Announcement

Collapse
No announcement yet.

G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hampsu
    replied
    Lastentaudit

    Kenelläkään muulla vielä ilmennyt mitään ”lastentauteja” näissä vehkeissä?
    Itsellä 8/22 linjalta tullut ,varmaan ensimmäisiä lci g21 malleja. Nyt navi näyttää 14km perseelleen auton sijainnin ja mittaristoon ilmoitus ”Hätäpuhelujärjestelmä ei toimi”.

    Perjantaina huoltoon, kerron sitten mikä tuomio. Tiskillä epäili mahdollisesti antennia, josta löytyy gps(?) ja hätäpuhelujärjestelmän akku. Ihmeellistä :think

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Onko kukaa retrofitannu peruutuskameraa ? Jotai pakettia maailmalta saa 300eurolla. Onko bemarin omankameran laitto isotyö ?

    Leave a comment:


  • libsu
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Aja ensimmäiset pari kilometriä sähköllä, jotta akkuun vapautuu vähän tilaa ottaa vastaan regenerointia. Sitten aja bensakone lämpimäksi jonka jälkeen eco prolla. Sitten kun näet navista, että matkaa on saman verran jäljellä kuin sähkörangea niin valitse täyssähköajo ja aja perille. Tärkeintä on ajaa akku tyhjäksi perille päästyä.
    Tämä tuskin pätee silloin, jos määränpäässä ei ole latausmahdollisuutta? Eikös tuolloin olisi järkevää battery controllilla kikkailla niin, että pääsisi vielä mahdollisesti paluumatkan kaupunkipätkät sähköllä?
    Last edited by libsu; 11-07-2023, 13:59.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by torx View Post
    Eikös se tuolla eco asetuksella juurikin rullaa ja jos "jarruttaa" niin sitten laittaa akulle sen energian. Ellei ole niin liukasta että ABS tarvitsee tai sitten liian voimakas jarrutus.
    Juuri näin. maksimi regenerointi on hölmöä. Sillä voi toki päästä teoriassa samaan tulokseen kuin rullaavalla eco pro:lla, mutta kauhean keskittymisen vaatisi.

    Eco Pro + adaptive regen on paras. Auto rullaa kun nostaa kaasulta, ja kun painaa jarrua niin ei siellä jarrupalat kulu vaan silloin regeneroidaan

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by AlpinWeiss View Post
    Rullaaminen on juu aina taloudellisempaa kuin regenerointi
    Tätä voi tehdä manuaalivaihteisen kanssa parhaiten, omalla kohdalla regenerointi on sen verran voimakkaampaa kuin normi moottorijarrutus, että tällä tulee nykyään hidastettua aina kun voi.

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Omalla kohdalla voimakkuutta "pehmentää" pullalossin 1.9t paino, mutta alun jälkeen aloin itse käyttämään tuota niin paljon kuin mahdollista. Nykyään tuntuu siltä, että jos täytyy jarrua käyttää, on tullut ajovirhe. Kannattaa kokeilla vielä? Kaikki jarruenergia mikä ei mene lataukseen, on hukkaa.

    Rullaaminen on juu aina taloudellisempaa kuin regenerointi

    Leave a comment:


  • torx
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Omalla kohdalla voimakkuutta "pehmentää" pullalossin 1.9t paino, mutta alun jälkeen aloin itse käyttämään tuota niin paljon kuin mahdollista. Nykyään tuntuu siltä, että jos täytyy jarrua käyttää, on tullut ajovirhe. Kannattaa kokeilla vielä? Kaikki jarruenergia mikä ei mene lataukseen, on hukkaa.

    Eikös se tuolla eco asetuksella juurikin rullaa ja jos "jarruttaa" niin sitten laittaa akulle sen energian. Ellei ole niin liukasta että ABS tarvitsee tai sitten liian voimakas jarrutus.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by JyräJyrä View Post
    Tere! Saako G20 330e:stä säädettyä jostain akun latauksen pois päältä silloin kuin ei jarruta vaan pelkästään rullaa? Jarruttaessa tietenki hyvä ottaa kaikki hyöty irti, mutta tuo auton voimakas hidastuminen rullatessa jotenkin ärsyttää.
    Omalla kohdalla voimakkuutta "pehmentää" pullalossin 1.9t paino, mutta alun jälkeen aloin itse käyttämään tuota niin paljon kuin mahdollista. Nykyään tuntuu siltä, että jos täytyy jarrua käyttää, on tullut ajovirhe. Kannattaa kokeilla vielä? Kaikki jarruenergia mikä ei mene lataukseen, on hukkaa.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Aja hybrid eco prolla.. muistaakseni sillon se ei regenillä lataa kun moottorijarruttaa.

    Leave a comment:


  • JyräJyrä
    replied
    Tere! Saako G20 330e:stä säädettyä jostain akun latauksen pois päältä silloin kuin ei jarruta vaan pelkästään rullaa? Jarruttaessa tietenki hyvä ottaa kaikki hyöty irti, mutta tuo auton voimakas hidastuminen rullatessa jotenkin ärsyttää.

    Leave a comment:


  • jommppa
    replied
    Originally posted by Jaksi View Post
    Pitää kysellä huollosta mitä sanovat, häirittee itteä ainakin tuo tärinä ja vapina!

    Sähköllä ei ole tainnu mulla vielä ikinä juuri yli 35km range näyttää. Taitaa riippua lämpötilasta ja ajotavoista. 50-60km ajomatkaan en kyllä usko että tulet pääsemään.
    Toissa viikolla mentiin 56km pelkällä sähköllä. 60tkm ajettu G20 330e xDrive. Auto tuntuu laskevan sähkörangea edellisten ajotapojen ja niiden edellisten ajojen kwh/100km keskiarvojen perusteella. Monesti auto näyttänyt lähtiessä 30-35km sähkörangea, mutta todellisuudessa riittänyt melkein 50km ajoon.

    Leave a comment:


  • Ju11i
    replied
    Originally posted by Jaksi View Post
    Pitää kysellä huollosta mitä sanovat, häirittee itteä ainakin tuo tärinä ja vapina!

    Sähköllä ei ole tainnu mulla vielä ikinä juuri yli 35km range näyttää. Taitaa riippua lämpötilasta ja ajotavoista. 50-60km ajomatkaan en kyllä usko että tulet pääsemään.
    Jep, tarkoitus itelläkin tiedustella viimeistään seuraavan huollon yhteydessä.
    Joka pysähdyksellä ei ainakaan mulla tee sitä mutta huomattavan usein.
    Kerro sitten mitä sanoivat.

    Juu. Ihan riittävä omiin tarpeisiin tuokin range ei sillä, mutta hyvä tietää ettei ole mitään rikki mikäli muilla samoja kilometrejä tarjoaa.

    Leave a comment:


  • Jaksi
    replied
    Originally posted by Ju11i View Post
    Ainakin tuossa omassa 330e huomannut saman, pysähdyksissä moottori käynnissä auto tärisee kyllä omaan makuun ihan huomattavasti…

    Paljon porukalla ollut range sähköllä näissä nyt näillä about +10 keleillä?
    Mulla näyttää täyteen ladattuna 35km.
    Auto vm23 330e, mittarissa 19000km, joko akusto paskana vai vaatiiko oikeasti sen +20 ennen kuin alkaa pääsemään luvattuun 50-60km rangeen?
    Pitää kysellä huollosta mitä sanovat, häirittee itteä ainakin tuo tärinä ja vapina!

    Sähköllä ei ole tainnu mulla vielä ikinä juuri yli 35km range näyttää. Taitaa riippua lämpötilasta ja ajotavoista. 50-60km ajomatkaan en kyllä usko että tulet pääsemään.

    Leave a comment:


  • Ju11i
    replied
    Melko nurkka painotteista ollut. Olisiko 20-30km pisin siivu.
    Eipä tuo ole kuin viikon ollutkaan meillä ajossa.
    37 km taisi näyttää sähkön range merkkarin sisältä lähtiessä täydessä latingissa.
    Pitää yrittää esilämmittää tai laittaa talliin e46:sen tilalle, kokeilla auttaako yhtään.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Ju11i View Post
    Ainakin tuossa omassa 330e huomannut saman, pysähdyksissä moottori käynnissä auto tärisee kyllä omaan makuun ihan huomattavasti…

    Paljon porukalla ollut range sähköllä näissä nyt näillä about +10 keleillä?
    Mulla näyttää täyteen ladattuna 35km.
    Auto vm23 330e, mittarissa 19000km, joko akusto paskana vai vaatiiko oikeasti sen +20 ennen kuin alkaa pääsemään luvattuun 50-60km rangeen?
    Minkä mittaisia ajoja ajat? Jos lähdet pihasta autoa esilämmittämättä laturin nokassa +10 asteisessa kelissä ja ajat lyhyttä pätkää, niin kabiinin lämittämiseen menee valtava osuus siitä energiasta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎