Miksi niin moni E39 omistaja kokee, että F3x olisi se E39 seuraaja?
Koska se on juuri sopivan kokoinen, ulkonäkö on kohdallaan ja siihen saa lisävarusteita joita ennen sai vain 5-sarjaan. Tosin aktiiviohjauksen puute oli pettymys ja yksi lisäsyy unohtaa F30. (Siis se käytetty F30, Saksasta tietenkin).
Koska se on juuri sopivan kokoinen, ulkonäkö on kohdallaan ja siihen saa lisävarusteita joita ennen sai vain 5-sarjaan. Tosin aktiiviohjauksen puute oli pettymys ja yksi lisäsyy unohtaa F30. (Siis se käytetty F30, Saksasta tietenkin).
Se on liian iso.
Mutta sitten kuitenkin valitetaan pienestä takakontista?
Mäkään en ymmärrä tätä e39 hypeä. Jotenkin on alkanut tuntua että ne ketkä on joskus ammoin maksaneet omasta e39 sen 30Ke 100tkm ajettuna ja 3-5 vuoden ikäisenä ovatkin nyt kauhuissaan kun väliraha samanlaiseen uudempaan on 20-30Ke. Eikä vaihtarista saa enää hyvityksenä kuin käsirahan. Uutena ei mullakaan ole näitä varaa ostaa, mutta edellisen E46 kanssa opin että ei sillä 100tkm ajetulla kannata myöskään ajaa 165tkm/5 vuotta. Arvonalenema oli 5 vuoden aikana 23400 euroa. Bemarit vaan on kalliita eikä pidä arvoaan kuten esimerkiksi vaikka skoda, jokainen voi sitten itse päättää onko valmis maksamaan ajonautinnosta vai siirtymisestä paikasta a paikkaan b hajuttomasti ja mauttomasti.
Enkä dissaa kolmeysiä mitenkään. Itse asiassa olen sellaista harkinnut vakavasti kun lähitulevaisuudessa rouvan kilometrit vähenee rajusti. Joko tds upgreidataan bensatomaatti touringiin tai sitten myydään tuo vollaustatung e91 ja ostetaan vastaava.
Niin, se on aika huikeaa, että 20 vuotta sitten suunniteltu auto pesee vieläkin monet nykyautot. Varsinkin nyt kun kaikessa pitää säästää (siis saada enemmän voittoa/saada hinta jotenkin järkeväksi vaikka kaikki kulut ovat nousseet) ja viherpiipertää. Edelleen odottelen sitä autoa, joka iskisi kunnon autokuumeen päälle. Mutta näyttää siltä, että hintaluokka pitää olla aikamoisen raju jotta se tapahtuu. Ja silloin kuume laskee hyvin tehokkaasti lompakkoa otsaan painamalla...
F10 olisikin enimmäkseen hyvä, eikä taitaisi tulla E39:iä ikävä, jos sen kunnon varusteilla ottaisi. Mutta valitettavasti se on paisunut liian isoksi laivaksi. F30 sitten on tuollainen halvalla tehty malli, jonka kesto epäilyttää suuresti. Tietty se ei olisi ongelma jos vaihtelisi autoa 2-3 vuoden välein. Mutta se on suuri ongelma jos autoa pitää pitkään ja/tai ostaa sen käytettynä.
Ihan samaa kateellisten puhelua löytyy bmw harrastajista kun aina naapurista, joka kertoo miks hänen skoda superb on paljon parempi kun uus bemari(ja sivulauseessa kuinka paljon halvempi). e39 omistajat menee ihan samaan kategoriaan. Pitää koittaa todistella itselle, että on se paljon parempi ku 60-80 tonnii maksava uus auto joka on ihan älyttömän hintanen. Ei kukaan oikeesti ajais e39 jos sil ois massii ostaa full loaded uus bemari. Turha itkee siitä hinnasta. Se on kaikille saman hintanen. joillekii se 80 tonnii autoon ei oo niin kauheesti rahaa. Voi tuntuu omituiselta ajatukselta e39 omistajille. Nyt joku niistä kertoo kuinka ostais tol rahalla mielummin e60 m5 tai 5 kpl e39 m5:ia. Mut ku sil ei oo rahaa ni eipähän tarvii miettii moisia vaihtoehtoja realimaailmassa.
Kattokaa e39 omistajat niitä ebayn uudelleen verhoiltuja ratteja. ne on halpoja. bbs replicat alle ja nankangit rullaa. Onhan ne niin paljon halvempia ja vähintää yhtä hyviä. Essolla jopa parempia. Hiljasia ainakin kuten e39.
Ja f10:stä löytyy tilaa sitä kaipaaville. Laakkoselta saa tilauslappuja, et eiku tilaa, jos toi f30 tila rupee ahdistaa.
Kattokaa e39 omistajat niitä ebayn uudelleen verhoiltuja ratteja. ne on halpoja. bbs replicat alle ja nankangit rullaa. Onhan ne niin paljon halvempia ja vähintää yhtä hyviä. Essolla jopa parempia. Hiljasia ainakin kuten e39.
Menikö F30:n omistajalla korvatulpat vahingossa nenään?
Ihan samaa kateellisten puhelua löytyy bmw harrastajista kun aina naapurista, joka kertoo miks hänen skoda superb on paljon parempi kun uus bemari(ja sivulauseessa kuinka paljon halvempi). e39 omistajat menee ihan samaan kategoriaan. Pitää koittaa todistella itselle, että on se paljon parempi ku 60-80 tonnii maksava uus auto joka on ihan älyttömän hintanen. Ei kukaan oikeesti ajais e39 jos sil ois massii ostaa full loaded uus bemari. Turha itkee siitä hinnasta. Se on kaikille saman hintanen. joillekii se 80 tonnii autoon ei oo niin kauheesti rahaa. Voi tuntuu omituiselta ajatukselta e39 omistajille.
Se on totta, että monille 60-80 tonnia ei ole paljon rahaa autoon. Mutta kyse on siitä, että mitä sillä saa? Arvaan, että jonkun F1x 520d:n kurjuusmallin (en jaksa tarkistaa, kun ei ko. mallisarja kiinnosta). Jos rahaa löytyy oikeasti, niin ei kai nyt kukaan aja millään hinnat alkaen mallilla. Välttämättömyydestä vaan tehdään hyve, "kyl se 20d on ihan riittävä Suomen nopeusrajoituksille ja ei se dieselin rouskutus sisälle kuulu".
Kunhan keräät vähän lisää elämänkokemusta niin saatat joskus vielä ymmärtää, että monikin ajaa sillä E39:llä tai Skodalla, vaikka voisi kävellä autokauppaan ostamaan uuden überauton. Ei kannata olettaa asioita, joista ei oikeasti mitään tiedä.
Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Se on totta, että monille 60-80 tonnia ei ole paljon rahaa autoon. Mutta kyse on siitä, että mitä sillä saa? Arvaan, että jonkun F1x 520d:n kurjuusmallin (en jaksa tarkistaa, kun ei ko. mallisarja kiinnosta). Jos rahaa löytyy oikeasti, niin ei kai nyt kukaan aja millään hinnat alkaen mallilla. Välttämättömyydestä vaan tehdään hyve, "kyl se 20d on ihan riittävä Suomen nopeusrajoituksille ja ei se dieselin rouskutus sisälle kuulu".
Kunhan keräät vähän lisää elämänkokemusta niin saatat joskus vielä ymmärtää, että monikin ajaa sillä E39:llä tai Skodalla, vaikka voisi kävellä autokauppaan ostamaan uuden überauton. Ei kannata olettaa asioita, joista ei oikeasti mitään tiedä.
520d:n saa perus varusteilla 50ke hintaan ja pari tonnia pois käteisalennuksilla. Nyt saa 500e lisähintaan X-driven... Alkaa olla mun mielestä jo edullinen.
Edit: ei näköjään olekaan 520d X-drivea, mutta 320d X-drive 45ke ja siitä käteisalennukset, niin ei ole paha enää sekään.
520d:n saa perus varusteilla 50ke hintaan ja pari tonnia pois käteisalennuksilla. Nyt saa 500e lisähintaan X-driven... Alkaa olla mun mielestä jo edullinen.
Edit: ei näköjään olekaan 520d X-drivea, mutta 320d X-drive 45ke ja siitä käteisalennukset, niin ei ole paha enää sekään.
Perusvarusteisena vaan ehkä hieman turhan "ankeita"...mutta noitahan ne suurin osa taitaa olla.
Ehkä BMW on tehnyt tarkkoja mielipidemittauksia ym.Mutta itse en todellakaan maksa perus F3X 328:stä enemmän,kuin edellisen mallisarjan E9X 330:stä kutoskoneella.
Itselle BMW on aina ollut enemmän kuin normaali auto,lähinnä suora kutonen ja takaveto,on tehnyt siitä jotain sellaista,mikä aiheuttaa sen että haluan bemarin.Ikinä en unohda sitä,kuinka kaveri toi pihaamme E30 320:sen ja sen moottorin äänet toivat "motorsport" fiiliksen suoraan selkärankaan!
Vuodet menevät eteenpäin ja ituhippi poliitikot ajavat päästönormeja alaspäin,aiheuttaen sen,että autotehtaat ovat pakotettuja tekemään kompromissejä moottorivalikoimissaan.
Itse en ole pitkän linjan bemaristi,mutta kuitenkin vuodesta -95 olen ollut tekemisessä BMW merkkisten autojen kanssa.On ollut suoraa 6:sta,V8:sia...joten turha minulle tulla väittämään että F3X/F1X jollain neloskoneella tuottaa jotain elämyksiä.Tuolla rahalla,mitä F3X/F1X mallisarjan 4-koneella varusteltujen autojen hinnat ovat,saa ihan hyviä,ellei erinomaisia autoja,muilta valmistajilta.Jos joku haluaa omistaa BMW:n vain sillä perusteella,että konepeltiä koristaa bemarin logo,olkoon se hänen valintansa.
Itse en ole pitkän linjan bemaristi,mutta kuitenkin vuodesta -95 olen ollut tekemisessä BMW merkkisten autojen kanssa.On ollut suoraa 6:sta,V8:sia...joten turha minulle tulla väittämään että F3X/F1X jollain neloskoneella tuottaa jotain elämyksiä.Tuolla rahalla,mitä F3X/F1X mallisarjan 4-koneella varusteltujen autojen hinnat ovat,saa ihan hyviä,ellei erinomaisia autoja,muilta valmistajilta.Jos joku haluaa omistaa BMW:n vain sillä perusteella,että konepeltiä koristaa bemarin logo,olkoon se hänen valintansa.
Suurin osa länsi-euroopassa myytävistä nykyautoista on onneksi suht hyviä, koska huonojen valmistajat ovat jo tippuneet pois pelistä. Kyse on siis pitkälti makuasioista kuten totesit. Kuulisin kuitenkin mielelläni sinulta mikä tai mitkä uudet automallit (ei BMW) hintaluokassa max 45k ovat mielestäsi merkittävästi F30:ä parempia ja tarjoavat siten niitä elämyksiä?
Ehkä BMW on tehnyt tarkkoja mielipidemittauksia ym.Mutta itse en todellakaan maksa perus F3X 328:stä enemmän,kuin edellisen mallisarjan E9X 330:stä kutoskoneella.
Itselle BMW on aina ollut enemmän kuin normaali auto,lähinnä suora kutonen ja takaveto,on tehnyt siitä jotain sellaista,mikä aiheuttaa sen että haluan bemarin.Ikinä en unohda sitä,kuinka kaveri toi pihaamme E30 320:sen ja sen moottorin äänet toivat "motorsport" fiiliksen suoraan selkärankaan!
Vuodet menevät eteenpäin ja ituhippi poliitikot ajavat päästönormeja alaspäin,aiheuttaen sen,että autotehtaat ovat pakotettuja tekemään kompromissejä moottorivalikoimissaan.
Itse en ole pitkän linjan bemaristi,mutta kuitenkin vuodesta -95 olen ollut tekemisessä BMW merkkisten autojen kanssa.On ollut suoraa 6:sta,V8:sia...joten turha minulle tulla väittämään että F3X/F1X jollain neloskoneella tuottaa jotain elämyksiä.Tuolla rahalla,mitä F3X/F1X mallisarjan 4-koneella varusteltujen autojen hinnat ovat,saa ihan hyviä,ellei erinomaisia autoja,muilta valmistajilta.Jos joku haluaa omistaa BMW:n vain sillä perusteella,että konepeltiä koristaa bemarin logo,olkoon se hänen valintansa.
Mä oon 99% samaa mieltä. Söin kynnet sormista ku kuutoskonetta ei enää tule löytymään autotallista. Toi on niin hieno kone, et itku tulee. Maailma muuttuu ja nii muuttu bemarikin. Mut tälle ei voi minkään enään. Sitä vastoin se 1% jossa olen erimieltä niin eipä sitä 6 konetta löydy naapurin mersusta eikä audistakaan enään. Päin vastoin 2.0tfsi rynkyttää audin keulilla ilman mitään fiilistä. kyl toi 328 kone hakkaa ton ätshiu audin 100-0. Eli neloskoneella se naapurikin ajaa:(. Sitävastoin kiihtyvyys jonka speksasinkin on häkellyttävä 328. vertaillaan tähän legendaariseen e39 niin m5 on ainoa malli joka yrittää pysyä menossa mukana ja nyt kyse on "vaan" normaalista 328:sta. Perhekippo ei sen kummempaa.
Se on totta, että monille 60-80 tonnia ei ole paljon rahaa autoon. Mutta kyse on siitä, että mitä sillä saa? Arvaan, että jonkun F1x 520d:n kurjuusmallin (en jaksa tarkistaa, kun ei ko. mallisarja kiinnosta). Jos rahaa löytyy oikeasti, niin ei kai nyt kukaan aja millään hinnat alkaen mallilla. Välttämättömyydestä vaan tehdään hyve, "kyl se 20d on ihan riittävä Suomen nopeusrajoituksille ja ei se dieselin rouskutus sisälle kuulu".
Kunhan keräät vähän lisää elämänkokemusta niin saatat joskus vielä ymmärtää, että monikin ajaa sillä E39:llä tai Skodalla, vaikka voisi kävellä autokauppaan ostamaan uuden überauton. Ei kannata olettaa asioita, joista ei oikeasti mitään tiedä.
35 vuotta, 2 lasta ja lukematon määrä autoja, harrastusta sekä radalla, että ulkopuolella ja ehkä normaalia parempi työ. Vielä mulla on eläkkeelle matkaa ja joka päivä elämänkokemusta rikkaampana. Pistä ny oikeasti omat speksis ku tuollasia lauoit elämän kokemuksesta. Saan nostaa sit hattua sinulle.
Ja hei. Ei mulle ainakaan tarvii kertoa että kaikki ei harrasta autoja. Se skoda superb on oikeasti ihan pätevä familywagoni. Nyt ISO ero on, että täällä kirjottaa toivon mukaan jonkin asteiset harrastajat ja se auto on jonkin asteinen harrastuksen kohde eikä familywagoni niinku skoda naapurille. Kyl sil massii on tiedän. Ja ei oo halvimmasta päästä ne sen harrastukset, mut auto ei oo yksi niistä. Jos kirjotat tänne oletan sun harrastavan autoja mielummin kun postimerkkeilyä. Niille on oma palsta kai jossain.
Eli ei en ymmärrä, jos tilin likviditeetti antaa myöden ilman yöunien menetystä ruksia 80 auton ja harrastaa autoja niin ei tuollaista ostaisi.
Comment