Originally posted by Scitso
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Takakelkan puslat HOWTO (ainakin E28)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ite sain puslat yhen kaverin kans vaihdettua neljään tuntiin ku siihen lasketaan vielä se ulosvetäjän teko mukaan...eli ei paha ku on pari toimeliasta miestä...me tehtiin 14 millin kierretangosta ja rh-palkista se ulosvetäjä...ei kaunis mutta ajo asiansa...pulttikoneella lähti aika kivuttomasti eli ei tarvinnut edes lämmittää...uudet rasvattiin ja työnnettiin vaihdelaatikkonosturilla paikalleen ja sen jälkeen rasvat pestiin rasvanpoistoaineella ja paineilmalla pois et pusla ei lähtenyt pyrkimään poispäin...nyt on mukavasti jo asettunu paikoilleen...nätti homma...520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Hyvä juttu tosiaan että joku kehtaa moisia tehdä. Omaankin varmaan joutuu puslat vaihtaa, kun perä tuntuu lonkkasevan jonku verran.
EDIT: oliskos joku innoskas mullekkin väsään tollasen työkalun. Korvausta vastaan toki?Last edited by zener; 19-02-2005, 23:39.
Comment
-
-
tämä meni väärään threadiin..
tämä meni väärään threadiin..Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
-
Originally posted by vexu524tdicMä oon aina ottanu kuumentamalla noi puslat pois!
Lähtee tosi helposti ja kuumaan palkkiin on helppo asentaa uudet puslat.
joo suosittelen kanssa antaa lämpöä siihen rautarinkulaan joka puslaa pitää, ei tartte edes antaa paljookaan lämpöä(niin vähän että puslan kumi ei edes käryä ja bensaputket ei pala) kun tulee pusla tosi helposti pois.
niksibimmeri vinkki:
takaisin laitossa jos auto nousee vain ylöspäin ja pusla ei mene paikalle,
laita kiristys liina/ketju kiertää takaakseli ja tunkki
Comment
-
-
Originally posted by larmatinniksibimmeri vinkki:
takaisin laitossa jos auto nousee vain ylöspäin ja pusla ei mene paikalle,
laita kiristys liina/ketju kiertää takaakseli ja tunkki
Comment
-
-
Originally posted by sqxoPistitkö kuivana noi puslat paikalleen niinkuin kuvasta näyttää? Suosittelen kyllä sitä tiskiainetta niin menee helpommin, vai onko siinä jotain huonoja puolia? Vaikka samahan se varmaan on tolla välineellä että kuinka nihkeesti se pusla liikkuu sinne takakelkan reikään..
EDIT: Käyttämäni työkalu on tehty Scitson suomentamien ohjeiden mukaan.Last edited by pyroz; 22-02-2005, 21:11.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Olipa ainakin omassa toi pultti pirun tiukassa. En saanut etes koko takakelkkaa irti vaikka mutterit pyöritin pois. Koitin tunkata pulttia pois, koitin lyödä pulttia pois ja koitin vielä kangella vääntää takakelkkaa, josko olis pultti hellittäny, mutta ei. Tuohon ei taida olla konstia jolla, tuon saisi tuosta pultista irti?
Comment
-
-
Originally posted by zenerOlipa ainakin omassa toi pultti pirun tiukassa. En saanut etes koko takakelkkaa irti vaikka mutterit pyöritin pois. Koitin tunkata pulttia pois, koitin lyödä pulttia pois ja koitin vielä kangella vääntää takakelkkaa, josko olis pultti hellittäny, mutta ei. Tuohon ei taida olla konstia jolla, tuon saisi tuosta pultista irti?
Comment
-
-
Vie sorvisedälle 50mm rautatangon pätkä ja pyydä katkaseen siitä noin 50mm pätkä, ja siihen keskelle M14x1,5 kierre, jonka ruuvaat sen mutterin tilalle ja eiku huolella lekaa niin kyllä lähtee.Auto sen verran korkealle, että saa lekaan vähän vauhtia.2000 touring tii-->2002-->e30 318i-->e28 528i-->e28 535i+e90 320i
Comment
-
-
Ei tarvinnutkaan pulttia ottaa pois. Löyty toho tallinsyövereistä, joten lämmitettiin vanhaa kumia reippaasti ja sitten rauta tangolla vanha pusla pois.
Puslan keskiö oli ihan murua sisältä, joten aika oli vaihtaa. Samalla puslan yläpuolella oleva pultin reikä oli ruostunut kokonaan irti, joten hitsattavaa on... Ja ne pitääkin ottaa heti ensiviikolla hitsaukseen.
Puslat ei ihan kokonaan sisään mennyt. Toinen jäi 2-3cm ulos ja toinen alta 1cm. Pitää kysästä korjaamolta samalla kun jakohihnan vaihtavat, että onko prässiä millä painaa puslat sisään.
Comment
-
-
Vaikuttaako noi takakelkan puslat miten paljon jos ne on hiemat kulahtanu/väljähtäny/haperoituna ajan kuluessa niin tuohon nytkähtämiseen kun vaihdetta vaihtaa taikka survaisee kaasun pohjaan vaikkapa kakkosella 20 vauhdista niin tavallaan auto nytkyää hieman sillain edes takaisin ja sama kun kaasun löysää tietyillä nopeuksilla ja vaihteilla niin nytkyää hieman.
Comment
-
Comment