E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -weikko
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 305
    • Kalajoki

    Originally posted by isoR View Post
    Eipä ole vielä tullut mitattua/mittautettua kun viime vkl sain alustan paikalleen, mutta siinä auto pukeilla ilman iskarijousi pakettia, tukivartta liikuttellesani huomasin että heti kun menee ns. vakiokorkeudesta alemmaksi niin tulee aurausta lisää, arvoja todella huono heittää mitään.

    Mutta jos... vakion kuuluu olla 2.2-5.2mm auraus yhteensä, ja n.15-20mm madallettuna arvot olivat 7.9mm yht. niin voisin kuvitella arvojen olevan nyt EHKÄ 9-10mm, autoa tällä hetkellä madallettu takaa 30-40mm.
    Kiitoksia.

    Comment

    • marjatsalo.15
      BTCF Member
      • Oct 2011
      • 615
      • Siuntio

      sattuisko joku tietää mistä sais m535 kannentiivisteen? tai yläpääntiivistesarjan?
      ja tietäiskö joku käykö e34 535 tiivisteet?
      -e30 cabriolet m20b25 -86
      -e30 2d m50b25 turbo -85
      -e82 123d m57n2 "135d" m-sport -08
      -e36 325i sedan -94
      -e90 320d -06

      http://instagram.com/jmarjatsalo/

      Comment

      • iiro
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 89
        • Tuusula

        Onko vinkkiä, mistä M535i alkuperäisen kaltaista sinistä penkkien verhoilukangasta voisi löytää?

        Comment

        • Fahrenheit
          Bimmer Rookie
          • Dec 2012
          • 58
          • TKU

          Mikäs voisi olla kun 520i pomputtaa käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä noin 10 sekuntia? Tämän jälkeen jos lähtee heti ajamaan niin auto nykii muutaman kerran, mutta toimii sen jälkeen hyvin. Mikäli auton antaa kuitenkin käydä hetken ennen liikkeelle lähtöä, nykimistä ei ole. Sinänsä se ei haittaa sillä yleensä autoa tulee käytettyä ennen liikkeelle lähtöä, mutta olisiko se ilmiö jostakin ongelmasta?
          Olen myös huomannut, että konehuoneesta tuleva sihinä viittaisi imuvuotoon ja joistakin letkuista pieniä halkeamia löytänytkin. Starttisprayta suihkutellessa käynti ei ole kuitenkaan muuttunut ja ääni tuntuisi enemmän kuuluvan imusarjan alta. Mitäs tuumaatte?
          Last edited by Fahrenheit; 17-04-2013, 00:47.
          sigpic

          Comment

          • tsbmw
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 1495
            • Ilvola

            TUULILASI E28:iin

            Mistä E28:iin yläosasta tummennettu tuulilasi?
            Miksi E28 M5:ssa on tuulilasilla eri varaosanumero?
            Halkesi talvella alareunasta lämppärin kuumentaessa.

            Yläosasta tummennettua tuulilasin toimittajaa ei löydy.
            "Kaikiin" mainostavat ovat hiljaa, entä teettäminen?
            Voiko pitkän halkeaman "TAIKOA" näkymättömäksi?
            Last edited by tsbmw; 17-04-2013, 05:22.
            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
            - E28 528i, 528i+, M5

            Comment

            • sierra4x4tbo
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 2098
              • Lappeenranta

              Originally posted by tsbmw View Post
              Mistä E28:iin yläosasta tummennettu tuulilasi?
              Miksi E28 M5:ssa on tuulilasilla eri varaosanumero?
              Halkesi talvella alareunasta lämppärin kuumentaessa.

              Yläosasta tummennettua tuulilasin toimittajaa ei löydy.
              "Kaikiin" mainostavat ovat hiljaa, entä teettäminen?
              Voiko pitkän halkeaman "TAIKOA" näkymättömäksi?
              Mulla olis yks ok-kuntoinen vihreän sävyinen tuulilasi pihalla joutilaana (ylälaita tummennettu).

              Itse ajattelin tilata uuden vaikka sitten marmoritiskiltä, jos ei muualta saa..

              -Timo
              M535i BiTurbo -85
              740iA -95 ”#tonnin_pommi"

              --=MushroomMotorsport=--
              --=MaxTuned.com=--

              Comment

              • basso72
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 1837
                • Ylä-Pinsiö

                Originally posted by tsbmw View Post
                Mistä E28:iin yläosasta tummennettu tuulilasi?
                Miksi E28 M5:ssa on tuulilasilla eri varaosanumero?
                Halkesi talvella alareunasta lämppärin kuumentaessa.

                Yläosasta tummennettua tuulilasin toimittajaa ei löydy.
                "Kaikiin" mainostavat ovat hiljaa, entä teettäminen?
                Voiko pitkän halkeaman "TAIKOA" näkymättömäksi?
                Sama lasi e12 ja e28 (myös m5). Olet katsonut sen raidallisen lasin osanumeroa ja sitä ollut tarjolla vain m5 (ja joku 520i Japan-versio).
                Yläreunastaan tummennettu vihreä tuulilasi 51311848431 ja esim. bmw-merkkiliikkeet toimittavat. Hinta lienee n.300€.
                sigpic
                Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                320i -77

                Comment

                • tsbmw
                  BTCF Member
                  • Jun 2004
                  • 1495
                  • Ilvola

                  Haloo... 300€ kun vakiolasi asennettuna on alle 150€!
                  Tilaus jigillä (omana hommana) - on hintana alle 300€!
                  Eikö noita enää vakiona tehdä sarjatuotantona missään?
                  Last edited by tsbmw; 17-04-2013, 22:35.
                  - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                  - E28 528i, 528i+, M5

                  Comment

                  • basso72
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 1837
                    • Ylä-Pinsiö

                    Originally posted by tsbmw View Post
                    Haloo... 300€ kun vakiolasi asennettuna on alle 150€!
                    Tilaus jigillä (omana hommana) - on hintana alle 300€!
                    Eikö noita enää vakiona tehdä sarjatuotantona missään?
                    Jaa,ei ollutkaan kysymys saatavuudesta vaan hinnasta. 266€ näkyy olevan alkuperäisen hinta,mutta jatka etsimistä vaan.
                    sigpic
                    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                    320i -77

                    Comment

                    • isoR

                      Ajettavuuden kans hieman ongelmia vuoden -85 520ia:n kanssa.

                      Eli nopeus 60-80km/h, auto haluaa kulkea suoraan, joutuu kääntämään "kovasti" että lähtee kääntymään, Ja ei kyllä jää uratkaan löytymättä. Onko nyt vikaa autossa, pyöräkulmissa vai renkaissa? Eilen käytin pyöräsuuntauksessa sieltä arvoja

                      ETU

                      camber V -0.57
                      O -0.59
                      ohjea. -0.20 +-0.30 Ei alueella, mutta toisiinsa nähden hyvät


                      auraus V + 0.09
                      O + 0.09
                      ohjea. + 0.09 +-0.02 Alueella


                      setback 0.10
                      ohjea. 0.00 +- 0.15 Alueella

                      TAKA

                      camber V -1.24
                      O -1.46
                      ohjea. -2.20 +-0.30 Ei alueella

                      auraus V +0.03
                      O +0.08
                      ohjea. +0.09 +-0.03 Oikea puoli alueella

                      Alustaan on uusittu keulaan kaikki tukivarret, ohjaus varret, koiranluut, jouset ja iskarit, takapäässä on vanhaa mutta kunnossa olevaa. Renkaat on uudet goodyearit, koot 205/55 16, 7x16 et11, ja takana 225/50 16, 8x16 et 24.
                      Last edited by Guest; 20-04-2013, 22:48.

                      Comment

                      • Soiled
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3216
                        • Mystinen Kuopio

                        Originally posted by Soiled View Post
                        Jarruprobleemaa 535:n kanssa. Auton ollessa käynnissä jarrupoljin painuu lattiaan asti ja ajossa jarrua pumpaten saa hetkeksi ne pelaamaan. Sitten taas auto sammuksissa, kun polkee niin jarrupolkimen saa kovaksi, mutta muutaman hetken päästä se menee taas lattiaan asti. Sitten jännä efekti tulee, kun pumppailee jarrua tarpeeksi pitkään niin alkaa työntämään ohjaustehostinsäiliöstä öljyä pihalle :think Jarrunestettä myös on ehkä hävinnyt jonkin verran, mutta lattialle ei ole valunut, pientä epäilystä jopa siitä, että nestettä sekoittunut ohjaustehostimen öljyjen sekaan. Jarruja ilmattu runsaasti, mutta vain hetkellistä hyötyä.
                        Olisiko tehostin tiensä päässä vai pääsylinteri?
                        Itse itselleni vastaten. Jo viikko sitten vaihtelin tuon pääsylkyn ja sillä alkoi homma skulaamaan Tiivisteet vaan vuoti, pitää laittaa korjaussarja paikalleen niin onpahan yksi sylkky sitten varalle.
                        Mystinen.Fi @ FB
                        IG @tarmohanninen
                        http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                        Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                        Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                        Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                        Comment

                        • Elementti
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 222
                          • Helsinki

                          Uusin hankinta arveluttaa taas. Kylmällä koneella tyhjäkäynti tasan 1000rpm, mutta koneen lämmetessä se nousee sinne 1500rpm ja pysyy siellä. Suurinosa alipaineletkuista vaihdettu uusiin ja kaasuläppä putsattu. Lisäilmaluisti jumittaa vai mikä? Potilas tosiaan e28 520 m20b20 -84.
                          e38 740d '99 Sahara-beige
                          e65 730d ’07 Black-sapphire
                          f01 730d '09 sophisto-grau

                          Comment

                          • Mikk-
                            BTCF Member
                            • Jan 2011
                            • 144
                            • 21270

                            Ei jaksa luurilla ettiä enempää ja loppu viikonlopusta tunnit kun töihin piti viikoks taas lähteä.. Onks 518n ja 520i:n perä-kardaani kiinnityksellä eroa? Menin tyhmänä pulttaamaan 518:n takakelkan kardaaneineen ja nyt on kardaani liian pitkä m20b20 perään. En olis kysyny mutta 520:n perä on kempattu lukkoon ja pitäs leimalle päästä.

                            Laittaka vaikka privalla jos on jotain ihan faktaa esittää niin ei jää huomaamatta.

                            E: perän tumpin vaihtamalla sai 520 kardaanin paikalleen.
                            Last edited by Mikk-; 09-05-2013, 02:13.
                            Tig hitsausta Tku/lähialueet
                            RST/HST/Musta/Alu
                            0449736706
                            IG @mikkommmmm

                            Comment

                            • Elementti
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 222
                              • Helsinki

                              Mikäs kaksi napainen liitin löytyy mittariston takaa, teipattuna johtosarjaan? Löytyi myös mittaristosta paikka sille samoilta paikkeilta.. Olisiko ollut liittimen värinä musta vielä..

                              Kuva liittimestä
                              Last edited by Elementti; 08-05-2013, 10:44.
                              e38 740d '99 Sahara-beige
                              e65 730d ’07 Black-sapphire
                              f01 730d '09 sophisto-grau

                              Comment

                              • Throttle
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 793
                                • -

                                Sijaitseeko keskuslukituksen rele itse boksissa vai muualla?
                                Alkanut lukita itsestään kuskinoven kun muut ovet aina lukossa.
                                Keskuslukitus toimii miten tykkää.

                                Comment

                                Working...
                                X