Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16295
    • Leppävirta

    E28 Kysymyksiä ja vastauksia

    Laitetaanpas vielä E28:stakin tämmöinen topic. Ei tainnut vielä vastaavaa olla?

    Itse kysyisin heti alkuun sellaista pientä että miten se tuommoinen terve 518 toimii talviautona? Riittääkö potku kunnon sluibailuun? Ei ole ollut kuin yksi E28 ja sekin oli 525iA muttei talvi käytössä kerennyt olemaan.

    Viime talvena koeajoin yhden 518:n joka oli tarkoitus laittaa vaan ainoastaan jäärata käyttöön niin jäi ostamatta kun oli niin uskomattoman tukkonen vehje ja ei muutenkaan tuntunut pelittävän..

    Eli esim jos vertaa E28 518 ja E30 316-318. Millaiset erot? Lähinnä kulkupuolessa? Onhan se E28 hiukan painavampi..
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 Talvehtimassa
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96 Talvehtimassa
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Talviliukuri

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14202
    • Oulu

    #2
    Kyllähän se 518(i) on laiska, mutta talvella mielestäni mukava vetää luisussa.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16295
      • Leppävirta

      #3
      Originally posted by zener View Post
      Kyllähän se 518(i) on laiska, mutta talvella mielestäni mukava vetää luisussa.
      Onko käytännössä mitään järkeä valita 520i kuin 518i jos vaan haluaa semmosena talvipäivien ratto autona pitää. Sladia sinne sladi tänne... Taitas se M10 viedä kuitenkin vähemmän bensaa vai miten?
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 Talvehtimassa
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96 Talvehtimassa
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Talviliukuri

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • intfreak
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 2964
        • Uusikaupunni

        #4
        Originally posted by Haju69 View Post
        Laitetaanpas vielä E28:stakin tämmöinen topic. Ei tainnut vielä vastaavaa olla?

        Itse kysyisin heti alkuun sellaista pientä että miten se tuommoinen terve 518 toimii talviautona? Riittääkö potku kunnon sluibailuun?
        Hyvin riittää. 518i vei semmosta 8-9l/100km. Vähän tehoton lämmitys oli, mutta liekkö ollu ilmaa järjestelmissä. Muuten ihan mukava kioski.
        N62 Money Spender Club

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14202
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Haju69 View Post
          Onko käytännössä mitään järkeä valita 520i kuin 518i jos vaan haluaa semmosena talvipäivien ratto autona pitää. Sladia sinne sladi tänne... Taitas se M10 viedä kuitenkin vähemmän bensaa vai miten?
          520i tosiaan ottaa löpöä vähän enempi, ajelin jonku talven E28 520i:llä, jossa lukkoperä. Varsin mukava sekin. Tehoton lämmitys tosiaan oli ainut murhe.

          Xenonien voimalla pitkät valot oli unelmat, kyllä muuten näki.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • PeteS
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 2766
            • Ylivieska

            #6
            M10 piisaa todellakin talviluisutteluun mainiosti. Ainakin oma jaksaa möyrytä mukavasti poikittain jopa nelosellakin. E28:ssa kääntyy etupyörät paljon enemmän ku e30:ssä nii pysyy aurausviittojen keskellä paremmin. Ja viime talvena kokeilin kulutusta kun koko ajan räävittää nii eipä se ollu ku pikkusen reilu 13l/100km.Normiajossa tuo 8-9l/100km.

            Kertokaahan viisaat mistä löytyy linttajousia e28:iin? Itse mitä katellu niin tahtoo olla max. -50mm eteen.:think
            Originally posted by EGoman
            on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
            Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
            E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

            Comment

            • BmwPunisher
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 7629
              • Lemu

              #7
              itsellä oli joskus aikoinaan 518 E28 kaasari padalla talvi autona ja
              kyllä sillä ainakin hymyn sai helpolla.. edellis talvena oli 518i E28,
              joka oli sitten taas melko puutuneen oloinen..
              315 E21 oli myös yhden talven kulkupeli.. todella hauska sellainen!
              kun taas samana talvena tuli vielä 316 E30 hankittua, joka oli tuon
              E21:sen jälkeen aivan paska liipata.. mutta kyllä se M10 moottorina
              talvi käytössä menee kivasti..
              E70 X5 30d

              Comment

              • bmw2002
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 669
                • Ylivieska

                #8
                Originally posted by PeteS View Post
                M10 piisaa todellakin talviluisutteluun mainiosti. Ainakin oma jaksaa möyrytä mukavasti poikittain jopa nelosellakin. E28:ssa kääntyy etupyörät paljon enemmän ku e30:ssä nii pysyy aurausviittojen keskellä paremmin. Ja viime talvena kokeilin kulutusta kun koko ajan räävittää nii eipä se ollu ku pikkusen reilu 13l/100km.Normiajossa tuo 8-9l/100km.

                Kertokaahan viisaat mistä löytyy linttajousia e28:iin? Itse mitä katellu niin tahtoo olla max. -50mm eteen.:think
                Mitä ite joskus kattelin niin k.a.w. merkkisiä jousia pitäs löytyä e28:iin jopa 80/45 madaltavana. Tuolta löytyy ainakin saman valmistajan 60/40 setti -> klik
                f11 520d -11
                e10 2002 2.0 turbo -75
                e46 320i sedan -00 "projektiaihio"
                ex: 2 x e39, 2 x e34, 2 x e46, 2 x e30, e32, e28

                Comment

                • PeteS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 2766
                  • Ylivieska

                  #9
                  Originally posted by bmw2002 View Post
                  Mitä ite joskus kattelin niin k.a.w. merkkisiä jousia pitäs löytyä e28:iin jopa 80/45 madaltavana. Tuolta löytyy ainakin saman valmistajan 60/40 setti -> klik
                  Nuo tai sitte nuo -80/45 ois varmaan aika passelit.:think Saksasta nuita vois löytyä sopivampaan hintaan. Kuvaa tai mittoja kun saisi tuohon matalempaan alustaan ettei tule kuitenkaan liian lintta.
                  Originally posted by EGoman
                  on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                  Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                  E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14202
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by PeteS View Post
                    Nuo tai sitte nuo -80/45 ois varmaan aika passelit.:think Saksasta nuita vois löytyä sopivampaan hintaan. Kuvaa tai mittoja kun saisi tuohon matalempaan alustaan ettei tule kuitenkaan liian lintta.
                    60/40 sarja äkkiseltään katsottuna iipeistä 218euroa kotiovelle. :think
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • PeteS
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 2766
                      • Ylivieska

                      #11
                      Originally posted by zener View Post
                      60/40 sarja äkkiseltään katsottuna iipeistä 218euroa kotiovelle. :think
                      Ei löytynyt tuota toista sarjaa? Löytyykö sieltä mitään muita halpislintta sarjoja? Ite aika turha alkaa ebayta selaamaan ku ei ymmärrä mitä siellä sanotaan.
                      Originally posted by EGoman
                      on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                      Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                      E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 6887
                        • Forssa

                        #12
                        Originally posted by PeteS View Post

                        Kertokaahan viisaat mistä löytyy linttajousia e28:iin? Itse mitä katellu niin tahtoo olla max. -50mm eteen.:think
                        Mun edellisessä kakskasissa oli K.A.W.:n PlusKit -65/40mm ja mielestäni kaikki kakskasit pitäisi olla vähintään tuolla madalluksella. Tuolta voipi katsoa lisää kyseisistä sarjoista (valitset vaan automerkin siitä niin tulee hinnasto ja sopivuustaulukko): http://www.fahrwerke.de/de/produkte/plus_kit/

                        Itse aiheeseen, kyllä sillä M10:llä pääsee aivan tajuttoman lujaa. Ei tartte pelätä tehottomuutta, ellei sitten ole tottunut kesällä ejelemaan jollain M5:lla.
                        Ainakin mielestäni e28 on bemareista helpoin viedä luisussa...
                        Nyt:
                        F07 535xD GT -11

                        Ex: E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14202
                          • Oulu

                          #13
                          270€ näyttää 80/45 sarjalle, mutta tuolla virmalla näyttää olevan kovat toimituskulut niin sen takia noin kova hinta.

                          Iskari/jousi settiä löytyy 60/40 sarja 491€ ja 80/45 sarja 507€

                          Halpiksia ei hirveesti ole, varsinkaan yli 50mm madallukseen.
                          Last edited by zener; 08-09-2009, 16:44.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Masatus
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 867
                            • Haukipudas

                            #14
                            Tuota mitäs e28 tykkäisi e34:sen M60B40-moottorista tai M60B30:stä tosin jäljemmässä ei ole tehoa sen enempää kuin e28 m535i:ssa joten tiedä sitten onko mitenkään järkevä ja mitä lakikirja sanoo.
                            Taikkas löytyykö e28:sin M30B28 tai M106 moottoreille remmiahdinta?

                            Niin kun joskus pitäisi tuommonen e28 rojekti hommata mutta tehoa saisi olla se 300hv tai enemmän mutta ilman turbopotkuja.
                            Ja sillä tuota e34 moottoria ajattelin kun jos tuollaisen ostaisi käyttöautoksi nyt niin siitä saisi myöhemmin "ilmaisen" tekniikan.

                            Noh nämä nyt on tälläisiä haaveilijan haihatuksia mutta jos sulla ei parempaa tekemistä ole niin vastaile jotta minäkin viisastun.

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16295
                              • Leppävirta

                              #15
                              Käykö 518i -85 malliin kiekkakellollinen mittaristo ja se digi kello mittariston viereen suoraan niin että toimiivat kun heittää paikalleen vai pitääkö vedellä johdot itse?
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 Talvehtimassa
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96 Talvehtimassa
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Talviliukuri

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎