G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VilleP
    replied
    Pelkästään sisätilaa.

Vielä tuohon kulutukseen. Kaupunki/taajama-ajon kulutusta ei kannata tuijottaa, muuttujia liian paljon että voisi todeta että jotain pielessä. Jos maantiellä menee ns normaalilla, niin auto kunnossa.

Leave a comment:

• Kangas82
    replied
    Mites toi G21 dieselin tehdas asenteinen webasto? Lämmittääkö jäähdytin-nestettä vai pelkkää sisätilaa? Merkkihuollosta yhdestä 21 vuosimallin 320D kysellessäni, sanoi että kyseisessä autossa on tehdas asenteinen webasto, mutta lämmittää pelkkää sisätilaa?
    Merkki on minulle uusi joten vähän epävarmuutta miten menee näissä 2020+ vuosimallisissa. Ja päteekö samat "säännöt" myös 5 sarjaan?
    Kiitos vastauksista etukäteen

Leave a comment:

• Motofinne
    replied
    Kiitos kommenteista, pitää tarkistaa tuo DPF poltto jos se hieman auttaisi mutta kai pitää tottua 6 alkuiseen numeroon talvisin!

Leave a comment:

• jj5
    replied
    Vähän aihetta sivuten sattui juuri sopivasti vastaan:

Leave a comment:

• Crete88
    replied
    Eihän tuolla kaupungissa pääse millään alle 6 litran, varsinkaan talvella.

Leave a comment:

• Dualfun
    replied
    Originally posted by Motofinne View Post
    Tuli ostettu -21 vuosimallin 320d xDrive ja olen huomannut että kulutus on suhteellisen korkea. Mikä voi olla syy että 320d polttoaineen kulutus on reippaasti yli 6l/100km? Joo, ajan paljon kaupunkiajoa mutta kuitenkin tuntuu että se on liian paljon.
    Meillä on samanlainen auto. Sanoisin että kuulostaa normaalille taajaman sisäpuolella liikuttaessa. Talvirenkailla maantiellä olen päässyt jopa 3,9l/100, mutta ehkä realistisempi on jotain 4-5 väliin. Talvirajoitusten aikaan moottoritiepainotteisessa ajossa menee 5-5,5 riippuen liikenteestä.

Taitaa ne todella pienet lukemat tulla 318d ilman xDrive.

Mutta katso toki että DPF poltto pelaa, ja munaisten läpät pysyy suljettuna talvilämpötiloissa. Nekin saattavat jumittaa auki.
    Last edited by Dualfun; 12-03-2025, 12:08.

Leave a comment:

• VilleP
    replied
    Kyllä se kaupunkipainoitteisessa syö. Niitä 4 alkavia lukemia saa vaan kantatie ajossa. MK4 golffi 1.9tdi 4motion vei sen 6.1 sekä ajossa, vaikka painoa ja saastelaitteita oli vähemmän. Jollain kevyellä etuveto kipolla saa menemään vitosella sekalaisessa.

Asiaa sivuten:
    Last edited by VilleP; 12-03-2025, 10:46.

Leave a comment:

• 314da
    replied
    Originally posted by Motofinne View Post
    Tuli ostettu -21 vuosimallin 320d xDrive ja olen huomannut että kulutus on suhteellisen korkea. Mikä voi olla syy että 320d polttoaineen kulutus on reippaasti yli 6l/100km? Joo, ajan paljon kaupunkiajoa mutta kuitenkin tuntuu että se on liian paljon.
    Onko paljon ajettu?
    Imusarjan ja kanavien karstakertymät voi nostaa kulutusta yllättävän paljon.

Leave a comment:

• Motofinne
    replied

Leave a comment:

• Banned
    replied
    Originally posted by DannyBoy View Post
    2023 330e heittää aina ovet lukkoon, kun lähtee liikkeelle. En saanut/löytänyt tätä asetuksista pois päältä. Saakohan tuo ominaisuuden jostakin pois päältä? Vai onko tämän kanssa elettävä. Ainakin g sarjan x5 kyllä sain pois.. mutta tästä en löytänyt..
    Löytyy kyllä valikoista asetus tuollekin. Taisi olla siellä ovet ja luukut osiossa.

Leave a comment:

• mikes75
    replied
    Onko porukalla tuota 320d mhev mallista hyviä kokemuksia , tuleeko mhev puoleen vikoja vai onko parempi pysyä ei mhev mallissa?

Leave a comment:

• DannyBoy
    replied
    2023 330e heittää aina ovet lukkoon, kun lähtee liikkeelle. En saanut/löytänyt tätä asetuksista pois päältä. Saakohan tuo ominaisuuden jostakin pois päältä? Vai onko tämän kanssa elettävä. Ainakin g sarjan x5 kyllä sain pois.. mutta tästä en löytänyt..

Leave a comment:

• Rattiukko
    replied
    Olispa vielä lasiset umpiot pyyhkijöillä https://m.youtube.com/shorts/4mahoh_PZEs

Leave a comment:

• T_mu
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Valopesurit ei ole ainakaan mulla ikinä auttaneet, kun umpiot on sillä tapaa likaiset että valoteho heikkenee.
    Jep, eipä ne painepesurit hirveesti auta. Vanhat kunnon pyyhkijät saattaisi jotain auttaakin

Leave a comment:

• jj5
    replied
    Valopesurit ei ole ainakaan mulla ikinä auttaneet, kun umpiot on sillä tapaa likaiset että valoteho heikkenee.

Leave a comment:

Working...
X