Originally posted by Antti O
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
X
-
S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
-
-
Mitenkäs tuo moottorin lämmittäminen talvella? Lämpeneekö se samalla kun pistää sisätilojen lämmityksen päälle? Vai kannattaako moottoriin laittaa letkulämppäri pakkaskäynnistyksiä varten? Vai pitääkö sitä alkaa liittyä siihen kasvavaan seurakuntaan joka uskoo moottorin esilämmittämisen olevan pelkkää ajan-ja rahanhukkaa....
btw... Kuinka paljon aikaisemmin sisätilojen lämmitys kannattaa kytkeä päälle jos ulkona on esim. -5 astetta pakkasta ja haluaa sisätilat edes kohtuullisen lämpimäksi?
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostMitenkäs tuo moottorin lämmittäminen talvella? Lämpeneekö se samalla kun pistää sisätilojen lämmityksen päälle? Vai kannattaako moottoriin laittaa letkulämppäri pakkaskäynnistyksiä varten? Vai pitääkö sitä alkaa liittyä siihen kasvavaan seurakuntaan joka uskoo moottorin esilämmittämisen olevan pelkkää ajan-ja rahanhukkaa....
btw... Kuinka paljon aikaisemmin sisätilojen lämmitys kannattaa kytkeä päälle jos ulkona on esim. -5 astetta pakkasta ja haluaa sisätilat edes kohtuullisen lämpimäksi?
Moottori ei lämpeä mitenkään vaikka 30min puhallutat auton sisustaa esilämmityksellä lämpimäksi. G20 330E saa defalta säteilylämmittimen, asennus on melko helppo. Se vaatii vaan sitten kahden töpselin irroittelua jos se on latauksessa samaan aikaan.
-5C kelissä 10minuuttia on varsin riittävä, tuo esilämmitys on tosi tehokas.
Se lämmittää myös penkit ja ratin (mikäli ratinlämmitin on ruksittu).
Comment
-
-
Kuinka pahaksi tuossa G20 sedanissa nousee rengasmelu 19" kesärenkailla? Jos joka nurkkaan laittaa 225/40R19-kokoisena esim. jotkut misukan primacy 4:set tai vastaavat laatukumit? Onko ero 17" / 18" /19" suuri?
Rekisteriote ei näköjään tunne ollenkaan sellaista kombinaatiota että 19" olisi tasalevyiset joka nurkassa? 18" kokoisena taas tuntee.
Leveämmästä rakarenkaasta kun ei ole mitään hyötyä.Last edited by JKK; 17-03-2022, 16:23.
Comment
-
-
Mikä ero on 330e xdrive sportautomaatilla ja tavallisella automaattilaatikolla?Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
-
Originally posted by peeämwee View PostMikä ero on 330e xdrive sportautomaatilla ja tavallisella automaattilaatikolla?½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Harvassa ovat ne automerkit/mallit jotka voi tilata koeajamatta. Tuli tilattua 330e xdrive. Nyt aloin miettimään nelivetoa, joissain malleissahan oli rikkoutuvia osia. Tosin vähän enemmän ajettuna? Miten tämä, onko kokemuksia?Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
-
[QUOTE=JKK;4331669]Tässä nyt kovasti mietin että siirtyisinkö G20-kantaan. Eräästä yksilöstä jo neuvottelenkin. Kyseessä vm.2020 330e takaveto.
Loppuko mielenkiinto x4:sen kanssa ?-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostLoppuko mielenkiinto x4:sen kanssa ?
Vaakakupissa 330e:n puolesta lopulta painoi mun ajoilla liki 2500€ pienemmät vuositason käyttökustannukset ja valovuoden modernimpi yleisfiilis. Ekan 330e koeajon jälkeen tuo X4 kyllä tuntui aika ikääntyneeltä konseptilta. Pääsen tuolla 330e:llä ajamaan sähöllä kaikki työmatkat (35km/suunta). Joka tarkoittaa mun tapauksessa X4:seen verrattuna työmatkan edestakaisen pa-kustannuksen pudotusta 12€ > 2€ = vuositasolla 2000€ säästö polttoaineissa. Ja siihen päälle käyttöverot -600€ ja vakuutusmaksut -300€. Ja G20 tehdastakuu voimassa 2025 saakka joten korjauskulutkin aika hyvin tiedossa pitkälle. Lopulta oli aika helppo yhtälö....
Tosin tuskin tuo minulla sinne vuoteen 2025 saakka onLast edited by JKK; 13-04-2022, 23:25.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostJoo se X4 oli kyllä talviautona täysi napakymppi. Mitä huonompi keli, sitä paremmaksi se muuttui. Kääntöpuolena taas se, että ei ole pidemmän päälle mikään kovin "koukuttava" ajettava. Kuten ei mikään katumaasturi. Mutta varmasti yksi parhaista SUV:eista jos asiaa tarkastellaan puhtaasti ajettavuuden ja suorituskyvyn näkökulmasta. Kyllä minä sellaista suosittelen katumaasturia tarvitsevalle mikäli ylläpitokustannuksilla ei ole mitään vaikutusta yöuniin.
Vaakakupissa 330e:n puolesta lopulta painoi mun ajoilla liki 2500€ pienemmät vuositason käyttökustannukset ja valovuoden modernimpi yleisfiilis. Ekan 330e koeajon jälkeen tuo X4 kyllä tuntui aika ikääntyneeltä konseptilta. Pääsen tuolla 330e:llä ajamaan sähöllä kaikki työmatkat (35km/suunta). Joka tarkoittaa mun tapauksessa X4:seen verrattuna työmatkan edestakaisen pa-kustannuksen pudotusta 12€ > 2€ = vuositasolla 2000€ säästö polttoaineissa. Ja siihen päälle käyttöverot -600€ ja vakuutusmaksut -300€. Ja G20 tehdastakuu voimassa 2025 saakka joten korjauskulutkin aika hyvin tiedossa pitkälle. Lopulta oli aika helppo yhtälö....
Tosin tuskin tuo minulla sinne vuoteen 2025 saakka on
Näistä laskutoimituksista monesti jätetää se väliraha kertomatta, eine autot taida ihan päikseen mennä. Itteä ainaki kiinnostaa kuinkamonta kymmentä tuhatta saa maksaa ennenku saa 2000e/v säästöä.
G20 on kyllä siisti auto varsinki m-sporttina, toivottavasti laatukin olisi hyvä, g30 ei jotenki ihan vakuuta ainakaa preface.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostOkei.
Näistä laskutoimituksista monesti jätetää se väliraha kertomatta, eine autot taida ihan päikseen mennä. Itteä ainaki kiinnostaa kuinkamonta kymmentä tuhatta saa maksaa ennenku saa 2000e/v säästöä.
G20 on kyllä siisti auto varsinki m-sporttina, toivottavasti laatukin olisi hyvä, g30 ei jotenki ihan vakuuta ainakaa preface.
G20 laatu on ainakin sisätilojen osalta huomattavasti parempi kuin prefacelift G30:ssa. Itseasiassa G30:ssa aikoinaan jopa yllätti kuinka sisusta tuntui halpamaisemmalta ja muovisemmalta kuin LCI F10:ssä. Eikä se minusta ole LCI G30 juuri sen laadukkaampi. Uudempi iDrive mittaristo ei sitä mielestäni pelasta. Toivottavasti panostavat seuraavaan 5-sarjalaiseen laadun ja ohjaustuntuman osalta.Last edited by JKK; 17-04-2022, 01:32.
Comment
-
-
Jaa-a. Itsellä on g30 (my20) ja isällä vuoden uudempi g20 (my21). Ei niissä kyllä ole mitään laadullista eroa. Molemmat on yhtä muovisen oloisia eivätkä näin ole verrattavissa E/F sarjoihin. Muovi on kevyttä ja halpaa, niin mikäs siinä. Jos haluaa luksusta, niin ostaa luksus auton. Nämä ei ole sitä kategoriaa nähneetkään.G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
E82 118dA TitanSilber
E46 325ti TopasBlau
Comment
-
Comment