G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Galaxy1223
    replied
    Originally posted by BMWrookie View Post
    330e M Sport mallin takapuskurin mustassa kiiltävässä muoviosassa pieniä vaaleita naarmuja. Mitä tietäjät suosittelisivat näiden piiloon meikkaamiseen? Riittäisi tosiaan, että ne saisi värjättyä mustaksi, jolloin eivät näkyisi kauaksi. Mitään täydellistä tasoittamista en tavoittele.
    Jos kastelet naarmuja niin katoavatko ne? Eli näkyykö naarmut märkänä?

    Jos naarmu ei katoa niin silloin se on pohjamaaliin asti ja meikkaaminen ei olekaan niin helppoa. Tähänkin löytyy kaikenlaisia ihan itse tehtäviä ohjeita youtubesta. Tyyliin https://www.youtube.com/watch?v=wX7VQgw6Xr0

    Jos naarmut katoavat märkänä niin sitten se on helppoa. Haet jotain hiomatahnaa ja hinkkaat kovaa painaen esim. mikrokuituliinalla (oletan ettet omista mitään välineitä). https://www.motonet.fi/tuote/flexipa...roduct=78-1444

    Yllättävän moni pahankin näköinen naarmu lähtee ihan hinkkaamalla lähes kokonaan pois.

    Leave a comment:


  • BMWrookie
    replied
    330e M Sport mallin takapuskurin mustassa kiiltävässä muoviosassa pieniä vaaleita naarmuja. Mitä tietäjät suosittelisivat näiden piiloon meikkaamiseen? Riittäisi tosiaan, että ne saisi värjättyä mustaksi, jolloin eivät näkyisi kauaksi. Mitään täydellistä tasoittamista en tavoittele.

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by Tctic View Post
    Jos haluaa ostaa G21:n, mutta haluaa ettei autossa ole mitään ylimääräistä hajoavaa, niin onko selvintä ostaa 318i/320i takavetona? Eli ei ole hybridijärjestelmää kiusana (vai kestävätkö ne näissä ilman ongelmia?) eikä nelivetoa myöskään. Hammastanko taitaa jäädä isoimmaksi tyyppiviaksi ja sekään ei näytä enää maksavan ihan järjettömiä vaihto-osana.
    G21:stä ei 318/320i xdrivenä ole suomessa myyty, eli ovat takatuuppareita aina. G20 on saanut 320i xdrivenä ja olikohan vielä niin että siinä mhev roippeita ole. Diesel 320d xdrive on myyntiohjelmassa.

    Leave a comment:


  • Tctic
    replied
    Jos haluaa ostaa G21:n, mutta haluaa ettei autossa ole mitään ylimääräistä hajoavaa, niin onko selvintä ostaa 318i/320i takavetona? Eli ei ole hybridijärjestelmää kiusana (vai kestävätkö ne näissä ilman ongelmia?) eikä nelivetoa myöskään. Hammastanko taitaa jäädä isoimmaksi tyyppiviaksi ja sekään ei näytä enää maksavan ihan järjettömiä vaihto-osana.

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by nigster View Post

    Ehdin jo "innostua", kunnes tajusin, että eipä tuota saakaan 330e:hen askarreltua... Tässä siis tehdasasenteinen sähkölämmitin.
    Minulla ei ole tietoa miten tuo 330e:n lämmitin on toteutettu mutta jos siellä on vastaavan tyyppinen vesiventtiili niin saisihan sitä vastaavalla periaatteella varmaan huijattua?

    nopeasti vilkaisin realoemistä ja kyllähän siellä joku vastaava vesiventtiili taitaa olla, onkohan tuota kukaan hybridissä kokeillut tai selvittänyt tarkemmin
    Last edited by 314da; 18-03-2025, 15:43.

    Leave a comment:


  • nigster
    replied
    Originally posted by 314da View Post

    Juu, tilaat tämän foorumin myyntipalstalta tai torista ”webastomodin” . Asennus seuraavasti: kuskin puoleinen etukulma ylös -> rengas pois -> sisälokarin etummainen osa pois (kymmenisen ruuvia irti) -> sitten on webaston vesiventtiili näkyvissä siitä vaan liitin irti ja modin liitin paikoilleen ja vaikka parilla nippusiteellä modi johonkin kiinni -> sitten vaan kasaus ja kovaa käyttöä. Ensikertalainen tekee tuon tunnissa työkaluiksi 8 mm hylsy ja ehkä joku ruuvari. Muista työturvallisuus ja pukki alle ennen pyöräkoteloon menoa.

    Tuolta vielä kuvia ovat G3x mutta G2x lienee pääosin samat sijainnit kun sama perusrakenne ja tekniikka:
    Ehdin jo "innostua", kunnes tajusin, että eipä tuota saakaan (kai) 330e:hen askarreltua... Tässä siis tehdasasenteinen sähkölämmitin.
    Last edited by nigster; 18-03-2025, 17:42. Reason: kirjoitusvirhe

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by Kangas82 View Post
    Mites näissä toimii toi kännykällä webaston etäohjaus? Onko sujuva ja toimiva vai tökkiikö ja jumittaa niinkuin skodassa? Monesti yhteyttä ei saa lainkaan...
    Toimii ainakin itsellä kuin junan vessa…
    Tänä talvena ei ainakaan tähän mennessä ole ollut yhtään ongelmaa, toki G31 kyseessä.

    Leave a comment:


  • Kangas82
    replied
    Mites näissä toimii toi kännykällä webaston etäohjaus? Onko sujuva ja toimiva vai tökkiikö ja jumittaa niinkuin skodassa? Monesti yhteyttä ei saa lainkaan...

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by nigster View Post

    Löytyykö sinulta tähän tarkempaa infoa?
    Juu, tilaat tämän foorumin myyntipalstalta tai torista ”webastomodin” . Asennus seuraavasti: kuskin puoleinen etukulma ylös -> rengas pois -> sisälokarin etummainen osa pois (kymmenisen ruuvia irti) -> sitten on webaston vesiventtiili näkyvissä siitä vaan liitin irti ja modin liitin paikoilleen ja vaikka parilla nippusiteellä modi johonkin kiinni -> sitten vaan kasaus ja kovaa käyttöä. Ensikertalainen tekee tuon tunnissa työkaluiksi 8 mm hylsy ja ehkä joku ruuvari. Muista työturvallisuus ja pukki alle ennen pyöräkoteloon menoa.

    Tuolta vielä kuvia ovat G3x mutta G2x lienee pääosin samat sijainnit kun sama perusrakenne ja tekniikka:

    Leave a comment:


  • nigster
    replied
    Originally posted by 314da View Post

    Pelkästään sisätilaa lämmittää sama koskee myös G3x sarjaa, helppo muuttaa lämmittämään myös moottoria n.25€ vastusmodilla joka helppo itse asentaa.
    Löytyykö sinulta tähän tarkempaa infoa?

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post

    En tiedä miksi näin uusissa autoissa tarvitsisi moottoria esilämmitellä. Pääasia että sisätila on lämmin ja ikkunat sulat?
    No jos vaikka sattuu asumaan lapissa missä tänä talvenakin ollut pakkanen useasti -30 astetta ja ylikin, siinä olosuhteessa ei huono idea vähän moottoria lämmittää.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Varmaan ihan samasta syystä kuin vanhempikin? Vaikkakin öljyt paljon juoksevampia 0w luokituksen takia.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by 314da View Post

    Pelkästään sisätilaa lämmittää sama koskee myös G3x sarjaa, helppo muuttaa lämmittämään myös moottoria n.25€ vastusmodilla joka helppo itse asentaa.
    En tiedä miksi näin uusissa autoissa tarvitsisi moottoria esilämmitellä. Pääasia että sisätila on lämmin ja ikkunat sulat?

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by Kangas82 View Post
    Mites toi G21 dieselin tehdas asenteinen webasto? Lämmittääkö jäähdytin-nestettä vai pelkkää sisätilaa? Merkkihuollosta yhdestä 21 vuosimallin 320D kysellessäni, sanoi että kyseisessä autossa on tehdas asenteinen webasto, mutta lämmittää pelkkää sisätilaa?
    Merkki on minulle uusi joten vähän epävarmuutta miten menee näissä 2020+ vuosimallisissa. Ja päteekö samat "säännöt" myös 5 sarjaan?
    Kiitos vastauksista etukäteen
    Pelkästään sisätilaa lämmittää sama koskee myös G3x sarjaa, helppo muuttaa lämmittämään myös moottoria n.25€ vastusmodilla joka helppo itse asentaa.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Pelkästään sisätilaa.

    Vielä tuohon kulutukseen. Kaupunki/taajama-ajon kulutusta ei kannata tuijottaa, muuttujia liian paljon että voisi todeta että jotain pielessä. Jos maantiellä menee ns normaalilla, niin auto kunnossa.
    Tämä. Kaupunkiajoa on se kun mä lähden kotoa vajaan kolmen kilometrin päässä olevaan kauppaan ja matkalla pitää pysähtyä viisi kertaa liikennevaloihin tai risteykseen. Kaupunkiajoa on myös se kun mä ajan kuuden kilometrin päähän jäähallille keskustan läpi mutta enimmäkseen vihreässä aallossa. Näissä kahdessa esimerkissä kulutusero on merkittävä.

    Parin-kolmen ensimmäisen kilometrin aikana kylmän auton kulutus on tyypillisesti korkeampi kuin sen jälkeen.

    Leave a comment:

Working...
X