Kunnolla paskana olevat puslat on kuulemma paljon vaikeampi irrottaa ja sen takia voi mennä kauemmin siihen hommaan, siispä kannattaa varautua maksamaan 3-5 työtunnista korjaamolle (5*50 € = 250 € +osat / merkkiliike 5*85 € = 425 € + osat). Niin ei tule sitten pettymyksiä kun käyttää liikkeessä!
Itsekin aioin ensin käyttää e28:a merkkiliikkeessä, mutta päädyin vaihtamaan puslat kaverin kanssa, koska liikkeen arvio oli että menee jotain 3-8 tuntia. Mukana laskelmissa tais kyllä olla perän ja korin välinen vaimenninkin, jonka vaihtoon meni ilman aiempaa kokemusta itseltä n. 30min rauhalliseen tahtiin tehtynä.
missäs pajalla täällä pk seudulla kannattais käydä vaihdattamassa puslat
e30:seen mahdollisimman halvalla.
Alppilassa sanoivat että menee koko päivä ja tuntiveloitus 68e.
en oikein lämmennyt.
Toi on kyllä aika syvältä, että väitetään hommaan menevän koko päivä(8x68 e = n. 500 e ) per 2 isoa puslaa. Paikassa jossa on kaikki nosturit ja muut vehkeet...
2 h/pusla on ihan max(jos on nosturi, pillit ym.), tai sitte on jossain muussakin vikaa kuin autossa.
Ne pajat taitaa vain luottaa siihen, että ihmiset tuo autojaan huoltoon koska nuo alustahommat on vittumaisia tehdä itse.
Tänään vaihoin siis E30:kymppiin toisen puslan, hitsailin siinä sellasen ulosvetäjän aluks - pitää laittaa siitä kuva joskus kun on vähän erilainen kun tuo mistä on piirustukset -
NooooooooOOOOOOO:
Pusla irtoo ihan oK, ja takaslaitto onnistuu makeesti käyttäen Wurthin synteettistä vaseliinia (saa spRäy-purkissa) eikä vahingoita kumiosia,
Mut sitten huomaankin että, MITÄS VITTUA, eihän tämä puslan iso mutteri mee ees puoliakaan sitä mitä se irtiottaessa oli: tarkastellaan sitä pitkän pultin yläpäätä mikä on korissa kiinni ja huomataan että NAPS, sinnehän on murtunut vanhan puslan yläpää kiinni ja LUJAA, sitä ei voitu poistaa VITTU mitenkään kun auto oli nostettu hallitunkilla ja pukkien varassa. Jos ois ollu nosturi niin ois tipauttanu koko taka-akseliston alas ja vaihtanu puslat molemmille puolille, helposti.
On nämä ihan perseestä lattialla nujuta nämä hommat, kohta lähetäänkin kaljan--ostoon, 8 muovikassillista löyty tyhjiä pulloja taas tallilta
vaihdoin ne isommat puslat takana viime kesänä.....aikaa meni ensikertalaisell 1H/puoli.....yks hyvä työkalu mun mielest tohon hommaat on tavallinen ulosvetäjä.....sillä saa vanhan puslan puristettuu ulos....ja jos viel laittaa metallipalasta tollasen 10 cm*5 cm palan johon porautaa 5 mm reikä nii voi käytääulosvetäjää myös uuden puslan asennuksess.....pistät vaan sen palan puslan päälle ja sitt ulosvetäjän kierretappi tohon reikään ja ruuvat.....ja pusla menee helposti paikolleen.....jos nyt joku tajus tost mitäänvoisin napata kuvan osist...
vaihdoin ne isommat puslat takana viime kesänä.....aikaa meni ensikertalaisell 1H/puoli.....yks hyvä työkalu mun mielest tohon hommaat on tavallinen ulosvetäjä.....sillä saa vanhan puslan puristettuu ulos....ja jos viel laittaa metallipalasta tollasen 10 cm*5 cm palan johon porautaa 5 mm reikä nii voi käytääulosvetäjää myös uuden puslan asennuksess.....pistät vaan sen palan puslan päälle ja sitt ulosvetäjän kierretappi tohon reikään ja ruuvat.....ja pusla menee helposti paikolleen.....jos nyt joku tajus tost mitäänvoisin napata kuvan osist...
En tajunnu en Kaverin kaa pitäs noi puslat sunnuntaina vaihtaa (katsastuksesta hylsy), tänää nostettii auto ja irroteltii noit osia. Kaveri meinas et tiputetaa perä ja koko akselisto alas ni ois helpompi vaihtaa. Mut tostahan joutuu ottaa pakoputken ja KAIKKI muut kamat pois, ni on vähän jääny mietityttää että kannattaako.... Vaikuttais siltä että porukat on saanu ihan helposti vaihettua nuo puslat muutenkin.
Mut miten saa ton toimii tavallisella ulosvetäjällä, vai saako, ku en em. selitystä ymmärtänyt
Tietysti jos jollain pk-seudulta ois tollasta työkalua (E30) lainata vaikkapa 10€ korvausta vastaan, ni ilmotelkaa privaan, tuun hakemaan
En tajunnu en Kaverin kaa pitäs noi puslat sunnuntaina vaihtaa (katsastuksesta hylsy), tänää nostettii auto ja irroteltii noit osia. Kaveri meinas et tiputetaa perä ja koko akselisto alas ni ois helpompi vaihtaa. Mut tostahan joutuu ottaa pakoputken ja KAIKKI muut kamat pois, ni on vähän jääny mietityttää että kannattaako.... Vaikuttais siltä että porukat on saanu ihan helposti vaihettua nuo puslat muutenkin.
Mut miten saa ton toimii tavallisella ulosvetäjällä, vai saako, ku en em. selitystä ymmärtänyt
Tietysti jos jollain pk-seudulta ois tollasta työkalua (E30) lainata vaikkapa 10€ korvausta vastaan, ni ilmotelkaa privaan/soittakaa 0407361268, tuun hakemaan
saahan ne nätisti vaihettua normaalilla ulos vetäjällä... ilman koko kelkan irroitusta... mulla olis kuviakin ku vaihetin itselle vasta ku vain joku sanois että miten ne saa lisättyä tänne (tietokone ei vahvin lajini ) uuden saa paikoilleen ihan tunkilla...
Comment