G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
 Mitkäs rengaspaineanturit näihin G20/G21 menevät? Käyvätkö minkään vanhemman mallin anturit (esim.F3x)?
 
- 
	
	
	
	
 OK. Täällä taas kävin pesemässä auton ja koputin pesun yhteydessä kevyesti antennimokkulaa katolla. Tajusin vasta hetken ajettuani, että perkele nytten taas toimii ja turha varoitus oli poistunut näytöltä. En tiedä oliko millään toiminnallani vaikutusta asiaan. Soitin huoltoon ja sanoivat, että ”tuo silti näytille varatulle ajallesi”.Originally posted by mige95 View PostViikon ollu 09/2019 tehty auto, ei muuta valittamista kun nyt uusin over to air päivitystä auto ei ehdota vaikka my bmw sovellus siitä ilmottelee et auton pitäis sitä tarjota, viikko sitten teki yhden tämmössen päivityksen et kylläse sillon ainaki toimi, ehkäpä nettiyhteydessä jotain kun ei suostu menee bmw storeekaa nyt. Remote control toimii ja sijainti täsmää.
 Kerron käynnistä myöhemmin.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Viikon ollu 09/2019 tehty auto, ei muuta valittamista kun nyt uusin over to air päivitystä auto ei ehdota vaikka my bmw sovellus siitä ilmottelee et auton pitäis sitä tarjota, viikko sitten teki yhden tämmössen päivityksen et kylläse sillon ainaki toimi, ehkäpä nettiyhteydessä jotain kun ei suostu menee bmw storeekaa nyt. Remote control toimii ja sijainti täsmää.Originally posted by Hampsu View PostKenelläkään muulla vielä ilmennyt mitään ”lastentauteja” näissä vehkeissä?
 Itsellä 8/22 linjalta tullut ,varmaan ensimmäisiä lci g21 malleja. Nyt navi näyttää 14km perseelleen auton sijainnin ja mittaristoon ilmoitus ”Hätäpuhelujärjestelmä ei toimi”.
 
 Perjantaina huoltoon, kerron sitten mikä tuomio. Tiskillä epäili mahdollisesti antennia, josta löytyy gps(?) ja hätäpuhelujärjestelmän akku. Ihmeellistä :think
 
 update: user error se vaan oli en ollut wifi:ä yhdistänyt autoon jonkatakia ei päivitykset lähteny käyntii.
 
 Update 2 eipä päivitys lähteny etenee kuitenkaa, perus ongelma id7:skassa seuraavassa huollossa päivittävät istan kautta uusimmat softa versiot. Tästä aiheesta ulkomaan foorumeilla juttua enemmänki.Last edited by mige95; 26-09-2023, 17:10.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Lastentaudit
 
 Kenelläkään muulla vielä ilmennyt mitään ”lastentauteja” näissä vehkeissä?
 Itsellä 8/22 linjalta tullut ,varmaan ensimmäisiä lci g21 malleja. Nyt navi näyttää 14km perseelleen auton sijainnin ja mittaristoon ilmoitus ”Hätäpuhelujärjestelmä ei toimi”.
 
 Perjantaina huoltoon, kerron sitten mikä tuomio. Tiskillä epäili mahdollisesti antennia, josta löytyy gps(?) ja hätäpuhelujärjestelmän akku. Ihmeellistä :think
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Onko kukaa retrofitannu peruutuskameraa ? Jotai pakettia maailmalta saa 300eurolla. Onko bemarin omankameran laitto isotyö ?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Tämä tuskin pätee silloin, jos määränpäässä ei ole latausmahdollisuutta? Eikös tuolloin olisi järkevää battery controllilla kikkailla niin, että pääsisi vielä mahdollisesti paluumatkan kaupunkipätkät sähköllä?Originally posted by pyroz View PostAja ensimmäiset pari kilometriä sähköllä, jotta akkuun vapautuu vähän tilaa ottaa vastaan regenerointia. Sitten aja bensakone lämpimäksi jonka jälkeen eco prolla. Sitten kun näet navista, että matkaa on saman verran jäljellä kuin sähkörangea niin valitse täyssähköajo ja aja perille. Tärkeintä on ajaa akku tyhjäksi perille päästyä.Last edited by libsu; 11-07-2023, 14:59.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Juuri näin. maksimi regenerointi on hölmöä. Sillä voi toki päästä teoriassa samaan tulokseen kuin rullaavalla eco pro:lla, mutta kauhean keskittymisen vaatisi.Originally posted by torx View PostEikös se tuolla eco asetuksella juurikin rullaa ja jos "jarruttaa" niin sitten laittaa akulle sen energian. Ellei ole niin liukasta että ABS tarvitsee tai sitten liian voimakas jarrutus.
 
 Eco Pro + adaptive regen on paras. Auto rullaa kun nostaa kaasulta, ja kun painaa jarrua niin ei siellä jarrupalat kulu vaan silloin regeneroidaan  
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Tätä voi tehdä manuaalivaihteisen kanssa parhaiten, omalla kohdalla regenerointi on sen verran voimakkaampaa kuin normi moottorijarrutus, että tällä tulee nykyään hidastettua aina kun voi.Originally posted by AlpinWeiss View PostRullaaminen on juu aina taloudellisempaa kuin regenerointi
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Originally posted by Petteri75 View PostOmalla kohdalla voimakkuutta "pehmentää" pullalossin 1.9t paino, mutta alun jälkeen aloin itse käyttämään tuota niin paljon kuin mahdollista. Nykyään tuntuu siltä, että jos täytyy jarrua käyttää, on tullut ajovirhe. Kannattaa kokeilla vielä? Kaikki jarruenergia mikä ei mene lataukseen, on hukkaa.
 Rullaaminen on juu aina taloudellisempaa kuin regenerointi
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Originally posted by Petteri75 View PostOmalla kohdalla voimakkuutta "pehmentää" pullalossin 1.9t paino, mutta alun jälkeen aloin itse käyttämään tuota niin paljon kuin mahdollista. Nykyään tuntuu siltä, että jos täytyy jarrua käyttää, on tullut ajovirhe. Kannattaa kokeilla vielä? Kaikki jarruenergia mikä ei mene lataukseen, on hukkaa.
 Eikös se tuolla eco asetuksella juurikin rullaa ja jos "jarruttaa" niin sitten laittaa akulle sen energian. Ellei ole niin liukasta että ABS tarvitsee tai sitten liian voimakas jarrutus.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Omalla kohdalla voimakkuutta "pehmentää" pullalossin 1.9t paino, mutta alun jälkeen aloin itse käyttämään tuota niin paljon kuin mahdollista. Nykyään tuntuu siltä, että jos täytyy jarrua käyttää, on tullut ajovirhe. Kannattaa kokeilla vielä? Kaikki jarruenergia mikä ei mene lataukseen, on hukkaa.Originally posted by JyräJyrä View PostTere! Saako G20 330e:stä säädettyä jostain akun latauksen pois päältä silloin kuin ei jarruta vaan pelkästään rullaa? Jarruttaessa tietenki hyvä ottaa kaikki hyöty irti, mutta tuo auton voimakas hidastuminen rullatessa jotenkin ärsyttää.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Aja hybrid eco prolla.. muistaakseni sillon se ei regenillä lataa kun moottorijarruttaa.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Tere! Saako G20 330e:stä säädettyä jostain akun latauksen pois päältä silloin kuin ei jarruta vaan pelkästään rullaa? Jarruttaessa tietenki hyvä ottaa kaikki hyöty irti, mutta tuo auton voimakas hidastuminen rullatessa jotenkin ärsyttää.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Toissa viikolla mentiin 56km pelkällä sähköllä. 60tkm ajettu G20 330e xDrive. Auto tuntuu laskevan sähkörangea edellisten ajotapojen ja niiden edellisten ajojen kwh/100km keskiarvojen perusteella. Monesti auto näyttänyt lähtiessä 30-35km sähkörangea, mutta todellisuudessa riittänyt melkein 50km ajoon.Originally posted by Jaksi View PostPitää kysellä huollosta mitä sanovat, häirittee itteä ainakin tuo tärinä ja vapina!
 
 Sähköllä ei ole tainnu mulla vielä ikinä juuri yli 35km range näyttää. Taitaa riippua lämpötilasta ja ajotavoista. 50-60km ajomatkaan en kyllä usko että tulet pääsemään.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Jep, tarkoitus itelläkin tiedustella viimeistään seuraavan huollon yhteydessä.Originally posted by Jaksi View PostPitää kysellä huollosta mitä sanovat, häirittee itteä ainakin tuo tärinä ja vapina!
 
 Sähköllä ei ole tainnu mulla vielä ikinä juuri yli 35km range näyttää. Taitaa riippua lämpötilasta ja ajotavoista. 50-60km ajomatkaan en kyllä usko että tulet pääsemään.
 Joka pysähdyksellä ei ainakaan mulla tee sitä mutta huomattavan usein.
 Kerro sitten mitä sanoivat.
 
 Juu. Ihan riittävä omiin tarpeisiin tuokin range ei sillä, mutta hyvä tietää ettei ole mitään rikki mikäli muilla samoja kilometrejä tarjoaa.
 Leave a comment:
Leave a comment: