F31, n20, limp mode

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Be-ma-ri
    Bimmer Rookie
    • Aug 2024
    • 88
    • Finland

    #31
    [QUOTE=314da;n5532577]
    Originally posted by Be-ma-ri View Post
    Ei kai sitä näe kuin fuelrail paineen.
    Istassa luki nyt koodi ´´exhaust vanos stuck´´, nokkapyörät on uudet. Kokeilin molemmat vanos aktuaattorit 9v paristolla et toimivat..outoa..ehdotuksia?
    Last edited by Be-ma-ri; 31-07-2025, 09:31.

    Comment

    • Be-ma-ri
      Bimmer Rookie
      • Aug 2024
      • 88
      • Finland

      #32
      Pitää mitata se öljynpaine ihan erillisellä öljynpainemittarilla. Ja selvitellä miksi se painetieto ei mene sensorista koneelle, auton oma mittari näyttää ainakin sen öljyn lämpötilan jonka tieto tulee samasta anturista.

      Comment

      • 314da
        Bimmer Fanatic
        • May 2015
        • 375
        • J

        #33
        Originally posted by Be-ma-ri View Post
        Pitää mitata se öljynpaine ihan erillisellä öljynpainemittarilla. Ja selvitellä miksi se painetieto ei mene sensorista koneelle, auton oma mittari näyttää ainakin sen öljyn lämpötilan jonka tieto tulee samasta anturista.
        Löytyykö Istasta testipolkua tuon ”exhaus vanos stuck” vikakoodin takaa?

        Comment

        • Be-ma-ri
          Bimmer Rookie
          • Aug 2024
          • 88
          • Finland

          #34
          Emt onko oleellinen koodi kun auto toimii kierroksilla, tyhjäkäynnillä vain menee vikatilaan.

          Comment

          • 314da
            Bimmer Fanatic
            • May 2015
            • 375
            • J

            #35
            Onko istan vanosten testplan tehty? Tai se vikakoodin vianselvityspolun?

            Comment

            • Be-ma-ri
              Bimmer Rookie
              • Aug 2024
              • 88
              • Finland

              #36
              Katon ton seuraavaks.

              Comment

              • Be-ma-ri
                Bimmer Rookie
                • Aug 2024
                • 88
                • Finland

                #37
                Nyt taisi löytyä syy oudolle käynnille. Tein sen nokkapyörien liikerata-testin ja sen mukaan kumpikaan vanos solenoidi ei toimi eli nokkapyörät eivät säädy oikein. Käytin solenoidien johtosarjassa olevaa maajohtoa irti liitännästään ja huomasin et se kipinöi kun se koskee auton runkoon. Siihen maajohtoon tulee 9 volttia virtaa. Eikö tämä merkitse et se virta purkautuu johtosarjasta jostain siihen ja siks solenoideille ei tule virtaa ja siks ei toimi ajotuksen säätö.
                Last edited by Be-ma-ri; 01-08-2025, 16:41.

                Comment

                • Be-ma-ri
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2024
                  • 88
                  • Finland

                  #38
                  Vanos liike-testin tulos ´´adjustment is too slow or the setpoint value cannot be reached´´ Check vanos solenoid actuators both/lines and plug connections. Ja noi vanokset ei tehnyt mitään käännöstä mihinkään suuntaan tossa testissä.

                  Comment

                  • Be-ma-ri
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2024
                    • 88
                    • Finland

                    #39
                    Tämä seuraava on nyt varma ongelma autossa, istan mukaan kumpikaan nokkapyöristä ei säädy kuten kuuluisi. En tiedä johtuuko tuosta tuo tyhjäkäynnin misfire? Mitenhän tota korjaisi? On niin hankalia vikoja tajuta maalaisjärjellä et ei jeesus taas..
                    Last edited by Be-ma-ri; 02-08-2025, 12:04.

                    Comment

                    • 314da
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2015
                      • 375
                      • J

                      #40
                      Onko kaikki moottorin maajohdot varmasti kiinni ja saavat kunnon kosketuksen?
                      On aika todennäköistä, että tuo misfire tulee tuosta.

                      Ehkä nuo kaikki moottorin johdot ja liittimet kannattaisi käydä läpi ettei ole vaan ihan yksinkertainen huono kosketus tai vääntynyt pinni jossain.

                      Comment

                      • Be-ma-ri
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2024
                        • 88
                        • Finland

                        #41
                        Moro, siis tuossa vanos solenoidien johtosarjassa oli ilmeisesti oikosulku vesipumpun pistokkeessa, kun siitä lähtevä maajohto antoi 9 volttia, pistoke ui öljyssä kun sitä pitkin valunut öljyä. Putsasin nyt koko johtosarjan, moni pistoke oli öljyinen. Tosta kyseisestä johtosarjastahan tuli vikakoodeja aiemmin mm. ilmastoinnin kompurasta oikosulku, termostaatin pistokkeesta katkos, ja jos nuo vanos solenoidien piuhat ei oo tuonut virtaa myöskään, sijaitsevat aika lähellä tota kohtaa, niin tämähän ratkaisisi koko misfiren, katsotaan auttoko puhdistus vai onko dme kärähtänyt jo pilalle.

                        Comment

                        • 314da
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2015
                          • 375
                          • J

                          #42
                          Originally posted by Be-ma-ri View Post
                          Moro, siis tuossa vanos solenoidien johtosarjassa oli ilmeisesti oikosulku vesipumpun pistokkeessa, kun siitä lähtevä maajohto antoi 9 volttia, pistoke ui öljyssä kun sitä pitkin valunut öljyä. Putsasin nyt koko johtosarjan, moni pistoke oli öljyinen. Tosta kyseisestä johtosarjastahan tuli vikakoodeja aiemmin mm. ilmastoinnin kompurasta oikosulku, termostaatin pistokkeesta katkos, ja jos nuo vanos solenoidien piuhat ei oo tuonut virtaa myöskään, sijaitsevat aika lähellä tota kohtaa, niin tämähän ratkaisisi koko misfiren, katsotaan auttoko puhdistus vai onko dme kärähtänyt jo pilalle.
                          Toivotaan, että alkaisi pelaamaan.

                          Comment

                          • Be-ma-ri
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2024
                            • 88
                            • Finland

                            #43
                            Originally posted by 314da View Post

                            Toivotaan, että alkaisi pelaamaan.
                            Joo, se johtosarja on niin outo, et ei se voi sillä pelata. Siitä ruskeasta maajohdosta joka siinä sarjassa on (tulee vesipumpun pistokkeesta se ja menee maihin) tulee yli 9v jatkuvaa virtaa, huomio, maajohdosta tulee virtaa kokoajan. Ja jos se maajohto on irti maasta, niin vanos solenoidien töpseleille tulee 8.5 volttia jatkuvaa syöttöä, vaikkei auto ole edes käynnissä. Ja jos se maa on kytkettynä maihin, niin vanos solenoidien johtoille ei tule virtaa milloinkaan yhtään. Olen ymmärtänyt et vanos solenoideille tulee virta vain silloin kun säädöt tapahtuu eli kun auto käynnissä ja sykäyksittäin se virta, ei jatkuva? Taidan hommata vaan sen johtosarjan jostain uuden ja sitten katsoa pelaako. Kyllä tuo käyntihäiriö taitaa sähkövika olla, siltä se alkaa vaikuttaa..

                            Comment

                            • Be-ma-ri
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2024
                              • 88
                              • Finland

                              #44
                              Nyt ne vanos testit menee läpi ja ne nokkapyörät säätyy normaalisti. Silti tulee koodi inlet camshaft jammed ja misfireä 4 sylinteristä tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäyntiä ei käytännössä lämpimänä ole. Itsellä kyllä pää lyö tyhjää mikä voisi olla vika. Ajoitus se ei voi olla. Maagista tossa koko ´´viassa´´ on se et kylmäkäynnistyksessä se käy suhtkoht normaalisti 30 sekuntia, sen jälkeen sekoaa tyhjäkäynti ja 4 pytty häviää pelistä ainoastaan tyhjäkäynnillä ja 1200 kierrosta max...yli 1500 kierrosta auto vetää normaalisti nykimättä. Mikä ihme voisi olla vika..seokset mielestäni normaalit ja suuttimet, lambdat, anturit. Mistään ei tule koodeja, muuta ku tuo camshaft jammed ja misfire cyl 4.
                              Last edited by Be-ma-ri; 08-08-2025, 18:48.

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7470
                                • Oulu

                                #45
                                N20 en mitään tiedä, mutta imuvuotohan voi sotkea seokset tyhjäkäynnillä ja aiheuttaa missfireä vaikka toimis kierroksilla ihan OK. Näin ainakin oli omassa M52TU. Mutta toi inlet camshaft jammed ei taas tue tätä teoriaa.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X