E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • duuk
    replied
    Originally posted by Arde92 View Post
    Itselläni on sellaista vikaa että ilmastointi päällä Paikoillaan nousee lämmöt puolviisaria yli keskiviivan. Flekti ei kylläkään pyöri sillä hitaammalla noupedella vaan täysillä ainoastaan. Tähän mennessä vaihdettua osaa, Vesipumppu, visko, termostaatti, syyläri.

    Täytynee laittaa viskolle kehikko ja vastus vaihtaa vielä
    Näillä + 30-asteen helteillä kaupunki hyssyttelyssä näin tekee myös oma M5. Uudella termarilla normi ajossa lämmöt viisarin vajaan puolen välin. Aktiiviajossa puolessa välissä ja nyt näillä tappohelteillä sen puolen viisarin verran yli puolen välin. Laskee kyllä siitä heti alas kun lähtee kaupungista väljemmille vesille.
    Ilmastoinnin flekti toiminnassa kuin myös visko. En ole jaksanut asiasta huolestua, tätä ennen olen ajatellut että alkuperäinen visko ei ihan 100% terässä enään ole..

    Leave a comment:


  • juuuzou
    replied
    Mihin asti menee zf 5hp18 automaattilootaan tulevan sähköliittimen toinen pää? Vaihoin autoon uuden laatikon ja tuo lootassa oleva liitin onkin erilainen mitä autossa oleva niin tarttis ilmeisesti tuo pätkä uusia.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Kierroslukumittari näyttää max 3500rpm, mittariston konkat kaput?

    Leave a comment:


  • Qeequ
    replied
    Mistä lähteä etsiin vikaa kun keskuslukko ei toimi. sisäpuolelta kyllä menee kiinni nutta ulkoa ei kummastajaan ovesta. tosin takakontista menee mutta muuten ei. onko lukko mekanismi rikki vai joku muu vika? kaukosäätökään ei toimi jotrn tarviiko siihenkin koodauksen?

    Leave a comment:


  • Geijjo
    replied
    Persdynon lämpötilakorjaus sekaisin?

    Leave a comment:


  • KarkkainenL
    replied
    Vois myös olla ahtovuotoa tai jos välijäähdytin paskakerroksessa niin sekin vaikuttaa.

    Leave a comment:


  • maanmittaaja
    replied
    Originally posted by Läbä View Post
    Onko lastua? Itellä näillä keleillä saa vähän liikaa soppaa niin tuntuu tehottomammalta, koska ilma on kuumempaa ja sitä ei mahdu niin paljon sylinteriin. Illalla taas, kun ilma on kylmempää niin kulkee ihan erilailla, tai sitten vaan kuvittelen Turboa oon itekki miettiny, että jokohan se alkais olee finaalissa :think
    Ei tuossa luultavasti lastua ole. Ja ei kulkupuolessa juurikaan eroa ole aamuin/päivin. Miettiny vaa sitä, et jos se liialla sopalla menee tälleen kuumalla ajalla tukkoon ja sit taas syksyllä elpys?? Ei oo itellä hirveemmin aikasempaa kokemusta sen enempää turboista ku diisseleistäkään, niin on heti sormi suussa. Tuotakaan nyt toistaiseksi ole tarvinnut aukoa. Tai no oli joku vanha nissanin king cab, mut seosruuvi jostai syystä oli sen verta kierrelty, että siitä ny tuli mustaa aina

    Leave a comment:


  • KarkkainenL
    replied
    Originally posted by maanmittaaja View Post
    Mahtaakohan 525tds turbo olla lopuillaan, kun pukkaa jonku verran mustaa ja tuntus ettei vetojakaa iha kaikki ois tallella?? Ainaki nakkaa helpommin pientä ylämäkiin ja tuprua tulee... lämmöt iha ok ja muutenki iha hyvi pelittää... Vai tekeekö tää kuumuus vaan jotain ihmeellistä, ku mun mielestä viime kesänäki alko pöllyttelee, mut syksyl parantu
    Onko lastua? Itellä näillä keleillä saa vähän liikaa soppaa niin tuntuu tehottomammalta, koska ilma on kuumempaa ja sitä ei mahdu niin paljon sylinteriin. Illalla taas, kun ilma on kylmempää niin kulkee ihan erilailla, tai sitten vaan kuvittelen Turboa oon itekki miettiny, että jokohan se alkais olee finaalissa :think

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Itselläni on sellaista vikaa että ilmastointi päällä Paikoillaan nousee lämmöt puolviisaria yli keskiviivan. Flekti ei kylläkään pyöri sillä hitaammalla noupedella vaan täysillä ainoastaan. Tähän mennessä vaihdettua osaa, Vesipumppu, visko, termostaatti, syyläri.

    Täytynee laittaa viskolle kehikko ja vastus vaihtaa vielä

    Leave a comment:


  • maanmittaaja
    replied
    Mahtaakohan 525tds turbo olla lopuillaan, kun pukkaa jonku verran mustaa ja tuntus ettei vetojakaa iha kaikki ois tallella?? Ainaki nakkaa helpommin pientä ylämäkiin ja tuprua tulee... lämmöt iha ok ja muutenki iha hyvi pelittää... Vai tekeekö tää kuumuus vaan jotain ihmeellistä, ku mun mielestä viime kesänäki alko pöllyttelee, mut syksyl parantu

    Leave a comment:


  • Kal.ju
    replied
    Originally posted by IBI-88 View Post
    Kylmällä koneella tuntui pientä klappia olevan siivistä heiluttaessa, kun moniurahihnan vaihdoin.
    Vaikuttaisi kovasti vesipumpun klapilta. Omassa S38:ssa oli ihan samanlaista klappia viskossa. Viskon irroituksen jälkeen totesin ettei viskossa ollu mitään vikaa vaan klappi oli vesipumpun laakerissa.

    Lähtisin tuosta vesipumpusta liikkeelle sinunkin tapauksessa. Ei tosiaan ole kiva jos se porsii matkan varrelle. Pumpuksi sitten motonetin VALEO!!! Siinä on metallisiipi, joten ei hajoa ihan heti.

    Leave a comment:


  • IBI-88
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Kannattanee myös se vesipumppu vaihtaa, jos siinä tuntuu väljää olevan. Eiole kivaa kun nesteet tulee pihalle sieltä kesken ajon :think
    Ei siinä itseasiassa tuntunut enää lämpösellä koneella olevan sitä väljääkään oikein. Kylmällä koneella tuntui pientä klappia olevan siivistä heiluttaessa, kun moniurahihnan vaihdoin. Kyllä tuo vesipumppukin jossain vaiheessa vaihtoon menee, mutta jättäisin sen vaihdon mielellään tuonnemmaksi, kun pitäisi leimaa vartenkin korjauksia tehdä.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by sesku View Post
    Joku viisaampi taisi joskus sanoa että ilmastoinnin flekti jäähdyttää myös ilmastoinnin kennon lävitte syyläriä, jolloin ilmastointi päällä ei pitäisi lämpöjen nousta vaikka visko ei toimisikaan...
    Vaikka ilmastointi ei olisi päällä, rupeaa sähköflekti puhaltamaan jos meinaa ylikuumentua.

    Leave a comment:


  • sesku
    replied
    Originally posted by IBI-88 View Post
    Tuo tuli ekana itselläkin mieleen, mutta tosiaan tuo visko kyllä pyörii ihan semmosta tahtia, ettei se paperilla pysähdy. Ja tosiaan esim. eilen n.30 asteen helteessä käyttelin parkkipaikalla ilmastointi päällä n. 10-15min, niin ei viisari värähtänytkään. Sitten siirryin n. 100m jonottamaan tankille, niin siinä rupesi lämmöt nousemaan heti.
    Joku viisaampi taisi joskus sanoa että ilmastoinnin flekti jäähdyttää myös ilmastoinnin kennon lävitte syyläriä, jolloin ilmastointi päällä ei pitäisi lämpöjen nousta vaikka visko ei toimisikaan...

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Kannattanee myös se vesipumppu vaihtaa, jos siinä tuntuu väljää olevan. Eiole kivaa kun nesteet tulee pihalle sieltä kesken ajon :think

    Leave a comment:

Working...
X