Announcement

Collapse
No announcement yet.

G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TinoTK
    replied
    Pre LCI G20 hinnastoa jakaa kenelläkään tai onko mitään sivustoa missä ois tallessa noita hinnastoja jotka ei enää bemun sivulla näy?

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by hp10a10 View Post
    Millä auto päättelee tuon renkaan kuluneisuuden ylipäätään?
    Eiköhän se tule ihan ajetuista kilometreistä...

    Leave a comment:


  • hp10a10
    replied
    Originally posted by Takapainoinen Taapertaja View Post
    Itsellä tuli G20:een sama ilmoitus talvirenkaiden vaihdon jälkeen. Sovelluksesta sen saa kyllä poistettua ihan pyyhkäisemällä puhelimessa ilmoitusta ja painamalla esiin tulevaa "poista" -painiketta.

    Millä auto päättelee tuon renkaan kuluneisuuden ylipäätään?

    Leave a comment:


  • Takapainoinen Taapertaja
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    Bmw app näyttää että eturengas kulunut, saako sen jotenki ite kuitattua pois kun vaihtanu talvipyöräkki alle ja vielläkin lukee...
    Itsellä tuli G20:een sama ilmoitus talvirenkaiden vaihdon jälkeen. Sovelluksesta sen saa kyllä poistettua ihan pyyhkäisemällä puhelimessa ilmoitusta ja painamalla esiin tulevaa "poista" -painiketta.

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Bmw app näyttää että eturengas kulunut, saako sen jotenki ite kuitattua pois kun vaihtanu talvipyöräkki alle ja vielläkin lukee...

    Leave a comment:


  • hp10a10
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    Onko farkussa isompi kun 750kg vetomassa... kun itse ymmärtäny että kaikssa hydrideissä on 750kg..

    Kyllä sille 1500kg tarjotaan, esim tässä

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by hp10a10 View Post
    Onko kenelläkään kokemuksia g21 farkkuversiosta vaikkapa 1000kg painoisen kärryn kanssa. Millaiseen kulutukseen sillä pääsee pitemmässä ajossa?
    Onko farkussa isompi kun 750kg vetomassa... kun itse ymmärtäny että kaikssa hydrideissä on 750kg..

    Leave a comment:


  • hp10a10
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Laitanpa tänne yhden kokemuksen vaikka kukaan ei edes ole mitään kysynyt

    Uskoisin että jotakuta saattaa kiinnostaa 330e:n polttoaineenkulutus peräkärryn kanssa. Heitin ensimmäisen 600km lenkin 3,5m pituisella, korkealla kuomulla varustetun kärryn kanssa. Tämä oli se juttu joka itseäni epäilytti tämän hybridin kanssa että nouseeko kulutus järjettömyyksiin.

    Tämä auto on siis sedan-mallinen takaveto. Tehdaskoukku, jonka ansiosta vetomassa 750kg.

    Yllätyksekseni koko matkan kulutus oli jotakuinkin samaa luokkaa kuin aikaisempien diesel-autojen tapauksessa.

    330e:n tapauksessa kokolailla tasan 600km lenkin kokonaiskulutus kärryn kera oli tasan 8,0 litraa/100km. Joista paluumatkalla 300km kärryssä oli mukana n.300kg kuorma. Keskinopeus 82km/h. Ajoakku oli ainoastaan matkaan lähtiessä ladattu täyteen. Eli kerran. Ajotyyli oli rauhallinen ja jonkin verran rekkojen perässä roikkumista. Paluumatkalla motarilla tosin 100km matkan verran oli 100-110km/h mittarissa.

    Tuohon "suoritukseen" en päässyt esim. edellisellä X4:lla. Ja parhaimmillaankin suht. taloudellinen G30 520d meni vain n. puoli litraa pienemmällä kulutuksella vastaavalla suoritteella.

    Se tuli jokseenkin uutena tietona, että vaikka kytkisi jo heti lähtiessä sport-moodin päälle, käyttää auto siitä huolimatta koko ajan tasaisessakin matka-ajossa sähkömoottoria avustimena taloudellisuuden maksimoimiseksi. Ainakin battery-level hiipuu ajon aikana hitaasti mutta varmasti koko ajan alaspäin vaikka mentäisiin sport-asennossa bensalla. Siten että 200-300km aikana akku hiipuisi tyhjäksi, vaikka sport-asento olisi koko ajan käytössä. Sitten kun akku on hiipunut täysin tyhjäksi, alkaa kulutuskin nousemaan, koska auto "pakkolatailee" akkua jatkuvasti pieninä minuutin-parin mittaisina pulsseina, jolloin kulutus-lukema tuplaantuu hetkittäin.

    Eli aivan puhdasta "bensa-moodia" ei autossa taida olla laisinkaan? Joka nyt tietysti käy ihan järkeekin, koska ilmoitettu max-teholukema vaatii tehtaan ajatusmalliin mukaan bensan ja sähkön yhteistyötä. Ja auto pitää vain huolen siitä että aina on akussa sen verran sähköä että max teholukema on saatavissa. Paitsi poikkeuksena se, kun bensalla ajomatkaa on jäljellä alle 50km, jolloin auto näköjään pudottaa kaikki akkutoiminnot pois käytöstä jotta bensaa ei tuhlata akun lataamiseen. Tällöin auto muuttuu 184hp bensa-autoksi seuraavaan tankkaukseen saakka ja antaakin siitä "alennettu teho" ilmoituksen 50km bensa-rangen kohdalla. Ihan fiksusti ajateltu. Mutta rikkoisiko se pahasti auton filosofiaa, jos siinä olisi vielä lisänä puhdas "only gasoline mode", jolla voisi ajaa 1000km päivämatkan pelkällä bensamoottorilla ilman että tarvitsee koko ajan kauhistella 12-15l/100km satunanisia kulutuslukemia taulussa ensimmäisen 200km jälkeen. Mutta sellaiseen käyttöön näitä kikottimia ei ole selvästi tarkoitettu....

    Uskoakseni ja nähdäkseni kärryn kanssa paras ja taloudellisin tapa on ladata lähtiessä akku täyteen ja posottaa sport-asennossa koko matka, jolloin pääsee 200-300km bensan ja sähkön yhteispelillä siten että auto ei "pakkolataa" akkua ajon aikana. Tällöin kulutus kärryn kanssa pysyy n. 7,0 l/100km lukemassa siihen saakka kun akkua riittää, eli sen 200-300km. En tosin kokeillut että hyödynnetäänkö akun kesto paremmin jos navigaattoriin laittaa määränpään....



    Onko kenelläkään kokemuksia g21 farkkuversiosta vaikkapa 1000kg painoisen kärryn kanssa. Millaiseen kulutukseen sillä pääsee pitemmässä ajossa?

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by peeämwee View Post
    Onko kukaan löytänyt g20 m sport roiskeläppiä/tai tietääkö mistä saa?
    Tommy L Garagelta saa ihan fiksut läpät, sarja sisältää kiinnikkeet.

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Onko kukaan löytänyt g20 m sport roiskeläppiä/tai tietääkö mistä saa?

    Leave a comment:


  • 135valtteri
    replied
    Originally posted by Ceet View Post
    Kiitos paljon, tuolla tuli kuntoon

    Leave a comment:


  • Ceet
    replied
    Originally posted by 135valtteri View Post
    Jäi G20 auton oma Spotify jumiin biisin kohdalle, välkkyy eikä anna tehdä Spotifystä muita valintoja. Mitenkäs tuo nollataan? Ensin hukkasi Spotifyn käyttäjän, yhdistin uudelleen ja tuohon jäi.

    Android auton kautta voi käyttää puhelimella, mutta mielummin käyttäisin tuota auton omaa.
    Auttaisko rebootti.. :think

    How to reboot BMW's Operating System 7 – BMW How-To

    Leave a comment:


  • 135valtteri
    replied
    Jäi G20 auton oma Spotify jumiin biisin kohdalle, välkkyy eikä anna tehdä Spotifystä muita valintoja. Mitenkäs tuo nollataan? Ensin hukkasi Spotifyn käyttäjän, yhdistin uudelleen ja tuohon jäi.

    Android auton kautta voi käyttää puhelimella, mutta mielummin käyttäisin tuota auton omaa.

    Leave a comment:


  • TJK
    replied
    Originally posted by AC* View Post
    Eihän BMW tosiaan ole valinta jos haluaa ajaa halvalla. Oma pohdinta liittyy lähinnä siihen että jos 330xe vs i4 M50 menee käytännössä näihin jo aiemmin mainittuihin olettamiin pohjautuen liki samoilla kustannuksilla omalla ajoprofiililla niin miksi edes harkita hybridiä. Tuohon hain näkemyksiä muilta.
    Mikä on halpaa ja mikä ei, riippuu aika monesta asiasta, mutta jos haluaa muutaman vuoden vanhalla autolla ajella, niin oma kokemus on että hybridi bemari todellakin on halpa ajaa. Sen lisäksi että käyttö kustannuksissa säästi oikeasti todella paljon, ilman mitään sen kummempaa ecoilua (ajan useasti bensalla ihan vaan koska huvittaa), niin hybridin arvon säilyminen meni kyllä edelliseen diesel bemariin verrattuna aika isolla marginaalilla hybridin eduksi.

    Toki viime aikaiset maailman poliittiset asiat (bensan hinta jne.) on hiukan vääristänyt asiaa hybridin eduksi, mutta joka tapauksessa muutaman vuoden vanhan dieselin arvosta suli vuodessa saman verran, mitä hybridistä kolmessa.

    Toki on muutamia muitakin automerkkejä mitkä tunnetusti pitää hintansa, mutta ei minulla esimerkiksi kestäisi perse ajella 2 vuotta vanhalla Renaultilla... Tai kestäisi varmaan ajella, mutta ei sitä että sen arvosta sulaa kahdessa vuodessa helposti yli 10k€..

    Leave a comment:


  • AC*
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Laita vielä kWh/100km kaveriksi näkyville. Vaikuttaa tuo nimim. AC* kulutus aivan päättömän suurelle. Tai sitten on ajotapa vähän "dynaamisempi"
    Tuo poimimani oli esimerkki tuolta sivustolta hybridin osalta ja lähinnä hain vahvistusta mikä on käytännön tilanne. Dieselin kulutus sen sijaan mitattu omalla ajolla 80tkm matkalta (5,5l/100km)

    Sähkön osalta on yleisesti ottaen vaikea sanoa onko noissa lukemissa lataushäviöitä mukana (sekä plugari että täyssähkö).

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎