Announcement

Collapse
No announcement yet.

G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jacques
    replied
    Originally posted by TJK View Post

    Höpö höpöä. Jos hybridi vain sopii omaan käyttöön ja ajoprofiiliin, niin kyllä se on huomattavasti halvempi ajella kuin polttis. Hinta ei todellakaan romahdan takuun päättymisen jälkeen ja todella vähän mitään hybridi tekniikkaan liityviä ongelmia näissä on ollut. G2X koppasissa latausluukku lienee ainut mikä jossain kohtaa menee vaihtoon melko varmuudella. Ja jos hinnan romahdus akkutakuun jälkeen jännittää, niin osta sitten se "hintaromahdus malli" niin säästät rahaa ja ei tarvi jännittää..
    Meillä on selvästi eri preferenssit, puhuin omasta kokemuksestani, en maininnut mitään halpuudesta. Höpöhöpö itsellesi.

    Leave a comment:


  • TJK
    replied
    Originally posted by Jacques View Post
    Hybridiä pitäisin vain täystakuun ollessa voimassa. Kaksi teknologiaa yksissä kuorissa mikä voi vikaantua, enemmän portti kohti sähköautoilua tai päästä kokeilemaan onko oma juttu. Oikea kysymys on joko polttomoottori tai sähkötekniikka. Vuosi sitten pohdin vastaavaa 545e ja 540i välillä, ja päädyin bensaan. Maksoin bensasta jopa hieman enemmän - rariteettilisää - enkä ole katunut valintaa.
    Höpö höpöä. Jos hybridi vain sopii omaan käyttöön ja ajoprofiiliin, niin kyllä se on huomattavasti halvempi ajella kuin polttis. Hinta ei todellakaan romahdan takuun päättymisen jälkeen ja todella vähän mitään hybridi tekniikkaan liityviä ongelmia näissä on ollut. G2X koppasissa latausluukku lienee ainut mikä jossain kohtaa menee vaihtoon melko varmuudella. Ja jos hinnan romahdus akkutakuun jälkeen jännittää, niin osta sitten se "hintaromahdus malli" niin säästät rahaa ja ei tarvi jännittää..

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Hybridiä pitäisin vain täystakuun ollessa voimassa. Kaksi teknologiaa yksissä kuorissa mikä voi vikaantua, enemmän portti kohti sähköautoilua tai päästä kokeilemaan onko oma juttu. Oikea kysymys on joko polttomoottori tai sähkötekniikka. Vuosi sitten pohdin vastaavaa 545e ja 540i välillä, ja päädyin bensaan. Maksoin bensasta jopa hieman enemmän - rariteettilisää - enkä ole katunut valintaa.

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Kumpaa suositte - 21/20 vuoden hybridi vai bensa? Säästääkö sillä hybridillä mitään jos 100tkm kohdalla hinta romahtaa kun takuu loppuu?

    Leave a comment:


  • Jasca
    replied
    Originally posted by TJK View Post

    Kyllä sen saa esim, BimmerCode:lla säädettyä. Tarvit siis OBD Wifi mokkulan ja jonkun softan koodaamiseen. Helpoin vaihtoehto on varmaan jos löydät vaikka tätä kautta jonkun lähistöllä asuvan kellä on vehkeet ja haluaa auttaa.
    Ok, kiitoksia tiedosta. Kanta-Hämeen tai pk-seudun alueelta joku kykeneväinen voisi halutessaan nostaa kättä pystyyn, kiitos!

    Sitten seuraava kysymys... Autossa on Comfort Access, jonka kanssa menee sormi suuhun. Loin tietysti oman ID:n, ja liitin siihen avaimen. Huomasin, että auto sulki ovet kun sen luota poistui, mutta ei avannut niitä lähestyttäessä. Takaluukku aukesi jalalla. Asetukset kaikki näyttivät olevan ok. Patterit kaukosäätimissä ok.

    Kokeilin toisella kakella, niin kappas - ovet alkoivat auetakin. Mutta vastavuoroisesti auto alkoi aina liikkeelle lähtiessä vinkumaan PIN-koodia - eli avaimet ovat käyttäjäkohtaisia, ja nyt meni ilmeisesti Vierailija -tilaan. Siihen viittasi sekin, että ajotiedot eivät enää siirtyneet My BMW -appiin.

    Menin ehkä mutkan kautta, kun seuraavaksi poistin auton järjestelmästä vanhan ID:n ja loin uuden, mutta sillä ongelma korjaantui. Tai no... nyt vaikuttaisi siltä, että takaluukkua ei saa enää jalalla auki. Kakea kuitenkin tottelee.

    EDIT: Ei aukea takaluukku enää jalalla lainkaan - ei kumpaakaan kakea käytettäessä. Yritetty tehdä jos vaikka mitä, mutta ei tottele.
    EDIT: Ongelma ratkaistu! Seisoin liian lähellä autoa. Ohjeen mukaan pitää seistä noin käsivarren mitan päässä autosta. Kun otin hieman etäisyyttä, alkoi aukeamaan jalallakin.

    Leave a comment:


  • TJK
    replied
    Originally posted by Jasca View Post
    Onko oikean sivupeilit tilt-toiminnon astelukua (kääntymiskulmaa peruutettaessa) mahdollista muuttaa muutoin kuin huollossa? Kääntyy omassa aivan liian alas... Eikä ole säädettävissä kuten F-sarjalaisissa ja vaikkapa VAG-konsernin autoissa.
    Kyllä sen saa esim, BimmerCode:lla säädettyä. Tarvit siis OBD Wifi mokkulan ja jonkun softan koodaamiseen. Helpoin vaihtoehto on varmaan jos löydät vaikka tätä kautta jonkun lähistöllä asuvan kellä on vehkeet ja haluaa auttaa.

    Leave a comment:


  • Jasca
    replied
    Onko oikean sivupeilit tilt-toiminnon astelukua (kääntymiskulmaa peruutettaessa) mahdollista muuttaa muutoin kuin huollossa? Kääntyy omassa aivan liian alas... Eikä ole säädettävissä kuten F-sarjalaisissa ja vaikkapa VAG-konsernin autoissa.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by prh' View Post
    Onko 2019 3-sarjalaiseen mahdollista koodata Apple CarPlay, vaikka valmius siihen puuttuu? (SA6CP)
    Kyllä on, ja voin tarvittaessa auttaa asiassa.

    Leave a comment:


  • prh'
    replied
    Onko 2019 3-sarjalaiseen mahdollista koodata Apple CarPlay, vaikka valmius siihen puuttuu? (SA6CP)

    Leave a comment:


  • jano85
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Paljonko teillä oli kulutus nyt parin viikon pakkasjaksolla kun mittari näytti -30 astetta? Ei varmaan ihan parilla litralla selvinnyt?
    No ei ihan parilla selvinny, ennemmin sen pari litraa nousi kulutus ajellessa siinä 30 asteen pakkasella. Ei nyt tullu tarkemmin seurattua, mutta keskikulutus ajon alusta laski kyllä huomattavasti hitaammin pidemmällä matkalla mitä normaalisti, kone tietysti lämpenee hitaammin yms. Esimerkiksi 400km matkalla laski loppumatkasta 5,3 kun vastaavasti eilen parin asteen pakkasella noin 45km matkalla laski jo 5,1. Nämä siis vaan ajotietokoneen lukemia.

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Paljonko teillä oli kulutus nyt parin viikon pakkasjaksolla kun mittari näytti -30 astetta? Ei varmaan ihan parilla litralla selvinnyt?

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Nyt on toi pikkuämmä tallissa ja täytyy sanoa, että onpa hieno auto, vaikka ajot nyt jääneet n. 100 km huonohkossa ajokelissä. Ei ole vielä päässyt varsinaisesti kuin x-driven ominaisuuksia kokeilemaan ja moottorin ominaisuuksien testailu jäänyt odottamaan kitkaa. Vanteiden puolesta pieni kysymys: Meneekö m3:n vanteet alle, vai ottaako kiinni jostain?

    Leave a comment:


  • prh'
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post

    Lämmitetty huohotin...
    Aivan. Ihmettelin vain, kun joissain myynti ilmoituksissa mainittiin tuo. Tosin ne taisi olla hybrideitä, jos sillä on jotain merkitystä.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by prh' View Post
    Mikä mahtaa olla G2x bensan varustelistassa oleva S4NE blow-by-heater?
    Lämmitetty huohotin...

    Leave a comment:


  • prh'
    replied
    Kuuluuko näissä Apple Carplay johonkin varustepakettiin?
    Last edited by prh'; 12-01-2024, 19:34.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎