Announcement
Collapse
No announcement yet.
G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
X
-
Pre LCI G20 hinnastoa jakaa kenelläkään tai onko mitään sivustoa missä ois tallessa noita hinnastoja jotka ei enää bemun sivulla näy?
-
-
Originally posted by Takapainoinen Taapertaja View PostItsellä tuli G20:een sama ilmoitus talvirenkaiden vaihdon jälkeen. Sovelluksesta sen saa kyllä poistettua ihan pyyhkäisemällä puhelimessa ilmoitusta ja painamalla esiin tulevaa "poista" -painiketta.
Millä auto päättelee tuon renkaan kuluneisuuden ylipäätään?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jmp2002 View PostBmw app näyttää että eturengas kulunut, saako sen jotenki ite kuitattua pois kun vaihtanu talvipyöräkki alle ja vielläkin lukee...
Leave a comment:
-
-
Bmw app näyttää että eturengas kulunut, saako sen jotenki ite kuitattua pois kun vaihtanu talvipyöräkki alle ja vielläkin lukee...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jmp2002 View PostOnko farkussa isompi kun 750kg vetomassa... kun itse ymmärtäny että kaikssa hydrideissä on 750kg..
Kyllä sille 1500kg tarjotaan, esim tässä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hp10a10 View PostOnko kenelläkään kokemuksia g21 farkkuversiosta vaikkapa 1000kg painoisen kärryn kanssa. Millaiseen kulutukseen sillä pääsee pitemmässä ajossa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JKK View PostLaitanpa tänne yhden kokemuksen vaikka kukaan ei edes ole mitään kysynyt
Uskoisin että jotakuta saattaa kiinnostaa 330e:n polttoaineenkulutus peräkärryn kanssa. Heitin ensimmäisen 600km lenkin 3,5m pituisella, korkealla kuomulla varustetun kärryn kanssa. Tämä oli se juttu joka itseäni epäilytti tämän hybridin kanssa että nouseeko kulutus järjettömyyksiin.
Tämä auto on siis sedan-mallinen takaveto. Tehdaskoukku, jonka ansiosta vetomassa 750kg.
Yllätyksekseni koko matkan kulutus oli jotakuinkin samaa luokkaa kuin aikaisempien diesel-autojen tapauksessa.
330e:n tapauksessa kokolailla tasan 600km lenkin kokonaiskulutus kärryn kera oli tasan 8,0 litraa/100km. Joista paluumatkalla 300km kärryssä oli mukana n.300kg kuorma. Keskinopeus 82km/h. Ajoakku oli ainoastaan matkaan lähtiessä ladattu täyteen. Eli kerran. Ajotyyli oli rauhallinen ja jonkin verran rekkojen perässä roikkumista. Paluumatkalla motarilla tosin 100km matkan verran oli 100-110km/h mittarissa.
Tuohon "suoritukseen" en päässyt esim. edellisellä X4:lla. Ja parhaimmillaankin suht. taloudellinen G30 520d meni vain n. puoli litraa pienemmällä kulutuksella vastaavalla suoritteella.
Se tuli jokseenkin uutena tietona, että vaikka kytkisi jo heti lähtiessä sport-moodin päälle, käyttää auto siitä huolimatta koko ajan tasaisessakin matka-ajossa sähkömoottoria avustimena taloudellisuuden maksimoimiseksi. Ainakin battery-level hiipuu ajon aikana hitaasti mutta varmasti koko ajan alaspäin vaikka mentäisiin sport-asennossa bensalla. Siten että 200-300km aikana akku hiipuisi tyhjäksi, vaikka sport-asento olisi koko ajan käytössä. Sitten kun akku on hiipunut täysin tyhjäksi, alkaa kulutuskin nousemaan, koska auto "pakkolatailee" akkua jatkuvasti pieninä minuutin-parin mittaisina pulsseina, jolloin kulutus-lukema tuplaantuu hetkittäin.
Eli aivan puhdasta "bensa-moodia" ei autossa taida olla laisinkaan? Joka nyt tietysti käy ihan järkeekin, koska ilmoitettu max-teholukema vaatii tehtaan ajatusmalliin mukaan bensan ja sähkön yhteistyötä. Ja auto pitää vain huolen siitä että aina on akussa sen verran sähköä että max teholukema on saatavissa. Paitsi poikkeuksena se, kun bensalla ajomatkaa on jäljellä alle 50km, jolloin auto näköjään pudottaa kaikki akkutoiminnot pois käytöstä jotta bensaa ei tuhlata akun lataamiseen. Tällöin auto muuttuu 184hp bensa-autoksi seuraavaan tankkaukseen saakka ja antaakin siitä "alennettu teho" ilmoituksen 50km bensa-rangen kohdalla. Ihan fiksusti ajateltu. Mutta rikkoisiko se pahasti auton filosofiaa, jos siinä olisi vielä lisänä puhdas "only gasoline mode", jolla voisi ajaa 1000km päivämatkan pelkällä bensamoottorilla ilman että tarvitsee koko ajan kauhistella 12-15l/100km satunanisia kulutuslukemia taulussa ensimmäisen 200km jälkeen. Mutta sellaiseen käyttöön näitä kikottimia ei ole selvästi tarkoitettu....
Uskoakseni ja nähdäkseni kärryn kanssa paras ja taloudellisin tapa on ladata lähtiessä akku täyteen ja posottaa sport-asennossa koko matka, jolloin pääsee 200-300km bensan ja sähkön yhteispelillä siten että auto ei "pakkolataa" akkua ajon aikana. Tällöin kulutus kärryn kanssa pysyy n. 7,0 l/100km lukemassa siihen saakka kun akkua riittää, eli sen 200-300km. En tosin kokeillut että hyödynnetäänkö akun kesto paremmin jos navigaattoriin laittaa määränpään....
Onko kenelläkään kokemuksia g21 farkkuversiosta vaikkapa 1000kg painoisen kärryn kanssa. Millaiseen kulutukseen sillä pääsee pitemmässä ajossa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peeämwee View PostOnko kukaan löytänyt g20 m sport roiskeläppiä/tai tietääkö mistä saa?
Leave a comment:
-
-
Onko kukaan löytänyt g20 m sport roiskeläppiä/tai tietääkö mistä saa?
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by 135valtteri View PostJäi G20 auton oma Spotify jumiin biisin kohdalle, välkkyy eikä anna tehdä Spotifystä muita valintoja. Mitenkäs tuo nollataan? Ensin hukkasi Spotifyn käyttäjän, yhdistin uudelleen ja tuohon jäi.
Android auton kautta voi käyttää puhelimella, mutta mielummin käyttäisin tuota auton omaa.
How to reboot BMW's Operating System 7 – BMW How-To
Leave a comment:
-
-
Jäi G20 auton oma Spotify jumiin biisin kohdalle, välkkyy eikä anna tehdä Spotifystä muita valintoja. Mitenkäs tuo nollataan? Ensin hukkasi Spotifyn käyttäjän, yhdistin uudelleen ja tuohon jäi.
Android auton kautta voi käyttää puhelimella, mutta mielummin käyttäisin tuota auton omaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AC* View PostEihän BMW tosiaan ole valinta jos haluaa ajaa halvalla. Oma pohdinta liittyy lähinnä siihen että jos 330xe vs i4 M50 menee käytännössä näihin jo aiemmin mainittuihin olettamiin pohjautuen liki samoilla kustannuksilla omalla ajoprofiililla niin miksi edes harkita hybridiä. Tuohon hain näkemyksiä muilta.
Toki viime aikaiset maailman poliittiset asiat (bensan hinta jne.) on hiukan vääristänyt asiaa hybridin eduksi, mutta joka tapauksessa muutaman vuoden vanhan dieselin arvosta suli vuodessa saman verran, mitä hybridistä kolmessa.
Toki on muutamia muitakin automerkkejä mitkä tunnetusti pitää hintansa, mutta ei minulla esimerkiksi kestäisi perse ajella 2 vuotta vanhalla Renaultilla... Tai kestäisi varmaan ajella, mutta ei sitä että sen arvosta sulaa kahdessa vuodessa helposti yli 10k€..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostLaita vielä kWh/100km kaveriksi näkyville. Vaikuttaa tuo nimim. AC* kulutus aivan päättömän suurelle. Tai sitten on ajotapa vähän "dynaamisempi"
Sähkön osalta on yleisesti ottaen vaikea sanoa onko noissa lukemissa lataushäviöitä mukana (sekä plugari että täyssähkö).
Leave a comment:
-
Leave a comment: