Kyllä haiskahtaa, että katissa ei ole juuri ketään kotona, tai se on ollut täysin kylmä, jos hc on 1000ppm ja kone käy silti hienosti.
Ota nyt vaikka ensimmäisenä bräkkisputeli käteen, ja suihki mahdolliset imuvuodot läpitte, eli kaikki ilmamäärämittarin ja sylinterikannen väliset liitokset moottorin käydessä. Varovaisuutta, ettei ainetta päädy pakosarjalle tai muille kuumille osille.
Jos moottorin käynti muuttuu, olet löytänyt imuvuodon.
Jos imuvuotoja ei löydy/niiden korjauksella tokene, uusi lambda, ja jos se ei auta, analysaattori putkessa ilmamäärämittarin ruuvausta, jousi kuoleentuu ajankanssa, ja joku on sitä voinut ronkkia aikaisemmin.
Nämä kaikki pätee vaan, jos moottori tosiaan toimii oikein, eli käy kaikilla, ei nikottele tai pauku ym ym...
EDIT: jos auto on -88 ja putkistoltaan orkkis, oletko 100% varma, että se ensimmäinen purkki on katalysaattori? Katittomissa on katin tilalla äänenvaimennin, jotta äänitaso vastaa katillista (katti hiljentää pakoääntä)
Ota nyt vaikka ensimmäisenä bräkkisputeli käteen, ja suihki mahdolliset imuvuodot läpitte, eli kaikki ilmamäärämittarin ja sylinterikannen väliset liitokset moottorin käydessä. Varovaisuutta, ettei ainetta päädy pakosarjalle tai muille kuumille osille.
Jos moottorin käynti muuttuu, olet löytänyt imuvuodon.
Jos imuvuotoja ei löydy/niiden korjauksella tokene, uusi lambda, ja jos se ei auta, analysaattori putkessa ilmamäärämittarin ruuvausta, jousi kuoleentuu ajankanssa, ja joku on sitä voinut ronkkia aikaisemmin.
Nämä kaikki pätee vaan, jos moottori tosiaan toimii oikein, eli käy kaikilla, ei nikottele tai pauku ym ym...
EDIT: jos auto on -88 ja putkistoltaan orkkis, oletko 100% varma, että se ensimmäinen purkki on katalysaattori? Katittomissa on katin tilalla äänenvaimennin, jotta äänitaso vastaa katillista (katti hiljentää pakoääntä)
Comment