Originally posted by XV70D
View Post
G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
X
-
No ei ihan parilla selvinny, ennemmin sen pari litraa nousi kulutus ajellessa siinä 30 asteen pakkasella. Ei nyt tullu tarkemmin seurattua, mutta keskikulutus ajon alusta laski kyllä huomattavasti hitaammin pidemmällä matkalla mitä normaalisti, kone tietysti lämpenee hitaammin yms. Esimerkiksi 400km matkalla laski loppumatkasta 5,3 kun vastaavasti eilen parin asteen pakkasella noin 45km matkalla laski jo 5,1. Nämä siis vaan ajotietokoneen lukemia.
-
Paljonko teillä oli kulutus nyt parin viikon pakkasjaksolla kun mittari näytti -30 astetta? Ei varmaan ihan parilla litralla selvinnyt?
Leave a comment:
-
Nyt on toi pikkuämmä tallissa ja täytyy sanoa, että onpa hieno auto, vaikka ajot nyt jääneet n. 100 km huonohkossa ajokelissä. Ei ole vielä päässyt varsinaisesti kuin x-driven ominaisuuksia kokeilemaan ja moottorin ominaisuuksien testailu jäänyt odottamaan kitkaa. Vanteiden puolesta pieni kysymys: Meneekö m3:n vanteet alle, vai ottaako kiinni jostain?
Leave a comment:
-
Lämmitetty huohotin...Originally posted by prh' View PostMikä mahtaa olla G2x bensan varustelistassa oleva S4NE blow-by-heater?
Leave a comment:
-
Jos latasit pihalla jääkylmää osittain tyhjää akkua ei se kyllä kovalla pakkasella lataudu.Originally posted by jano85 View PostMites muiden autojen webastot toimi viime viikon pakkasilla? Itsellä ei suostunut lähtemään päälle kun ilmoitti vain että "akun varaustilan takia ei käynnisty moottorin käynnistymisen varmistamiseksi" Ei siis vastusmodista ollut paljon hyötyä noilla 33 asteen pakkasilla...
Kokeilin laittaa laturiin ja päivän laturissa jälkeen sama juttu, eli onkohan näissä jokin pakkasraja milloin kytkee noita sähkölaitteita pois päältä. Pakko oli laittaa käyntiin kylmiltään ja hyvin starttasi. Ratin lämmitin ei toki mennyt päälle ja autoa lähestyttäessä ei ovet auennut.
Auto pitäisi saada lämpimään esim. yöksi.
Tuo 330E lataa apuakut samalla kun lataa ajoakkua, se on ihan hyvin ajateltu.Last edited by Antti O; 09-01-2024, 08:56.
Leave a comment:
-
Originally posted by jano85 View PostMites muiden autojen webastot toimi viime viikon pakkasilla? Itsellä ei suostunut lähtemään päälle kun ilmoitti vain että "akun varaustilan takia ei käynnisty moottorin käynnistymisen varmistamiseksi" Ei siis vastusmodista ollut paljon hyötyä noilla 33 asteen pakkasilla...
Kokeilin laittaa laturiin ja päivän laturissa jälkeen sama juttu, eli onkohan näissä jokin pakkasraja milloin kytkee noita sähkölaitteita pois päältä. Pakko oli laittaa käyntiin kylmiltään ja hyvin starttasi. Ratin lämmitin ei toki mennyt päälle ja autoa lähestyttäessä ei ovet auennut.
Samoja pakkaslukemia oli täällä ja joka kerta lähti kyllä webasto päälle mutta muutamalla kerralla oli käynyt jonkun aikaa ja sammunut itsestään ehkä 10-15min käytön jälkeen. Mitään virhe ilmoitusta ei tullut. Hyvin kyllä lähti käyntiin kylmiltäänkin. Ratin lämmitin ei toiminut kovimmilla pakkasilla.
Leave a comment:
-
Mites muiden autojen webastot toimi viime viikon pakkasilla? Itsellä ei suostunut lähtemään päälle kun ilmoitti vain että "akun varaustilan takia ei käynnisty moottorin käynnistymisen varmistamiseksi" Ei siis vastusmodista ollut paljon hyötyä noilla 33 asteen pakkasilla...
Kokeilin laittaa laturiin ja päivän laturissa jälkeen sama juttu, eli onkohan näissä jokin pakkasraja milloin kytkee noita sähkölaitteita pois päältä. Pakko oli laittaa käyntiin kylmiltään ja hyvin starttasi. Ratin lämmitin ei toki mennyt päälle ja autoa lähestyttäessä ei ovet auennut.
Leave a comment:
-
-
Pari kertaa nähnytkin sut tossa Klaukkalassa coupella ja on kyl tyylikäs. Sellainenkin kelpaisi, mutta vähän huonosti myynnissä kotimaassa ja ehkä täytyy nyt kerrankin ottaa lapsetkin huomioon toisen auton tapauksessa ja saavat omat ovet takapenkille.
Leave a comment:
-
Kaksiovisesta sisarmallista, eli M440i xDrive:stä, on kokemuksia noin puolentoista vuoden verran. Varsin hyvä käyttis tuo on itsellä ollut. Mitään vikaa tai ongelmaa ei ole omalle kohdalle ilmaantunut. Mekaaninen tasauspyörästön lukko taka-akselilla on loistava juttu, jos tykkää välillä vähän luistatella (ja se, että neliveto pelaa mainiosti myös ajovakaus & luistonesto kokonaan pois kytkettynä). Auto on ajossa myös varsin hiljainen ja väsymättä jaksaa ajaa vaikka tankillisen yhtäkyytiä (testattu on). Mutta rata-ajossa ei olla mun mielestä lähelläkään M4:sta, joka itselläni oli ennen M440:stä.Originally posted by van cleef View PostAutonvaihtospekulaatiot tulossa päätökseen ja varmaan vaihdan tuon Audi S5:n M340i:in. Onkos niistä mitään kokemuksia täällä?
Leave a comment:
-
Autonvaihtospekulaatiot tulossa päätökseen ja varmaan vaihdan tuon Audi S5:n M340i:in. Onkos niistä mitään kokemuksia täällä?
Leave a comment:
-
Mulla on 146tkm ajettu, eikä kyllä mitään ongelmia ole ollut koko autossa... Ja täysin samoja matkoja ajaa akulla kun täällä puhuvat.Originally posted by 523i View PostMiten nuo hybridit toimii vielä 100.000 ajettuna? Kannattaako ostaa semmoista missä tuota akku takuuta ei ole ja miten sitä kuntoa voisi testata?
Leave a comment:
Leave a comment: