Announcement

Collapse
No announcement yet.

G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Speege
    replied
    Tietääkö joku, pystyykö -21vm 330d koodaamaan EGR pois käytöstä?
    Näin uusiin ei ilmeisesti pääse vielä mitään tehosoftaa tekemään jollei sinne femtolle lähetä ecua näpräiltäväksi, mutta onko EGR sieltä samasta myös ohjelmoitavissa eikä siis siihenkään ole mahdollista päästä käsiksi?
    Entä onko vaihteisto-ohjelmointi erillään tosta, eli vaikka ecu olisi lukittu, niin voiko uudemmissa bemmeissä kuitenki vaihteiston ohjelmoida?
    Last edited by Speege; 10-10-2023, 21:18.

    Leave a comment:


  • aVe
    replied
    Bluetooth

    Moi,


    mulla 2020 vuoden 330e. Silloin tällöin operating system boottaa itse itsensä, noin kerran viikossa. Onko muilla kokemuksia? Liittynee Bluetoothin ja Spotifyn käyttöön, koska tällä yhdistelmällä ainoastaan bootti tapahtuu.


    Puuttuisko joku päivitys? Edit: Auto ei löytänyt uudempaa softaa. Mulla siis Android, mutta puhelin vanha Samppa. iPhonella ei ole esiintynyt tätä ärsyttävää vikaa.


    aVe
    Last edited by aVe; 02-10-2023, 09:15. Reason: Lisätietoa

    Leave a comment:


  • Hampsu
    replied
    Originally posted by Hampsu View Post
    OK. Täällä taas kävin pesemässä auton ja koputin pesun yhteydessä kevyesti antennimokkulaa katolla. Tajusin vasta hetken ajettuani, että perkele nytten taas toimii ja turha varoitus oli poistunut näytöltä. En tiedä oliko millään toiminnallani vaikutusta asiaan. Soitin huoltoon ja sanoivat, että ”tuo silti näytille varatulle ajallesi”.
    Kerron käynnistä myöhemmin.
    Auto tuli huollosta, koodit nollattu (ei kertonut oliko siellä mitään, en kysynyt) ja taas rokkaa.
    Typerää, sillä alunperin vein siihen ”pika jonoon”, että voisitteko nollata vain koodit, niin ei. Nyt sitten sama homma tehtiin kuitenkin ilman muita toimenpiteitä.
    Last edited by Hampsu; 22-09-2023, 20:59. Reason: Tarkennusta.

    Leave a comment:


  • TJK
    replied
    Originally posted by Ozzy #69# View Post
    Ok, eli siis jos on anturit jotka olleet F3x niin toimivat suoraan g20?
    En ole kokeillut mutta näin olettaisin. Mutta siis ei autoa tarvi mitenkään koodata, vaan ne paineanturit koodataan ja se on ihan parin minuutin homma ja joka rengasliikkeestä löytyy kyllä vehkeet.

    Mutta suosittelisin ostamaan ihan uudet anturit ja hyvät sellaiset. Anturit ei ole ikuisia ja jos joudut jälkeen päin yhdenkin vaihdattamaan, niin kaikki mitä säästit halvoissa antureissa sulaa jo rengastöihin.
    Last edited by TJK; 22-09-2023, 12:42.

    Leave a comment:


  • Ozzy #69#
    replied
    Originally posted by TJK View Post
    Ihan normi 433Mhz anturit näissä on, eli samat kuin esim. F30. Toki jos ostat uudet niin saattaa vaatia koodauksen että toimivat.
    Ok, eli siis jos on anturit jotka olleet F3x niin toimivat suoraan g20?

    Ja jos joltain löytyy kyseiseen autoon sopivat anturit järkihintaan niin tänne voi tarjota.
    Last edited by Ozzy #69#; 22-09-2023, 06:56.

    Leave a comment:


  • TJK
    replied
    Originally posted by Ozzy #69# View Post
    Mitkäs rengaspaineanturit näihin G20/G21 menevät? Käyvätkö minkään vanhemman mallin anturit (esim.F3x)?
    Ihan normi 433Mhz anturit näissä on, eli samat kuin esim. F30. Toki jos ostat uudet niin saattaa vaatia koodauksen että toimivat.

    Leave a comment:


  • Ozzy #69#
    replied
    Mitkäs rengaspaineanturit näihin G20/G21 menevät? Käyvätkö minkään vanhemman mallin anturit (esim.F3x)?

    Leave a comment:


  • Hampsu
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Viikon ollu 09/2019 tehty auto, ei muuta valittamista kun nyt uusin over to air päivitystä auto ei ehdota vaikka my bmw sovellus siitä ilmottelee et auton pitäis sitä tarjota, viikko sitten teki yhden tämmössen päivityksen et kylläse sillon ainaki toimi, ehkäpä nettiyhteydessä jotain kun ei suostu menee bmw storeekaa nyt. Remote control toimii ja sijainti täsmää.
    OK. Täällä taas kävin pesemässä auton ja koputin pesun yhteydessä kevyesti antennimokkulaa katolla. Tajusin vasta hetken ajettuani, että perkele nytten taas toimii ja turha varoitus oli poistunut näytöltä. En tiedä oliko millään toiminnallani vaikutusta asiaan. Soitin huoltoon ja sanoivat, että ”tuo silti näytille varatulle ajallesi”.
    Kerron käynnistä myöhemmin.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Hampsu View Post
    Kenelläkään muulla vielä ilmennyt mitään ”lastentauteja” näissä vehkeissä?
    Itsellä 8/22 linjalta tullut ,varmaan ensimmäisiä lci g21 malleja. Nyt navi näyttää 14km perseelleen auton sijainnin ja mittaristoon ilmoitus ”Hätäpuhelujärjestelmä ei toimi”.

    Perjantaina huoltoon, kerron sitten mikä tuomio. Tiskillä epäili mahdollisesti antennia, josta löytyy gps(?) ja hätäpuhelujärjestelmän akku. Ihmeellistä :think
    Viikon ollu 09/2019 tehty auto, ei muuta valittamista kun nyt uusin over to air päivitystä auto ei ehdota vaikka my bmw sovellus siitä ilmottelee et auton pitäis sitä tarjota, viikko sitten teki yhden tämmössen päivityksen et kylläse sillon ainaki toimi, ehkäpä nettiyhteydessä jotain kun ei suostu menee bmw storeekaa nyt. Remote control toimii ja sijainti täsmää.

    update: user error se vaan oli en ollut wifi:ä yhdistänyt autoon jonkatakia ei päivitykset lähteny käyntii.

    Update 2 eipä päivitys lähteny etenee kuitenkaa, perus ongelma id7:skassa seuraavassa huollossa päivittävät istan kautta uusimmat softa versiot. Tästä aiheesta ulkomaan foorumeilla juttua enemmänki.
    Last edited by mige95; 26-09-2023, 17:10.

    Leave a comment:


  • Hampsu
    replied
    Lastentaudit

    Kenelläkään muulla vielä ilmennyt mitään ”lastentauteja” näissä vehkeissä?
    Itsellä 8/22 linjalta tullut ,varmaan ensimmäisiä lci g21 malleja. Nyt navi näyttää 14km perseelleen auton sijainnin ja mittaristoon ilmoitus ”Hätäpuhelujärjestelmä ei toimi”.

    Perjantaina huoltoon, kerron sitten mikä tuomio. Tiskillä epäili mahdollisesti antennia, josta löytyy gps(?) ja hätäpuhelujärjestelmän akku. Ihmeellistä :think

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Onko kukaa retrofitannu peruutuskameraa ? Jotai pakettia maailmalta saa 300eurolla. Onko bemarin omankameran laitto isotyö ?

    Leave a comment:


  • libsu
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Aja ensimmäiset pari kilometriä sähköllä, jotta akkuun vapautuu vähän tilaa ottaa vastaan regenerointia. Sitten aja bensakone lämpimäksi jonka jälkeen eco prolla. Sitten kun näet navista, että matkaa on saman verran jäljellä kuin sähkörangea niin valitse täyssähköajo ja aja perille. Tärkeintä on ajaa akku tyhjäksi perille päästyä.
    Tämä tuskin pätee silloin, jos määränpäässä ei ole latausmahdollisuutta? Eikös tuolloin olisi järkevää battery controllilla kikkailla niin, että pääsisi vielä mahdollisesti paluumatkan kaupunkipätkät sähköllä?
    Last edited by libsu; 11-07-2023, 14:59.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by torx View Post
    Eikös se tuolla eco asetuksella juurikin rullaa ja jos "jarruttaa" niin sitten laittaa akulle sen energian. Ellei ole niin liukasta että ABS tarvitsee tai sitten liian voimakas jarrutus.
    Juuri näin. maksimi regenerointi on hölmöä. Sillä voi toki päästä teoriassa samaan tulokseen kuin rullaavalla eco pro:lla, mutta kauhean keskittymisen vaatisi.

    Eco Pro + adaptive regen on paras. Auto rullaa kun nostaa kaasulta, ja kun painaa jarrua niin ei siellä jarrupalat kulu vaan silloin regeneroidaan

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by AlpinWeiss View Post
    Rullaaminen on juu aina taloudellisempaa kuin regenerointi
    Tätä voi tehdä manuaalivaihteisen kanssa parhaiten, omalla kohdalla regenerointi on sen verran voimakkaampaa kuin normi moottorijarrutus, että tällä tulee nykyään hidastettua aina kun voi.

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Omalla kohdalla voimakkuutta "pehmentää" pullalossin 1.9t paino, mutta alun jälkeen aloin itse käyttämään tuota niin paljon kuin mahdollista. Nykyään tuntuu siltä, että jos täytyy jarrua käyttää, on tullut ajovirhe. Kannattaa kokeilla vielä? Kaikki jarruenergia mikä ei mene lataukseen, on hukkaa.

    Rullaaminen on juu aina taloudellisempaa kuin regenerointi

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎