Jarrupommi tai tehostin... kyllä tuo melkein vaatii jarrupääsylinterin ja tehostinpaketin irrottamista että syy selvii. Jarrupommi oireilee yleensä niin, että polkimen saa painamalla pohjaan kun tarpeeks kauan yrittää. Ei yleensä pehmee heti alkuun, joten lähtisin ehkä veikkaamaan tuota pääsylinteri/tehostin-komboa.
Tuo "pommi" on rikki. Viittais et kalvo on sieltä sisältä kulunut/rikki, jolloin paine karkaa levossa -> pitää pumpata. Nuo on nykyää yllättävän halpoja, oliko 100e Schmiedmannilla ? Jos se olis tehostin, saisi ajossakin pumpata..
Nyt on yksi pääsylinteri + tehostinpaketti tulossa niin katsotaan saako sillä jarrut pelaamaan. Tuota jarrupommia en epäillyt, kun eikös se pelaa jos jarrut menee kovaksi juurikin auto sammuksissa polkien? Ja tehostin se ei varmaan ole, kun jarrut taas ei ole yhtään kovat auton ollessa käynnissä vaan poljin painuu lattiaan ilman vastusta ja nouseekin melko hitaasti ylös. Ajossa jarrut saa juuri ja juuri pelaamaan jos polkee poljinta useasti (5-7 kertaa) muuten menee aina poljin lattiaan asti ilman vastusta ja ihan lattiassa saattaa jompikumpi puoli etusista jarruttaa.
Mutta pitää kokeilla noilla toisilla osilla josko saisi vehkeet toimimaan ja infota tänne. Pitää tuo jarrupommi vielä jättää ostamatta vai vaihtaisiko sen samalla :think
Koneremontin jälkeen ilmestyi huoltovalojen kaksi viimeistä punaista ruutua palamaan, vaikka virta on pois päältä? Nollaus ei onnistu..
Ennen remonttia paloi ajossa inspection.
Koneremontin jälkeen ilmestyi huoltovalojen kaksi viimeistä punaista ruutua palamaan, vaikka virta on pois päältä? Nollaus ei onnistu..
Ennen remonttia paloi ajossa inspection.
Mittariston akut? Toinen vaihtoehto varmaan syöpynyt piirilevy. Rupeaa olemaan tuota häikää tämän ikäisissä mittareissa. Itsellä palaa välillä kaikki valot - välillä ei yhtään. Sitten vielä ajussa arpoo saati jos nyrkillä pamauttaa kojelautaan Ihan tuuripeliä.
Mikäs voisi olla kun polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen auto alkoi pomputtamaan käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä. Tätä kestää noin 10 sekuntia ja aluksi ajattelinkin, että siellä on vielä ilmaa suodattimessa, mutta luulisi sen jo poistuneen.
Mikäs voisi olla kun polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen auto alkoi pomputtamaan käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä. Tätä kestää noin 10 sekuntia ja aluksi ajattelinkin, että siellä on vielä ilmaa suodattimessa, mutta luulisi sen jo poistuneen.
Ettei ois letku menny vähemmän tiiviisti paikoilleen, ja vuotaa seisoessa ilmaa putkistoon/suodattimeen??:think
Tuossa viikonloppuna E28:iin alustaremonttia, ja samalla ajattelin että laitanpa tallin nurkassa tököttävän kallistuksen vakaajan paikalleen (taakse), mutta eipä löytynyt korvakoita tukivarsista, miten se kuuluu sinne kiinni? Kun oletan että olisi samoin kun E30. Vai puuttuuko ne korvakot rumpujarrulisten tukivarsista?
Tuossa viikonloppuna E28:iin alustaremonttia, ja samalla ajattelin että laitanpa tallin nurkassa tököttävän kallistuksen vakaajan paikalleen (taakse), mutta eipä löytynyt korvakoita tukivarsista, miten se kuuluu sinne kiinni? Kun oletan että olisi samoin kun E30. Vai puuttuuko ne korvakot rumpujarrulisten tukivarsista?
E: Autona 520ia -85
Juhuu, eihän 520 mitää vakaajia ole ollut. Mulla ei ollut edes 525i mallissa, ensimmäinen jossa tulee mun tietojen ja muistin mukaan, on 528i. Voi olla vuosimallistakin riippuvainen.
Onko kukaan mittaillut madalletusta e28:sta takaa aurausta. Tarkoitus tehdä taka-akselille säädöt, niin tietäis kumpaan suuntaan laittaa säätövaran.
En mitään numeroita osaa antaa mut mulla ainakin näki että reilusti aurauksen puolella oli. Ja madallus sitä luokkaa että 17" vanne uppos kaaren sisälle.
En mitään numeroita osaa antaa mut mulla ainakin näki että reilusti aurauksen puolella oli. Ja madallus sitä luokkaa että 17" vanne uppos kaaren sisälle.
Juu varmasti menee auraukselle jos noin lintassa on. Mutta jos joku olis mittaillut "hieman" vähemmän lintassa olevasta vehkeestä?
Juu varmasti menee auraukselle jos noin lintassa on. Mutta jos joku olis mittaillut "hieman" vähemmän lintassa olevasta vehkeestä?
Eipä ole vielä tullut mitattua/mittautettua kun viime vkl sain alustan paikalleen, mutta siinä auto pukeilla ilman iskarijousi pakettia, tukivartta liikuttellesani huomasin että heti kun menee ns. vakiokorkeudesta alemmaksi niin tulee aurausta lisää, arvoja todella huono heittää mitään.
Mutta jos... vakion kuuluu olla 2.2-5.2mm auraus yhteensä, ja n.15-20mm madallettuna arvot olivat 7.9mm yht. niin voisin kuvitella arvojen olevan nyt EHKÄ 9-10mm, autoa tällä hetkellä madallettu takaa 30-40mm.
Comment