Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jani73
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    MInkälaisia korjaus palasia ootte muuten laitelleen noihin e34:än surullisen kuuluisiin tunkkaus kohtiin? Parissa olen ttörmännyt ettei ole muuta laitettu kun suora pelti tilalle, mutta mutta, miten se kannattaisi toteuttaa, itellä vänkärin puolelta tunkattu sisään se nostokohta :think
    Koko tän viikon olen korjannut kaikkia neljää kulmaa. Tilasin osamieheltä uudet helmapellit (kynnyspelti) ja otin niistä tarvittavat palat ja sainpa pikku säädöllä toisen etulokarin alareunaankin korjauspellin niistä. Otin projektista muutaman kuvan, mutta en ole nyt kotona, joten en saa kuvia oikein minnekään esille vielä, ehkä alkuviikolla saan auton taas liikkelle ja pääsen kotikoneelle. Jos kuvat kiinnostaa.



    Kuvat ei näy rekkautumatta ja siinäkin saattaa mennä muutama päivä.


    Mutta laita googleen E34 sill repair, sieltä tulee jotain.

    Ne tunkin kohdat, jotka on paksummasta pellistä, ei tule mukana, enkä edes ETK:sta löytänyt niitä. Mutta mulla ne oli hyvässä kunnossa. Hioin ensin kunnollisella teräsharjalaikalla sen puhtaaksi, jotta näin jotenkuten mistä ne oli pistehitsattu. Sitten porasin pistehitsit pois Bilteman pistehitsiporalla.

    Vähän se saattaa vaatia talttaa että lähtee.

    Sain myös korjattua paremmin takapään poikkipalkin isojen puslien viereiset pellit, ne kun on kanssa herkät ruostumaan ja v-mäiset korjata, paitti nyt kun sai helmat auki.
    Last edited by jani73; 11-07-2014, 21:56.

    Leave a comment:


  • KarkkainenL
    replied
    Mikäköhän alkaa mittaristosta antautumaan, kun tälleen kuumilla keleillä alkaa trippi ja kokonaiskilometrit himmenemään yläpuolelta Kylmänä päivänä (alle 15 celssiusta) näkyy kilometrit, kyllä oikein hyvin Outo vika kyllä

    Leave a comment:


  • Qeequ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Noilla ei ole yhteyttä johtosarjoihin. Iso obc valmius on kutakuinkin kaikissa, onko cruiselle pyöreä liitin konehuoneessa?
    Löytyy ilmaputsarin vierestä. Mitähän nuo sitte meinaa? en oo ennen törmännyt noihin...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Qeequ View Post
    Mulla on 96 viimesiä facelifti 525 farkkuja varusteluettelosta löytyy seuraavat
    S731A Supplementary Edition package sekä
    P740A Edition ZD
    mitä nuo tarkoittaa en oikein pikaisella googlettamisellakaan löytänyt mitää, vapaa suomennos jotain ''täydentävä edition paketti'' ? onko tuossa nyt valmiudet isolle obc:lle vakkarille yms?
    Noilla ei ole yhteyttä johtosarjoihin. Iso obc valmius on kutakuinkin kaikissa, onko cruiselle pyöreä liitin konehuoneessa?

    Leave a comment:


  • Qeequ
    replied
    Mulla on 96 viimesiä facelifti 525 farkkuja varusteluettelosta löytyy seuraavat
    S731A Supplementary Edition package sekä
    P740A Edition ZD
    mitä nuo tarkoittaa en oikein pikaisella googlettamisellakaan löytänyt mitää, vapaa suomennos jotain ''täydentävä edition paketti'' ? onko tuossa nyt valmiudet isolle obc:lle vakkarille yms?
    Last edited by Qeequ; 11-07-2014, 12:17.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    No joo toi ikkunan kiskon irrotus oli kyllä tärkeä tieto. Minä eka kattelin että se on piate hitseillä siinä oven sisäpellissä, en tajunnut sitä tiivistettä raottaa perhana. Tämä tieto avittaa kummasti. Muut noi jutut olikin jo selvillä.
    Ps. Emännän kolmeneloseen jo pilkinkin sen sisäkahvan vaijerin paikalleen lukko paikoillaan ollessa. Voin kertoa että suhteellisen mielen kiintoista hommaa. Tohon omaan pitäs vaihtaa vänkärin oveen ulkokahva

    Leave a comment:


  • Incarnated
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Mitenhän tuolta etuovesta pitäisi oikeasti toi oven lukko hässäkkä purkaa irti? Lauantaina vesisateessa sitä irrottaessa purkuautosta ei saatu oikein muuta aikaseksi kun oveen lommo ja ikkunan kisko mutkalle kun hermo palo sen verta hyväksi.
    Meinaan on toi sisäkahvan vaijeri sen verta mukava koittaa saada sinne lukolle paikalleen että jos lukko on järkevästi irrotettavissa niin haluan tietää sen taktiikan.
    Pelkkä salpaosa on kii kolmella ruuvilla, joista yks on sen ovitiivisteen leveän "laipan" alla. Lisäksi pitää irrottaa ikkunakisko, joka on kii yhdellä ruuvilla sen pehmusteen alta alareunasta, yläreuna on semmosessa hahlossa ja irtoaa kun kiskoo alaspäin. Tässä kohtaa saattaa vaan tulla uus ongelma et se kahvamekanismin vipu on vittuimainen saada takas

    Kahvahässäkkä irtoaa kun siitä oven yläreunan soikeesta reiästä työntää siellä näkyvän haitan sisäänpäin, sit putoo se kahvan kehys, sen alta kahva kii, takaa ruuveilla, edessä ruuvi + semmonen hassu "mutteri" lukkosylinterin ympärillä

    Leave a comment:


  • Incarnated
    replied
    Originally posted by Klasu- View Post
    Ensimmäisenä kannattanee nostaa auto ylös ja tarkastaa nopeustunnistimen johdotus.

    Nopeustunnistin on kiinni tasauspyörästön takaosassa, luonnollisesti ainoa antura tasauspyörästössä.

    Jos johdotus viallinen/anturi viallinen, mittaristo näyttää juuri noin.

    Ei kai nopeusmittarinkaan pitäs toimia jos ei tuolta tule signaalia? Mutta kannattaa tuo toki silti tarkistaa

    Leave a comment:


  • Incarnated
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Tuleekos siinä se tunkin paikkakin mukana vai onko se itse sovellettava? Oonkohan minä ikinä edes ehjää nähnyt :think
    Ainaki tuossa jonka alvadista tilasin on se muoto ja reiät tunkinpaikoille olemassa, mutta siellä helman sisällä on semmonen lisätuki joka on kiinni ovikehyksessä, ja se on melko varmasti myös mätä, eikä sitä tuu mukana
    Ite en ainakaan aatellu uskaltaa omaani noista kohdista nostella ilman sitä lisätukea...

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Ensimmäisenä kannattanee nostaa auto ylös ja tarkastaa nopeustunnistimen johdotus.

    Nopeustunnistin on kiinni tasauspyörästön takaosassa, luonnollisesti ainoa antura tasauspyörästössä.

    Jos johdotus viallinen/anturi viallinen, mittaristo näyttää juuri noin.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by ^^RoVeR^^ View Post
    Nyt ois pari pientä kysymystä tost e34 mittaristosta. Missä vois mahdolliset viat olla = nopeusmittari toimii mut kilometri ei lisäänny (ei digi mallinen trippi ja kokonais kilsat) Ja käynnistäessä kulutus mittari siirtyy suoraan yli 30 litran kulutukseen ja pysyy siel siihen asti ennenkun sammuttaa.
    Jos kilometrit ei lisäännyt niin kulutus on ääretön.

    Leave a comment:


  • ^^RoVeR^^
    replied
    Originally posted by Worldfuture View Post
    Eiköös se kulutusmittari muutenki oo tyhjäkäynnil siel oikeella (yli kolmenkympin)?
    Mut siis se on ajon aikanakin tapissa viisari laskee vasta kun auton sammuttaa. Ajo sit lämä tiskis tai laski moottorijarrul ni viisari on tapissa.

    Leave a comment:


  • Worldfuture
    replied
    Eiköös se kulutusmittari muutenki oo tyhjäkäynnil siel oikeella (yli kolmenkympin)?

    Leave a comment:


  • ^^RoVeR^^
    replied
    Nyt ois pari pientä kysymystä tost e34 mittaristosta. Missä vois mahdolliset viat olla = nopeusmittari toimii mut kilometri ei lisäänny (ei digi mallinen trippi ja kokonais kilsat) Ja käynnistäessä kulutus mittari siirtyy suoraan yli 30 litran kulutukseen ja pysyy siel siihen asti ennenkun sammuttaa.

    Leave a comment:


  • waudeville
    replied
    Vesiventtiili sijaitsee kuskinpuolella kun avaat konepellin heti tuulilasin edessä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎