Originally posted by Tommix
View Post
G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
X
-
👍 1 -
Originally posted by veku View PostTäällä 9kk ja 16 tkm ei mitään vikaa 90 pyörähti just.
Todella edullinen auto ajaa,vaimon käytössä ja sillä työmatka 55 km päivässä joten tankilla ajaa pitkään..laskin joskus että puolet halvempi ajaa kun ex m550d
Pyh sanon minä.
Tämän kuvan jälkeen tankkiin mahtui bensaa:
Leave a comment:
-
Täällä 9kk ja 16 tkm ei mitään vikaa 90 pyörähti just.
Todella edullinen auto ajaa,vaimon käytössä ja sillä työmatka 55 km päivässä joten tankilla ajaa pitkään..laskin joskus että puolet halvempi ajaa kun ex m550d
Leave a comment:
-
Täälä vuosi ja 20tkm ajeltu 330e hybridillä, nyt 113tkm taulussa ja ei mitää ongelmia ollut. 50km sähkörangella ajelee arkiajot ja muut ajot bensalla, bensaa palaa maantiellä 4,3l/100km. Halpa vehe laskee ja akkujakin pystyy tarvittaessa korjailee, vaikka ei näistä ihan liikoja moduuleja ole tainnut mennä. Lahden autosalpa ei ole vaihtanut ainakaa yhtää g korin bemarin moduulia tai akkua.
Leave a comment:
-
Originally posted by TJK View Post
Höpö höpöä. Jos hybridi vain sopii omaan käyttöön ja ajoprofiiliin, niin kyllä se on huomattavasti halvempi ajella kuin polttis. Hinta ei todellakaan romahdan takuun päättymisen jälkeen ja todella vähän mitään hybridi tekniikkaan liityviä ongelmia näissä on ollut. G2X koppasissa latausluukku lienee ainut mikä jossain kohtaa menee vaihtoon melko varmuudella. Ja jos hinnan romahdus akkutakuun jälkeen jännittää, niin osta sitten se "hintaromahdus malli" niin säästät rahaa ja ei tarvi jännittää..
Omalla kohdalla jos olisi varaa (=vähemmän a-lainaa), niin seuraavakin olisi todennäköisesti hybridi. Se n. 50km käyttösäde kattaa päivittäiset tarpeet - jos pääsee lataamaan kotona ja töissä. Kerran kuussa suoritettu n. 1100-1300km ajolenkki taas menee suoraan bensalla. Säästöä? Tuskin, mutta kyllähän tuossa pari tankkausta kuussa välttää. Kaupunki- ja taajama-ajo on näillä paljon mukavampi kokemus kuin polttomoottorilla. Kannattaa ehdottomasti harkita ainakin?
Leave a comment:
-
Originally posted by TJK View Post
Höpö höpöä. Jos hybridi vain sopii omaan käyttöön ja ajoprofiiliin, niin kyllä se on huomattavasti halvempi ajella kuin polttis. Hinta ei todellakaan romahdan takuun päättymisen jälkeen ja todella vähän mitään hybridi tekniikkaan liityviä ongelmia näissä on ollut. G2X koppasissa latausluukku lienee ainut mikä jossain kohtaa menee vaihtoon melko varmuudella. Ja jos hinnan romahdus akkutakuun jälkeen jännittää, niin osta sitten se "hintaromahdus malli" niin säästät rahaa ja ei tarvi jännittää..
Leave a comment:
-
Originally posted by Jacques View PostHybridiä pitäisin vain täystakuun ollessa voimassa. Kaksi teknologiaa yksissä kuorissa mikä voi vikaantua, enemmän portti kohti sähköautoilua tai päästä kokeilemaan onko oma juttu. Oikea kysymys on joko polttomoottori tai sähkötekniikka. Vuosi sitten pohdin vastaavaa 545e ja 540i välillä, ja päädyin bensaan. Maksoin bensasta jopa hieman enemmän - rariteettilisää - enkä ole katunut valintaa.
Leave a comment:
-
Hybridiä pitäisin vain täystakuun ollessa voimassa. Kaksi teknologiaa yksissä kuorissa mikä voi vikaantua, enemmän portti kohti sähköautoilua tai päästä kokeilemaan onko oma juttu. Oikea kysymys on joko polttomoottori tai sähkötekniikka. Vuosi sitten pohdin vastaavaa 545e ja 540i välillä, ja päädyin bensaan. Maksoin bensasta jopa hieman enemmän - rariteettilisää - enkä ole katunut valintaa.
Leave a comment:
-
Kumpaa suositte - 21/20 vuoden hybridi vai bensa? Säästääkö sillä hybridillä mitään jos 100tkm kohdalla hinta romahtaa kun takuu loppuu?
Leave a comment:
-
Originally posted by TJK View Post
Kyllä sen saa esim, BimmerCode:lla säädettyä. Tarvit siis OBD Wifi mokkulan ja jonkun softan koodaamiseen. Helpoin vaihtoehto on varmaan jos löydät vaikka tätä kautta jonkun lähistöllä asuvan kellä on vehkeet ja haluaa auttaa.
Sitten seuraava kysymys... Autossa on Comfort Access, jonka kanssa menee sormi suuhun. Loin tietysti oman ID:n, ja liitin siihen avaimen. Huomasin, että auto sulki ovet kun sen luota poistui, mutta ei avannut niitä lähestyttäessä. Takaluukku aukesi jalalla. Asetukset kaikki näyttivät olevan ok. Patterit kaukosäätimissä ok.
Kokeilin toisella kakella, niin kappas - ovet alkoivat auetakin. Mutta vastavuoroisesti auto alkoi aina liikkeelle lähtiessä vinkumaan PIN-koodia - eli avaimet ovat käyttäjäkohtaisia, ja nyt meni ilmeisesti Vierailija -tilaan. Siihen viittasi sekin, että ajotiedot eivät enää siirtyneet My BMW -appiin.
Menin ehkä mutkan kautta, kun seuraavaksi poistin auton järjestelmästä vanhan ID:n ja loin uuden, mutta sillä ongelma korjaantui. Tai no... nyt vaikuttaisi siltä, että takaluukkua ei saa enää jalalla auki. Kakea kuitenkin tottelee.
EDIT: Ei aukea takaluukku enää jalalla lainkaan - ei kumpaakaan kakea käytettäessä. Yritetty tehdä jos vaikka mitä, mutta ei tottele.
EDIT: Ongelma ratkaistu! Seisoin liian lähellä autoa. Ohjeen mukaan pitää seistä noin käsivarren mitan päässä autosta. Kun otin hieman etäisyyttä, alkoi aukeamaan jalallakin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jasca View PostOnko oikean sivupeilit tilt-toiminnon astelukua (kääntymiskulmaa peruutettaessa) mahdollista muuttaa muutoin kuin huollossa? Kääntyy omassa aivan liian alas... Eikä ole säädettävissä kuten F-sarjalaisissa ja vaikkapa VAG-konsernin autoissa.
Leave a comment:
Leave a comment: