memebuy23buy

300 sarja 6. sukupolvi F30 2012/2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by ANSSI View Post
    Miksi niin moni E39 omistaja kokee, että F3x olisi se E39 seuraaja?
    Koska se on juuri sopivan kokoinen, ulkonäkö on kohdallaan ja siihen saa lisävarusteita joita ennen sai vain 5-sarjaan. Tosin aktiiviohjauksen puute oli pettymys ja yksi lisäsyy unohtaa F30. (Siis se käytetty F30, Saksasta tietenkin).

    miksi ei F1x?
    Se on liian iso.
    E39 528iA

    Comment

    • Heksula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 2285
      • Porvoo

      Originally posted by TJJ View Post
      Koska se on juuri sopivan kokoinen, ulkonäkö on kohdallaan ja siihen saa lisävarusteita joita ennen sai vain 5-sarjaan. Tosin aktiiviohjauksen puute oli pettymys ja yksi lisäsyy unohtaa F30. (Siis se käytetty F30, Saksasta tietenkin).



      Se on liian iso.
      Mutta sitten kuitenkin valitetaan pienestä takakontista?


      Mäkään en ymmärrä tätä e39 hypeä. Jotenkin on alkanut tuntua että ne ketkä on joskus ammoin maksaneet omasta e39 sen 30Ke 100tkm ajettuna ja 3-5 vuoden ikäisenä ovatkin nyt kauhuissaan kun väliraha samanlaiseen uudempaan on 20-30Ke. Eikä vaihtarista saa enää hyvityksenä kuin käsirahan. Uutena ei mullakaan ole näitä varaa ostaa, mutta edellisen E46 kanssa opin että ei sillä 100tkm ajetulla kannata myöskään ajaa 165tkm/5 vuotta. Arvonalenema oli 5 vuoden aikana 23400 euroa. Bemarit vaan on kalliita eikä pidä arvoaan kuten esimerkiksi vaikka skoda, jokainen voi sitten itse päättää onko valmis maksamaan ajonautinnosta vai siirtymisestä paikasta a paikkaan b hajuttomasti ja mauttomasti.

      Enkä dissaa kolmeysiä mitenkään. Itse asiassa olen sellaista harkinnut vakavasti kun lähitulevaisuudessa rouvan kilometrit vähenee rajusti. Joko tds upgreidataan bensatomaatti touringiin tai sitten myydään tuo vollaustatung e91 ja ostetaan vastaava.
      Last edited by Heksula; 21-01-2013, 18:42.
      2020 G20 320i xdrive

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17797
        • Jämsä

        Originally posted by TJJ View Post
        Niin, se on aika huikeaa, että 20 vuotta sitten suunniteltu auto pesee vieläkin monet nykyautot. Varsinkin nyt kun kaikessa pitää säästää (siis saada enemmän voittoa/saada hinta jotenkin järkeväksi vaikka kaikki kulut ovat nousseet) ja viherpiipertää. Edelleen odottelen sitä autoa, joka iskisi kunnon autokuumeen päälle. Mutta näyttää siltä, että hintaluokka pitää olla aikamoisen raju jotta se tapahtuu. Ja silloin kuume laskee hyvin tehokkaasti lompakkoa otsaan painamalla...

        F10 olisikin enimmäkseen hyvä, eikä taitaisi tulla E39:iä ikävä, jos sen kunnon varusteilla ottaisi. Mutta valitettavasti se on paisunut liian isoksi laivaksi. F30 sitten on tuollainen halvalla tehty malli, jonka kesto epäilyttää suuresti. Tietty se ei olisi ongelma jos vaihtelisi autoa 2-3 vuoden välein. Mutta se on suuri ongelma jos autoa pitää pitkään ja/tai ostaa sen käytettynä.


        Mites F25?
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by bemu2000 View Post
          Mites F25?
          Ei innosta mikään noista X-malleista.
          E39 528iA

          Comment

          • duckland
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 418

            Ihan samaa kateellisten puhelua löytyy bmw harrastajista kun aina naapurista, joka kertoo miks hänen skoda superb on paljon parempi kun uus bemari(ja sivulauseessa kuinka paljon halvempi). e39 omistajat menee ihan samaan kategoriaan. Pitää koittaa todistella itselle, että on se paljon parempi ku 60-80 tonnii maksava uus auto joka on ihan älyttömän hintanen. Ei kukaan oikeesti ajais e39 jos sil ois massii ostaa full loaded uus bemari. Turha itkee siitä hinnasta. Se on kaikille saman hintanen. joillekii se 80 tonnii autoon ei oo niin kauheesti rahaa. Voi tuntuu omituiselta ajatukselta e39 omistajille. Nyt joku niistä kertoo kuinka ostais tol rahalla mielummin e60 m5 tai 5 kpl e39 m5:ia. Mut ku sil ei oo rahaa ni eipähän tarvii miettii moisia vaihtoehtoja realimaailmassa.

            Kattokaa e39 omistajat niitä ebayn uudelleen verhoiltuja ratteja. ne on halpoja. bbs replicat alle ja nankangit rullaa. Onhan ne niin paljon halvempia ja vähintää yhtä hyviä. Essolla jopa parempia. Hiljasia ainakin kuten e39.

            Ja f10:stä löytyy tilaa sitä kaipaaville. Laakkoselta saa tilauslappuja, et eiku tilaa, jos toi f30 tila rupee ahdistaa.

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              Originally posted by duckland View Post
              Ja f10:stä löytyy tilaa sitä kaipaaville.
              Eikä löydy.
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • Heksula
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 2285
                • Porvoo

                Originally posted by touring39 View Post
                Eikä löydy.
                Eikä koko bmw:n mallistosta jos tarkkoja ollaan.
                2020 G20 320i xdrive

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by duckland View Post
                  Kattokaa e39 omistajat niitä ebayn uudelleen verhoiltuja ratteja. ne on halpoja. bbs replicat alle ja nankangit rullaa. Onhan ne niin paljon halvempia ja vähintää yhtä hyviä. Essolla jopa parempia. Hiljasia ainakin kuten e39.
                  Menikö F30:n omistajalla korvatulpat vahingossa nenään?
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Squamish
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2009
                    • 260
                    • HEL

                    Originally posted by duckland View Post
                    Ihan samaa kateellisten puhelua löytyy bmw harrastajista kun aina naapurista, joka kertoo miks hänen skoda superb on paljon parempi kun uus bemari(ja sivulauseessa kuinka paljon halvempi). e39 omistajat menee ihan samaan kategoriaan. Pitää koittaa todistella itselle, että on se paljon parempi ku 60-80 tonnii maksava uus auto joka on ihan älyttömän hintanen. Ei kukaan oikeesti ajais e39 jos sil ois massii ostaa full loaded uus bemari. Turha itkee siitä hinnasta. Se on kaikille saman hintanen. joillekii se 80 tonnii autoon ei oo niin kauheesti rahaa. Voi tuntuu omituiselta ajatukselta e39 omistajille.
                    Se on totta, että monille 60-80 tonnia ei ole paljon rahaa autoon. Mutta kyse on siitä, että mitä sillä saa? Arvaan, että jonkun F1x 520d:n kurjuusmallin (en jaksa tarkistaa, kun ei ko. mallisarja kiinnosta). Jos rahaa löytyy oikeasti, niin ei kai nyt kukaan aja millään hinnat alkaen mallilla. Välttämättömyydestä vaan tehdään hyve, "kyl se 20d on ihan riittävä Suomen nopeusrajoituksille ja ei se dieselin rouskutus sisälle kuulu".

                    Kunhan keräät vähän lisää elämänkokemusta niin saatat joskus vielä ymmärtää, että monikin ajaa sillä E39:llä tai Skodalla, vaikka voisi kävellä autokauppaan ostamaan uuden überauton. Ei kannata olettaa asioita, joista ei oikeasti mitään tiedä.
                    Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      Originally posted by Squamish View Post
                      Se on totta, että monille 60-80 tonnia ei ole paljon rahaa autoon. Mutta kyse on siitä, että mitä sillä saa? Arvaan, että jonkun F1x 520d:n kurjuusmallin (en jaksa tarkistaa, kun ei ko. mallisarja kiinnosta). Jos rahaa löytyy oikeasti, niin ei kai nyt kukaan aja millään hinnat alkaen mallilla. Välttämättömyydestä vaan tehdään hyve, "kyl se 20d on ihan riittävä Suomen nopeusrajoituksille ja ei se dieselin rouskutus sisälle kuulu".

                      Kunhan keräät vähän lisää elämänkokemusta niin saatat joskus vielä ymmärtää, että monikin ajaa sillä E39:llä tai Skodalla, vaikka voisi kävellä autokauppaan ostamaan uuden überauton. Ei kannata olettaa asioita, joista ei oikeasti mitään tiedä.

                      520d:n saa perus varusteilla 50ke hintaan ja pari tonnia pois käteisalennuksilla. Nyt saa 500e lisähintaan X-driven... Alkaa olla mun mielestä jo edullinen.

                      Edit: ei näköjään olekaan 520d X-drivea, mutta 320d X-drive 45ke ja siitä käteisalennukset, niin ei ole paha enää sekään.
                      Last edited by bemu2000; 21-01-2013, 22:35.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Ishvan
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 254

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        520d:n saa perus varusteilla 50ke hintaan ja pari tonnia pois käteisalennuksilla. Nyt saa 500e lisähintaan X-driven... Alkaa olla mun mielestä jo edullinen.

                        Edit: ei näköjään olekaan 520d X-drivea, mutta 320d X-drive 45ke ja siitä käteisalennukset, niin ei ole paha enää sekään.
                        Perusvarusteisena vaan ehkä hieman turhan "ankeita"...mutta noitahan ne suurin osa taitaa olla.
                        -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1462
                          • Area 03

                          Ehkä BMW on tehnyt tarkkoja mielipidemittauksia ym.Mutta itse en todellakaan maksa perus F3X 328:stä enemmän,kuin edellisen mallisarjan E9X 330:stä kutoskoneella.

                          Itselle BMW on aina ollut enemmän kuin normaali auto,lähinnä suora kutonen ja takaveto,on tehnyt siitä jotain sellaista,mikä aiheuttaa sen että haluan bemarin.Ikinä en unohda sitä,kuinka kaveri toi pihaamme E30 320:sen ja sen moottorin äänet toivat "motorsport" fiiliksen suoraan selkärankaan!

                          Vuodet menevät eteenpäin ja ituhippi poliitikot ajavat päästönormeja alaspäin,aiheuttaen sen,että autotehtaat ovat pakotettuja tekemään kompromissejä moottorivalikoimissaan.

                          Itse en ole pitkän linjan bemaristi,mutta kuitenkin vuodesta -95 olen ollut tekemisessä BMW merkkisten autojen kanssa.On ollut suoraa 6:sta,V8:sia...joten turha minulle tulla väittämään että F3X/F1X jollain neloskoneella tuottaa jotain elämyksiä.Tuolla rahalla,mitä F3X/F1X mallisarjan 4-koneella varusteltujen autojen hinnat ovat,saa ihan hyviä,ellei erinomaisia autoja,muilta valmistajilta.Jos joku haluaa omistaa BMW:n vain sillä perusteella,että konepeltiä koristaa bemarin logo,olkoon se hänen valintansa.
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          • burtsi
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2004
                            • 67
                            • Espoo

                            Originally posted by b mutteri kasa View Post
                            Itse en ole pitkän linjan bemaristi,mutta kuitenkin vuodesta -95 olen ollut tekemisessä BMW merkkisten autojen kanssa.On ollut suoraa 6:sta,V8:sia...joten turha minulle tulla väittämään että F3X/F1X jollain neloskoneella tuottaa jotain elämyksiä.Tuolla rahalla,mitä F3X/F1X mallisarjan 4-koneella varusteltujen autojen hinnat ovat,saa ihan hyviä,ellei erinomaisia autoja,muilta valmistajilta.Jos joku haluaa omistaa BMW:n vain sillä perusteella,että konepeltiä koristaa bemarin logo,olkoon se hänen valintansa.
                            Suurin osa länsi-euroopassa myytävistä nykyautoista on onneksi suht hyviä, koska huonojen valmistajat ovat jo tippuneet pois pelistä. Kyse on siis pitkälti makuasioista kuten totesit. Kuulisin kuitenkin mielelläni sinulta mikä tai mitkä uudet automallit (ei BMW) hintaluokassa max 45k ovat mielestäsi merkittävästi F30:ä parempia ja tarjoavat siten niitä elämyksiä?

                            Comment

                            • duckland
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2003
                              • 418

                              Originally posted by b mutteri kasa View Post
                              Ehkä BMW on tehnyt tarkkoja mielipidemittauksia ym.Mutta itse en todellakaan maksa perus F3X 328:stä enemmän,kuin edellisen mallisarjan E9X 330:stä kutoskoneella.

                              Itselle BMW on aina ollut enemmän kuin normaali auto,lähinnä suora kutonen ja takaveto,on tehnyt siitä jotain sellaista,mikä aiheuttaa sen että haluan bemarin.Ikinä en unohda sitä,kuinka kaveri toi pihaamme E30 320:sen ja sen moottorin äänet toivat "motorsport" fiiliksen suoraan selkärankaan!

                              Vuodet menevät eteenpäin ja ituhippi poliitikot ajavat päästönormeja alaspäin,aiheuttaen sen,että autotehtaat ovat pakotettuja tekemään kompromissejä moottorivalikoimissaan.

                              Itse en ole pitkän linjan bemaristi,mutta kuitenkin vuodesta -95 olen ollut tekemisessä BMW merkkisten autojen kanssa.On ollut suoraa 6:sta,V8:sia...joten turha minulle tulla väittämään että F3X/F1X jollain neloskoneella tuottaa jotain elämyksiä.Tuolla rahalla,mitä F3X/F1X mallisarjan 4-koneella varusteltujen autojen hinnat ovat,saa ihan hyviä,ellei erinomaisia autoja,muilta valmistajilta.Jos joku haluaa omistaa BMW:n vain sillä perusteella,että konepeltiä koristaa bemarin logo,olkoon se hänen valintansa.

                              Mä oon 99% samaa mieltä. Söin kynnet sormista ku kuutoskonetta ei enää tule löytymään autotallista. Toi on niin hieno kone, et itku tulee. Maailma muuttuu ja nii muuttu bemarikin. Mut tälle ei voi minkään enään. Sitä vastoin se 1% jossa olen erimieltä niin eipä sitä 6 konetta löydy naapurin mersusta eikä audistakaan enään. Päin vastoin 2.0tfsi rynkyttää audin keulilla ilman mitään fiilistä. kyl toi 328 kone hakkaa ton ätshiu audin 100-0. Eli neloskoneella se naapurikin ajaa:(. Sitävastoin kiihtyvyys jonka speksasinkin on häkellyttävä 328. vertaillaan tähän legendaariseen e39 niin m5 on ainoa malli joka yrittää pysyä menossa mukana ja nyt kyse on "vaan" normaalista 328:sta. Perhekippo ei sen kummempaa.

                              Comment

                              • duckland
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2003
                                • 418

                                Originally posted by Squamish View Post
                                Se on totta, että monille 60-80 tonnia ei ole paljon rahaa autoon. Mutta kyse on siitä, että mitä sillä saa? Arvaan, että jonkun F1x 520d:n kurjuusmallin (en jaksa tarkistaa, kun ei ko. mallisarja kiinnosta). Jos rahaa löytyy oikeasti, niin ei kai nyt kukaan aja millään hinnat alkaen mallilla. Välttämättömyydestä vaan tehdään hyve, "kyl se 20d on ihan riittävä Suomen nopeusrajoituksille ja ei se dieselin rouskutus sisälle kuulu".

                                Kunhan keräät vähän lisää elämänkokemusta niin saatat joskus vielä ymmärtää, että monikin ajaa sillä E39:llä tai Skodalla, vaikka voisi kävellä autokauppaan ostamaan uuden überauton. Ei kannata olettaa asioita, joista ei oikeasti mitään tiedä.
                                35 vuotta, 2 lasta ja lukematon määrä autoja, harrastusta sekä radalla, että ulkopuolella ja ehkä normaalia parempi työ. Vielä mulla on eläkkeelle matkaa ja joka päivä elämänkokemusta rikkaampana. Pistä ny oikeasti omat speksis ku tuollasia lauoit elämän kokemuksesta. Saan nostaa sit hattua sinulle.

                                Ja hei. Ei mulle ainakaan tarvii kertoa että kaikki ei harrasta autoja. Se skoda superb on oikeasti ihan pätevä familywagoni. Nyt ISO ero on, että täällä kirjottaa toivon mukaan jonkin asteiset harrastajat ja se auto on jonkin asteinen harrastuksen kohde eikä familywagoni niinku skoda naapurille. Kyl sil massii on tiedän. Ja ei oo halvimmasta päästä ne sen harrastukset, mut auto ei oo yksi niistä. Jos kirjotat tänne oletan sun harrastavan autoja mielummin kun postimerkkeilyä. Niille on oma palsta kai jossain.

                                Eli ei en ymmärrä, jos tilin likviditeetti antaa myöden ilman yöunien menetystä ruksia 80 auton ja harrastaa autoja niin ei tuollaista ostaisi.

                                Comment

                                Working...
                                X