F31, n20, limp mode

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Be-ma-ri
    Bimmer Rookie
    • Aug 2024
    • 88
    • Finland

    #76
    Mikä on tuo 7 numero maa tuossa, missä se on kiinni?

    Comment

    • Be-ma-ri
      Bimmer Rookie
      • Aug 2024
      • 88
      • Finland

      #77
      Linkatkaa joku jos tiedätte maakaapelien paikat, siis sen mikä menee moottorista suoraan auton runkoon, jos sellainen on edes olemassa, en itse löydä. Toi vaihteistosta auton runkoon menevä lyhyt maakaapeli on tarkistettu ja kunnossa, mut mikä on tuo ylemmän kuvan 7 maakaapeli, sellasta en löydä koko autosta.

      Comment

      • Krampus
        BTCF Member
        • Nov 2017
        • 394
        • Keski-Suomi

        #78
        Ecu syöttää puolille virtaa.
        Attached Files
        E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
        F39 X2 Xdrive20D, käyttis
        Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

        Comment

        • Be-ma-ri
          Bimmer Rookie
          • Aug 2024
          • 88
          • Finland

          #79
          Originally posted by Krampus View Post
          Ecu syöttää puolille virtaa.
          Niin tekee. On mitattu johtosarja ja virta kulkee.
          Last edited by Be-ma-ri; 10-08-2025, 11:24.

          Comment

          • Be-ma-ri
            Bimmer Rookie
            • Aug 2024
            • 88
            • Finland

            #80
            Nyt tarkemmin tutkittuani kipinä tulee 4 puolaan mutta se ei tule tulpan kärjestä vaan rätkii minne sattuu tulpan sivusta, puolan sivusta. Mikä vika tuo on ja miten korjataan? Puolan vaihto ei auta.

            Comment

            • Be-ma-ri
              Bimmer Rookie
              • Aug 2024
              • 88
              • Finland

              #81


              Sai siitä kipinän tulpan kärjestä kun sai metallia vasten sen tulpan kunnolla..eikö tuo ihan normaalilta näytä? Mistä ton nyt tietää tuleeko misfirejä ton sytytyksen takia vaiko eikö, ei ole oskilloskooppia enkä ymmärrä niistä tarpeeksi.
              Last edited by Be-ma-ri; 10-08-2025, 18:30.

              Comment

              • Be-ma-ri
                Bimmer Rookie
                • Aug 2024
                • 88
                • Finland

                #82
                Puristuspaineet mittasin vielä sylintereistä, oli 13 bar kaikissa. Tulppa 4 on vasta uusittu ja se oli pikimusta taas, mistä se kertoo? Ei ollut märkä, vaan pikimusta. Eli onko sytytyksen ohjaus pielessä ja se kipinä tulee liian myöhässä tai aikaisin neloseen eli ecu vika? Ei tässä muita mahdollisuuksia enää ole kun suuttimiakin on jo siirrelty ja vika ei siirry. Ista livedata näyttää misfireä kokoajan tyhjäkäynnillä ja tulppa lyö silti kipinää kokoajan kun sitä näennäisesti katsoo. Ja jos se palotapahtuma olis nelosessä myöhäinen niin eikö sen pitäis paukkua pakoputkessa? Mitä suositatte tekee seuraavaks?
                Last edited by Be-ma-ri; 10-08-2025, 18:30.

                Comment

                • Rattiukko
                  BTCF Member
                  • Nov 2022
                  • 769
                  • Uusimaa

                  #83
                  Onko vikakoodeja vielä millaisia? Rikkinäisen venttiilinvarren kumin kautta voi tulla öljyä pyttyyn eikä käy kunnolla tyhjää. Ajossa moottorijarrun jälkeen pöläyttää valkoista/sinistä putkesta kun antaa kaasua. Laita uusi tulppa ja käy ajamassa?

                  Comment

                  • Be-ma-ri
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2024
                    • 88
                    • Finland

                    #84
                    Originally posted by Rattiukko View Post
                    Onko vikakoodeja vielä millaisia? Rikkinäisen venttiilinvarren kumin kautta voi tulla öljyä pyttyyn eikä käy kunnolla tyhjää. Ajossa moottorijarrun jälkeen pöläyttää valkoista/sinistä putkesta kun antaa kaasua. Laita uusi tulppa ja käy ajamassa?
                    Uusi tulppa laitettu viikko takaperin ja se on taas pikimusta. Ei puske savua. Vikakoodeina on istalla seuraavat:

                    1. 130104 Vanos intake, control fault, camshaft jammed (existent: unknown)
                    2. 140410,140404 Misfire. cylinder 4, combustion misfire cyl 4 (existent: unknown)
                    3. 1C3110 Engine oil pressure/temperature sensor, electrical malfunction (Existent, yes)
                    4. 120408 Charging pressure control: Switch off as consequence (existent, no)

                    Comment

                    • Rattiukko
                      BTCF Member
                      • Nov 2022
                      • 769
                      • Uusimaa

                      #85
                      Sähkojä on niin paljon perseellään että parempi pyytää joku auttamaan joka ymmärtää niistä jotain.

                      Comment

                      • 314da
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2015
                        • 375
                        • J

                        #86
                        Jos moottorissa ei ole mekaanista vikaa niin silloin syyllinen on joko sytkässä tai bensassa tai jossain niihin liittyvässä.
                        Onko tuo moottorin maadoitus nyt varmasti kunnossa, tekee vaikka ylimääräisen maajohdon jos yhtään epäilyttää, joku noissa sähköissä mättää kun noita vikakoodeja edelleen on.
                        Oletko endoskoopilla sylinteriin katsonut?

                        Comment

                        • Be-ma-ri
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2024
                          • 88
                          • Finland

                          #87
                          Originally posted by 314da View Post
                          Jos moottorissa ei ole mekaanista vikaa niin silloin syyllinen on joko sytkässä tai bensassa tai jossain niihin liittyvässä.
                          Onko tuo moottorin maadoitus nyt varmasti kunnossa, tekee vaikka ylimääräisen maajohdon jos yhtään epäilyttää, joku noissa sähköissä mättää kun noita vikakoodeja edelleen on.
                          Oletko endoskoopilla sylinteriin katsonut?
                          Eipä tuota tiedä, mikä mekaanisesti olis vikana jos 13 bar on puristukset jokaisessa ja auto vetää normaalisti ja kulkee 50-100 vauhdissa. Tuo auto menee vikatilaan ja pätkii kokoajan AINOASTAAN tyhjäkäynnillä ja 1000-1200 kierroksen paikkeilla, se on tässä se ongelma, muuten toimii normaalisti ja turbokin on mukana toiminnassa. Lämpimänä autosta häviää tyhjäkäynti kun pätkii sen verran. Kylmänä auto käy normaalisti ilman katkoksia sen 20-30 sekunttia. Tuossa vikakuvaus kokonaisuudessaan. Oon miettiny voiko olla ajotus hampaan pielessä ja tehdä tuon, en jotenkin usko kun se on tarkistettu lukitustyökaluilla jo niin monesti, mutta onhan aina mahis et ne lukitustyökalut on sekundapaskaa kun halvat olivat jostain Saksasta ebaystä.
                          Last edited by Be-ma-ri; Yesterday, 08:58.

                          Comment

                          • Be-ma-ri
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2024
                            • 88
                            • Finland

                            #88
                            Originally posted by 314da View Post
                            Jos moottorissa ei ole mekaanista vikaa niin silloin syyllinen on joko sytkässä tai bensassa tai jossain niihin liittyvässä.
                            Onko tuo moottorin maadoitus nyt varmasti kunnossa, tekee vaikka ylimääräisen maajohdon jos yhtään epäilyttää, joku noissa sähköissä mättää kun noita vikakoodeja edelleen on.
                            Oletko endoskoopilla sylinteriin katsonut?
                            Niin, pitäis tietää mistä maadoituksesta on kyse? Kun en löytänyt autosta kun 1 maadoituksen ja se oli vaihteistosta runkoon, ei moottorista.

                            Comment

                            • Be-ma-ri
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2024
                              • 88
                              • Finland

                              #89
                              Originally posted by Rattiukko View Post
                              Sähkojä on niin paljon perseellään että parempi pyytää joku auttamaan joka ymmärtää niistä jotain.
                              Se ei ole mitään halpaa lystiä alkaa ettimään sähkövikaa ulkopuolisella jota ei edes välttämättä ole. Ei tuo iso vika voi olla kun auto pelaa normaalisti vauhdissa ja tyhjäkäynnillä lämpimänä ei. Koneessa on kaikki uutta männistä ja kampiakseleista ja kansista ja nokka-akseleista lähtien niin ei voi olla iso vika.
                              Last edited by Be-ma-ri; Yesterday, 09:07.

                              Comment

                              • 314da
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2015
                                • 375
                                • J

                                #90
                                Oletko kokeillut miten moottori käy kun IMM liitin on irrotettu?

                                Comment

                                Working...
                                X