Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikk-
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 144
    • 21270

    Ja ilmeisesti tämä on tossa koneen päässä se mötikkä johon bensaletku tulee.

    Noh mä pärjään näillä ja uskallan hakia ton kaasarivehkeen tankin.
    Tig hitsausta Tku/lähialueet
    RST/HST/Musta/Alu
    0449736706
    IG @mikkommmmm

    Comment

    • Soiled
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3216
      • Mystinen Kuopio

      Originally posted by Morkai View Post


      Jarrupommi tai tehostin... kyllä tuo melkein vaatii jarrupääsylinterin ja tehostinpaketin irrottamista että syy selvii. Jarrupommi oireilee yleensä niin, että polkimen saa painamalla pohjaan kun tarpeeks kauan yrittää. Ei yleensä pehmee heti alkuun, joten lähtisin ehkä veikkaamaan tuota pääsylinteri/tehostin-komboa.
      Originally posted by Schutzstaffel View Post
      Tuo "pommi" on rikki. Viittais et kalvo on sieltä sisältä kulunut/rikki, jolloin paine karkaa levossa -> pitää pumpata. Nuo on nykyää yllättävän halpoja, oliko 100e Schmiedmannilla ? Jos se olis tehostin, saisi ajossakin pumpata..
      Nyt on yksi pääsylinteri + tehostinpaketti tulossa niin katsotaan saako sillä jarrut pelaamaan. Tuota jarrupommia en epäillyt, kun eikös se pelaa jos jarrut menee kovaksi juurikin auto sammuksissa polkien? Ja tehostin se ei varmaan ole, kun jarrut taas ei ole yhtään kovat auton ollessa käynnissä vaan poljin painuu lattiaan ilman vastusta ja nouseekin melko hitaasti ylös. Ajossa jarrut saa juuri ja juuri pelaamaan jos polkee poljinta useasti (5-7 kertaa) muuten menee aina poljin lattiaan asti ilman vastusta ja ihan lattiassa saattaa jompikumpi puoli etusista jarruttaa.
      Mutta pitää kokeilla noilla toisilla osilla josko saisi vehkeet toimimaan ja infota tänne. Pitää tuo jarrupommi vielä jättää ostamatta vai vaihtaisiko sen samalla :think
      Mystinen.Fi @ FB
      IG @tarmohanninen
      http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
      Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
      Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
      Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

      Comment

      • Throttle
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 793
        • -

        Koneremontin jälkeen ilmestyi huoltovalojen kaksi viimeistä punaista ruutua palamaan, vaikka virta on pois päältä? Nollaus ei onnistu..
        Ennen remonttia paloi ajossa inspection.

        Comment

        • jakeluvesimies
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2010
          • 2726
          • On the road @ Laplandia

          Originally posted by Throttle View Post
          Koneremontin jälkeen ilmestyi huoltovalojen kaksi viimeistä punaista ruutua palamaan, vaikka virta on pois päältä? Nollaus ei onnistu..
          Ennen remonttia paloi ajossa inspection.

          Mittariston akut? Toinen vaihtoehto varmaan syöpynyt piirilevy. Rupeaa olemaan tuota häikää tämän ikäisissä mittareissa. Itsellä palaa välillä kaikki valot - välillä ei yhtään. Sitten vielä ajussa arpoo saati jos nyrkillä pamauttaa kojelautaan Ihan tuuripeliä.

          Comment

          • Fahrenheit
            Bimmer Rookie
            • Dec 2012
            • 58
            • TKU

            Mikäs voisi olla kun polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen auto alkoi pomputtamaan käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä. Tätä kestää noin 10 sekuntia ja aluksi ajattelinkin, että siellä on vielä ilmaa suodattimessa, mutta luulisi sen jo poistuneen.
            sigpic

            Comment

            • maanmittaaja
              Bimmer Rookie
              • Jul 2012
              • 111
              • Salo

              Originally posted by Fahrenheit View Post
              Mikäs voisi olla kun polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen auto alkoi pomputtamaan käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä. Tätä kestää noin 10 sekuntia ja aluksi ajattelinkin, että siellä on vielä ilmaa suodattimessa, mutta luulisi sen jo poistuneen.
              Ettei ois letku menny vähemmän tiiviisti paikoilleen, ja vuotaa seisoessa ilmaa putkistoon/suodattimeen??:think

              Comment

              • Fahrenheit
                Bimmer Rookie
                • Dec 2012
                • 58
                • TKU

                Originally posted by maanmittaaja View Post
                Ettei ois letku menny vähemmän tiiviisti paikoilleen, ja vuotaa seisoessa ilmaa putkistoon/suodattimeen??:think
                Mielestäni ne kyllä kiinni laitoin tiukasti, mutta eipä siinä suuri vaiva ole jos käy katsomassa .
                sigpic

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Tuossa viikonloppuna E28:iin alustaremonttia, ja samalla ajattelin että laitanpa tallin nurkassa tököttävän kallistuksen vakaajan paikalleen (taakse), mutta eipä löytynyt korvakoita tukivarsista, miten se kuuluu sinne kiinni? Kun oletan että olisi samoin kun E30. Vai puuttuuko ne korvakot rumpujarrulisten tukivarsista?

                  E: Autona 520ia -85

                  Comment

                  • Fahrenheit
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2012
                    • 58
                    • TKU

                    Originally posted by maanmittaaja View Post
                    Ettei ois letku menny vähemmän tiiviisti paikoilleen, ja vuotaa seisoessa ilmaa putkistoon/suodattimeen??:think
                    Tarkistin ja kyllä ne tiiviisti siellä olivat . Voi olla, että se on aikaisemminkin vähän käynnistäessä pompottanut, mutta nyt se on suurempaa.

                    E: Olisiko muita ehdotuksia?
                    Last edited by Fahrenheit; 08-04-2013, 15:07.
                    sigpic

                    Comment

                    • Schutzstaffel
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 345
                      • Lounais-Suomi

                      Originally posted by isoR View Post
                      Tuossa viikonloppuna E28:iin alustaremonttia, ja samalla ajattelin että laitanpa tallin nurkassa tököttävän kallistuksen vakaajan paikalleen (taakse), mutta eipä löytynyt korvakoita tukivarsista, miten se kuuluu sinne kiinni? Kun oletan että olisi samoin kun E30. Vai puuttuuko ne korvakot rumpujarrulisten tukivarsista?

                      E: Autona 520ia -85
                      Juhuu, eihän 520 mitää vakaajia ole ollut. Mulla ei ollut edes 525i mallissa, ensimmäinen jossa tulee mun tietojen ja muistin mukaan, on 528i. Voi olla vuosimallistakin riippuvainen.
                      Monta 80-luvun autoa

                      Comment

                      • -weikko
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 305
                        • Kalajoki

                        Onko kukaan mittaillut madalletusta e28:sta takaa aurausta. Tarkoitus tehdä taka-akselille säädöt, niin tietäis kumpaan suuntaan laittaa säätövaran.

                        Comment

                        • Throttle
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 793
                          • -

                          Kulutusmittari lakkasi toimimasta, mistä mittari ottaa tiedon? IMM?
                          Last edited by Throttle; 09-04-2013, 20:58.

                          Comment

                          • nixari
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 134
                            • Pikis

                            Originally posted by -weikko View Post
                            Onko kukaan mittaillut madalletusta e28:sta takaa aurausta. Tarkoitus tehdä taka-akselille säädöt, niin tietäis kumpaan suuntaan laittaa säätövaran.
                            En mitään numeroita osaa antaa mut mulla ainakin näki että reilusti aurauksen puolella oli. Ja madallus sitä luokkaa että 17" vanne uppos kaaren sisälle.

                            Originally posted by Throttle View Post
                            Kulutusmittari lakkasi toimimasta, mistä mittari ottaa tiedon? IMM?
                            Erittäin todennäköstä että vika on mittariston päässä. Piirilevy syöpynyt/akut loppu.
                            Last edited by nixari; 09-04-2013, 21:02.
                            - Ihala Connection-
                            e28 "518i" bavaria

                            Comment

                            • -weikko
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 305
                              • Kalajoki

                              Originally posted by nixari View Post
                              En mitään numeroita osaa antaa mut mulla ainakin näki että reilusti aurauksen puolella oli. Ja madallus sitä luokkaa että 17" vanne uppos kaaren sisälle.

                              Juu varmasti menee auraukselle jos noin lintassa on. Mutta jos joku olis mittaillut "hieman" vähemmän lintassa olevasta vehkeestä?

                              Comment

                              • Guest's Avatar

                                Originally posted by -weikko View Post
                                Juu varmasti menee auraukselle jos noin lintassa on. Mutta jos joku olis mittaillut "hieman" vähemmän lintassa olevasta vehkeestä?
                                Eipä ole vielä tullut mitattua/mittautettua kun viime vkl sain alustan paikalleen, mutta siinä auto pukeilla ilman iskarijousi pakettia, tukivartta liikuttellesani huomasin että heti kun menee ns. vakiokorkeudesta alemmaksi niin tulee aurausta lisää, arvoja todella huono heittää mitään.

                                Mutta jos... vakion kuuluu olla 2.2-5.2mm auraus yhteensä, ja n.15-20mm madallettuna arvot olivat 7.9mm yht. niin voisin kuvitella arvojen olevan nyt EHKÄ 9-10mm, autoa tällä hetkellä madallettu takaa 30-40mm.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎