F31, n20, limp mode

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5507
    • S:t Karins

    #121
    Valvetronic akselin puolikuuratas kulunut?
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • Be-ma-ri
      Bimmer Rookie
      • Aug 2024
      • 123
      • Finland

      #122
      Originally posted by Tommix View Post
      Valvetronic akselin puolikuuratas kulunut?
      Silmämääräisesti ei ole kulunut, ja jos se ei toimis kunnolla niin eiks siitä pitäis tulla vikakoodeja.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5507
        • S:t Karins

        #123
        Originally posted by Be-ma-ri View Post

        Silmämääräisesti ei ole kulunut, ja jos se ei toimis kunnolla niin eiks siitä pitäis tulla vikakoodeja.
        Mistä se antaa vikakoodin jos servomoottori toimii mutta akseli ei liiku tarpeeksi? Akselin asentotunnistintahan tuossa ei ole? Ihan pieni välys voisi tuon häikän aiheuttaa?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Be-ma-ri
          Bimmer Rookie
          • Aug 2024
          • 123
          • Finland

          #124
          Originally posted by Tommix View Post
          Mistä se antaa vikakoodin jos servomoottori toimii mutta akseli ei liiku tarpeeksi? Akselin asentotunnistintahan tuossa ei ole? Ihan pieni välys voisi tuon häikän aiheuttaa?
          Kylmäkäynti valvetronic-töpseli paikallaan: https://www.youtube.com/shorts/MGc47GlGDsg

          Kylmäkäynti valvetronic-töpseli ei paikallaan: https://www.youtube.com/shorts/oVE81aYftHE

          Lämminkäyntiä en viitsi edes laittaa. Lämpimänä ilman valvetroniccia humppaa helvetisti tyhjäkäynti ja sammuu, ja valvetronicilla ei humppaa, muttei pysy käynnissä kun 4 cyl. pätkii niin paljon.

          Comment

          • Be-ma-ri
            Bimmer Rookie
            • Aug 2024
            • 123
            • Finland

            #125

            Kylmäkäynti valvetronic-töpseli paikallaan: https://www.youtube.com/shorts/MGc47GlGDsg

            Kylmäkäynti valvetronic-töpseli ei paikallaan: https://www.youtube.com/shorts/oVE81aYftHE

            Lämminkäyntiä en viitsi edes laittaa. Lämpimänä ilman valvetroniccia humppaa tyhjäkäynti ja sammuu, ja valvetronicilla ei humppaa, muttei pysy käynnissäkään kun 4 cyl. pätkii niin paljon.

            Comment

            • Be-ma-ri
              Bimmer Rookie
              • Aug 2024
              • 123
              • Finland

              #126

              Kylmäkäynti valvetronic-töpseli paikallaan: www.youtube.com/shorts/MGc47GlGDsg

              Kylmäkäynti valvetronic-töpseli ei paikallaan: www.youtube.com/shorts/oVE81aYftHE

              Lämminkäyntiä en viitsi edes laittaa, se on hirveää.

              Comment

              • Be-ma-ri
                Bimmer Rookie
                • Aug 2024
                • 123
                • Finland

                #127
                Se on huomioitava vielä et pakokaasu haisee hirveälle kokoajan eli käy varmasti tosi rikkaalla. Kierroksia se ottaa molemmissa tapauksissa normaalisti ja hyvin, mutta turbo pomppaa välillä pois pelistä kun vikatilat menee päälle joko valvetronicin irtiolon takia tai sytytyskatkosten jos se töpseli on paikallaan ja kierrättää konetta.

                Comment

                • Be-ma-ri
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2024
                  • 123
                  • Finland

                  #128
                  Vikakoodit valvetronic kiinni on nyt nämä:

                  120408
                  Charging pressure control: Switch-off as consequence
                  296160
                  No

                  130308
                  VANOS, exhaust: control fault, position not reached
                  296160
                  unknown

                  130F11
                  Exhaust camshaft sensor: signal implausible
                  296159
                  unknown

                  131501
                  Engine oil pressure/temperature sensor, electrical: malfunction
                  296159
                  yes

                  5A4A8A
                  Brake pad wear sensor: Rear axle, plausibility
                  296161
                  yes

                  480688
                  Brake light, right, faulty
                  296159
                  yes

                  CDA904
                  No message (status of trailer, 0x2E4), DME receiver, AHM transmitter
                  296159
                  yes

                  + Lisäksi multiple misfires cylinder 4 jos olis lämpimäks koneen ajanu.

                  - Minua ihmetyttää se. ettei valvetronicista tule mitään vikakoodeja kun töpseli on kiinni, ja auto ottaa kierroksia normaalisti ja sillä voi ajaa, ainoastaan tyhjäkäynnillä auto jytkyttää kokoajan kun nelonen katkoo kokoajan...ja miksi kun valvetronic on irti niin käynti on normaali mutta tyhjäkäynti humppaa tosi paljon ja sammuilee. Onko tämä sittenkin mekaaninen vika, mistä voin sen tietää? Puristuspaineet on 12 kiloa jokaisessa. Mutta leak down testiä en voi vielä tehdä kun ei ole mittaria siihen. Mitä te ootte mieltä, onko mekaaninen vai sähkövika?
                  Last edited by Be-ma-ri; Today, 13:20.

                  Comment

                  • Be-ma-ri
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2024
                    • 123
                    • Finland

                    #129
                    Osaisko joku täältä selittää mikä on eritavalla tossa moottorissa kun valvetronic on irtikytketty vs kytketty? Et se aiheuttaa ton käynnin ison eron. Tiedän et kun valvetronic on irtikytketty se on maksimiasennossa kokoajan ja kaasuläppäkotelo hoitaa sen ilmanohjauksen koneeseen silloin. Mutta kun olen katsonut valvetronicin mihin asentoon se menee ennen käynnistystä, niin se on max asennossa vaikka töpseli on kiinnikkin kun käynnistää auton, käynti on silti erilainen töpseli kiinni vs ei kiinni. On tämä niin mystinen etten ymmärrä.

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2458
                      • Vantaa

                      #130
                      Tässä nyt hukataan aikaa tuohon valvetronickiin, ei sen topselin irroittelu taida tätä ratkaista. Se kun ei voi toimia oikein jos alla oleva onglelma päällä:

                      130F11
                      Exhaust camshaft sensor: signal implausible
                      296159

                      Tuo tarkoittaa että nokka-akselin tunnistin saa sekavaa tietoa verrattaessa kampiakselin tunnistimeen:
                      Last edited by VilleP; Today, 14:27.
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • Be-ma-ri
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2024
                        • 123
                        • Finland

                        #131
                        Kävin ajaa vähän lisää töpseli kiinni ja tuli lisää koodeja. Ne sytytyskatkokset nelosessa aiheuttaa noi vanos koodit/camshaft sensor koodit, niitä ei tule ollenkaan jos se valvetronic töpseli ei ole kiinni ja auto käy ilman sytytyskatkoksia, se on tässä se mysteeri mitä en älyä.:
                        • 120408 – Charging pressure control: Switch-off as consequence – 296154 – No
                        • 130104 – VANOS, intake: control fault, camshaft jammed – 296156 – unknown
                        • 130308 – VANOS, exhaust: control fault, position not reached – 296157 – unknown
                        • 130F11 – Exhaust camshaft sensor: signal implausible – 296156 – unknown
                        • 130F20 – Exhaust camshaft: offset angle to crankshaft outside tolerance – 296156 – unknown
                        • 1C3110 – Engine oil pressure/temperature sensor, electrical: malfunction – 296147 – yes
                        • 480A14 – Brake pad wear sensor: Rear axle, plausibility – 296157 – yes
                        • 804B74 – Brake light, right, faulty – 296147 – yes
                        • CDA904 – No message (status of trailer, 0x2E4), DME receiver, AHM transmitter – 296147 – yes – Information

                        - Sitä tässä yritän pohtia onko tämä mekaaninen vika vai sähkönen. Jotenkin tuntuu et tämä on sähkövika.
                        Last edited by Be-ma-ri; Today, 14:33.

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2458
                          • Vantaa

                          #132


                          Kyllä väittäisin että mekaanisesti ei kaikki kohdillaan. Ei mikään sähkövika saa tuommoista vikakoodi sotkua aikaan.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • Be-ma-ri
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2024
                            • 123
                            • Finland

                            #133
                            Originally posted by VilleP View Post
                            https://bmwfault.codes/DiagView?id=M...A2MjQ0MDUwNQ==

                            Kyllä väittäisin että mekaanisesti ei kaikki kohdillaan. Ei mikään sähkövika saa tuommoista vikakoodi sotkua aikaan.
                            Perustele. Mikä on mekaanisesti pielessä, mitä lähden tarkistamaan? Puristukset ainakin kunnossa.

                            Comment

                            • Be-ma-ri
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2024
                              • 123
                              • Finland

                              #134
                              Originally posted by VilleP View Post
                              https://bmwfault.codes/DiagView?id=M...A2MjQ0MDUwNQ==

                              Kyllä väittäisin että mekaanisesti ei kaikki kohdillaan. Ei mikään sähkövika saa tuommoista vikakoodi sotkua aikaan.
                              Joo, teen sen sylinterin vuototestin, kunhan testeri tulee siihen. Kyllähän se vain sapettaa, jos sekin näyttää normaalia, toivotaan ettei näyttäs niin saatais selvyys tällekki asialle.

                              Comment

                              • Be-ma-ri
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2024
                                • 123
                                • Finland

                                #135
                                Onko täällä ketään joka osais analysoida noita kahta videoa? Tossa on seoksessa nyt ainakin yön ja päivän ero. Jos olis mekaaninen vika eikö sen pitäis käydä päin peetä kokoajan.

                                Kylmäkäynti valvetronic-töpseli paikallaan: www.youtube.com/shorts/MGc47GlGDsg

                                Kylmäkäynti valvetronic-töpseli ei paikallaan: www.youtube.com/shorts/oVE81aYftHE

                                Comment

                                Working...
                                X