irti kun auto on käynnissä? Eli johtosarja tai ecu vika?

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5478
                              • S:t Karins

                              #15
                              Jos se 4.s sylinteri pätkii niin luulisi että siellä se vika on. Miten totesit ettei tulppa/puola/suutin nyt pätki?
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              Working...
                              X